atmosferyczny Zgłoś #61 Napisano 29 Listopada 2016 Czy poziom zapełnienia popiołem DPF ustalana jest na podstawie pomiarów ciśnienia czy na podstawie przebiegu i średniego spalania? Gdzieś czytałem, że obliczana jest teoretycznie na podstawie przebiegu i spalania, więc w sumie na podstawie tego, ile paliwa zostało spalone a więc ile z tego powstało popiołu... Jeżeli tak jest, to poziomo zapełnienia pokazywany w ECU jest tylko teoretyczny a na prawdę może być mniejszy lub równie dobrze większy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garmul Zgłoś #62 Napisano 30 Listopada 2016 Jakiś czas temu (ze 2-3lata) kupiłem sobie interfejs ELM327 Bluetooth (miał być do starego auta). Od tego czasu leżał sobie nieużywany w garażu, aż przypadkiem wpadł mi w ręce. Podłączyłem go do swojego paska, a na komórce z androidem zainstalowałem program VAG DPF free. I mam możliwość odczytu, co się z moim DPF-em dzieje. Niżej zamieszczam screenshot: Pojeździłem sobie ostatnio często sprawdzając co się dzieje. I tak: 1) Na autostradzie (Niemcy) przy prędkości 140-160km/h wypalał jak Soot Mass dochodził do ok 18-19g, czyli co jakieś 400km. 2) W mieście wypala po ok 500km, wtedy Soot Mass mam ok 23g. 3) Nigdy nie wypala do zera, zwykle zostaje ok. 2g. Raz jak w mieście zatrzymałem się w trakcie, to mimo że nie wyłączyłem silnika przestało wypalać i zostało 7,5g (Regen Duration się wyzerował). Trochę zaskoczony jestem częstością wypalanie, bo na tym forum niektórzy piszą o wypalaniu nawet co 1000km, oraz że częściej w mieście niż na trasie. Na razie moje obserwacje mogą nie być dokładne, bo za każdym razem aby obejrzeć stan DPF trzeba odblokować ekran i nacisnąć refresh. Ciekaw jestem, czy ma ktoś podobne obserwacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #63 Napisano 1 Grudnia 2016 Wg normy VW to max zapełnienie jest na poziomie 0,175l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekguma Zgłoś #64 Napisano 28 Stycznia 2017 Witam, wiem, że temat raczej o suchym dpf. Mam pytanie, w swoim pasku mam mokry dpf, silnik 136km BGW i musze dolać płynu. Zbiornik w kole zapasowym, są tam dwa podłączenia. Czy mogę samemu nalać płynu i do którego króćca się podpiąć i w jaki sposób?. Dzięki za odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #65 Napisano 28 Stycznia 2017 (edytowane) Witam, wiem, że temat raczej o suchym dpf. Mam pytanie, w swoim pasku mam mokry dpf, silnik 136km BGW i musze dolać płynu. Zbiornik w kole zapasowym, są tam dwa podłączenia. Czy mogę samemu nalać płynu i do którego króćca się podpiąć i w jaki sposób?. Dzięki za odp. W temacie silnika BGW i mokrego DPF-a można poczytać https://forum.vw-passat.pl/threads/16912-p%C5%82yn-do-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych-prosze-o-pomoc https://forum.vw-passat.pl/threads/37896-Passat-2-0-TDI-136-KM-BWG-silnik Edytowane 28 Stycznia 2017 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekguma Zgłoś #66 Napisano 28 Stycznia 2017 JurekW, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach