Skocz do zawartości
k0b3

Jaka maksymalna wartość zapełnienia DPF?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy poziom zapełnienia popiołem DPF ustalana jest na podstawie pomiarów ciśnienia czy na podstawie przebiegu i średniego spalania?

Gdzieś czytałem, że obliczana jest teoretycznie na podstawie przebiegu i spalania, więc w sumie na podstawie tego, ile paliwa zostało spalone a więc ile z tego powstało popiołu...

Jeżeli tak jest, to poziomo zapełnienia pokazywany w ECU jest tylko teoretyczny a na prawdę może być mniejszy lub równie dobrze większy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu (ze 2-3lata) kupiłem sobie interfejs ELM327 Bluetooth (miał być do starego auta). Od tego czasu leżał sobie nieużywany w garażu, aż przypadkiem wpadł mi w ręce. Podłączyłem go do swojego paska, a na komórce z androidem zainstalowałem program VAG DPF free. I mam możliwość odczytu, co się z moim DPF-em dzieje. Niżej zamieszczam screenshot:

 

Screenshot_20161109-154544.jpg

 

Pojeździłem sobie ostatnio często sprawdzając co się dzieje. I tak:

1) Na autostradzie (Niemcy) przy prędkości 140-160km/h wypalał jak Soot Mass dochodził do ok 18-19g, czyli co jakieś 400km.

2) W mieście wypala po ok 500km, wtedy Soot Mass mam ok 23g.

3) Nigdy nie wypala do zera, zwykle zostaje ok. 2g. Raz jak w mieście zatrzymałem się w trakcie, to mimo że nie wyłączyłem silnika przestało wypalać i zostało 7,5g (Regen Duration się wyzerował).

 

Trochę zaskoczony jestem częstością wypalanie, bo na tym forum niektórzy piszą o wypalaniu nawet co 1000km, oraz że częściej w mieście niż na trasie.

Na razie moje obserwacje mogą nie być dokładne, bo za każdym razem aby obejrzeć stan DPF trzeba odblokować ekran i nacisnąć refresh.

Ciekaw jestem, czy ma ktoś podobne obserwacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg normy VW to max zapełnienie jest na poziomie 0,175l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem, że temat raczej o suchym dpf. Mam pytanie, w swoim pasku mam mokry dpf, silnik 136km BGW i musze dolać płynu. Zbiornik w kole zapasowym, są tam dwa podłączenia. Czy mogę samemu nalać płynu i do którego króćca się podpiąć i w jaki sposób?. Dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, wiem, że temat raczej o suchym dpf. Mam pytanie, w swoim pasku mam mokry dpf, silnik 136km BGW i musze dolać płynu. Zbiornik w kole zapasowym, są tam dwa podłączenia. Czy mogę samemu nalać płynu i do którego króćca się podpiąć i w jaki sposób?. Dzięki za odp.

 

 

W temacie silnika BGW i mokrego DPF-a można poczytać

 

https://forum.vw-passat.pl/threads/16912-p%C5%82yn-do-filtra-cz%C4%85stek-sta%C5%82ych-prosze-o-pomoc

 

https://forum.vw-passat.pl/threads/37896-Passat-2-0-TDI-136-KM-BWG-silnik

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności