Robert !!! Zgłoś #41 Napisano 4 Lutego 2012 Co teraz jak go wypalić? Kod 21295 nie wchodzi mi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #42 Napisano 4 Lutego 2012 Co teraz jak go wypalić? Kod 21295 nie wchodzi mi. Szukaj kumatego mechanika. Szkoda samemu robić doświadczenia i gdybać jak się nie ma odpowiedniaj wiedzy bo czasami może to drogo kosztować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert !!! Zgłoś #43 Napisano 4 Lutego 2012 Wracałem teraz do domu. Temperatura silnika byla bliska 90st wklepałem kod 21295 i vcds zaakceptował. Zadnej chmury za sobą nie zauważylem auto jechalo bez zmian obroty ok 3tyś ale po ok 3-5min rozładowala mi się bateria w komputerze:/: Ładuje kompa i ruszam na trase tak aby długo jechać ze stałymi obrotami. Te wartości carbon z 20 rosły na 22,8 zamin bateria padla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
climek Zgłoś #44 Napisano 4 Lutego 2012 Najlepij przeczytaj sobie cala procedure regeneracji pod tym adresem: http://forum.vw-passat.pl/threads/55260-Czyszczenie-%28regeneracja%29-filtra-czastek-stalych-DPF-FAP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robert !!! Zgłoś #45 Napisano 7 Lutego 2012 Najlepij przeczytaj sobie cala procedure regeneracji pod tym adresem:http://forum.vw-passat.pl/threads/55...talych-DPF-FAP Przegladalem. Nigdy tyle czasu na forum nie poświęcilem. Chyba wszystkie tematy przejżalem i we wszystkich prosilem o pomoc. W moim aucie byly anomalie, dziwię się, że nikogo takie cos nie spotkalo i nikt o tym nie pisze. Musialem nauczyć się zasady dzialania silnika tdi i dpf, forum mi w tym bardzo pomoglo, dzieki temu udało mi się naprawić usterkę i to w zasadzie przypadkowo. Temat rozwiązany auto ożylo. Mechanicy w okolicy ręce rozkladali, nikt nie potrafił mi pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matias18 Zgłoś #46 Napisano 27 Marca 2012 99 ml Particle Filter Oil Ash Volume 12.3 Particle Filter Carbon Mass (spec.) 0 Particle Filter Carbon Mass (act.) Czy ta 3 wartośc może być równa zero? Jeśli filtr sie wypali to maleje pierwsza czy trzecia wartość? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0691noge Zgłoś #47 Napisano 5 Kwietnia 2012 Pisałem już w innym wątku o bezproblemowej eksploatacji Passata B6 z DPF-em. Nie stosuję żadnych serwisowych wypalań ani innych zabiegów. Mój Passat 1,9 TDI z silnikiem BLS w wersji Comfortline posiada tryb podpowiedzi zmiany biegu. Otóż "odkryłem",że komputer w tym trybie pokazuje kiedy nastąpi wypalanie DPF-a. Komputer nakazuje jazdę na niższym biegu do czasu wypalenia sadzy. Z chwilą gdy wypalenie nastąpi komputer pokazuje zamianę biegu na wyższy. Tak więc dla mnie DPF nie stanowi żadnego problemu. Pozdrawiam wszystkich użytkowników diesli z filtrami cząstek stałych! Dość obłoków dymu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #48 Napisano 6 Kwietnia 2012 0691noge, gdzie Ci podpowiada zmianę biegów? Ja mam ten sam silnik(model auta) i u mnie nic nie podpowiada. Da się to jakoś ustawić czy to jest jakieś dodatkowe wyposażenie? Co do DPF to też nie mam żadnych problemów, a jeżdżę głównie w cyklu miejski. Zimą trochę się zapełnił(17%), ale latem się wypalił, zwłaszcza, że na wakacje jechałem na autostradzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #49 Napisano 9 Kwietnia 2012 Kolego "0691noge" mógłbyś odpowiedzieć , też jestem zainteresowany ,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #50 Napisano 9 Kwietnia 2012 W prawym górnym rogu wyświetlacza komputera obok zegara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #51 Napisano 10 Kwietnia 2012 U mnie nic się nie wyświetla, a właściwie to napis MFA, który mogę zmienić na RADIO(nie mam oryginalnego). I to wszystko. Może to trzeba gdzieś uaktywnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wecki Zgłoś #52 Napisano 25 Kwietnia 2012 Będąc autem na hamowni wyszło na jaw, że mam zapełniony DPF. Wykres mocy nie był w miarę jednostajny, ale pofalowany i moc obliczona na hamowni była dużo niższa niż wynikająca z zapewnień producenta. Serwisant stwierdził, ze przyczyną może być zapełniony filtr DPF (nie świeci mi się kontrolka). Powiedział także jak jechac aby filtr się wypalił. Jako test sprawdzający czy moc silnika wróciła miałem przy wyłączonym ESP po ruszeniu wcisnąć na 1. biegu gaz do oporu i auto przy tej mocy (140 KM) powinno zabuksowac kołami (na 2. biegu też). Czy wasze auto bez strzelania ze sprzęgła zerwą przyczepność kół ? Poprzednie auto jakim jeździłem miało 75KM i było na gaz, także dla mnie ten passat co mam to przyśpiesza rewelacyjnie i ciężko mi zdiagnozowac czy mam obniżoną moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #53 Napisano 25 Kwietnia 2012 Podłącz komputer i sprawdź jak dokładnie wygląda sprawa z dpf, tzn ile procent ma zapełnione. Co do buksowania, to mi na dwójce chyba nigdy nie zerwało przyczepności ale to pewnie zależy od ogumienia i nawierzchni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #54 Napisano 25 Kwietnia 2012 Będąc autem na hamowni wyszło na jaw, że mam zapełniony DPF. Wykres mocy nie był w miarę jednostajny, ale pofalowany i moc obliczona na hamowni była dużo niższa niż wynikająca z zapewnień producenta. Serwisant stwierdził, ze przyczyną może być zapełniony filtr DPF (nie świeci mi się kontrolka). Powiedział także jak jechac aby filtr się wypalił. Jako test sprawdzający czy moc silnika wróciła miałem przy wyłączonym ESP po ruszeniu wcisnąć na 1. biegu gaz do oporu i auto przy tej mocy (140 KM) powinno zabuksowac kołami (na 2. biegu też). Czy wasze auto bez strzelania ze sprzęgła zerwą przyczepność kół ? Poprzednie auto jakim jeździłem miało 75KM i było na gaz, także dla mnie ten passat co mam to przyśpiesza rewelacyjnie i ciężko mi zdiagnozowac czy mam obniżoną moc. ciekawa technika:) ja to jednak wole kompem sprawdzać, Mój na 2 czasami też potrafi zerwać przyczepność, jak chcesz to podjedź sprawidzmy vaigem stan Twojego dpf:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roziok Zgłoś #55 Napisano 26 Kwietnia 2012 Witam czytam koledzy wasze posty i polecam lekturę z tego forum jest opcja szukania wystarczy hasło DPF bo już chyba było opisywane na temat DPF-u sam nawet opisałem i wkleiłem zdjęcia jak zregenerować sobie samemu DPF fizycznie poprzez rozcięcie go i czyszczenie .Dpf to nie katalizator ze auto przegonisz 200 i się wyczyści nie tedy droga nie ta zasada działania !!! Ja swój DPF zapchałem do 160 kilku % czyli da się !!!!! bez kompa można wymusić wypalanie ,stosowane przez taksówkarzy dużych miast na zachodzie po dniu pracy na obwodnice 3 bieg i jazda 3000 obrotów i po chwili się załączy i auto po wypaleniu gotowe na następny dzień pracy ,srednio DPF wypala się sam po około 500 km. majac podłaczony komp i sledzac wypalanie filtra przez samochod to nawet na postoju na wolnych obrotach sie wypala i temp na filtrze nie jest wcale taka duza jak podczaz wymuszonego wypalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saimek Zgłoś #56 Napisano 7 Maja 2013 Witam Szukam kogoś uprzejmego z WLKP z VAGiem kto pomoże sprawdzić błędy i stan DPF. Parę dni temu zapaliła mi się kontrolka silnika - w obawie o DSG pojechałem do warsztatu na kompa. Okazało się że czujnik G450 (ciśnienia różnicowego) i coś z DPF było poza skalą. Po lekturze forum postanowiłem w ciemno wymienić ten czujnik. Po wymianie nie było lepiej (ale nie kasowałem błędów) auto zaczęło ciągle próbować palić DPF i teraz wyskoczyła kontrolka DPF. ;-( chciałbym zobaczyć to ciśnienie na czujniku G450 w mbar bo miałem wcześniej zero - stąd postawiłem na ten czujnik ale może dpf się kończy? parę dni temu było 20% zapełnienia i 51g popiołu - to nie jest tak tragicznie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #57 Napisano 29 Listopada 2016 Dzisiaj dzwoniłem do ASO i miły Pan poinformował mnie że można sprawdzić aktualne zapełnienie DPF-a popiołem, jaka jest norma i kiedy filtr będzie out (tak jak pisze kolega pwrlax w poście #12). Ja VCDS-em w kanale 68 sprawdziłem aktualne zapełnienie popiołem (mam 94 czegoś) ale nie widziałem ani normy ani przebiegu do końca DPF-a. Czy VCDS-em da się to sprawdzić? A jeżeli tak to w jaki sposób albo jakim programem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
speeder2222 Zgłoś #58 Napisano 29 Listopada 2016 A czy można DPF-a rozciąć i wywalić ten popiół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #59 Napisano 29 Listopada 2016 Dzisiaj dzwoniłem do ASO i miły Pan poinformował mnie że można sprawdzić aktualne zapełnienie DPF-a popiołem, jaka jest norma i kiedy filtr będzie out (tak jak pisze kolega pwrlax w poście #12). Ja VCDS-em w kanale 68 sprawdziłem aktualne zapełnienie popiołem (mam 94 czegoś) ale nie widziałem ani normy ani przebiegu do końca DPF-a. Czy VCDS-em da się to sprawdzić? A jeżeli tak to w jaki sposób albo jakim programem? O ile się nie mylę, to po najechaniu kursorem na tą wyświetlaną wartość powinna wyświetlić się chmurka z podpowiedzią - tam masz podane ile wynosi max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawkoW Zgłoś #60 Napisano 29 Listopada 2016 tam masz podane ile wynosi max. A przebieg do końca DPF-u też się gdzieś wyświetla? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach