Skocz do zawartości
kimilii

Kontrolka akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem jak przekrece stacyjke to wiadomo zapala sie czerwona dioda od akumulatora ale nieraz nie zapala mi sie i jak uruchomie auto to nie laduje mi sie akumulator.Jak sie zapali i odpale auto zgasnie i jest wszystko ok . Gdzie szukac przyczyny ze nieraz nie zapala sie po przekreceniu stacyjki :-( Dodam ze z regulatorem wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem jak przekrece stacyjke to wiadomo zapala sie czerwona dioda od akumulatora ale nieraz nie zapala mi sie i jak uruchomie auto to nie laduje mi sie akumulator.

Skąd wiesz że nie ładuje?

Alternator żeby ładować potrzebuje wzbudzenia (prąd wzbudzenia idzie tym grubym przewodem z auk lub rozrusznika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie szukac przyczyny

Gdy kontrolka sie nie zapali to odkręć od alternatora cienki niebieski kabelek i przyłóż do masy jak kontrolka sie zapali to wina w alternatorze a jak sie nie zapali to wina albo w kablach albo w samych zegarach.

W alternatorze mógł puścić lut z między diodami alternatora a sruba do której przykręca sie kabelek od kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie laduje bo sprawdzalem i raz mi sie akumulator rozladowal :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zobacz nacią paska też..jak miałe tego samego Passka co Ty to Mi leciutko sparciał pasek i było 0 ładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zobacz nacią paska też..jak miałe tego samego Passka co Ty to Mi leciutko sparciał pasek i było 0 ładowania

Jak by pasek był ch..wy to przy zimnym silniku by piszczał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest wzbudzany kontrolką w zestawie wskaźników. Jeśli kontrolka się nie zaświeci przed uruchomieniem silnika to ładowania nie będzie. Ja nie zapala się czasem kontrolka to poprosił bym drugą osobę o pomoc, aby wsiadła do auta i włączyła zapłon, a sam poruszał bym przewodami przy alternatorze. Jeśli kontrolka zaczyna mrugać to sprawa oczywista, słaby styk. Na wszelki wypadek przeczyść wtyki na alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy alternatorze sa 3 kable: czerwony , niebieski i głowny gruby czarny wszystkim przeczyscilem styki ale dalej to samo raz kontrolka sie swieci a raz nie :-( Jest jakis przekaznik od tego ladowania jeszcze? Gdzie jeszcze szukac przyczyn?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jakis przekaznik od tego ladowania jeszcze?

nie ma przekaźnika.

Gdzie jeszcze szukac przyczyn?

posłuchaj lebowa i:

Gdy kontrolka sie nie zapali to odkręć od alternatora cienki niebieski kabelek i przyłóż do masy jak kontrolka sie zapali to wina w alternatorze a jak sie nie zapali to wina albo w kablach albo w samych zegarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli

raz kontrolka sie swieci a raz nie

To na bank

mógł puścić lut z między diodami alternatora a sruba do której przykręca sie kabelek od kontrolki.

Rozkręć alternator i jesli tylko ułamał się drucik od śruby do płytki z diodami to go zlutuj a jeśli puścił lut przy samej tej śrubie to tylko dolutować kabelek do drucika i wyprowadzić go na zewnątrz ,zakończyć konektorkiem z uchem i przykręcić do śruby na zewnątrz.

Przerabiałem temat,raz stykało raz nie, lutowanie drucika do śruby nie pomagało (inne materiały) po wyprowadzeniu kabelka problem zniknął, wcześniej musiałem przegazowywać silnik do okrutnych obrotów aby alternator zaczął ładować.

Zrób to jak najprędzej bo szkoda akumulatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator jest wzbudzany kontrolką w zestawie wskaźników. Jeśli kontrolka się nie zaświeci przed uruchomieniem silnika to ładowania nie będzie.

To może warto sprawdzić licznik, czy tam nie ma zimnych lutów. W B3 miałem ich dość dużo w liczniku...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobote biore sie za alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo. Pojechałem do elektryka. Pomierzył co trzeba i stwierdził że jest ok.

Na końcu klepnął w deskę rozdzielczą i jest ok :)

Stwierdził że w Passatach to standard.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stwierdził że w Passatach to standard.

To nie standard tylko zimne luty w liczniku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności