ChiquitaB Zgłoś #1 Napisano 11 Stycznia 2011 Witam. Mam problem otóż dzisiaj jechałem poczułem spaloną gumę zapiszczał pasek i zjechał na pobocze. Otworzyłem maskę trochę dymiło pasek się przypalił od altka a koło altka aż parzyło i ani drgnęło jak sprawdzić chciałem czy na pewno to to. Czy przy takich objawach że altek nawet nie drgnie jest sens wymieniać w nim łożyska, bo zakładam że to one, czy przy tych objawach już się z nim nic nie da zrobić?? Altek Valeo 120A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 11 Stycznia 2011 tu mogą być łożyska lub sprzegiełko w kole ogólnie rozbiórka altka warto rozebrać bo za części zapłacisz max 50zł a za nowy altek 100-150 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #3 Napisano 11 Stycznia 2011 poczułem spaloną gumę zapiszczał pasek A kontrolka sie nie zapaliła? Odkręć regulator napięcia bo może szczotki sie urwały i zblokowały wirnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #4 Napisano 11 Stycznia 2011 jak już się zatrzymywałem to zauważyłem że kontrolka się zapaliła. A jeżeli się urwały szczotki to jaki zabieg należy wykonać. Oraz przy regeneracji jakie części się wymienia.Ogólnie to sam nie mam czasu grzebać a potrzebny samochód czas dopiero w weekend będę miał. Brat mi jutro ma wyciągnąć altka a resztą sam się zajmę. Może powiecie gdzie jakie śruby trzymają go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spiczi Zgłoś #5 Napisano 11 Stycznia 2011 Kolego żeby wyjąć alternator musisz zdjąć pasek (o ile jeszcze jest ), odpiąć (obowiązkowo) kleme + z akumulatora, odkręcić kabel od alternatora, odpiąć wtyczke (wzbudzenie) i odkręcić 2 śruby M8 trzymające alternator (jedna nad, druga pod alternatorem), łby śrub są od strony paska. Jak odkręcisz śruby możesz wyjąć alternator. Jeśli nie był ruszany to będzie ciężko to zrobić i trzeba uzyć jakiegoś łoma (najlepiej drewnianego kołka) i podważać żeby się wysunął z mocowania. Jest z tym trochę zabawy ale da się, trzeba uważać przy podważaniu żeby nie uszkodzić aluminiowej obudowy. Powodzenia. (opis dałem na przykładzie alternatora bosch, ale nie sadzę że valeo sie różni). Ps. Gdzieś na forum chyba widziałem coś o tym że altki Valeo są gorsze i szybciej siadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #6 Napisano 11 Stycznia 2011 dziękuję kolego Pasek jeszcze jest ponieważ gdy tylko poczułem smrodek to się zatrzymałem od razu:) ale wymienić będzie trzeba go. Szkoda mi aku bo nowe było ale podładuję albo nawet pojadę do faceta gdzie go brałem i mi wszystko później sprawdzi. za sprawdzenie 10zł bierze:D i aku jak trzeba to dobrze naładuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 11 Stycznia 2011 Szczotki by nie zablokowały alteratora, bo nie mają się tam o co zahaczyć, no i są miękkie jak grafit. Łożysko zatarte na 99%, 1% że coś urwało się w środku i zablokowało łopatki chłodzące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2011 to ja się podepnę z problemem z alternatorem u mnie, czasami (nie regularnie) widać, że dioda się żarzy jeśli silnik pracuje na biegu jałowym np po długiej jeździe, przy dodaniu gazu wszystko ok dioda nie pali się. szczotki się kończą, czy coś z regulatorem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2011 szczotki się kończą, czy coś z regulatorem? naciągnij pasek na początek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 11 Stycznia 2011 to ja się podepnę z problemem z alternatorem u mnie,czasami (nie regularnie) widać, że dioda się żarzy jeśli silnik pracuje na biegu jałowym np po długiej jeździe, przy dodaniu gazu wszystko ok dioda nie pali się. szczotki się kończą, czy coś z regulatorem? Szczoty, u mnie ta faza trwała 1 dzień, potem w ogóle przestało ładować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2011 Cytat:Napisał wojciechk Zobacz post to ja się podepnę z problemem z alternatorem u mnie, czasami (nie regularnie) widać, że dioda się żarzy jeśli silnik pracuje na biegu jałowym np po długiej jeździe, przy dodaniu gazu wszystko ok dioda nie pali się. szczotki się kończą, czy coś z regulatorem? Szczoty, u mnie ta faza trwała 1 dzień, potem w ogóle przestało ładować dokładnie miałem to samo w VW i w Oplu w obydwu przypadkach resztki szczotek chodziły nie dłużej niż 24h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #12 Napisano 12 Stycznia 2011 Jak już wymieniacie szczotki,najlepiej zmienić również bieżnię wirnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #13 Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Mam pytanie jeszcze czy ta dolną śrubę trzeba całkowicie wyjąć bo u mnie rolka napinacza blokuje ją czy wystarczy tyle wysunąć?? Wczoraj gafę walnąłem ponieważ altek jest Boscha 120A a Valeo napisałem nie wiem czemu chyba przez to że sprężarka klimy jest Valeo. Po pracy postaram się sam go rozłożyć i zobaczyć co w nim nie tak. Czy do rozkładania go potrzeba jakieś specjalne klucze?? I jak montowane są łożyska? Edytowane 12 Stycznia 2011 przez ChiquitaB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2011 Mam pytanie jeszcze czy ta dolną śrubę trzeba całkowicie wyjąć bo u mnie rolka napinacza blokuje ją czy wystarczy tyle wysunąć?? Wczoraj gafę walnąłem ponieważ altek jest Boscha 120A a Valeo napisałem nie wiem czemu chyba przez to że sprężarka klimy jest Valeo. Po pracy postaram się sam go rozłożyć i zobaczyć co w nim nie tak. Czy do rozkładania go potrzeba jakieś specjalne klucze?? I jak montowane są łożyska? Śrubę musisz wyjąć całą.Żeby go rozpołowić nie potrzebujesz specjalnych narzędzi.Najpierw odkręć regulator napięcia bo możesz połamać szczotki jeśli bieżnia będzie wytarta.Łożyska masz dwa. 1.Umieszczone w przedniej obudowie nr łożyska 6303 2.Drugie masz na wirniku nr łożyska 6203 - będzie ci do tego potrzebny ściągacz. Dasz radę :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2011 ok dzięki to pytanie ostatnie jak wyjąć ta śrubę co ogranicza ją napinacz?? co z czym ugryźć?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2011 odkręć napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB Zgłoś #17 Napisano 12 Stycznia 2011 no tak ale może jakaś podpowiedź?? Jak go odkręcić? Wtedy będę miał wszystko jasne i po pracy wezmę się za pracę. Mój brat właśnie zrezygnował z zadania bo napinacza nie wie jak zdjąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #18 Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) ok dzięki to pytanie ostatnie jak wyjąć ta śrubę co ogranicza ją napinacz?? co z czym ugryźć?? odkręć napinacz bzdura, nic nie trzeba odkręcać, wystarczy go odchylic do tyłu ---------- Post added at 12:49 ---------- Previous post was at 12:47 ---------- dłuższy, solidny śrubokręt wkladasz miedzy rolkę a pręt napinacza(robisz dźwignie) zapierasz i koniec śrubokręta do góry i trzymając wyciągasz śrubę Edytowane 12 Stycznia 2011 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 12 Stycznia 2011 potwierdzam... albo bezpieczniej chwycić napinacz kluczem francuskim, oczywiście takim o odpowiednich wymiarach. Dodatkowo może być konieczne wyciągnięcie puszki filtra powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecikk Zgłoś #20 Napisano 12 Stycznia 2011 tez tak mialem.wlasnie w trasie mi stanał altek. zatarły sie łozyska. naprawa 100pln i smiga elegancko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach