_chris_ Zgłoś #1 Napisano 28 Października 2010 Myślę że dość dużo ludzi decyduje się teraz na montaż DRLi więc zamieszczam tutaj opis żeby było łatwiej znaleźć. No to ja postanowiłem zrobić fotostory. Wg mnie jest to bardzo elegancki sposób i jak najbardziej fachowy, gdyż nie ingerujemy w instalację a dopinamy się do niej. Drle jakich użyłem to lampy na diodach OSRAMa po 5 diód na lampę. Montaż lamp: 1. Wyciągamy kratki ze zderzaka. Lewa kratka jest krótsza po prostu trzeba ją wyciągnąć z zatrzasków, natomiast lewa jest przykręcona na środku dwoma wkrętami typu torx. Po odkręceniu wkrętów należy wyciągnąć zatrzaski ramki tablicy rejestracyjnej i tak samo jak prawą wyciągnąć całą z zatrzasków. 2. Bierzemy na warsztat obie kratki. Wycinamy pierwsze z góry żeberko po wcześniejszym przymierzeniu lamp. Wycinamy je na wymiar lamp razem z tylną ścianką. 3. Przymierzamy uchwyty wiercimy 2 dziury o góry kratek na śruby i przykręcamy uchwyty, a potem same lampy. A tak pociągnąłem przewody: Muszę to zmienić bo delikatnie widać czerwony przewód jak się patrzy od przodu;/ To jak dobry będzie efekt końcowy zależy od naszej staranności w wycięciu, przymierzaniu i wierceniu otworów mocujących. Instalacja elektryczna Jak mamy przykręcone lampy możemy zająć się instalacją.Ja kupiłem lampy z wbudowanym przekaźnikiem który okazuje się w passacie zbędny. Oto jak ja to podłączyłem: 1. Ściągamy osłonę pod kierownicą. 2 śruby koło skrzynki bezpieczników, 2 pod spodem (jedna w schowku na okulary druga w schowku na książkę serwisową po prawej stronie). Po odkręceniu śrub ciągniemy do siebie aby uwolnić z zaczepów. 2. Do pinu ISO zacisnąłem kabel który ma iść do zasilania świateł (czerwony). 3. Włożyłem go do kostki przy włączniku świateł do pinu TFL. Jest tam wolne miejsce i śmiało można włożyć. Uzyskujemy wtedy + kluczyku który znika w momencie zapalenia świateł (bądź postojówek, bądź mijania). Na trzecim zdjęciu dobrze widać pin TFL. 3. Przeciągamy kabel na drugą stronę auta. Zdejmujemy schowek. 3 śruby u góry schowka 2 na dole widoczne po otwarciu schowka i 2 jeszcze niżej widoczne po zamknięciu po prawej i po lewej. 4. Kabel przeciągamy tam gdzie idą przewody od klimatyzacji. Jest to na tyle bezpieczny sposób, że nie trzeba nic dziurawić i na pewno unikniemy powodzi w aucie jak w przypadku dziurawienia gumki od linki do otwierania maski. Można też przez komputer pociągnąć ale ja wolę tu. 5. Kabel od DRLi przeciągamy chyba jedyną dziurą do komory silnika: A potem to już wedle uznania ja mam np tak: 6. Kabel podpinamy do czerwonego kabla w światłach i już cieszymy się działającymi zgodnie z prawem światłami dziennymi. 7. Mase podpiałem tutaj ale chyba zmienie na dolną śrubę belki pod zderzakiem: Ja dodatkowo podłączyłem sobie wyłącznik na kablu i ukryłem go w schowku na okulary, żeby wyłączać światła jak mi są niepotrzebne. Np jak potrzebuje coś zrobić przy silniku czy coś a nie chce świateł. Jak się przyda to proszę podpiąć. Jak jakieś pytania proszę pytać Nie zrobiłem tylko zdjęcia jak świecą ale to jutro zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #2 Napisano 18 Stycznia 2011 3. Włożyłem go do kostki przy włączniku świateł do pinu TFL. Jest tam wolne miejsce i śmiało można włożyć. Uzyskujemy wtedy + kluczyku który znika w momencie zapalenia świateł (bądź postojówek, bądź mijania). Na trzecim zdjęciu dobrze widać pin TFL. Co dokladnie znaczy TFL. Pytam bo chce zamontowac LED'y i taka opcja podlacznia mi pasuje. Czy ktos montowal led'y w kloszu lamp? Jak jest z ich rozebraniem i pozniej poprawnym zlozeniem zeby nie dostawala sie do nich woda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #3 Napisano 19 Stycznia 2011 Co dokladnie znaczy TFL. Pytam bo chce zamontowac LED'y i taka opcja podlacznia mi pasuje. Masz zdjęcia i tam masz pokazane który to pin. Jak wyjmiesz włącznik świateł to zobaczysz wolne miejsce podpisane TFL. Nie wiem czy ktoś kiedyś nie pisał że to było do wersji skandynawskiej, bo tam muszą mieć światła cały czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert1508 Zgłoś #4 Napisano 19 Stycznia 2011 Czyli ten pin jest przeznaczony pod swiatla dzienne? To dobrze, nie lubie kombinacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #5 Napisano 19 Stycznia 2011 Nie wiem pod co go przewidział producent, wiem że pojawia się tam plus po przekręceniu kluczyka, a znika jeśli wyłączymy zapłon, bądź włączymy światła pozycyjne lub mijania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #6 Napisano 19 Stycznia 2011 7. Mase podpiałem tutaj ale chyba zmienie na dolną śrubę belki pod zderzakiem: Polecam masę wpiąć w "punkt masowy" znajdujący się pod zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej (nie musisz go demontować). Wystarczy odkręcić śrubki (czy też nakrętki - nie pamiętam już mocujące zbiorniczek i lekko go przesunąć - ukaże się wówczas "naszym" oczom punkt masowy. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_24 Zgłoś #7 Napisano 7 Lutego 2011 A jak to się ma z tylnymi światłami mają byc czy nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #8 Napisano 7 Lutego 2011 A jak to się ma z tylnymi światłami mają byc czy nie Nie. Tak samo jak postojówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anzik Zgłoś #9 Napisano 11 Lutego 2011 witam, ja chciałbym zamontowac w miejsce kratek w zderzaku własnie halogeny od B5 FL, podrzuccie czy istenie fizycznie taka mozliwosc. nie powiem ze halogeny zła rzecz... naprawde przydawaja sie do jazdy to chyba wie kazdy. Prosze podpowiedzcie jak to zrobic i czy k=te kratki od FL pasuja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #10 Napisano 12 Lutego 2011 witam, ja chciałbym zamontowac w miejsce kratek w zderzaku własnie halogeny od B5 FL, podrzuccie czy istenie fizycznie taka mozliwosc. nie powiem ze halogeny zła rzecz... naprawde przydawaja sie do jazdy to chyba wie kazdy. Prosze podpowiedzcie jak to zrobic i czy k=te kratki od FL pasuja. Kolego to nie ten wątek. Tutaj są światła do jazdy dziennej, a temat z halogenami do B5 masz tutaj (używaj szukajki): http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9526&highlight=halogeny tylko przeczytaj cały - są też takie pytanie jak Twoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomson Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2011 Witam noszę się z podobnym zamiarem ale [zasłyszałem gdzieś ze te lampy generują jakieś zakłócenia]w instalacji i mogą być problemy ze sterownikiem.Moje pytanko długo na tych lampach śmigasz? i czy były jakieś problemy i co policaj na to i co z badaniem technicznym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #12 Napisano 15 Lutego 2011 badanie techniczne - ok zakłócenia - brak z policją nie miałem przyjemności się spotkać są lampy które generują zakłócenia ale to są te tanie chińczyki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomson Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2011 Dzięki chris za odpowiedz nie wiem co kupić OSRAM czy PHILIPS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2011 no nie wiem ja mam osrama ładnie świeci póki co odpukać nic się nie dzieje, a o philipsie nie słyszałem nic więc nie podpowiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macko27 Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2011 Witam Kolegów Npisze coś od siebie co do świateł jazdy dziennej. Poprzedni samochód Skoda Fabia i tam one były zamontowane przez dwa lata. Żadne światełka dodatkowe moim zdaniem troche szpeciły auto poszedłem krok do przodu jak mają samochody nowe. Moje światła zamontowane były gdzie światła drogowe a żarówka paliła się z mocą 19/20 wat. Palił się tylko przód. Mając teraz paska zrobie identycznie napewno coś napisze z tej modyfikacji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #16 Napisano 17 Lutego 2011 Witam Kolegów Npisze coś od siebie co do świateł jazdy dziennej. Poprzedni samochód Skoda Fabia i tam one były zamontowane przez dwa lata. Żadne światełka dodatkowe moim zdaniem troche szpeciły auto poszedłem krok do przodu jak mają samochody nowe. Moje światła zamontowane były gdzie światła drogowe a żarówka paliła się z mocą 19/20 wat. Palił się tylko przód. Mając teraz paska zrobie identycznie napewno coś napisze z tej modyfikacji. Pozdrawiam Kolego, ten temat był już przerabiany w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29390&page=4 zacznij czytać od postu nr 62. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #17 Napisano 18 Lutego 2011 Przypadkiem wczoraj przegladalem swieza gazetke reklamowa Reala niemieckiego. Sa tam wlasnie w promocji ledy do jazdy dziennej Philipsa albo Osrama (nie pamietam ) Cena 49.99 euro Po ile u nas sa takie swiatla? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #18 Napisano 18 Lutego 2011 200zł osramy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #19 Napisano 20 Lutego 2011 Co dokladnie znaczy TFL Tag Fahre Licht-czyli światła do jazdy dziennej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #20 Napisano 21 Lutego 2011 Dzięki chris za odpowiedz nie wiem co kupić OSRAM czy PHILIPS Miałem "Osram'a" /piszę w "" bo firmy Osram to są tam chyba same diody/ ale zaczęły parować i oddałem.Dołożyłem 150 zł i kupiłem Philipsa -oryginał.I to jest to - szklany przód i zero parowania.Montaż prostrzy już być nie może.Zapalają się po odpaleniu silnika.Gasną 5 sek. po jego zgaszeniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach