lofi Zgłoś #1 Napisano 10 Listopada 2010 Witam jak w temacie :\ Dlaczego tak wiele samochodów szczególnie Passatów B5 i B5FL oferowanych do sprzedażny to TDI ..??? kto ma jakie pomysły ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel1971 Zgłoś #2 Napisano 10 Listopada 2010 Ja mam tylko jedną teorię ale w kilku podpunktach dlaczego tak jest. - Od kiedy pamiętam to mówiono że VW z TDI pali 5 litrów na setkę co można łatwo potwierdzić przeglądając ogłoszenia a w nich wyczytamy że pali od 4.4 do max 5.8 na sto kilosów . - Części bardzo tanie zwłaszcza na szrotach - Tanie paliwo (dawne czasy) no chyba że się kupuje gdzieś po 2 złotki za literek z tym że pochodzenie bliżej nie znane o jakości nie wspomnę - Bo duży procent z nich ma dość spory przebieg (to znaczy niski przebieg i wytartą kierownicę i fotel + obowiązkowo książka serwisowa rodem z Chin) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wgorny5 Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2010 Powód jest chyba taki: mianowicie najwięcej pasków kupuje się "do pracy" czyli są to z reguły woły robocze a do takich zadań TDI jest najalepszy - stąd też większość Pasków to TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco78 Zgłoś #4 Napisano 10 Listopada 2010 Potwierdzam, ja swoim ciągne 2 osiową przyczepkę załadowaną nieraz do ok 1t plus masa przyczepki ok 350 kg i ciągnie jak czołg ( nieraz na jedynce bez gazu sam idzie na równej drodze Do roboty tylko TDI! Choć i w trasie na pusto daje radę przy wyprzedzaniu choć to tylko 101 kucy. Moim zdaniem kombiaki najlepiej sie sprawdzają w TDI natomiast sedany (gdzie nie trzeba za duzo wozić) lepsze w benzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koucz Zgłoś #5 Napisano 10 Listopada 2010 Ja mam na to teorie taką: - bo chcemy jeździć tanio, przez co kupujemy klekota który pali ile pali - diesel ma tyle o ile koni i jest w miarę dobry do przemieszczania się z ptk A do B ( i tu znów aspekt ekonomiczny się pojawia) - części do niego spotykane wszędzie w różnych przedziałach cenowych - łatwy do modzenia tzn. programy chipy etc etc - można go (tdi) naprawić wszędzie z różnym skutkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin09 Zgłoś #6 Napisano 10 Listopada 2010 Bo to przeciez auto dla ludu miało byc -w miare tanie czesci -nawet oszczedny jak sie muli -same plusy -bo sie utarło ze passek tdi jest nie do zajeb...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #7 Napisano 10 Listopada 2010 Dlaczego tak wiele samochodów szczególnie Passatów B5 i B5FL oferowanych do sprzedażny to TDI ..??? Bo tak DUUUUŻO ich wyprodukowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #8 Napisano 10 Listopada 2010 Jak dla mnie najważniejszy jest moment obrotowy. W automacie nie do przecenienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #9 Napisano 10 Listopada 2010 Bo tak DUUUUŻO ich wyprodukowali. Taki popyt byl/jest - Od kiedy pamiętam to mówiono że VW z TDI pali 5 litrów na setkę Mi pali 4,7l No i nie kazdego stac na jazde benzyna, a tak to sie nie zastanawiam, gdzie kiedy i jak mam jechac tylko wsiadam i jade... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco78 Zgłoś #10 Napisano 10 Listopada 2010 ale w USA sytuacja odwrotna, tam 99% Pasków 3b/3bg to 2,8 V6 lub 1,8t, ( jest tez trochę W8) a TDi to ze swiecą szukać, ale wiadomo dlaczego, skoro benzyna ponad 2x tansza jak u nas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Memory Zgłoś #11 Napisano 10 Listopada 2010 według mnie - TDI bo ludziska na zachodzie kupowali je do pracy i do dojazdów do pracy na długich trasach. Po kilku latach sprzedali a handlarze cofają liczniki i wystawiają u nas. Co do spalania to owszem 4,9 l/100 km ale trasa. Normalna moja jazda (krótkie trasy i miasto) to 6,7 l/100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #12 Napisano 10 Listopada 2010 A właśnie u niemców aut na gaz prawie niema bo i stacji LPG jak na lekarstwo czyli brak alternatywy ,to i stąd większość to diesle, a ciekawe jak wygląda % sytuacja sprzedaży salonowych passatów w polsce . -pewnie się nie dowiemy , wiadomo ogólnie że i unas od jakiegoś czasu rośnie sprzedaż aut z motorem diesla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #13 Napisano 10 Listopada 2010 A B6 procentowo to chyba jeszcze więcej diesli aniżeli benzyny. Ostatnio przeglądałem ebay.uk pod względem passata B6 kombi w benzynie to wiecie ile było? 10. Tak 10, a diesli ponad 500...No ale co się dziwic, jak to auto powstawało w czasie mody na diesla... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2010 (edytowane) To są dobre, trwałe i w miarę oszczędne silniki... Szkoda że większość jest już wyeksploatowana. Ale jest popyt, to jest i podaż. Choć ja osobiście bym nie kupił. Chyba że do roboty. W żadnej osobówce nie miałem diesla i mieć nie będę. Edytowane 11 Listopada 2010 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 11 Listopada 2010 I to jest problem że jest tak dużo TDi, chciałbym benzynę ale wybór jest tak mały, że nie ma w czym przebierać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco78 Zgłoś #16 Napisano 11 Listopada 2010 chciałbym benzynę ale wybór jest tak mały, że nie ma w czym przebierać... Wiec może warto ściągnąc zza oceanu, tam duży wybór a dolar słabo stoi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lofi Zgłoś #17 Napisano 12 Listopada 2010 Wiec może warto ściągnąc zza oceanu, tam duży wybór a dolar słabo stoi. hmm słabo??? słabo to minimum 2.30 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #18 Napisano 13 Listopada 2010 Ostatnio wyczytałem, że B7 1.6TDI CR średnio spalal na jakimś tescie 4,4l/100km... Hmm. Mój średnio mi wział 5,2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2010 Ostatnio wyczytałem, że B7 1.6TDI CR średnio spalal na jakimś tescie 4,4l/100km... Hmm. Mój średnio mi wział 5,2 Stary masz B7...? Gdzie dorwałeś? Masz jakiegoś wujka w kierownictwie VW...?:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach