Skocz do zawartości
Sierko2

Wspomaganie kierownicy w B5 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

niecale 2 litry
u mnie weszlo mniej niz 1 litr- mialem 2 butelki 1 litrowe ale mam jeszcze w zapasie. jak wymienialem maglownice to caly plyn sie wylal ze zbiorniczka oraz przewodow, zostal tylko w pompie wiec chyba okolo litry. ale dla swietego spokoju lepiej miec 2 i najwyzej jak zostanie to oddac- ja tak zrobilem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytałem dziś w hurtowni o pompe do wspomagania do AFN , 99 rok. Na hurtowni mi powiedzieli tak-------radzą 2 rodzaje pomp albo TRW za 470zł , gdzie zdajemy starą albo oryginał za 830zł ZF , gdzie kupujemy bez zdawania starej pompy.ZF to oryginał tylko nie ma znaczka na pompie WV. Osobiście kolega na hurtowni radził mi TRW sprzedali tego dużo i nie mieli żadnej reklamacji. A przyczyną właśnie jest wycie pompy tak jak mi mówił ....wtedy pompa pomału wysiada , ale trzeba powoli liczyć się z jej wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie wciąż męczy sprawa tego, że po odpaleniu po nocy przez kilkanaście metrów wspomaganie jakby nie istniało... ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a zmieniałeś pompe?odpowietrzyłeś układ?jak masz założoną pompe za 200 pare złotych to Ci się nie dziwie,,,,,,,,,,rozmawiałem o tym z kolegą ze sklepu i te pompy właśnie mają takie objawy raz działają raz nie .W sklepie mieli mase reklamacji na nie dlatego się wycofali z nich i mają tylko TRW i ZF........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm no pompa owszem za dwie stowy, i całkowita wymiana oleju... ale ja dziękuje jak się okaże, że ona jest dobra a kupie tą droższą i tylko efektem będzie chudszy portfel...cholera zeby byl jakis sposob by sprawdzic czy to z pewnoscia pompa ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sposób prosty----------podmiana.Ja jutro mam mieć pompe z TRW więc jak założe to napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawaj dawaj szczupak wieści, ale jaja zauważyłem, ten rupieć jak na amen skręcam piszczy... Boże pompa raptem kilka miesiecy a już do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Od 8.00 rano w garazu.......finał jakieś 40 min temu.Tak jak kolega ze sklepu mnie zapewniał ........PODKREŚLE -- TO WINA POMPY to wycie i mruczenie. Tamten olej cały spuściłem był już brązowy......kupiłem 2 litry w hurtowni jakiegoś Niemieckiego zielonego noi pompe TRW którą zamówiłem wczoraj.Raniutko zdemontowałem wszystko roboty w pierniki , pomógł mi sąsiad to szło szybciej :dobrze Odziwo pompa luzów na wałku nie miała , no ale mniejsza oto .Po demontazy pompe zawiozłem do hurtowni bo taki wymóg by zdać starą.......Po założeniu nowej pompy wlaniu płynu i odpowietrzeniu nie te autko......odpowietrzałem z podniesionym przodem i obracałem kierownicą w lewo i prawo........kilkanaście razy.......Po opuszczeniu autka zgaszeniu i uzupełnieniu płynu do max , odpaliłem autko i nie ten samochód ...niebo a ziemia.Cichutko nic nie wyje nic nie jęczy samochód chodzi jak by był nowy nic praktycznie nie słychać , wspomaganie powiem nawet że działa lepiej , paluszkiem można obracać bez problemu. Taka pompa a tyle utruje życie .......ehhh .Morał taki że nie warto kupować podróbek , lepiej dołożyć 200 zł a mieć świety spokój.-------------hpnoti nie zastanawiaj się nawet 5 min tylko zamawiaj TRW i będziesz miał spokój...szkoda twego zdrowia i nerwów.TRW to TRW.

Siostra zadowolona bo jej nie wyje , chociaż mnie też to wnerwiało jak jeżdże jej autkiem.

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra po pijaku jutro o północy podejmę decyzję ;p ale na 99% zamawiam, bo mnie szlak trafia na początku jazdy, choc potem jak mowilem dziala dobrze (no w miejscu jak się kreci to ciezko na cieplym i zimnym) hmm to mozesz w skrocie powiedziec gdzie zamawiales pompy oleje i ile wynioslo kosztow ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompe u siebie na hurtowni tam gdzie zawsze kupuje części...470 zł - 5% rabatu bo jestem stałym klijentem i znam sprzedawce.+ płyn do wspomagania 2 litry 72zł.Robocizny nie licze.Sąsiad mi pomógł bo mu węgiel traktorem przywoziłem:kumple Na allegro TRW nie ma ..poszukaj gdzieś po hurtowniach....do 500 zł na 100% kupisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no hurtownie znajomosci mam, ale czemu plynu az dwa litry wlasciwie ;p ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wlewaliśmy tylko kupiłem tyle...:bleble Był tylko w butelce 2l ...ten oryginalny a inne były po 0.4 l , 1.0 l .Ale dużo tańsze...

Edytowane przez szczupak28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oryginalny pyn do spomagania kupisz w litrowych butelkach. wszystko w kwestji ile ci zejdzie bo nie zlejesz calego, i czy bedziesz plukal. przewaznie w pompach powodem ich padania nie sa luzy tylko zawor umiejscowiony wewnatrz ktory reguluje przeplywem plynu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patryk.s1

Pompa wspomagania w AEB - prośba o pomoc

czeka mnie wymiana pompy macie może sposób na bezproblematyczne jej wymienienie? Widziałem 2 sposoby albo zdjac koło z pompy- tyle że jest słaby dostęp do śrub bo są blisko wiatraka, albo zdjąć pompę z całym uchwytem, który idzie aż do alternatora. Może wie ktoś jak zrobić to w najprostszy sposób. (W necie nie udało mi się znaleźć nic na ten temat)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do wymiany pompy wspomagania w moim pasku. Czy ktoś może mi coś polecić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat.

 

Mam problem prawdopodobnie z maglownicą i chciałbym się upewnić nim wydam kolejnych kilka stówek na jej wymiane.

Przez ostatnie pare dni wymieniałem zawieszenie przednie tj: amorki, spręzyny, wszystkie wahacze.

 

Dzisiaj pojechałem na zbieżnośc, ustawili mi geometrie przód - tył.

Jadąc tam miałem problem ze ściąganiem auta w prawo, no ale nie ustawione - myśle - to może tak być.

 

Gościu ustawił tył, zabrał się za przód i zaczeły się cyrki. Pobujanie autem na boki powoduje, że kierownica sama się okręca w prawo. Zbieżność ustawiona na "0'12 na obu kołach.

Mechanior zasugerował by poluzować wahacze delikatnie i się przejechać powoli - by się ułożyly. Zrobiłem tak, ale nie przyniosło to żadnego rezultatu.

Przełozyłem koła przód - tył, prawa - lewa. tak samo nic.

 

Pompa wspomagania chodzi normalnie. Na odpalonym silniku idzie normalnie krecić kierownicą, choć wydaje mi się, że wczesniej było lepiej.

Na wyłączonym musze ciągnąć kierownice dwoma rękoma, a i tak ledwo idzie, a troszke siły mam.

 

Podczas wymiany wahaczy miałem taka dziwną sytuacje. Skręcając kierownicą koła, zablokował się jeden z wahaczy - nieświadom tego pociągnełem troche mocniej i wtedy wystrzeliło mi - dosłownie - troche płynu przez zakręcony zbiorniczek wspomagania.

 

Mogłem tym uszkodzić magiel ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś się orientuje czy są jakieś warsztaty specjalizujące się w układach kierowniczych (co do sprawdzenia pompy i to że ciężko działa wspomaganie) najlepiej w Warszawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zaobserwowałem, że kierownica działa lżej jak auto jest "chłodne" a po dłuższej jeździe może jakiejś godz. to wtedy nawet przy prędkości ok. 100 km/h czuć, że już jest coś nie tak i wspomaganie działa gorzej. Co to może oznaczać? Czy to również wina pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to zabrzmi dziwnie, ale nie miałem żadnych objawów. Wspomaganie pracowało normalnie, pompa nie wyła. Dziś wróciłem z trasy, zaparkowałem, wszystko OK. Żona podskoczyła na chwile pod sklep. OK, jak wróciła , zapaliła. Auto - zero wspomagania. Sprawdzam poziom płynu - brak. Przyznaję się bez bicia, ze ostatnio sprawdzałem płyn dawno temu. Brak kałuzy, która by świadczyła o nagłym wypłynięciu z powodu większej nieszczelności. Czy pompa może "zżerać" p-łyn ? czy też jest jakis mały wyciek. Sa jakieś typowe wycieki ? gdzie szukać ?

I Jeszcze płyn - w handlu jest sporo. Oryginalny sygnowany logo grupy VAG G004000M2 w zależności od pochodzenia i kształtu butelki ( to dopiero jakis cyrk) jest inna, czasami dwukrotnie wyższa cena Febi 061 62, Castrol CHF. Norma VW TL 52146 (VW G 002 000) Wszyscy piszą, że jak najbardziej się nadaje do VW, ceny bardzo zróżnicowane. Co polecacie ?

Edytowane przez pasektdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomóżcie. Ile płynu wspomagania wchodzi w układ B5? Czy 2 literki stynką jak pisze kolega g_b ?

Chcę wymienić na nowy. No i jaki płyn kupić? Czy na korku jest jakieś oznaczenie?

Edytowane przez Grzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności