Skocz do zawartości
passacik87

[1.8 ABS] problem z przekaźnikiem pompy paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem kupiłem na szrocie przekaźnik 167 od pompy paliwa i dzieje się tak, po przekręceniu stacyjki wogóle żadnej reakcji, nie styka, jak go zetknę śrubokrętem lub palcem wszystko ok jest i wtedy odpala na benzynie, dopóki go nie puszczę wtedy znowu się rozwiera i gaśnie. Dodam, że sprawdziłem 4 inne takie przekaźniki i było to samo, jeden pożyczyłem od gościa z diesla tylko miał inny numerek ale pasował i też u mnie nie działał a u niego tak. Bezpiecznik nr 20 dobry, 10 A tam siedzi, nie zamalo, ale go nie przepala. Wina jest w przekaźniku czy gdzieś indziej bo 4 nie działające to raczej wątpie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest dużo tematów przekaźnika od pompy paliwa. Poczytaj.

Jest on sterowany plusem po stacyjce,a masa na cewkę przekaźnika jest podawana z komputera (ECU). Sprawdź w gnieździe przekaźnika którego sygnału brakuje. Zrobisz to zwykłym miernikiem elektronicznym. Możesz tymczasowo dorobić sobie ręczny włącznik (tak jakby styki się stykały) na kabelkach od nóżek przekaźnika, do czasu naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie napisałem jeszcze, że na benzynie nie jeździłem od 2 lat, przekaźnik był wyjęty żeby nie spalić pompki, czy jest taka możliwość, że komputer "zapamiętał", że go nie ma i nie podaje prądu??? Reset kompa coś by pomógł. Cholera chory jestem i nie mogę wstawać z łóżka nawet :/ Na mniej więcej ile trzeba odpiąć klemę, żeby się zresetował???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bezpiecznik nr 20 dobry

Osiemnasty jest od pompki i sondy.........inaczej piąty od prawej

na benzynie nie jeździłem od 2 lat

Interesujące....radzę od razu filtr paliwa wymienić ..

czy jest taka możliwość, że komputer "zapamiętał", że go nie ma i nie podaje prądu

Nie.

Podstawa przekaźnika w skrzynce:

Środkowy górny pin to plus po stacyjce

Płaski w środkowym rzędzie to plus z akumulatora-zapłon wyłączony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli są dwie możliwości, jebnięty komputer, albo cewka??

 

bezpiecznik może i 18, ale i tak wszystkie są ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, jeśli nie było przekaźnika w gnieździe to obstawiam zaśniedziałe styki w gnieździe przekaźnika. Popsikaj tam jakimś sprayem do czyszczenia styków elektrycznych. Może być także brak połączenia (jakaś przerwa) na kablu od komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie temat.

Auto odpala na benzynie ale nie wkręca się w ogóle na obroty i tak przygasa prawie do zgaśnięcia i za chwilę się podnosi. Gazu nie da się dodać, bo od razu umiera :(

na gazie lata idealne i problemu nie ma.

Macałem przekaźnik i po przekręceniu kluczyka pstryka. Wygląda to tak jak by pompa się wyłączała zaraz po odpaleniu. Może to być wina przekaźnika albo któryś przewodów z tyłu?

Ściągałem skrzynkę bezpieczników ale nie pamiętam czy po tym zabiegu jeździłem na benzynie czy nie.

Podczas jazdy jak przełączę na benzynę to jakbym bez pompy jechał ... od razu jest buuuu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś??? Ja bym zaczął szukanie od niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniony dzis. Zupełnie zapomniałem o nim. Niestety to nie to.

Problem jest taki ze odpala na benzynie ale gaśnie. Trzeba dlekikarnie gazować ale na obroty i tak się nie wkręci. Dochodzę do wniosku że pompa paliwa umarła. Na gazie auto jeździ normalnie. Tak jakby paliwa nie dostawał w odpowiedniej ilości. Może to być objaw umierającej pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<Tysszek> napisał:"..... Wygląda to tak jak by pompa się wyłączała zaraz po odpaleniu. Może to być wina przekaźnika albo któryś przewodów z tyłu? "

Zdejmij osłonę z przekaźnika i przytrzymaj zworę palcem, czyli w sposób wymuszony zewrzyj styki. Zobaczysz czy coś się zmieniło w pracy silnika.

A ten objaw pojawił się nagle, czy narastał stopniowo? Oprócz pompy mogą być winne wtryskiwacze. Regulator ciśnienia paliwa też, choć to mniej prawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniony dzis. Zupełnie zapomniałem o nim. Niestety to nie to.

Problem jest taki ze odpala na benzynie ale gaśnie. Trzeba dlekikarnie gazować ale na obroty i tak się nie wkręci. Dochodzę do wniosku że pompa paliwa umarła. Na gazie auto jeździ normalnie. Tak jakby paliwa nie dostawał w odpowiedniej ilości. Może to być objaw umierającej pompy?

 

Niestety tak. Najlepiej byłoby podjechać do warsztatu żeby zmierzyli ciśnienie paliwa na wyjściu pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności