Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam problem, wczoraj jak zawsze pojechałem sobie do sklepu na zakupy, wychodzę, wsiadam do samochodu - akumulator trup... Musiałem dzwonić po kable... Odpaliliśmy, dojechałem kilka kilometrów do domu. Sprawdziłem miernikiem - przy włączonym silniku napięcie na aku 11,5 i spada, po dodaniu gazu minimalnie rosło ale naprawdę minimalnie, po odjęciu gazu dalej spadało (kontrolka aku przy włączonym zapłonie się świeci, po odpaleniu silnika gaśnie czyli niby alternator dobry ?) ale dlaczego nie mam 14V przy włączonym silniku ? Czy możliwe że akumulator nagle tak padł że wszystko co wytwarza alternator jest pobierane od razu przez układ czy zawsze powinno być 14V na włączonym ?

 

po zgaszeniu silnika napięcie na aku 10V, przy próbie odpalenia spada do 4-5V. Nie mam prostownika i nie wiem czy zamawiać nowy akumulator ( na kompie nie ma błedów od alternatora ). Dodam że w ten sam dzień zrobiłem ok. 30km i silnik zawsze odpalał od ręki a tu nagle aku padnięty do zera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz spokojnie lecieć po nową bateryjkę. Miałem podobną sytuację w żony Astrze 2.0 DTH,okazało się,że cela padła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to jest faktycznie tak możliwe że aku padł od tak sobie i nie mam tych 14V na ładowaniu ?

 

druga sprawa - czy taki aku bedzie ok ? http://moto-sfera.pl.hostingasp.pl/centra-plus-cb740-74ah-p-id-74.html

 

Jak macie lepsze propozycje to chcialbym je z tej strony bo mają dowóz na terenie poznania a nie chce mi sie targać aku na plecach :)

Edytowane przez Kuj0n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale to jest faktycznie tak możliwe że aku padł od tak sobie

 

Tak - mógł np. gdzieś w środku dostać zwarcia - jedna cela jest uwalona.

 

 

i nie mam tych 14V na ładowaniu ?

 

Napięcie ładowania nic nie ma do stanu akumulatora lecz alternatora. Chociaż przy zwartej celi mogą na mierniku wychodzić różne kwiatki.

 

 

druga sprawa - czy taki aku bedzie ok ? http://moto-sfera.pl.hostingasp.pl/c...h-p-id-74.html

 

Tak. Chociaż kupowanie aku w internecie to średni pomysł. Najlepiej udać się do jakiegoś lokalnego serwisu. Jeśli powiesz im, że masz auto unieruchomione, to na 100% przywiozą Ci akumulator i zainstalują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej właśnie Kupić blisko aku ponieważ czasem zdarzają się felerne i nie warto później czekać na to aż odeślą . W sklepie powinni ci odrazu sprawdzić pobór prądu i prąd ładowania by się nie okazało że coś jest nie tak z instalacją - wtedy może ci kolejny aku szybko siadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz najlepsze aku to centra i ZAP .

Nic więcej.

odradzam Bascha i Warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, 2cele gotowały się przy obciążeniu, aku do wywalenia. W alternatorze wymieniony regulator, szczotki i dioda

 

problem rozwiązany i mam ładowanie 14,4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam taki problem z moim passatem b5 fl 1,9 tdi 130km (garażowany pod chmurką) ostatnio gdy w nocy była temp. w okolicach 4 stopni to rano miałem problem z odpaleniem samochodu, tzn. kręciłem rozrusznikiem koło 3-4 sekund, aż odpalił. Mam do niego wsadzony akumulator centra futura plus 64ah/640a z poprzedniego samochodu Peugeot 307 2,0 hdi 110 km (akumulator kupiony w styczniu tego roku). W 307 sprawował się idealnie. Moje pytanie brzmi czy winą tego słabego odpalania przy takich temp. jest ten akumulator? Czy jest on zdecydowanie za mały na ten silnik? Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator może być. Sprawdź czy wszystkie świece działają prawidłowo. Może masz z którąś problem i dlatego ciężej odpala w niższych temperaturach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź, będę sprawdzać świece. A co do akumulatora to nie będę miał problemów przy dużych mrozach z nim, że jest taki mały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam Bosha s4 74 i 680 już trzeci rok i jak talala -30 czy +30 niema dla niego żadnego znaczenia.

Więc polecać mogę śmiało.

Radio długo gra bez silnika i nic się niedobrego nie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie polecacie świece żarowe konkretnie do mojego passata?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece beru.

Akumulator przy dieslu Passata musi mieć te 680 by dobrze odpalił w zimę.

Co do świec to przy - 3 stopniach nie miałem problemu z odpaleniem auta przy uszkodzonych wszystkich świecach.

Może akumulator coś rozładowuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece raczej będę chciał wymienić, tylko boję się żeby mi nie zostały końcówki w głowicy bo pewnie siedzą tam nieruszane od dawna. A co do akumulatora to spradzę jakie ma parametry i jaki jest pobór prądu przy wyłączonym silniku. Dodam jeszcze, że jak jest silnik zimny (po nocy) i gdy go odpalę to trochę nierówno pracuje, obroty mu falują i kopci na siwo. Po krótkim czasie się wszystko normuje.

Edytowane przez rahim32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień świece i problem zniknie.

Jak masz obawy czy je wykręcisz, to lepiej oddaj auto do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnie moje pytanie czy ktoś się orientuje jakie były zakładane świece na pierwszy montaż do Passat B5 FL AVF 1,9 TDI 130 KM rok produkcji 2001? Chodzi mi głównie o dwa parametry:

1. z jaką maksymalną siłą wykręcać świece jeżeli są to jeszcze fabryczne żeby ich nie zerwać

2. jaką długość świec kupić, czy za kupno zabierać się dopiero po wykręceniu starych

Edytowane przez rahim32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki najlepiej kupić akumulator do Passata B6 z 2007 roku, silnik 2.0 TDI 170KM BWR DSG?

Jaki jest fabrycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki najlepiej kupić akumulator do Passata B6 z 2007 roku, silnik 2.0 TDI 170KM BWR DSG?

Jaki jest fabrycznie?

 

Fabrycznie masz założony 1J0 915 105AF czyli 72Ah 380A więc kup vartę z tymi samymi parametrami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności