Skocz do zawartości
rydzo9999

Ciężko pali vw passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś mechanik rozebrał EGR i stwierdził sporą sadzę ale nie to było głównym problemem, powiedział że zatarła się jakaś oś która powoduje że EGR nie domyka się. Zamówiłem nowy bo czyszczenie i przywracanie do "żywych" osi nie wiele dało by -niestety cena NOWEGO EGR do Passata 1,6 TDI common rea-il (BM) z 2010r " jest słona"i to na dodatek niedostępny w sklepach motoryzacyjnych tylko w ASO -1550 zł :(. Auto ma być zrobione 5 stycznia. Po nowym roku może wrzucę zdjęcia dla informacji innych.

Jak bym tyle miał wybulić za nowy egr, to już wolałbym zrobić soft do auta i programowo go wyciąć oraz manualnie zaślepić. Na pewno tańsza opcja a przy okazji podnieść trochę moc silnika. Cena taka sama a może i dużo mniejsza - zależne gdzie program by się robiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym ale doradzano mi jednak pozostawienie EGR (i to nie tylko u tego mechanika gdzie robię auto, kilku tak się wypowiadało) z uwagi na nowoczesny silnik na którym jeszcze nikt nie eksperymentował (3 letnie auto kosztowało prawie 50 tyś więc zbyt duże ryzyko ciągłych usterek w pracy komputera które oczywiście nie musiały by wystąpić)-wybór jednak pozostawiono mi mogłem go zneutralizować ale co za tym idzie musiałbym usunąć filtr cząstek stałych DPF a to nie pozwoliło by mi swobodnie jeździć poza granicami Polski. Mam tylko nadzieję że usterka będzie przeszłością a na nowym EGR polatam przynajmniej 2-3 lata bo tyle zamierzam jeździć tym autem. ZAPRASZAM JESZCZE DO DYSKUSJI SZCZEGÓLNIE TYCH CO MAJĄ PASSATA Z 2010 r z silnikami 1,6 TDI (CR , BM).

 

 

Szczęśliwego Nowego Roku 2015 :dance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali, można kręcić aż aku padnie. Do niedawna po dłuższym kręceniu jeszcze odpalał, teraz trzeba odczekać jakieś 30-40 minut i dopiero odpala.

Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny, czujnik obrotu wału sprawny, uszczelki na pompkach wymienione w maju zeszłego roku, akumulator nowy, obroty rozrusznika podczas rozruchu 210 (czy nie za mało?). Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nic nie pomaga.

Jak auto chodzi dawki poszczególnych wtrysków w bloku 13 w normie, bipy prawidłowe.

Proszę o jakieś sugestie nie wiem czego się zaczepić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali, można kręcić aż aku padnie. Do niedawna po dłuższym kręceniu jeszcze odpalał, teraz trzeba odczekać jakieś 30-40 minut i dopiero odpala.

Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny, czujnik obrotu wału sprawny, uszczelki na pompkach wymienione w maju zeszłego roku, akumulator nowy, obroty rozrusznika podczas rozruchu 210 (czy nie za mało?). Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nic nie pomaga.

Jak auto chodzi dawki poszczególnych wtrysków w bloku 13 w normie, bipy prawidłowe.

Proszę o jakieś sugestie nie wiem czego się zaczepić.

 

Hello,

 

w Twoim problemie śmiałbym zasugerować czujnik położenia wału - ale rozumiem, że sprawdzałes i sprawny ?

Podmieniałes może ww. czujnik na inną sztukę czy tylko organoleptycznie stwierdziles ze jest OK ?

Objaw jest typowy dla walniętego czujnika położenia wału (po odczekaniu ok 30 minut jest OK)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też podejrzewałem ten czujnik, nowy w serwisie 150 zł, używki trochę tańsze są. Ale dziś go wyciągnąłem. Na zimnym wskazuje około 420 ohm, po nagrzaniu opalarką to max 630 ohm, czyli jest ok, trzyma parametry. Po włożeniu z powrotem do samochodu oraz nagrzaniu silnika, wskazuje około 580 ohm, i trzeba czekać aż silnik ostygnie, dopiero zapala:wsciekly, z trudem ale zapala. Zimny i ciepły pali już na pół obrotu rozrusznikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny, czujnik obrotu wału sprawny, uszczelki na pompkach wymienione w maju zeszłego roku, akumulator nowy, obroty rozrusznika podczas rozruchu 210 (czy nie za mało?).

 

Gdzieś czytałem, że poniżej 250 obr/min w tedeiku ECU nie wysterowuje wtryskiwaczy. Akumulator i rozrusznik musi być w nienagannej kondycji. Te obroty podglądałeś w parametrach vagiem czy z obrotomierza czytałeś? Czujnik wału też możesz podejrzeć vagiem w momencie jak nie chce zapalić i sprawdzić co widzi ECU. Możnaby na próbę polać go wodą, żeby schłodzić i zobaczyć czy ruszy tylko dostęp słaby :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty sprawdzałem na vagu, jutro spróbuję dobrać się do rozrusznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. wina rozrusznika za małe obroty poczyścić też kable.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy śruba nr 038 103 714A to jest śruba mocująca ten wałek z dźwigienkami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie obroty powinien mieć sprawny rozrusznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie obroty powinien mieć sprawny rozrusznik?

 

Baaaaaardzo szybkie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Baaaaaardzo szybkie :D

 

No domyślam się... ale wolałby bardziej ile rpm ma rozrusznik podczas kręcenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy jakaś instrukcja to w ogóle określa :fajny

A obroty powinien mieć mniej więcej takie, jakbyś palił auto latem. Chyba że latem też miałeś problemy z odpalaniem. Nie wiem jak ci to inaczej wytłumaczyć. Jak kręci za wolno, to albo wina rozrusznika albo zbyt słabego AKU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Latem pali ładnie zimą tęż nie najgorzej. Chodzi o to że wtrysk paliwa odbywa się powyżej jakichś tam obrotów silnika, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ori mapa AVB, AVF podaje, że od 150 obrotów już jest dawka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś jakim przewodem można zastąpić przewód od serwa do tandemu w PD.

Przewód jest spękany a czas nagli bo czeka trasa, w motoryzacyjnych można kupić różne przewody z metra tylko jaki tam jest wymiar. Puki co auto na zimno musi dużo kręcić aby zaskoczyć, może ciśnienie na tandemie ucieka przez ten przewód?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest chyba trafna diagnoza! W "zwykłym" ale naprawdę DOBRYM zakładzie (czego nie stwierdzono w ASO) stwierdzono duże zapchanie filtra DPF który powoduje moja usterkę (ciężko pali TYLKO na zimnym silniku). Teraz analizując 20.000 km mojej ostatniej jazdy dochodzę do wniosku że faktycznie to może być to. Stopniowo pojawiały się pojedyncze problemy z uruchamianiem zimnego silnika a także jest taki objaw którego nie brałem zbytnio pod uwagę- mianowicie od jakiegoś czasu miałem wrażenie że jak na 3 biegu nie docisnę silnika na obroty min 2500 to silnik lekko się dławił i 1-2 razy szarpnął (kiedyś wystarczyło wcisnąć 1800-2000 obrotów i szedł) ale jak powoli dodawałem gazu to wchodził na wyższe obroty-obecnie ten objaw jest na 2,3 a czasami na 4 biegu. W prostych słowach mechanik twierdzi że silnik dusi się bo brakuje mu tlenu. Decyduje się chyba na mechaniczne usunięcie DPF-a jak również zmianę softa bo nie ma jazdy.
-TO NIE BYŁO TO

 

Wiadomość z ostatniej chwili chodzi o źle działający zawór EGR a nie filtr DPF. Czy może ktoś rzeczowo podpowiedzieć czy czyszczenie jest skuteczne jak tak to na ile może wystarczyć 20-60 tyś km, czy w grę wchodzi tylko wymiana na nowy (cena powyżej 1000zł). Ktoś już czyścił i jeździł? -TO JEST TO

 

 

Po wymianie zaworu EGR autko jeździ jak NOWE :jupi -wszystkie drobne dolegliwości ustąpiły (duszenie się auta na 2 biegach)oczywiście z tą główną (ciężko pali TYLKO na zimnym silniku)

-w EGR-e zatarła się oś wskazana na zdjęciu :

EGR.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiązany, auto stało 6 dni nie ruszane i zapaliło od strzała. Przyczyna - uszczelniacze na pompowtryskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,problem jest taki że nie mogę odpalić majego paska.Kilka dni temu miałem małą kraksę i przy niedużej prędkości zaliczyłem rów,samochód nie zgasł silnik chodził normalnie po kilku minutach zgasł,faktem jest że jechałem na oparach i nie dojechałem zatankować,więc mógł się zapowietrzyć,ściągnełem do domu zalałem paliwo i nic,kręci trochę jakby chciał łapać ale nic z tego.Czy może być że on tak ciężko sie odpowietrza,pompka w zbiorniku podaje, w filtrze jest paliwo czy może coś się uwaliło od spodu,z góry dzięki za każdą podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich,problem jest taki że nie mogę odpalić majego paska.Kilka dni temu miałem małą kraksę i przy niedużej prędkości zaliczyłem rów,samochód nie zgasł silnik chodził normalnie po kilku minutach zgasł,faktem jest że jechałem na oparach i nie dojechałem zatankować,więc mógł się zapowietrzyć,ściągnełem do domu zalałem paliwo i nic,kręci trochę jakby chciał łapać ale nic z tego.Czy może być że on tak ciężko sie odpowietrza,pompka w zbiorniku podaje, w filtrze jest paliwo czy może coś się uwaliło od spodu,z góry dzięki za każdą podpowiedź.

 

Kolego sprawdź synchronizację wałków, może rozrząd przeskoczył o ząbek? Przy próbie zapalenia leci dym z rury, czy kompletnie nic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności