Skocz do zawartości
slawciol

Passat b4 1.9 TDI 1z ciężko odpala

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrząd był sprawdzany w 1 kolejności, kompresja na zimnym silniku po 30barów. Zrobie logi przy niższych temp, którą grupę podczas odpalania logować? Ciekawe jest że jak jest na zewn ponad 7-8stopni to pali od strzała, poniżej to już inna bajka, świeczki grzeją, pisałem wcześniej że odpalałem go też z wyciągniętą wtyczką płynu, świece długo grzały a odpalił po chwili i nie równo na początku pracował, więc wydłużenie czasu grzania pewnie nic nie da. same świece grzeją dobrze i równo, bo jak dla mnie to silnik zachowuje się tak jakby te świeczki nie grzały w ogóle, a było to sprawdzane kilka razy włącznie z pomiarem cęgami prądowymi na każdej świecy.

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O jakim grzaniu wy mówicie? Naoglądaliście się filmów na YouTube gdzie ludzie grzeją świece po 4 razy i auto tak czy siak ledwo odpala. Jak gaśnie kontrolka świec żarowych za pierwszym razem to wówczas przekręcamy kluczyk mocniej i auto chodzi po 1 sekundzie.

Jeśli nie to gdzieś tkwi usterka.

Poza tym świece grzeją po odpaleniu auta nawet do kilku minut przy mrozach, a twoje objawy są ewidentne dla zużytych świec.

Wiem, że je sprawdziłeś, dlatego ja rozkładam już ręce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O jakim grzaniu wy mówicie? Naoglądaliście się filmów na YouTube gdzie ludzie grzeją świece po 4 razy i auto tak czy siak ledwo odpala. Jak gaśnie kontrolka świec żarowych za pierwszym razem to wówczas przekręcamy kluczyk mocniej i auto chodzi po 1 sekundzie.

Jeśli nie to gdzieś tkwi usterka.

Poza tym świece grzeją po odpaleniu auta nawet do kilku minut przy mrozach, a twoje objawy są ewidentne dla zużytych świec.

Wiem, że je sprawdziłeś, dlatego ja rozkładam już ręce...

Ja też :-( pomysły oraz możliwości się skończyły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O jakim grzaniu wy mówicie?

 

Nie o grzaniu 4 razy przekrecając kluczyk itd. Tylko o wydłuzeniu czasu grzania świec za pomocą adaptacji (kanał 12) :) I np. przy 0stopniach, grzeje nam jak przy -5*C, przez co auto odpala od strzała. No ale skoro grzanie 2-3razy tutaj koledze nie pomaga.. to wydłużenie czasu grzania świeczek też się nie zda.

 

Nie czytałem troche już wstecz - ale paliwo się nie cofa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam jeszcze taki pomysł, który miałem ostatnio na warsztacie.

Sławek sprawdź czujnik położenia wału! Może są luźne kabelki lub przerwane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam jeszcze taki pomysł, który miałem ostatnio na warsztacie.

Sławek sprawdź czujnik położenia wału! Może są luźne kabelki lub przerwane...

 

A objawy takie jak pisałem? Na VAGu by nie wyszło? poza tym w którym miejscu on jest i jak go sprawdzić? silnik 1z

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No czujnik masz chłopie przy kole zamachowym w skrzyni.

Warto sprawdzić, bo szkoda iść głębiej póki co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jasne, sprawdzę ale objawów typowych dla tego czujnika nie mam, dzisiaj odpalałem przy minus 10, jak już odpalił to pracowal jak traktor, dopóki nie osiągnął około 50stopni trzęsło budą niesamowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ok, przynajmniej wizualnie bo miernik mi się skopał, jutro będę miał inny, jeszcze jedno mnie zastanawia, podczas odpalania zimnego silnika zwiększa się dawka, na vagu jest większa ale obroty są za niskie według mnie, obroty w fazie rozgrzewania powinny być wyższe około1050 a u mnie jak jest odpalenie przy minus 10stopni jest 900-920 obr

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To normalne że dawka jest większa, dlatego zawsze dawkę koryguje się na w pełni rozgrzanym silniku.

Co do obrotów to ciężko mi coś powiedzieć, ale w mojej poprzedniej Audi A4 AHU obroty nie podnosiły się - nie miał wyższych obrotów z rana przy jakimkolwiek mrozie. Co innego teraz gdy mam AWX na pompowtryskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To normalne że dawka jest większa, dlatego zawsze dawkę koryguje się na w pełni rozgrzanym silniku.

Co do obrotów to ciężko mi coś powiedzieć, ale w mojej poprzedniej Audi A4 AHU obroty nie podnosiły się - nie miał wyższych obrotów z rana przy jakimkolwiek mrozie. Co innego teraz gdy mam AWX na pompowtryskach.

 

Kiedyś czytałem w necie, że w 1z obroty w fazie rozgrzewania powinny wynosić około 1050, bada parę rzeczy, czas kręcenia (długi) czujnik temperatury i coś jeszcze, a u mnie jak -10 czy +20 tak samo. może to coś nie tak, bo teraz przy mrozach jak odpali to chodzi jak traktor, aż płyn osiągnie około50stopni, wtedy się wycisza

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty nie powinny się zmieniać, obojętnie czy silnik ciepły czy zimny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obroty nie powinny się zmieniać, obojętnie czy silnik ciepły czy zimny.

 

WKŁ PASSAT str. 221 ;-)

PRACA NA BIEGU JAŁOWYM PODCZAS ROZGRZEWANIA (WZROSTU TEMPERATURY SILNIKA)

 

PODCZAS ROZGRZEWANIA PRĘDKOŚĆ OBROTOWA SILNIKA POWINNA BYĆ ZWIĘKSZONA....

Więc co może powodować że nie zwiększa? Rozrusznik długo kreci, czujnik temp. ok.

Edytowane przez slawciol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spróbuj podmienić ecu może coś ze softem skoro wszystko OK"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Może pomogę - miałem podobny problem... Auto na mrozach ciężko paliło, szedł biały dym z wydechu, kąt wtrysku ok. Szarpało strasznie silnikiem (do tego stopnia, że rozwaliło poduchy pod nim);

 

W zaznajomionym warsztacie przy wyamienie poduch wyciągneliśmy wtryski i zawieżliśmy do sprawdzenia. Sam widziałem testy - rozpylały pięknie, ale "trybem przerywanym" nie rozpylały dawki raz konkretnie - tylko skokowo(przy okazji cieśnienia skakały jak wściekłe). Na moich oczach chłop odkręcił końcówkę. Iglice trzeba było wyciągać obcęgami :( WSZYSTKIE były "przypieczone" do końcówek...

 

Po zrobieniu wtrysków (wczoraj założone) - dzisiaj (przy -11 C) odpalił od kopa. ŻADNYCH problemów.

 

Ja bym sprawdził wtryski jeszcze raz (podkładki pod nie nie kosztują dużo).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Może pomogę - miałem podobny problem... Auto na mrozach ciężko paliło, szedł biały dym z wydechu, kąt wtrysku ok. Szarpało strasznie silnikiem (do tego stopnia, że rozwaliło poduchy pod nim);

 

W zaznajomionym warsztacie przy wyamienie poduch wyciągneliśmy wtryski i zawieżliśmy do sprawdzenia. Sam widziałem testy - rozpylały pięknie, ale "trybem przerywanym" nie rozpylały dawki raz konkretnie - tylko skokowo(przy okazji cieśnienia skakały jak wściekłe). Na moich oczach chłop odkręcił końcówkę. Iglice trzeba było wyciągać obcęgami :( WSZYSTKIE były "przypieczone" do końcówek...

 

Po zrobieniu wtrysków (wczoraj założone) - dzisiaj (przy -11 C) odpalił od kopa. ŻADNYCH problemów.

 

Ja bym sprawdził wtryski jeszcze raz (podkładki pod nie nie kosztują dużo).

 

Pozdrawiam

Hmm, dzięki za info, podjadę do innego fachowca, bo po podmienieniu ecu nic nie dało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sławek sprawdź czujnik położenia wału! Może są luźne kabelki lub przerwane...

Witam u mnie podobnie odpala na zimnym i dużo kopci póki zimny potem już nie widać. Jak sprawdzić ten czujnik? to jest ten czujnik za filtrem oleju i ma wtyczkę przy wtyczce od 3 wtrysku?

Sławek rozwiązałeś ten problem? Ja to nie mam już pomysłów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kiero

Ja miałem podobne problemy z odpalaniem . Kręcenie po min. i ledwo palił. Ciepły palił z dotyku. Okazało się, że wszystkiemu winny filtr paliwa. Dostał niewielkich pęknięć na obudowie. Wymiana na nowy załatwiła sprawę:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy za ciężkie odpalanie może być odpowiedzialny rozrusznik? bo mi rano auto kręci tak jakby aku był słaby a jest nowy.. i jak zakreci 2 razy to juz idzie normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak aku nowe a nie ma mocy kręcić to raczej rozrusznik. Wyciągnij go i obejrzyj. Podłącz na krótko jak chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności