Skocz do zawartości
indian25

Problem ze śrubą od spustu oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem wygląda następująco. Wczoraj wymieniałem olej w silniku. Postępowałem standardowo, rozgrzałem motor, na kanalik odkręciłem śrubę od spustu (o dziwo nie chciała iść ale jakoś się udało), olej sobie skapał, wymieniłem filtr i w tym momencie zaczeły się schody gdyż wkręcam śrubę i chce ją jak zwykle docisnąć a tu lipa. Dokręcam ją a ona z początku ładnie ładnie lekki opór i brak oporu zaczeła się lżej krecić. Odkręciłem ją patrze niby wporządku gwint w misce też, więc wkręcam zpowrotem a tu max lipa gdyż znowu ją wkręciłem już nie dało sie jej dokręcić( zostawiłem w punkcie największego oporu) i odkrecić też za nic:(. Wlałem więc olej i zapaliłem nic sie do dziś niby złego nie dzieje. Czy możliwe jest zerwanie gwintu w misce olejowej czy to raczej śruba puściła i panowie jak by to można było naprawić... Proszę o pomoc bo mój Turbotrup już doprowadza mnie do szału.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciężarówkach jak takie coś się stało to znajomy tokarz oglądał gwint w misce i dorabiał korek z lekko większym gwintem , i zawsze to ładnie pasowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerwanie gwintu w misce olejowej jest jak najbardziej możliwe, możesz ją spróbować zakręcić na takiej białej taśmie( teflonowej?). Najlepiej dobrać inną śrubę. W najgorszym wypadku trzeba zrobić gwint w misce na nowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego problem banalny ponieważ nie raz dało się zerwać gwint najprościej sprawdzić czy gwint został zerwany poprzez oględziny śruby i jeżeli nie będzie wyglądać takprodukt-1120.jpg a inaczej że stożek gwintu będzie zaokrąglony i napewno będzie widać czy został zerwany z tego co piszesz to na 99% się zerwał i proponuje jeżeli zerwał się na śrubie to przegwintować otwór na większą śrubę i takową wkręcić lub wstawic redukcję i wkręcić nowa oryginalną śrubę. lub jeżeli zerwał się w misie olejowej to kupić nową śrubę, możesz jeszcze wymienić miske olejową :)

zdjęcie jedynie podglądowe oczywiście nie jest wzorcem zastosowania w misce chodzi o pokazanie prawidłowego gwintu

Edytowane przez JVC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sto procent zerwany gwint ,jak będziesz później śrubę wykręcał próbuj ją podważać albo szczypce zaciskowe ciągnąć i wykręcać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarek dobrze mówi i to też jest bardzo dobry sposób jak się ma dojścia do tokarza :)

możesz spróbować wkręcić śrubę o innym skoku gwintu, na korku skok wynosi chyba 1.5 zamienić na 1.75 i pomoże jednorazowo bo to nie na długą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JVC
Nie chodzi o zmianę skoku gwintu tylko np, śruba była 10mm a tokarz zrobił 10,3mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie można wkręcić na pakułę i pastę tak jak w hydraulice. Olej nie poleci i będzie trzymać. Brat tak robi w lanosie już od jakiegoś czasu, bo kretyni z serwisu przekręcili gwint już poprzedniemu właścicielowi, ale on robi takie przebiegi, że wymienia olej raz na rok lub rzadziej, więc to nie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy dziękuje za odpowiedz. mam jeszcze pytanie jakie mogą być konsekwencje jazdy z tą śrubą, gdyż narazie nie cieknie, czy możliwe jest że zerwie ją z miski i olej wycieknie podczas jazdy czy raczej jedyną konsekwencją może być lekkie pocenie się wokół śruby?? i czy lepiej to zrobić od razu czy można z tym jeździć do kolejnej wymiany??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy dziękuje za odpowiedz. mam jeszcze pytanie jakie mogą być konsekwencje jazdy z tą śrubą, gdyż narazie nie cieknie, czy możliwe jest że zerwie ją z miski i olej wycieknie podczas jazdy czy raczej jedyną konsekwencją może być lekkie pocenie się wokół śruby?? i czy lepiej to zrobić od razu czy można z tym jeździć do kolejnej wymiany??
ja bym to robił jak najszybciej bo jak ci ją wyrwie to nie tylko miskę i śrubę będziesz miał do naprawy ale i cały silnik raczej do wymiany (zatarty) a z tego co opisujesz to raczej bez wymiany miski nie obejdzie się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja bym to robił jak najszybciej bo jak ci ją wyrwie to nie tylko miskę i śrubę będziesz miał do naprawy ale i cały silnik raczej do wymiany (zatarty) a z tego co opisujesz to raczej bez wymiany miski nie obejdzie się

ja tez bym to zrobił lepiej nie ryzykowac szukaj drugiej miski i ja wymien .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak odrazu silnik się nie rozleci powinna kontrolka się zapalić a jak są większe obroty to i buzer zacznie piszczeć ja bym rozwiercił nagwintował dał większą śrubę i w drogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli śruba się nie rusza i nie cieknie to jak to się ma zerwać??

do następnej wymiany załatw sobie "nową" miskę i nową śrubę z nową podkładką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zostaw to do następnej wymiany oleju tylko kontroluj stan i zerknij czasami pod miskę czy nie skrapla się za mocno .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Według dobrej praktyki inżynierskiej :ok powinien polecieć gwint w śrubie (element wymienny) niż w misce ale jak jest pokaze życie :P

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc panowie. Pojeżdżę do kolejnej wymiany albo sprzedaży i wtedy albo będzie problem z głowy albo trzeba bęzdie się zastanawiać:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie zapali kontrolka podczas jazdy to bedzie juz za puzno na ratowanie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak sie zapali kontrolka podczas jazdy to bedzie juz za puzno na ratowanie silnika

tak, tak tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady

o jakiej przesadzie mówisz?? o tym "puzno"?? ;)

bo zapomniałem wczoraj dopisać: "a świstak siedzi..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności