marwitko Zgłoś #41 Napisano 25 Marca 2014 A jaki olej bedzie jeszcze dobry do mego silnika, bo z mobila chce zrezygnowac i nie wiem jaki wybrac, czy castrola, shella lub moze valvoline? Motul :dobrze remont dołu silnika, mi brał 7 L od wymiany do wymiany, ale ganiany był. teraz nie ma ubytku, ale motor ni równy motorowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #42 Napisano 25 Marca 2014 U mnie na bagnecie była susza po przejechaniu 1 tyś km od wymiany oleju. Jak od wymiany oleju, to najpierw bym dolał i przejechał następny 1000 km i wtedy skontrolował olej. Filtr się napełnił albo chłodnica oleju i stąd ubytek. Przecież jeśli ten olej nie wyciekł, nie poszedł w układ chłodzenia albo nie został przepalony, to nie mógł po prostu wyparować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strami Zgłoś #43 Napisano 25 Marca 2014 Jak od wymiany oleju, to najpierw bym dolał i przejechał następny 1000 km i wtedy skontrolował olej. Filtr się napełnił albo chłodnica oleju i stąd ubytek.Przecież jeśli ten olej nie wyciekł, nie poszedł w układ chłodzenia albo nie został przepalony, to nie mógł po prostu wyparować Myślę jednak że jest coś nie tak bo dolałem jakieś może 200 km temu 0,5 l i było prawie maks a teraz już jest znów blisko minimum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #44 Napisano 25 Marca 2014 Według mnie poszły ci pierścienie na tłokach i olej jest spalany w cylindrach i wcale nie musi dymić,ponieważ masz zalany lepszej klasy olej i nie widać jego efektu spalania.To jest moje zdanie na ten temat/out/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin tdi Zgłoś #45 Napisano 26 Marca 2014 Według mnie poszły ci pierścienie na tłokach i olej jest spalany w cylindrach i wcale nie musi dymić,ponieważ masz zalany lepszej klasy olej i nie widać jego efektu spalania.To jest moje zdanie na ten temat/out/ kolega dobrze mówi i można sprawdzić czy spala olej. Wykręć świece i będziesz widział w jakim są stanie. Jak będzie czarny nagar to już będziesz wiedział ,że coś jest nie tak i można ciśnienie sprężania też sprawdzić. Chyba,że zapiekły się pierścienie na tłokach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klichy Zgłoś #46 Napisano 26 Marca 2014 Bylem dzis u swojego mechanika i nie widzial aby kapalo spod auta i plama oleju sie pojawila. Podniosl maske zobaczyl ze silnik suchy jest i spytal sie ile mi bierze i kazal sprawdzic jeszcze po dolaniu ile po 1tys km wezmie i tez spytal sie jaki olej to mu powiedzialem, ze mobila mam, to powiedzial ze juz wiadomo czemu bierze. Powiedzial, ze tego oleju juz sie nie leje do takich silnikow i powiedzial abym wymienil na castrola sobie i zobacze jak to bedzie. Jesli po wymianie bedzie tez bral, to podjade i zobaczy juz mi dokladniej auto od spodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #47 Napisano 26 Marca 2014 czemu spodu odrazu nie sprawdził?(niechce sie sciagac osłony:hmm) ja mialem taki silnik i tyle oleju mi nie brał.Tak jak mówią wyzej sprawdzc czy swiece nie sa czarne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #48 Napisano 26 Marca 2014 Bylem dzis u swojego mechanika i nie widzial aby kapalo spod auta i plama oleju sie pojawila. Podniosl maske zobaczyl ze silnik suchy jest i spytal sie ile mi bierze i kazal sprawdzic jeszcze po dolaniu ile po 1tys km wezmie i tez spytal sie jaki olej to mu powiedzialem, ze mobila mam, to powiedzial ze juz wiadomo czemu bierze. Powiedzial, ze tego oleju juz sie nie leje do takich silnikow i powiedzial abym wymienil na castrola sobie i zobacze jak to bedzie. Jesli po wymianie bedzie tez bral, to podjade i zobaczy juz mi dokladniej auto od spodu. widziałem różnych pseudo mechaników, ale takiego co remontuje silnik zmiana oleju z mobila na castrola nigdy... zacznij od zmiany mechanika. są znane przypadki że silnik bierze na jednym oleju więcej a na innym mniej oczywiście nie mówimy o różnicy olej A-15w40, olej B- 0w30, tylko takich samych parametrach, lecz różnice są niewielkie. jeśli silnik jest zużyty, czy to beda pierścienie czy uszczelniacze zaworowe czy szklanki to uwierz mi olej innej marki nic nie zmieni, olej ma mieć odpowiednią normę, marka to dużo mniej ważna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #49 Napisano 26 Marca 2014 Bylem dzis u swojego mechanika i nie widzial aby kapalo spod auta i plama oleju sie pojawila. Podniosl maske zobaczyl ze silnik suchy jest i spytal sie ile mi bierze i kazal sprawdzic jeszcze po dolaniu ile po 1tys km wezmie i tez spytal sie jaki olej to mu powiedzialem, ze mobila mam, to powiedzial ze juz wiadomo czemu bierze. Powiedzial, ze tego oleju juz sie nie leje do takich silnikow i powiedzial abym wymienil na castrola sobie i zobacze jak to bedzie. Jesli po wymianie bedzie tez bral, to podjade i zobaczy juz mi dokladniej auto od spodu. Nic Ci to nie zmieni, a nawet może być tak ten castrol spali się szybciej w zużytym silniku. Castrol jest obecnie najgorszym olejem sprzedawanym na rynku, no może oprócz orlen coś tam. Wpisz w google "syf w silniku" i będziesz miał odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strami Zgłoś #50 Napisano 26 Marca 2014 Witam. Jestem po wizycie w warsztacie. Przyczyną wizyty były spore ubytki oleju. Okazało się że cały olej który ubywał był w wężach od intercoolera. Oznacza to tylko podobno regeneracje turbiny. Muszę niestety sprzedać go bo mam jeszcze za niedługo rozrząd do wymiany i nie mam zamiaru tyle wydać kasy bo nawet nie mam skąd. Naprawdę nie ma innego wyjścia niż regeneracja turbo ? Nie piszcie tylko że jeździć dalej i dolewać 2,3 l oleju na miesiąc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #51 Napisano 26 Marca 2014 Witam. Jestem po wizycie w warsztacie. Przyczyną wizyty były spore ubytki oleju. Okazało się że cały olej który ubywał był w wężach od intercoolera. Oznacza to tylko podobno regeneracje turbiny. Muszę niestety sprzedać go bo mam jeszcze za niedługo rozrząd do wymiany i nie mam zamiaru tyle wydać kasy bo nawet nie mam skąd. Naprawdę nie ma innego wyjścia niż regeneracja turbo ? Nie piszcie tylko że jeździć dalej i dolewać 2,3 l oleju na miesiąc... Totalna bzdura z turbiną nie słuchaj takiego gadania tylko sprawdź sobie odmę. Ja miałem podobnie tylko mniej mi ubywa, zamontowałem separator oleju na odmie i olej zniknął z intercoolera. Zmniejszenie ubytku oleju przez odmę to juz inna sprawa. W twoim silniku jest jeżeli się nie mylę jeszcze stara pokrywa plastikowa póżniejsze mają trochę inną budowę. Ale nie jestem pewien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strami Zgłoś #52 Napisano 26 Marca 2014 Byłem w jednym z lepszych warsztatów w mieście. Zajmują się tam właśnie często turbinami i elektryką więc nie wiem kogo mam teraz słuchać. Proszę o wypowiedź też innych, którzy mają na ten temat pojęcie bo ja jestem zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klichy Zgłoś #53 Napisano 26 Marca 2014 czemu spodu odrazu nie sprawdził?(niechce sie sciagac osłony:hmm) ja mialem taki silnik i tyle oleju mi nie brał.Tak jak mówią wyzej sprawdzc czy swiece nie sa czarne Bylo duzo aut i zbytnio tez czasu nie bylo i nie mial dostepu do podnosnika, ale jutro zamierzam jechac do jeszcze innego aby tam mi sprawdzili i zobaczyli co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertptaku Zgłoś #54 Napisano 30 Marca 2014 Witam serdecznie wszystkich czytam tematy i nie wiem co zrobic ,mam passata b 6 zrobiłem remont silnika wymieniłem turbine na zregenerowaną robie 500 km co tydzień raz wezmie 200ml a raz 1 litr jeżdzę praktycznie 120 do 150 nie piłuje auta ,co moze byc przyczyną tej utraty oleju? czy moze to być odma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #55 Napisano 25 Lipca 2014 Koledzy! Podczepię się pod wątek. Mój passacik bierze dużo oleju, ktoś tu pisał że litr na 1000km to już agonia Otóż mi schodzi cały bagnet nawet na niecałe 1000km Ale samochód ma już grubo ponad milion (tak milion) kilometrów. Jednak pali jak nowy! Chodzi równiutko i cicho, naprawdę cicho jak na starego b3! Prawie nie dymi! No chyba że mu wciskam pedał gazu do dechy, czego nie robię bo i tak to nic nie daje W zasadzie to powinni go sfilmować lub przysłać jakiegoś dziennikarza z prasy motoryzacyjnej Ale mam pytanie czy branie tyle oleju to już agonia i nie brać się za blacharkę na którą wydam całą zaoszczędzoną forsę a silnik mi i tak zdechnie? Czy po prostu będzie jeździł dalej z tym że muszę jak dotychczas tankować ropę i olej naraz ? Ciekawostka przyrodnicza Trochę poważniej: - bagnet to jest ile? 200, 500 ml? - instrukcja w TDi podaje, że jest możliwe zużycie oleju 1l/1000 km (cytuję z pamięci) - sprawdź, czy nie masz uwalonego w oleju silnika. Może wywala przez pękniętą rurę odmy (ostatnio przerabiałem). Na koniec, bo i tak ktoś na to zwróci uwagę: piszesz w temacie B5 o problemach B3. M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarqu Zgłoś #56 Napisano 29 Lipca 2014 bagnet od max do min to około 1 litra, Kolego od b3, pewnie pierścienie olejowe CI zakończyły żywot, dodaj fotke z stanu licznika bo to aż nieprawdopodobne;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #57 Napisano 25 Sierpnia 2014 filtr oleju trzeba wymienić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #58 Napisano 1 Września 2014 Ja kiedyś w B3 robiłem remont silnika przy ok 750tys - palił bez problemu, chodził równo tylko mocy nie miał i brał olej. Po kapitale nie brał oleju i był mocny jak nigdy wcześniej (a od nowości go nie miałem) Musisz zmienić filtr oleju. Ja w swoim B5 FL 2.8 V6 też "wymieniam" cały olej w ciągu roku wlewając ok 0,5 / 1 tys km, jednak filtr i olej tak czy inaczej wymieniam raz do roku - na przebieg raczej nie zwracam uwagi, pilnuje tylko aby wymiana była raz na rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał B5 Zgłoś #59 Napisano 31 Marca 2015 Witam, zrobiłem moim paskiem trase 3tys km i zjadł mi 500ml oleju . Turbina nowa uszczelka pod głowica uszczelniacze zaworowe nowe w dolocie bardzo malutko oleju kopci na niebiesko prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #60 Napisano 1 Kwietnia 2015 Witam, zrobiłem moim paskiem trase 3tys km i zjadł mi 500ml oleju . Turbina nowa uszczelka pod głowica uszczelniacze zaworowe nowe w dolocie bardzo malutko oleju kopci na niebiesko prosze o pomoc Jeżeli kopci na niebiesko to świadczy o spalaniu oleju. Pierścienie ?? do sprawdzenia kompresja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach