Frankoo Zgłoś #421 Napisano 6 Stycznia 2016 Odgrzeję kotleta. Z racji iż po raz "enty" będę wyrzucał deske rozdzielczą z auta, a trafiłem na ten temat w między czasie postanowiłem dołożyć sobie farelkę której nie mam. Pytanie w szczególności do Patrick czy poradziliście sobie z dołożeniem brakującej farelki? Jak poradziliście sobie z dołożeniem farelki do obudowy nagrzewnicy która nie była w nią wyposażona? W etce doszukałem się, że jest różnica między tymi obudowami, a ciężko dorwać samą obudowę która była przeznaczona do montażu farelki.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #422 Napisano 6 Stycznia 2016 Da sie przerobic. Ja dalem na dol kawalek plastiku w ktorym wywiertalem dwa otwory na mocowania nagrzewnicy i przykrecilem go od dolu wkretami. Od gory poprostu wycinasz dziure w obudowie. Jak grAlka jest od anglika to ma uszczelke od kabli na odwrot i trzeba po kombinowac. Np przeciac i wsadzic inaczej. Jak bys potrzebowal to powinienem miec komplecik w sensie nagrzewnice i przekazniki na stanie. Tylko nie pamietam czy wersja ue czy anglia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #423 Napisano 7 Stycznia 2016 Z dolozeniem nie ma problemu ja jak przerabialem angliki to nieraz na zyczenie sie dokladalo ta farelke,w zwyklej puszce nagrzewnicy nawet widac miejsca gdzie trzeba dac otwory a od gory naciac na przewody jak pisze 1robert. Ogolnie w passacie to ona slabo grzeje i zalacza sie tylko gdy temp silnika jest ponizej -5 i nie wiecej niz 75 oraz na wyswietlaczu klimy ma byc wylaczony napis econ.W mojej a4 b6 farelka ma 3 obwody i ma powera zaraz po odpaleniu czuc cieplo a w passacie trzeba czekac czekac i po jakims czasie jak umarlmu ****. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #424 Napisano 7 Stycznia 2016 tu sie marcin mylisz. w b5 grzeje zawsze jak silnik ma poniżej 80 stC i nadworze jest poniżej 18 stopni... są auta z padnietym termostatem gdzie ta farelka dobija swoją mocą kolejne alternatory. Jedyne pocieszenie to to że to grzałka NTC i bierze tym więcej prądu im jest zimniej - latem bierze mniej. Mam kontrolkę do tego od 3 lat to się na obserwowałem.. grzeje dość dobrze a dużo zależy od kondycji akumulatora bo układ włącza się tylko gdy alternator ma rezerwę mocy. Jak aku jest pusty bo np słaby i auto źle pali to alternator jest zajęty ratowaniem akumulatora - grzałka się nie włączy. W VW grzała też ma 3 biegi : 1 , 2 i obydwa obwody razem. Moc około 900 W to nie mało jak na warunki samochodowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #425 Napisano 7 Stycznia 2016 Da sie przerobic. Ja dalem na dol kawalek plastiku w ktorym wywiertalem dwa otwory na mocowania nagrzewnicy i przykrecilem go od dolu wkretami. Od gory poprostu wycinasz dziure w obudowie. Jak grAlka jest od anglika to ma uszczelke od kabli na odwrot i trzeba po kombinowac. Np przeciac i wsadzic inaczej.Jak bys potrzebowal to powinienem miec komplecik w sensie nagrzewnice i przekazniki na stanie. Tylko nie pamietam czy wersja ue czy anglia. Na razie nic jeszcze nie mam więc będę kompletował Szczerze nie widzi mi się ciąć plastiki, poza tym ja pedantyczny jestem więc poszukam całej obudowy póki co. Zorientuj sie proszę jaka masz wersję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #426 Napisano 7 Stycznia 2016 Franko nie przesadzaj czy to ty wywiercisz dwa otwory pod farelke czy wywiercil to niemiec w fabryce to chyba zadna roznica?,to samo sie tyczy wyciecia otworu na przewody,odcinasz poprostu nadlewke ktora w wersji z farelka nie wystepuje)))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #427 Napisano 10 Stycznia 2016 Franko nie przesadzaj czy to ty wywiercisz dwa otwory pod farelke czy wywiercil to niemiec w fabryce to chyba zadna roznica?,to samo sie tyczy wyciecia otworu na przewody,odcinasz poprostu nadlewke ktora w wersji z farelka nie wystepuje)))) Takie zboczenie.. nie przetłumaczysz.. chyba że rzeczywiście nie będę mógł znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #428 Napisano 10 Stycznia 2016 Znajdziesz jest tego od groma,chyba kazdy fl tdi posiadal taka farelke,Jak by co to mam taka farelke od anglika lezy u mnie to moge ci oddac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #429 Napisano 10 Stycznia 2016 Dziś zobaczyłem u mnie jest taka farelka ,po chwili leci ciepłe powietrze dodam ,że Passat ze Skandynawii jest Czyli w przedliftach też montowali takie coś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #430 Napisano 10 Stycznia 2016 Farelka świetna sprawa! Nawet uważam, że lepsze rozwiązanie niż świece na króćcu z głowicy. Obecnie w A4 mam farelkę + webasto i takie rozwiązanie dopiero robi robotę! Wracając to tematu, to tak jak pisze 1robert podstawa, to dobry akumulator oraz sprawny alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #431 Napisano 7 Maja 2016 Panowie która to jest wtyczka T15s. Wiem, że to coś przy ECU ale która konkretnie? Prosiłbym najlepiej o zdjęcie.. Wymieniłem już nagrzewnicę z grzałką i teraz jestem w trakcie podłączania elektryki z ori wiązką przekaźników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #432 Napisano 7 Maja 2016 Panowie, rozumiem że wtyczka T121 to wtyka składająca się z dwóch wtyczek które idą do ECU. Znalazłem w niej zajęte już piny 21 i 22 do których trzeba się wpiąć by mieć sygnał o zał/wył naszej farelki. Prześledziłem oba przewody i doprowadziły mnie do tego ustrojstwa: Czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć mi do czego to sterowanie? Dodam jeszcze, że znajduje się to zaraz przy ECU w puszce.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #433 Napisano 7 Maja 2016 do czego to sterowanie?Świece żarowe, podgrzewające płyn chłodzący.http://forum.vw-passat.pl/threads/15320-Świece-żarowe-układu-chłodzenia-w-TDI?highlight=podgrzewacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #434 Napisano 8 Maja 2016 Świece żarowe, podgrzewające płyn chłodzący.http://forum.vw-passat.pl/threads/15320-Świece-żarowe-układu-chłodzenia-w-TDI?highlight=podgrzewacz Podziękował Czy ktoś mając dogrzewanie ze świec dodawał/przerabiał elektryczną grzałeczkę? Generalnie najchętniej dołączyłbym farelkę do mojego istniejącego układu grzania świec wpinając się równolegle sygnałem od przekaźników świec do przekaźników farelki. Były by 2 układy dogrzewania - pytanie czy aku, alternator to wszystko wytrzyma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #435 Napisano 8 Maja 2016 dołączyłbym farelkę do mojego istniejącego układu grzania świec wpinając się równolegle sygnałem od przekaźników świec do przekaźników farelki. Były by 2 układy dogrzewaniaNie da rady. ECU załącza obwód grzewczy pod paroma spełnionymi warunkami. Jednym z nich jest obciążenie alternatora(grzałka załącza się automatycznie po wyłączeniu się świec żarowych układu rozruchu) . W tym przypadku po załączeniu obwody grzewczego, składającego się z dwóch elementów, obciążenie byłoby za duże i nastąpiłoby niezwłoczne wyłączenie obwodu. Albo podgrzewacz płynu albo grzałka(farelka) wewnątrz układu przewietrzania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #436 Napisano 8 Maja 2016 Nie da rady. ECU załącza obwód grzewczy pod paroma spełnionymi warunkami. Jednym z nich jest obciążenie alternatora(grzałka załącza się automatycznie po wyłączeniu się świec żarowych układu rozruchu) . W tym przypadku po załączeniu obwody grzewczego, składającego się z dwóch elementów, obciążenie byłoby za duże i nastąpiłoby niezwłoczne wyłączenie obwodu. Albo podgrzewacz płynu albo grzałka(farelka) wewnątrz układu przewietrzania. Rozumiem. Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bidzio1 Zgłoś #437 Napisano 8 Maja 2016 W b5 fl nie występował dogrzewacz płynu na świecach żarowych zgadza się ? Bynajmniej w awx czy avf. Dodam że w moim avf te piny przy ECU były osadzone i z moich obserwacji te same przekaźniki były osadzone co wyżej widać a farelki nie było. Teraz rozbieralem całego awx na graty i była tam farelka i mam ja z całą ori instalacja to piny szły tylko do tego z ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Frankoo Zgłoś #438 Napisano 8 Maja 2016 W b5 fl nie występował dogrzewacz płynu na świecach żarowych zgadza się ? Bynajmniej w awx czy avf. Dodam że w moim avf te piny przy ECU były osadzone i z moich obserwacji te same przekaźniki były osadzone co wyżej widać a farelki nie było. Teraz rozbieralem całego awx na graty i była tam farelka i mam ja z całą ori instalacja to piny szły tylko do tego z ECU. bidzio1 czy mógłbym Cię prosić o zrobienie zdjęcia wtyczki T15s (podobno czerwona wtyczka)? Ja mam ori wiązkę z przekaźnikami do właśnie wtyczki T15s (mam przewody sygnałowe zakończone pinami do wtyczki T15s) i problem w tym że w 3B takiej wtyki nie mam.. próbowałem przypasować do tych co mam przy ECU ale te piny są za duże do kostek jakie mam. A że ze mnie świr i pedant chce mieć to w 100% ori. Chcę dorwać wtyczkę T15s na osadzenie pinów 9 i 10 i dopiero z tej wtyczki do ECU na piny 21 i 22.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bidzio1 Zgłoś #439 Napisano 9 Maja 2016 Spoko cała wiązka leży luzem to mogę ci zrobić. Napisz mi pw kolo południa dla przypomnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #440 Napisano 9 Maja 2016 bidzio1 w moim awx podgrzewacz na świecach jest A farelki raczej nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach