Skocz do zawartości
Gość Grinch

Wałki rozrządu PD

Rekomendowane odpowiedzi

witam przymierzam sie do wymiany wałka (silnik AVF) i mam pytanie czy bedzie pasował wałek z słabszych wersji czy szukać typowo do 130 konnego silnika prosze o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludziki, pamiętajmy o regeneracji wałka, warstwa napawana jest nawet odporniejsza od materiału z jakiego wykonany jest wałek :) Przerabiałem temat, mój AFV ma 250 tys, 10 tys temu regenerowałem wałek który był już wytarty, nadmieniam że od początku jeżdżony był na oleju Motul 505.01 (praktycznie najlepszy olej na rynku). Każdy silnik zużywa się różnie ale w PD wycieranie się wałków to norma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przymierzam sie do kupna wałka i mam do wyboru 3 firmy:

- CI / EUROCAMS

- NockenTechnik

- federat mogul

Cenowo najdroższy jest nockentechnik , federat mogul i CI / EUROCAMS raczej cenowo ta sama półka.

Szklanki mam zamiar kupić firmy Ina ewentualnie federal mogul, uszczelniacz reinz.

Prosił bym o opinie na temat firm i wytrzymałości ewentualnie przeżyć z dana firmą.

Prosił bym również jeżeli macie dostep do danych z autodaty lub innego programu o print screen instrukcji wymiany wałka rozrządu wraz z momentami dokręcania śrub. :rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W Pasku mam silnik AVF 130 KM jestem po wymianie wałka rozrządu, panewek, kieliszków, paska, rolek itp zgodnie z teorią. Wałek i kieliszki padły po 340 tyś km, jeżdżę tylko na Castrolu EDGE - wymieniam systematycznie co 15tyś.

Po wymianie przejechał około 4000 km i dudnienie ponownie się pojawiło!!!!!!

Wzrosło spalanie na luzie z 0,6 - 0,8 L/h na 1,2 - 1,4 L/h

Jeśli macie jakieś pomysły i sugestie odnośnie przyczyny dudnienia ---- TO chętnie poczytam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jaki wałek dawałeś? Może jakiś miękki zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim przy 259tys wymiana wałka,panewek,uszczelniacza i szklanek.Wałek wytarty na jednej krzywce w jednej szklance dziura.Dodam ze komputer nie wykazywał jakichkolwiek nieprawidłowości zapalał na zimnym i ciepłym silniku od strzała nie kopcił na zaden kolor występowało jedynie dudnienie do filtra powietrza.Autko serwisowane do 226 tyś w holandi.Diagnoza mojego mechanika to kiepskie smarowanie dodam jeszcze ze olej był wymieniany w holandi co 30 tyś (longlife)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam Passata AVF z 2001 roku z autostradowym przebiegiem 354 tyś km. Przy 352 tyś km wymieniłem wytarty wałek i szklanki na wałek nockentechnik (według mnie ta sama półka co kolbenschmidt ) szklanki ruvillie czyli firmy INA, oczywiście przy wymianie wałka wymieniłem pasek rozrządu (nie dawno miałem wymieniany cały rozrząd a pasek trzeba a raczej powinno sie zmieniać przy takich wymianach) i olej (castrol EDEG + filtr. Orginalny wałek miałem wytarty na wszystkich krzywkach ale z 3 cylindra od wydechu krzywka była najbardziej zużyta i szklanka również (na zaworach wydechowych jest duże obciążenie ) Po poskładaniu wszystkiego autko jest sprawne, jest ok, przejechałem już ok 2 tyś km i nie ma problemów, jednak po dłuższych rozmyśleniach i odpowiadaniu sobie na pytania dochodzę do stwierdzenia że powodem zużycia orginalnego wałka są uszczelnia lub gniazda pompowtryskiwaczy, przepuszczają paliwo które przed odparowaniem pogarsza własciwości oleju.

Ostatnio po ostrej przegazówie passatem i 8 godzinnym postoju miałem poważny problem z odpaleniem go, musiałem krecic rozrusznikiem 40 -60 s zanim coś zaskoczyło, o dziwo przy spokojniej jeździe jest wszystko ok. Cały czas kontroluje poziom oleju, również po przegazówie skontrolowałem - był wyższy o 3 -5 mm niż poprzednio.

 

Przymierzam teraz sie do wymiany uszczelnień pompowtrysków, póżniej zobaczymy co bedzie dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

W Pasku mam silnik AVF 130 KM jestem po wymianie wałka rozrządu, panewek, kieliszków, paska, rolek itp zgodnie z teorią. Wałek i kieliszki padły po 340 tyś km, jeżdżę tylko na Castrolu EDGE - wymieniam systematycznie co 15tyś.

Po wymianie przejechał około 4000 km i dudnienie ponownie się pojawiło!!!!!!

Wzrosło spalanie na luzie z 0,6 - 0,8 L/h na 1,2 - 1,4 L/h

Jeśli macie jakieś pomysły i sugestie odnośnie przyczyny dudnienia ---- TO chętnie poczytam.

 

Przerabiałem ten sam problem. Po wymianie wszystkich części i przejechaniu około 8 do 10 tyś. km dudnienie w filtr powietrza ponownie powróciło. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że na czwartym cylindrze wałek rozrządu ma widoczne rysy. Nie chciałem ponownie przerabiać całej naprawy od początku więc szybko sprzedałem samochód. Dodam, że po wymianie części i przejechaniu 2 tyś km wymieniłem olej na nowy. Ale to nic nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wałki nockentechnik są made in poland, rozmawiałem z gościem który je sprzedaje na allegro - co nie znaczy że są gorsze od kolbera. Ja u siebie zakładałem wałek febiego, który jest produkowany przez znaną firmę ESTAS http://www.estas.com/ . Co do ruvilla to się nie wypowiem bo to jest tylko pakowacz części i również może tam być wałek febiego.

Edytowane przez mr76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wałki nockentechnik są made in poland, rozmawiałem z gościem który je sprzedaje na allegro - co nie znaczy że są gorsze od kolbera.

 

Znalazłem tą firmę z tym, że jest ona niemcowni:

http://www.autossilniki.home.pl/nockentechnikde/

z allegro

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-opel-1-2-1-4-16v-astra-h-corsa-c-d-i3194154095.html

Wszystkie ich części mają trzy lata gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta strona jest na rynek niemiecki stworzona przez phup autos silniki z Łodzi i właśnie z gościem z tej firmy rozmawiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Co sądzicie o wałkach EUROCAMS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka cena tych walkow? Ja od siebie po raz kolejny powiem ze jedynie ori lub kolbenschmidt. Sam wymienialem na kolben i jest ok, i rowniez taki mi polecano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eurocamps kosztuje około 500pln. W AutoVAGu proponuja mi nowy za 700pln, uszczelki pompek 40pln / sztuka. Czy cena wymiany nie jest za wysoka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka ta cena ??? 700 to cena samego walka ???? Ten temat wymiany walka coraz bardziej zaczyna mnie interesować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

700 wałek + 350 wymiana. W cenie robocizny: wymiana wałka, uszczelek pod vacuum, pod pompowtryskiwaczami oraz regulacja pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kiedy robiles rozrzad ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej pisano wałek oryginał nówka ( głupota), oryginał używka, albo kolbenschmidt nic innego bokolejna naprawa powróci jak bumerang

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej zdecyduje sie na oryginał używka. Póki co mam okazje kupić:

"uzywany walek w swietnym stanie jedynie jedna krzywka jest tylko bardzo delikatnie liznieta"

Co myslicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności