kimilii Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2010 Mam problem jak przekrece stacyjke to wiadomo zapala sie czerwona dioda od akumulatora ale nieraz nie zapala mi sie i jak uruchomie auto to nie laduje mi sie akumulator.Jak sie zapali i odpale auto zgasnie i jest wszystko ok . Gdzie szukac przyczyny ze nieraz nie zapala sie po przekreceniu stacyjki Dodam ze z regulatorem wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2010 Mam problem jak przekrece stacyjke to wiadomo zapala sie czerwona dioda od akumulatora ale nieraz nie zapala mi sie i jak uruchomie auto to nie laduje mi sie akumulator. Skąd wiesz że nie ładuje? Alternator żeby ładować potrzebuje wzbudzenia (prąd wzbudzenia idzie tym grubym przewodem z auk lub rozrusznika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2010 Gdzie szukac przyczyny Gdy kontrolka sie nie zapali to odkręć od alternatora cienki niebieski kabelek i przyłóż do masy jak kontrolka sie zapali to wina w alternatorze a jak sie nie zapali to wina albo w kablach albo w samych zegarach. W alternatorze mógł puścić lut z między diodami alternatora a sruba do której przykręca sie kabelek od kontrolki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2010 nie laduje bo sprawdzalem i raz mi sie akumulator rozladowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawido89 Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2010 a zobacz nacią paska też..jak miałe tego samego Passka co Ty to Mi leciutko sparciał pasek i było 0 ładowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2010 a zobacz nacią paska też..jak miałe tego samego Passka co Ty to Mi leciutko sparciał pasek i było 0 ładowania Jak by pasek był ch..wy to przy zimnym silniku by piszczał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2010 Alternator jest wzbudzany kontrolką w zestawie wskaźników. Jeśli kontrolka się nie zaświeci przed uruchomieniem silnika to ładowania nie będzie. Ja nie zapala się czasem kontrolka to poprosił bym drugą osobę o pomoc, aby wsiadła do auta i włączyła zapłon, a sam poruszał bym przewodami przy alternatorze. Jeśli kontrolka zaczyna mrugać to sprawa oczywista, słaby styk. Na wszelki wypadek przeczyść wtyki na alternatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2010 Przy alternatorze sa 3 kable: czerwony , niebieski i głowny gruby czarny wszystkim przeczyscilem styki ale dalej to samo raz kontrolka sie swieci a raz nie Jest jakis przekaznik od tego ladowania jeszcze? Gdzie jeszcze szukac przyczyn? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2010 Jest jakis przekaznik od tego ladowania jeszcze? nie ma przekaźnika. Gdzie jeszcze szukac przyczyn? posłuchaj lebowa i: Gdy kontrolka sie nie zapali to odkręć od alternatora cienki niebieski kabelek i przyłóż do masy jak kontrolka sie zapali to wina w alternatorze a jak sie nie zapali to wina albo w kablach albo w samych zegarach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2010 Jeśli raz kontrolka sie swieci a raz nie To na bank mógł puścić lut z między diodami alternatora a sruba do której przykręca sie kabelek od kontrolki. Rozkręć alternator i jesli tylko ułamał się drucik od śruby do płytki z diodami to go zlutuj a jeśli puścił lut przy samej tej śrubie to tylko dolutować kabelek do drucika i wyprowadzić go na zewnątrz ,zakończyć konektorkiem z uchem i przykręcić do śruby na zewnątrz. Przerabiałem temat,raz stykało raz nie, lutowanie drucika do śruby nie pomagało (inne materiały) po wyprowadzeniu kabelka problem zniknął, wcześniej musiałem przegazowywać silnik do okrutnych obrotów aby alternator zaczął ładować. Zrób to jak najprędzej bo szkoda akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #11 Napisano 3 Listopada 2010 Alternator jest wzbudzany kontrolką w zestawie wskaźników. Jeśli kontrolka się nie zaświeci przed uruchomieniem silnika to ładowania nie będzie. To może warto sprawdzić licznik, czy tam nie ma zimnych lutów. W B3 miałem ich dość dużo w liczniku... Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #12 Napisano 4 Listopada 2010 W sobote biore sie za alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #13 Napisano 14 Grudnia 2013 Mam tak samo. Pojechałem do elektryka. Pomierzył co trzeba i stwierdził że jest ok. Na końcu klepnął w deskę rozdzielczą i jest ok Stwierdził że w Passatach to standard. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #14 Napisano 14 Grudnia 2013 Stwierdził że w Passatach to standard. To nie standard tylko zimne luty w liczniku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach