dev14 Zgłoś #241 Napisano 31 Grudnia 2014 Dziś mechanik rozebrał EGR i stwierdził sporą sadzę ale nie to było głównym problemem, powiedział że zatarła się jakaś oś która powoduje że EGR nie domyka się. Zamówiłem nowy bo czyszczenie i przywracanie do "żywych" osi nie wiele dało by -niestety cena NOWEGO EGR do Passata 1,6 TDI common rea-il (BM) z 2010r " jest słona"i to na dodatek niedostępny w sklepach motoryzacyjnych tylko w ASO -1550 zł . Auto ma być zrobione 5 stycznia. Po nowym roku może wrzucę zdjęcia dla informacji innych. Jak bym tyle miał wybulić za nowy egr, to już wolałbym zrobić soft do auta i programowo go wyciąć oraz manualnie zaślepić. Na pewno tańsza opcja a przy okazji podnieść trochę moc silnika. Cena taka sama a może i dużo mniejsza - zależne gdzie program by się robiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #242 Napisano 31 Grudnia 2014 Myślałem o tym ale doradzano mi jednak pozostawienie EGR (i to nie tylko u tego mechanika gdzie robię auto, kilku tak się wypowiadało) z uwagi na nowoczesny silnik na którym jeszcze nikt nie eksperymentował (3 letnie auto kosztowało prawie 50 tyś więc zbyt duże ryzyko ciągłych usterek w pracy komputera które oczywiście nie musiały by wystąpić)-wybór jednak pozostawiono mi mogłem go zneutralizować ale co za tym idzie musiałbym usunąć filtr cząstek stałych DPF a to nie pozwoliło by mi swobodnie jeździć poza granicami Polski. Mam tylko nadzieję że usterka będzie przeszłością a na nowym EGR polatam przynajmniej 2-3 lata bo tyle zamierzam jeździć tym autem. ZAPRASZAM JESZCZE DO DYSKUSJI SZCZEGÓLNIE TYCH CO MAJĄ PASSATA Z 2010 r z silnikami 1,6 TDI (CR , BM). Szczęśliwego Nowego Roku 2015 :dance Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #243 Napisano 2 Stycznia 2015 Witam Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali, można kręcić aż aku padnie. Do niedawna po dłuższym kręceniu jeszcze odpalał, teraz trzeba odczekać jakieś 30-40 minut i dopiero odpala. Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny, czujnik obrotu wału sprawny, uszczelki na pompkach wymienione w maju zeszłego roku, akumulator nowy, obroty rozrusznika podczas rozruchu 210 (czy nie za mało?). Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nic nie pomaga. Jak auto chodzi dawki poszczególnych wtrysków w bloku 13 w normie, bipy prawidłowe. Proszę o jakieś sugestie nie wiem czego się zaczepić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #244 Napisano 2 Stycznia 2015 Witam Auto jeździ normalnie pali normalnie jak zimne, jak rozgrzeje się dobrze do 90°C to po chwili postoju (3minuty) nie zapali, można kręcić aż aku padnie. Do niedawna po dłuższym kręceniu jeszcze odpalał, teraz trzeba odczekać jakieś 30-40 minut i dopiero odpala. Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny, czujnik obrotu wału sprawny, uszczelki na pompkach wymienione w maju zeszłego roku, akumulator nowy, obroty rozrusznika podczas rozruchu 210 (czy nie za mało?). Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury nic nie pomaga. Jak auto chodzi dawki poszczególnych wtrysków w bloku 13 w normie, bipy prawidłowe. Proszę o jakieś sugestie nie wiem czego się zaczepić. Hello, w Twoim problemie śmiałbym zasugerować czujnik położenia wału - ale rozumiem, że sprawdzałes i sprawny ? Podmieniałes może ww. czujnik na inną sztukę czy tylko organoleptycznie stwierdziles ze jest OK ? Objaw jest typowy dla walniętego czujnika położenia wału (po odczekaniu ok 30 minut jest OK) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #245 Napisano 2 Stycznia 2015 Też podejrzewałem ten czujnik, nowy w serwisie 150 zł, używki trochę tańsze są. Ale dziś go wyciągnąłem. Na zimnym wskazuje około 420 ohm, po nagrzaniu opalarką to max 630 ohm, czyli jest ok, trzyma parametry. Po włożeniu z powrotem do samochodu oraz nagrzaniu silnika, wskazuje około 580 ohm, i trzeba czekać aż silnik ostygnie, dopiero zapala:wsciekly, z trudem ale zapala. Zimny i ciepły pali już na pół obrotu rozrusznikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #246 Napisano 2 Stycznia 2015 Sterownik silnika nie wywala żadnego błędu, temperatura silnika prawidłowa, czujnik temp. sprawny, czujnik obrotu wału sprawny, uszczelki na pompkach wymienione w maju zeszłego roku, akumulator nowy, obroty rozrusznika podczas rozruchu 210 (czy nie za mało?). Gdzieś czytałem, że poniżej 250 obr/min w tedeiku ECU nie wysterowuje wtryskiwaczy. Akumulator i rozrusznik musi być w nienagannej kondycji. Te obroty podglądałeś w parametrach vagiem czy z obrotomierza czytałeś? Czujnik wału też możesz podejrzeć vagiem w momencie jak nie chce zapalić i sprawdzić co widzi ECU. Możnaby na próbę polać go wodą, żeby schłodzić i zobaczyć czy ruszy tylko dostęp słaby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #247 Napisano 2 Stycznia 2015 Obroty sprawdzałem na vagu, jutro spróbuję dobrać się do rozrusznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid Db Zgłoś #248 Napisano 3 Stycznia 2015 Witam. wina rozrusznika za małe obroty poczyścić też kable. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #249 Napisano 5 Stycznia 2015 Mógłby mi ktoś powiedzieć czy śruba nr 038 103 714A to jest śruba mocująca ten wałek z dźwigienkami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #250 Napisano 7 Stycznia 2015 Jakie obroty powinien mieć sprawny rozrusznik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #251 Napisano 7 Stycznia 2015 Jakie obroty powinien mieć sprawny rozrusznik? Baaaaaardzo szybkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #252 Napisano 7 Stycznia 2015 Baaaaaardzo szybkie No domyślam się... ale wolałby bardziej ile rpm ma rozrusznik podczas kręcenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #253 Napisano 7 Stycznia 2015 Nie wiem, czy jakaś instrukcja to w ogóle określa :fajny A obroty powinien mieć mniej więcej takie, jakbyś palił auto latem. Chyba że latem też miałeś problemy z odpalaniem. Nie wiem jak ci to inaczej wytłumaczyć. Jak kręci za wolno, to albo wina rozrusznika albo zbyt słabego AKU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #254 Napisano 7 Stycznia 2015 Latem pali ładnie zimą tęż nie najgorzej. Chodzi o to że wtrysk paliwa odbywa się powyżej jakichś tam obrotów silnika, czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #255 Napisano 7 Stycznia 2015 Ori mapa AVB, AVF podaje, że od 150 obrotów już jest dawka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #256 Napisano 7 Stycznia 2015 Wie ktoś jakim przewodem można zastąpić przewód od serwa do tandemu w PD. Przewód jest spękany a czas nagli bo czeka trasa, w motoryzacyjnych można kupić różne przewody z metra tylko jaki tam jest wymiar. Puki co auto na zimno musi dużo kręcić aby zaskoczyć, może ciśnienie na tandemie ucieka przez ten przewód? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #257 Napisano 8 Stycznia 2015 Jest chyba trafna diagnoza! W "zwykłym" ale naprawdę DOBRYM zakładzie (czego nie stwierdzono w ASO) stwierdzono duże zapchanie filtra DPF który powoduje moja usterkę (ciężko pali TYLKO na zimnym silniku). Teraz analizując 20.000 km mojej ostatniej jazdy dochodzę do wniosku że faktycznie to może być to. Stopniowo pojawiały się pojedyncze problemy z uruchamianiem zimnego silnika a także jest taki objaw którego nie brałem zbytnio pod uwagę- mianowicie od jakiegoś czasu miałem wrażenie że jak na 3 biegu nie docisnę silnika na obroty min 2500 to silnik lekko się dławił i 1-2 razy szarpnął (kiedyś wystarczyło wcisnąć 1800-2000 obrotów i szedł) ale jak powoli dodawałem gazu to wchodził na wyższe obroty-obecnie ten objaw jest na 2,3 a czasami na 4 biegu. W prostych słowach mechanik twierdzi że silnik dusi się bo brakuje mu tlenu. Decyduje się chyba na mechaniczne usunięcie DPF-a jak również zmianę softa bo nie ma jazdy.-TO NIE BYŁO TO Wiadomość z ostatniej chwili chodzi o źle działający zawór EGR a nie filtr DPF. Czy może ktoś rzeczowo podpowiedzieć czy czyszczenie jest skuteczne jak tak to na ile może wystarczyć 20-60 tyś km, czy w grę wchodzi tylko wymiana na nowy (cena powyżej 1000zł). Ktoś już czyścił i jeździł? -TO JEST TO Po wymianie zaworu EGR autko jeździ jak NOWE :jupi -wszystkie drobne dolegliwości ustąpiły (duszenie się auta na 2 biegach)oczywiście z tą główną (ciężko pali TYLKO na zimnym silniku) -w EGR-e zatarła się oś wskazana na zdjęciu : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #258 Napisano 17 Stycznia 2015 U mnie problem rozwiązany, auto stało 6 dni nie ruszane i zapaliło od strzała. Przyczyna - uszczelniacze na pompowtryskach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek19812 Zgłoś #259 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam wszystkich,problem jest taki że nie mogę odpalić majego paska.Kilka dni temu miałem małą kraksę i przy niedużej prędkości zaliczyłem rów,samochód nie zgasł silnik chodził normalnie po kilku minutach zgasł,faktem jest że jechałem na oparach i nie dojechałem zatankować,więc mógł się zapowietrzyć,ściągnełem do domu zalałem paliwo i nic,kręci trochę jakby chciał łapać ale nic z tego.Czy może być że on tak ciężko sie odpowietrza,pompka w zbiorniku podaje, w filtrze jest paliwo czy może coś się uwaliło od spodu,z góry dzięki za każdą podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol634 Zgłoś #260 Napisano 18 Stycznia 2015 Witam wszystkich,problem jest taki że nie mogę odpalić majego paska.Kilka dni temu miałem małą kraksę i przy niedużej prędkości zaliczyłem rów,samochód nie zgasł silnik chodził normalnie po kilku minutach zgasł,faktem jest że jechałem na oparach i nie dojechałem zatankować,więc mógł się zapowietrzyć,ściągnełem do domu zalałem paliwo i nic,kręci trochę jakby chciał łapać ale nic z tego.Czy może być że on tak ciężko sie odpowietrza,pompka w zbiorniku podaje, w filtrze jest paliwo czy może coś się uwaliło od spodu,z góry dzięki za każdą podpowiedź. Kolego sprawdź synchronizację wałków, może rozrząd przeskoczył o ząbek? Przy próbie zapalenia leci dym z rury, czy kompletnie nic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach