g_b Zgłoś #41 Napisano 26 Grudnia 2011 niecale 2 litry u mnie weszlo mniej niz 1 litr- mialem 2 butelki 1 litrowe ale mam jeszcze w zapasie. jak wymienialem maglownice to caly plyn sie wylal ze zbiorniczka oraz przewodow, zostal tylko w pompie wiec chyba okolo litry. ale dla swietego spokoju lepiej miec 2 i najwyzej jak zostanie to oddac- ja tak zrobilem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #42 Napisano 29 Grudnia 2011 Witam. Pytałem dziś w hurtowni o pompe do wspomagania do AFN , 99 rok. Na hurtowni mi powiedzieli tak-------radzą 2 rodzaje pomp albo TRW za 470zł , gdzie zdajemy starą albo oryginał za 830zł ZF , gdzie kupujemy bez zdawania starej pompy.ZF to oryginał tylko nie ma znaczka na pompie WV. Osobiście kolega na hurtowni radził mi TRW sprzedali tego dużo i nie mieli żadnej reklamacji. A przyczyną właśnie jest wycie pompy tak jak mi mówił ....wtedy pompa pomału wysiada , ale trzeba powoli liczyć się z jej wymianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #43 Napisano 29 Grudnia 2011 a mnie wciąż męczy sprawa tego, że po odpaleniu po nocy przez kilkanaście metrów wspomaganie jakby nie istniało... ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #44 Napisano 29 Grudnia 2011 kolego a zmieniałeś pompe?odpowietrzyłeś układ?jak masz założoną pompe za 200 pare złotych to Ci się nie dziwie,,,,,,,,,,rozmawiałem o tym z kolegą ze sklepu i te pompy właśnie mają takie objawy raz działają raz nie .W sklepie mieli mase reklamacji na nie dlatego się wycofali z nich i mają tylko TRW i ZF........ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #45 Napisano 29 Grudnia 2011 hmm no pompa owszem za dwie stowy, i całkowita wymiana oleju... ale ja dziękuje jak się okaże, że ona jest dobra a kupie tą droższą i tylko efektem będzie chudszy portfel...cholera zeby byl jakis sposob by sprawdzic czy to z pewnoscia pompa ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #46 Napisano 29 Grudnia 2011 sposób prosty----------podmiana.Ja jutro mam mieć pompe z TRW więc jak założe to napisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #47 Napisano 30 Grudnia 2011 dawaj dawaj szczupak wieści, ale jaja zauważyłem, ten rupieć jak na amen skręcam piszczy... Boże pompa raptem kilka miesiecy a już do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #48 Napisano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Witam.Od 8.00 rano w garazu.......finał jakieś 40 min temu.Tak jak kolega ze sklepu mnie zapewniał ........PODKREŚLE -- TO WINA POMPY to wycie i mruczenie. Tamten olej cały spuściłem był już brązowy......kupiłem 2 litry w hurtowni jakiegoś Niemieckiego zielonego noi pompe TRW którą zamówiłem wczoraj.Raniutko zdemontowałem wszystko roboty w pierniki , pomógł mi sąsiad to szło szybciej :dobrze Odziwo pompa luzów na wałku nie miała , no ale mniejsza oto .Po demontazy pompe zawiozłem do hurtowni bo taki wymóg by zdać starą.......Po założeniu nowej pompy wlaniu płynu i odpowietrzeniu nie te autko......odpowietrzałem z podniesionym przodem i obracałem kierownicą w lewo i prawo........kilkanaście razy.......Po opuszczeniu autka zgaszeniu i uzupełnieniu płynu do max , odpaliłem autko i nie ten samochód ...niebo a ziemia.Cichutko nic nie wyje nic nie jęczy samochód chodzi jak by był nowy nic praktycznie nie słychać , wspomaganie powiem nawet że działa lepiej , paluszkiem można obracać bez problemu. Taka pompa a tyle utruje życie .......ehhh .Morał taki że nie warto kupować podróbek , lepiej dołożyć 200 zł a mieć świety spokój.-------------hpnoti nie zastanawiaj się nawet 5 min tylko zamawiaj TRW i będziesz miał spokój...szkoda twego zdrowia i nerwów.TRW to TRW. Siostra zadowolona bo jej nie wyje , chociaż mnie też to wnerwiało jak jeżdże jej autkiem. Edytowane 30 Grudnia 2011 przez szczupak28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #49 Napisano 30 Grudnia 2011 dobra po pijaku jutro o północy podejmę decyzję ;p ale na 99% zamawiam, bo mnie szlak trafia na początku jazdy, choc potem jak mowilem dziala dobrze (no w miejscu jak się kreci to ciezko na cieplym i zimnym) hmm to mozesz w skrocie powiedziec gdzie zamawiales pompy oleje i ile wynioslo kosztow ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #50 Napisano 30 Grudnia 2011 Pompe u siebie na hurtowni tam gdzie zawsze kupuje części...470 zł - 5% rabatu bo jestem stałym klijentem i znam sprzedawce.+ płyn do wspomagania 2 litry 72zł.Robocizny nie licze.Sąsiad mi pomógł bo mu węgiel traktorem przywoziłem:kumple Na allegro TRW nie ma ..poszukaj gdzieś po hurtowniach....do 500 zł na 100% kupisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #51 Napisano 30 Grudnia 2011 no hurtownie znajomosci mam, ale czemu plynu az dwa litry wlasciwie ;p ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #52 Napisano 30 Grudnia 2011 (edytowane) Nie wlewaliśmy tylko kupiłem tyle... Był tylko w butelce 2l ...ten oryginalny a inne były po 0.4 l , 1.0 l .Ale dużo tańsze... Edytowane 30 Grudnia 2011 przez szczupak28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #53 Napisano 1 Stycznia 2012 oryginalny pyn do spomagania kupisz w litrowych butelkach. wszystko w kwestji ile ci zejdzie bo nie zlejesz calego, i czy bedziesz plukal. przewaznie w pompach powodem ich padania nie sa luzy tylko zawor umiejscowiony wewnatrz ktory reguluje przeplywem plynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość patryk.s1 Zgłoś #54 Napisano 5 Lutego 2012 Pompa wspomagania w AEB - prośba o pomoc czeka mnie wymiana pompy macie może sposób na bezproblematyczne jej wymienienie? Widziałem 2 sposoby albo zdjac koło z pompy- tyle że jest słaby dostęp do śrub bo są blisko wiatraka, albo zdjąć pompę z całym uchwytem, który idzie aż do alternatora. Może wie ktoś jak zrobić to w najprostszy sposób. (W necie nie udało mi się znaleźć nic na ten temat) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #55 Napisano 5 Kwietnia 2012 Przymierzam się do wymiany pompy wspomagania w moim pasku. Czy ktoś może mi coś polecić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Unknown Zgłoś #56 Napisano 27 Kwietnia 2012 Podepne się pod temat. Mam problem prawdopodobnie z maglownicą i chciałbym się upewnić nim wydam kolejnych kilka stówek na jej wymiane. Przez ostatnie pare dni wymieniałem zawieszenie przednie tj: amorki, spręzyny, wszystkie wahacze. Dzisiaj pojechałem na zbieżnośc, ustawili mi geometrie przód - tył. Jadąc tam miałem problem ze ściąganiem auta w prawo, no ale nie ustawione - myśle - to może tak być. Gościu ustawił tył, zabrał się za przód i zaczeły się cyrki. Pobujanie autem na boki powoduje, że kierownica sama się okręca w prawo. Zbieżność ustawiona na "0'12 na obu kołach. Mechanior zasugerował by poluzować wahacze delikatnie i się przejechać powoli - by się ułożyly. Zrobiłem tak, ale nie przyniosło to żadnego rezultatu. Przełozyłem koła przód - tył, prawa - lewa. tak samo nic. Pompa wspomagania chodzi normalnie. Na odpalonym silniku idzie normalnie krecić kierownicą, choć wydaje mi się, że wczesniej było lepiej. Na wyłączonym musze ciągnąć kierownice dwoma rękoma, a i tak ledwo idzie, a troszke siły mam. Podczas wymiany wahaczy miałem taka dziwną sytuacje. Skręcając kierownicą koła, zablokował się jeden z wahaczy - nieświadom tego pociągnełem troche mocniej i wtedy wystrzeliło mi - dosłownie - troche płynu przez zakręcony zbiorniczek wspomagania. Mogłem tym uszkodzić magiel ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #57 Napisano 18 Maja 2012 A może ktoś się orientuje czy są jakieś warsztaty specjalizujące się w układach kierowniczych (co do sprawdzenia pompy i to że ciężko działa wspomaganie) najlepiej w Warszawie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #58 Napisano 19 Maja 2012 Jeszcze zaobserwowałem, że kierownica działa lżej jak auto jest "chłodne" a po dłuższej jeździe może jakiejś godz. to wtedy nawet przy prędkości ok. 100 km/h czuć, że już jest coś nie tak i wspomaganie działa gorzej. Co to może oznaczać? Czy to również wina pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #59 Napisano 20 Maja 2012 (edytowane) Może to zabrzmi dziwnie, ale nie miałem żadnych objawów. Wspomaganie pracowało normalnie, pompa nie wyła. Dziś wróciłem z trasy, zaparkowałem, wszystko OK. Żona podskoczyła na chwile pod sklep. OK, jak wróciła , zapaliła. Auto - zero wspomagania. Sprawdzam poziom płynu - brak. Przyznaję się bez bicia, ze ostatnio sprawdzałem płyn dawno temu. Brak kałuzy, która by świadczyła o nagłym wypłynięciu z powodu większej nieszczelności. Czy pompa może "zżerać" p-łyn ? czy też jest jakis mały wyciek. Sa jakieś typowe wycieki ? gdzie szukać ? I Jeszcze płyn - w handlu jest sporo. Oryginalny sygnowany logo grupy VAG G004000M2 w zależności od pochodzenia i kształtu butelki ( to dopiero jakis cyrk) jest inna, czasami dwukrotnie wyższa cena Febi 061 62, Castrol CHF. Norma VW TL 52146 (VW G 002 000) Wszyscy piszą, że jak najbardziej się nadaje do VW, ceny bardzo zróżnicowane. Co polecacie ? Edytowane 20 Maja 2012 przez pasektdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes Zgłoś #60 Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) Koledzy pomóżcie. Ile płynu wspomagania wchodzi w układ B5? Czy 2 literki stynką jak pisze kolega g_b ? Chcę wymienić na nowy. No i jaki płyn kupić? Czy na korku jest jakieś oznaczenie? Edytowane 22 Maja 2012 przez Grzes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach