adams Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2010 Siema Pojechałem dzisiaj na zbieżności i okazało się że przód jest ok, za to tył nie ma zbieżności. I tutaj moje pytanie czy da się to jakoś wyregulować, czy można ruszyć coś na śrubach? Tylna belka była wyjmowana, z resztą jak całe zawieszenie. Możliwe że po pewnym incydencie belka się zgięła, mam druga na zapas ale obawiam się że nie wyjmę całych tulei z belki która siedzi obecnie, a tuleje są nowe i to lema poradźcie coś! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alex360 Zgłoś #2 Napisano 28 Października 2010 Wydaje mi się ze na tylnej belce nie ma żadnych regulacji. ---------- Post added at 18:12 ---------- Previous post was at 18:09 ---------- Przykręcona jest przy tulejach metalowo-gumowych i na amorkach na których nie ma pływających oczek do regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 28 Października 2010 to że jako takiej nie ma to ja wiem, ale czy da się coś ruszyć na śrubach trzymających uchwyt belki do podwozia? czy one są spasowane co do milimetra? bo możliwe że tam coś krzywo przykręciliśmy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #4 Napisano 28 Października 2010 ale czy da się coś ruszyć na śrubach trzymających uchwyt belki do podwozia?nawet jakbyś rozwiercił te otwory i regulował to na zbieżność kół raczej nie ma wpływu jedynie zmieniałbyś równoległość przodu z tyłem. Żeby coś poprawić musiał byś przygiąć/odgiąć belkę ale to raczej do kitu rozwiązanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #5 Napisano 28 Października 2010 jak belka zgięta to już nic nie zrobisz,potrzebna jest nowa/prosta. kolega w borze ustawiał tylne zawieszenie na śrubach,chociaż niby nie ma tam regulacji i pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #6 Napisano 28 Października 2010 w sumie to możesz podkładkami między półośką a belką wyregulować- ale to tak trochę druciarstwem zalatuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #7 Napisano 28 Października 2010 i tekie regulacje między belką a półoską są ponoć nielegalne choć nie wiem dlaczego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 28 Października 2010 za to tył nie ma zbieżności A po co na tyle zbieżność? Najlepiej jak jest na zero. Domowym sposobem sprawdź sobie miara odstępy miedzy kołami przednimi i tylnymi-mierząc od rantu felgi, jak będziesz miał ponad 5 mm różnicy to wtedy szukałbym przyczyny....i najczęściej jest ona z przodu gdzie np. może zbieżność być dobra ale kąty wyprzedzania będą miały odchyłki i wtedy tył nie zegra sie z przodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #9 Napisano 28 Października 2010 adams,w pewnej ksiazce,nie zawsze madrej ale moze tu akurat wyszlo dobrze jest opis regulacji tylnej belki na srubach trzymajacych uchwyty do podwozia....chyba w tej zoltej wydanej przez WKL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #10 Napisano 28 Października 2010 A po co na tyle zbieżność? Najlepiej jak jest na zero.Domowym sposobem sprawdź sobie miara odstępy miedzy kołami przednimi i tylnymi-mierząc od rantu felgi, jak będziesz miał ponad 5 mm różnicy to wtedy szukałbym przyczyny....i najczęściej jest ona z przodu gdzie np. może zbieżność być dobra ale kąty wyprzedzania będą miały odchyłki i wtedy tył nie zegra sie z przodem. Ale ja nie wiem o czym wy wszyscy rozmawiacie jeżeli tylna belka nie ma zbieżności to jest albo za mocno rozwarta albo za mocno ściśnięta i w żaden sposób się tego nie zrobi żadnymi podkładkami, jedynie mechanicznie jeżeli ściśnięta to rozeprzeć ją jakimiś rozpierakami hydraulicznymi albo jak odwrotnie to ją rozszerzyć, wiem że kowale tak robią, ja u siebie jednak wolałem wymienić belkę i mieć spokój. Jak to po co zbieżność na tyle ? Jest nie mniej ważna niż na przodzie. I nie za bardzo wiem co chcesz zmieżyć tą miarką oprócz szerokości między kołami przednimi i tylnymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 28 Października 2010 Jest nie mniej ważna niż na przodzie. I nie za bardzo wiem co chcesz zmieżyć tą miarką oprócz szerokości między kołami przednimi i tylnymi Jak się boisz dowiedzieć że auto z "przeszłością" albo krzywe to nie mierz.... Konkretnych informacji to daje dopiero mierzenie auta po przekątnych... to jest tylko wstępny pomiar dokładniejszy to odległości mocowań wahaczy i tylnej belki....ale wiadomo -łatwiej zmierzyć na felgach niż kulać sie pod autem. Stan sprężyn na tyle też jest tutaj istotny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #12 Napisano 28 Października 2010 Ja jadę do stacji kontroli pojazdów i tam mi mówią czy belka jest prosta czy krzywa i o ile i jak. Miarką to sobie można pomierzyć tu istotne są nawet milimetry i miarką nawet jak bardzo chcesz to za dużo nie zobaczysz, u mnie belka była rozbieżna o 8mm na końcu koła a samochodem nosiło jak durnym po drodze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #13 Napisano 28 Października 2010 adamsowi chyba nie chodzilo o zbieznosc +/- tylko o nie katowe ustawienie belki w stosunku do osi auta....czyli oba tylne kola skrecone w prawo lub w lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 28 Października 2010 u mnie belka była rozbieżna o 8mm na końcu koła a samochodem nosiło jak durnym po drodze To jeszcze napisz jak to naprawiłeś lub jak ktoś Ci to naprawił..na pewno ta informacja sposobu naprawy pomoże Adamsowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #15 Napisano 28 Października 2010 To jeszcze napisz jak to naprawiłeś lub jak ktoś Ci to naprawił..na pewno ta informacja sposobu naprawy pomoże Adamsowi. napisał: ja u siebie jednak wolałem wymienić belkę i mieć spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 28 Października 2010 napisał: No faktycznie....czyli jeśli wina ewidentnie krzywej belki to lepszego rozwiązania jak wymiana nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #17 Napisano 28 Października 2010 Tzn mechanik mówił że naprawiają takie rzeczy ale ja osobiście uważam że zruszony materiał już nie ma tej twardości i trwałości ale mówię ja tak uważam i nie wiem czy tak jest napewno dużo ludzi prostuje i jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 28 Października 2010 Powiedz lepiej jaka jest odchylka,moze miesci sie w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #19 Napisano 28 Października 2010 ja widziałem przypadek że blacharze na ramie naciągnęli i auto dośc dobrze jeździ do dziś. belka była uderzona - koło tylne było wbite do środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 29 Października 2010 Belkę trzeba wymienić, tym bardziej że jest na wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach