Skocz do zawartości
k0b3

Jaka maksymalna wartość zapełnienia DPF?

Rekomendowane odpowiedzi

ale zapełniony czy przepełniony? u mnie nic się nie zapala - jedynie po pracy silnika (delikatnie inny dźwięk) można poznać że się wypala filtr właśnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja ma CR i jak wypala fitlt to nic się nie zapala tylko rosną obroty, zwiększa sie zurzycie paliwa i włączają się elektrowentylatory. A w paskach napewno była taka wersia z mokrym DPF bo ogladałem takiego kiedyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja dzisiaj sprawdzałem i mam masę popiołu 129 ml czyli już niewiele brakuje do tych 175 ml :( Przebieg 205000. W CR-ach z tego co mi się wydaję w innym miejscu w Vag-u sprawdza się zapełnienie filtra DPF. U mnie to było w bloku 108. Pozdrawiam i piszcie jaką macie masę popiołu we filtrze.

Edytowane przez mfifi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to CR ma mokry DPF, ale moge sie mylić. Może ktoś strzeli jakąś fotke tego zbiorniczka w CR.

Osobiście stopniem zapełnienia DPF bym sie nie przejmował, dobra firma tuningowa i w diabły z tym ustrojstwem, przynajmniej silnik dostanie lepszego kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam CC 2.0 140KM CR przebieg według liczniaka 145tyś km i miałem taki objaw, że podczas jazdy lub na postoju co jakiś czas kontrolka od świec żarowych dosłownie ciapnęła i wywaliło komunikat Engine fault Warkshop! Vag nie widział żadnych błędów. Po jakimś czasie kontrolka świec zaczęła mrygać non stop, dołączyła do niej za jakiś czas kontrolka silnika. Wkurzyłem się i przegoniłem go do 200km/h i zapaliła się kontrolka dpf i komunikat Diesel-particle Owner's manual. Silnik pracuje normalnie. Vagiem wszedłem w bloki pomiarowe na 108 i wyświetliło 3 wiersze:

104 15 16

126 3 10

126 3 1

 

O co kaman może ktoś pomoże.

 

---------- Dodano o 10:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:41 ----------

 

Sprawdziłem vagiem kanał 11 na odpalonym silniku i przez chwilę pokazuje wartości potem wyświetla brak na wszystkich.

Podaje wartości na biegu jałowym

782RPM

100,00%

99,42%

93,10%-ta wartość zmienia na sekundę 78,11%

Edytowane przez Robert !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert, wpadł filtr w trybie serwisowym (czyli po podłączeniu VAG). Ten temat jest gdzieś podwieszony w dziale VAG.

I wypalanie następuje nie przy określonej prędkości a danych obrotach - 2,2 - 3tys. Najlepiej na czwartym albo piątym biegu i oczywiście muszą te obroty być stałe, czyli nic nie da jak depnie się do 200kmh na chwile. Trzeba jechać z 10 minut na stałych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, i gdzieś wvagu jest zapis w gramach, zapchania filtra. Max to chyba 60g.

Dpfy żyją nawet 200kkm ale to zależy od stylu jazdy i może też być tak, ze przy Twoim przebiegu dpf będzie już do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Nie mogę tego namierzyć, tylko ogólny temat o dpf z rysunkami. Wczoraj i dzisiaj jechałem ok 20km starałem się utrzymywać obroty powyżej 2000obr. i nic. Dziś jak będę wracał z pracy to przez te 20km non stop będę utrzymywał 2500obr i zobaczę. Mam nadzieję, że pomoże...:dolamam

 

---------- Dodano o 12:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:39 ----------

 

Czy oczyszczanie samoistnie się załączy przy obrotach czy muszę vagiem coś załączyć?

 

---------- Dodano o 12:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:22 ----------

 

Jeśli vagiem to jak to załączyć, mam auto skaner Dominator i nie bardzo wiem gdzie i jak to sie robi.

 

---------- Dodano o 13:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:23 ----------

 

Jeździłem jak głupi na różnych biegach z obrotami 2600-2800 raz tak raz tak i nic dalej to samo. Wagiem jak wziołem na usuń błędy to znikneła kontrolka silnika i już się nie świeci tylko świece i filtr dpf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy możliwe jest ukazanie się wyniku zero procent ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TRobert - tutaj masz temat o czysczeniu DPF za pomoca wypalania serwisowego http://forum.vw-passat.pl/threads/55260-Czyszczenie-(regeneracja)-filtra-czastek-stalych-DPF-FAP

Podczas jazdy (z podpietym VAG) klikasz odpowiednia opcje i jedziesz - z reszta tam jest wszystko ladnie opisane. Ja wg tego sposobu zaoszczedzilem duuuzo kasy, bo mi jeden pedzio mechanik chcial juz wymieniac DPF, a wypalilem wszystko do zera, wiec MichalEnter, tak - zero procent moze byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem to wydrukowałem sobie ale w moim vagu nie ma kodowania II w silniku albo coś źle robie. W meni głównym mam "kanał" 11 silnik II ale nie chce się połączyć.

Mam takie urządzenie http://allegro.pl/skaner-dominator-vw-audi-skoda-seat-can-kkl-obd2-i2032243062.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To troche lipa chyba, bo my tu wszyscy mamy VCDS (program) i kabel od jednego forumowicza i wszystko dzialamy za pomocoa wlasnie tego kabla, programu i laptopa, i tam jest robione.#

Byc moze w tym urzadzeniu co masz, ta opcja jest niedostepna, albo kryje sie pod inna nazwa i w innym miejscu - tego juz nie wiem.

 

PS. a czy przedtem zapalala Ci sie kontrolak DPF czy od razu ni stad ni z owad najpier zaczely mrugac swiece, potem silnik i DPF? Czy wtedy samochod przeszedl w tryb awaryjny (mniejsza moc)?

Bo u mnie tak wlasnie bylo - najpierw zapalilsie DPF, potem swiece zarowe, potem silnik (ktorej migalo - ale nie pamietam ktore) i tryb awaryjny. I wtedy wypalilem ten badziew za pomoca VAGa.

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem nie dawno. Wracając zaraz po zakupie ciapała mi kontrolka od świec i ten komunikat engine fault ... w którymś momencie samochód stracił moc szarpał strasznie. Przestraszyłem się bo przestawał jakby jechać. Zatrzymałem się wystraszony, ale po ponownym uruchomieniu pracował ok. Zatankowałem go i jeździłem, więcej objaw szarpania i tracenia mocy nie występował jedynie ciapanie świec z komunikatem który był przez dosłownie ułamek sekundy. Po jakimś czasie pokasowałem wszystkie błędy jakie miałem wagiem. W ogóle to wywala mi w centralnym zespole elektroniki, że silnik nie zakodowany. Ponad miesiąc było ok ani razu jaka kolwiek kontrolka nie mrygneła do czasu kiedy zatankowałem samochód do pełna i nie zrobiłem ok 20km zaczeła ciapać kontrolka świec, potem normalnie mrygać i dołączyła po kilku dniach lampka od silnika. Wkurzyłem się i olałem temat. Przycisnołem mu do 200km/h i wywaliło dpf silnik pracuje normalnie, chodzi w pełnym zakresie obrotów. Ręce opadają. Chce właśnie kupić ten kabel i program vcds tylko nie bardzo wiem gdzie i u kogo więc prosze o jakieś namiary na pw. Czy ten program na windows 7 starter będzie chodził?

Dziś po pracy będę jeszcze kombinował z tym vagiem. Rozumiem, że sama jazda nie zmobilizuje go do samooczyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi na windows 7 home premium 64 bit chodzi vcds.

 

Styl jazdy i tryb mają ogromny wpływ na problemy z dpf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wyczulony byłem na dpf i jeździłem z obrotami min 2tyś bo czytałem, że przy takich obr dpf idealnie się oczyszcz. Po za tym jeżdżę na odcinku prostym 20km i zazwyczaj ze stałą prędkością ok 80-90km/h na 4 biegu tak że obr między 2-2,5 tyś. Uważam, że mój styl jazdy jest dobry dla DPFu i raczej nie jest zapchany, poniewż auto nie straciło mocy, ma kopa. Zapchany filtr wprowadza silnik w tryb awaryjny u mnie tak nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Win7 Premium 64bit i chodzi OK, wiec u Ciebie tez odpali.

Robert, a gdzie kupiles to auto? SPrawdzales, czy to nie jakis przerobiony anglik?

Info o koledze, ktory sprzedaje ten kabel podam jutro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem w polsce. Było po stłuczce i naprawione blacharsko. Wcześniej podobno przyjechało z niemiec. NIe wygląda na przerobionego anglika. Boczki dywan i instalacja przy kolumnie kierowniczej ok-orginał bo zaglądałem. Jestem 2 czy tam 3 właścicielem w kraju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mówi książka serwisowa? Może jedź do aso i sprawdź historie auta albo tu na forum jest kolega, który może to sprawdzić (nie pamiętam teraz jak się nazywa ale chyba jest w którymś przyklejonym temacie) po VINie.

I.znajdź kogoś w pobliżu kto ma VCDS żeby przeskanowac auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16:05:09

99 ml Particle Filter Oil Ash Volume

50.1 Particle Filter Carbon Mass (spec.)

20.7 Particle Filter Carbon Mass (act.)

Może ktos sie wypowie dane z kanału 108 passat CC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16:05:09

99 ml Particle Filter Oil Ash Volume

50.1 Particle Filter Carbon Mass (spec.)

20.7 Particle Filter Carbon Mass (act.)

Może ktos sie wypowie dane z kanału 108 passat CC

 

Fachowcem od DPF nie jestem ale jak sprawdzałem DPF-a kilka razy u siebie za pomocą VAG-a i pierwszy parametr mam podobny jak Ty (101 ml) ale drugi i trzeci dużo niższy i nie przekroczyły 20 a u ciebie masz aż 50. Poniżej przykłady:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/6/captureczr.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/810/dpf2.jpg/

Edytowane przez pwrlax
dodanie linków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności