indian25 Zgłoś #1 Napisano 7 Grudnia 2010 Witam Mój problem wygląda następująco. Wczoraj wymieniałem olej w silniku. Postępowałem standardowo, rozgrzałem motor, na kanalik odkręciłem śrubę od spustu (o dziwo nie chciała iść ale jakoś się udało), olej sobie skapał, wymieniłem filtr i w tym momencie zaczeły się schody gdyż wkręcam śrubę i chce ją jak zwykle docisnąć a tu lipa. Dokręcam ją a ona z początku ładnie ładnie lekki opór i brak oporu zaczeła się lżej krecić. Odkręciłem ją patrze niby wporządku gwint w misce też, więc wkręcam zpowrotem a tu max lipa gdyż znowu ją wkręciłem już nie dało sie jej dokręcić( zostawiłem w punkcie największego oporu) i odkrecić też za nic:(. Wlałem więc olej i zapaliłem nic sie do dziś niby złego nie dzieje. Czy możliwe jest zerwanie gwintu w misce olejowej czy to raczej śruba puściła i panowie jak by to można było naprawić... Proszę o pomoc bo mój Turbotrup już doprowadza mnie do szału..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #2 Napisano 7 Grudnia 2010 W ciężarówkach jak takie coś się stało to znajomy tokarz oglądał gwint w misce i dorabiał korek z lekko większym gwintem , i zawsze to ładnie pasowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaze_k Zgłoś #3 Napisano 7 Grudnia 2010 Zerwanie gwintu w misce olejowej jest jak najbardziej możliwe, możesz ją spróbować zakręcić na takiej białej taśmie( teflonowej?). Najlepiej dobrać inną śrubę. W najgorszym wypadku trzeba zrobić gwint w misce na nowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JVC Zgłoś #4 Napisano 7 Grudnia 2010 (edytowane) kolego problem banalny ponieważ nie raz dało się zerwać gwint najprościej sprawdzić czy gwint został zerwany poprzez oględziny śruby i jeżeli nie będzie wyglądać tak a inaczej że stożek gwintu będzie zaokrąglony i napewno będzie widać czy został zerwany z tego co piszesz to na 99% się zerwał i proponuje jeżeli zerwał się na śrubie to przegwintować otwór na większą śrubę i takową wkręcić lub wstawic redukcję i wkręcić nowa oryginalną śrubę. lub jeżeli zerwał się w misie olejowej to kupić nową śrubę, możesz jeszcze wymienić miske olejową zdjęcie jedynie podglądowe oczywiście nie jest wzorcem zastosowania w misce chodzi o pokazanie prawidłowego gwintu Edytowane 7 Grudnia 2010 przez JVC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #5 Napisano 7 Grudnia 2010 sto procent zerwany gwint ,jak będziesz później śrubę wykręcał próbuj ją podważać albo szczypce zaciskowe ciągnąć i wykręcać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JVC Zgłoś #6 Napisano 7 Grudnia 2010 Jarek dobrze mówi i to też jest bardzo dobry sposób jak się ma dojścia do tokarza możesz spróbować wkręcić śrubę o innym skoku gwintu, na korku skok wynosi chyba 1.5 zamienić na 1.75 i pomoże jednorazowo bo to nie na długą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2010 JVCNie chodzi o zmianę skoku gwintu tylko np, śruba była 10mm a tokarz zrobił 10,3mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Malutki2m Zgłoś #8 Napisano 8 Grudnia 2010 Ewentualnie można wkręcić na pakułę i pastę tak jak w hydraulice. Olej nie poleci i będzie trzymać. Brat tak robi w lanosie już od jakiegoś czasu, bo kretyni z serwisu przekręcili gwint już poprzedniemu właścicielowi, ale on robi takie przebiegi, że wymienia olej raz na rok lub rzadziej, więc to nie problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indian25 Zgłoś #9 Napisano 8 Grudnia 2010 koledzy dziękuje za odpowiedz. mam jeszcze pytanie jakie mogą być konsekwencje jazdy z tą śrubą, gdyż narazie nie cieknie, czy możliwe jest że zerwie ją z miski i olej wycieknie podczas jazdy czy raczej jedyną konsekwencją może być lekkie pocenie się wokół śruby?? i czy lepiej to zrobić od razu czy można z tym jeździć do kolejnej wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 8 Grudnia 2010 koledzy dziękuje za odpowiedz. mam jeszcze pytanie jakie mogą być konsekwencje jazdy z tą śrubą, gdyż narazie nie cieknie, czy możliwe jest że zerwie ją z miski i olej wycieknie podczas jazdy czy raczej jedyną konsekwencją może być lekkie pocenie się wokół śruby?? i czy lepiej to zrobić od razu czy można z tym jeździć do kolejnej wymiany?? ja bym to robił jak najszybciej bo jak ci ją wyrwie to nie tylko miskę i śrubę będziesz miał do naprawy ale i cały silnik raczej do wymiany (zatarty) a z tego co opisujesz to raczej bez wymiany miski nie obejdzie się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ptasior445 Zgłoś #11 Napisano 8 Grudnia 2010 ja bym to robił jak najszybciej bo jak ci ją wyrwie to nie tylko miskę i śrubę będziesz miał do naprawy ale i cały silnik raczej do wymiany (zatarty) a z tego co opisujesz to raczej bez wymiany miski nie obejdzie się ja tez bym to zrobił lepiej nie ryzykowac szukaj drugiej miski i ja wymien . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #12 Napisano 8 Grudnia 2010 no tak odrazu silnik się nie rozleci powinna kontrolka się zapalić a jak są większe obroty to i buzer zacznie piszczeć ja bym rozwiercił nagwintował dał większą śrubę i w drogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 8 Grudnia 2010 Jeśli śruba się nie rusza i nie cieknie to jak to się ma zerwać?? do następnej wymiany załatw sobie "nową" miskę i nową śrubę z nową podkładką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #14 Napisano 8 Grudnia 2010 zostaw to do następnej wymiany oleju tylko kontroluj stan i zerknij czasami pod miskę czy nie skrapla się za mocno . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #15 Napisano 8 Grudnia 2010 Hej, Według dobrej praktyki inżynierskiej :ok powinien polecieć gwint w śrubie (element wymienny) niż w misce ale jak jest pokaze życie Pozdrawiam Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indian25 Zgłoś #16 Napisano 9 Grudnia 2010 Dzięki za pomoc panowie. Pojeżdżę do kolejnej wymiany albo sprzedaży i wtedy albo będzie problem z głowy albo trzeba bęzdie się zastanawiać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek15l Zgłoś #17 Napisano 12 Stycznia 2011 jak sie zapali kontrolka podczas jazdy to bedzie juz za puzno na ratowanie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #18 Napisano 12 Stycznia 2011 jak sie zapali kontrolka podczas jazdy to bedzie juz za puzno na ratowanie silnika tak, tak tak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #19 Napisano 13 Stycznia 2011 bez przesady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #20 Napisano 13 Stycznia 2011 bez przesady o jakiej przesadzie mówisz?? o tym "puzno"?? bo zapomniałem wczoraj dopisać: "a świstak siedzi..." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach