Danek75 Zgłoś #221 Napisano 30 Grudnia 2014 A w B6 jest kontrolka DPFa na liczniku? Skoro tak, to powinna przeciez zaświecić. Dziś jest -14 Jak zapalił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #222 Napisano 30 Grudnia 2014 No właśnie nigdy się nie zaświeciła (czasami zapalała się tylko ta sprężynka i po tym pojedynczy komunikat coś o fałszywym powietrzu-może to chodziło o braku tego tlenu niezbędnego do spalania?)-mechanior stwierdził że DPF jest MAX zabity sadzą . Nie wiem co i jak bo od wczoraj auto stoi u mechanika. Jak zakończy się przygoda z usterką to dam znać. Co kolega myśli o usunięciu DPF-a -czy jest jakaś szkodliwość dla silnika prócz oczywiście ekologii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #223 Napisano 30 Grudnia 2014 Co myślę? Jak mi się zapcha, to przecież nie będę nowego kupował, tylko też wytnę Prócz zwiększonej emisji spalin - nic poważniejszego nie powinno się zdarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #224 Napisano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Wiadomość z ostatniej chwili chodzi o źle działający zawór EGR a nie filtr DPF. Czy może ktoś rzeczowo podpowiedzieć czy czyszczenie jest skuteczne jak tak to na ile może wystarczyć 20-60 tyś km, czy w grę wchodzi tylko wymiana na nowy (cena powyżej 1000zł). Ktoś już czyścił i jeździł? Edytowane 30 Grudnia 2014 przez bodzio1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #225 Napisano 30 Grudnia 2014 Panowie, ujemne bipy mogą mieć jakieś powiązanie z cofającym się paliwem? Mam ujemne na pierwszym cylindrze, jak patrzę w starsze logi to wychodzi że już od jakiegoś czasu i od jakiegoś też czasu mam problem z cofającym się paliwem po dłuższym postoju. Podmieniałem pompę, zmieniłem filtr, oring na śrubie między filtrem a podgrzewaczem, wszystkie gumowe wężyki podmieniałem obcym wężykiem, żadnych wycieków nie widać a problem pozostał. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #226 Napisano 30 Grudnia 2014 Panowie, ujemne bipy mogą mieć jakieś powiązanie z cofającym się paliwem? Mam ujemne na pierwszym cylindrze, jak patrzę w starsze logi to wychodzi że już od jakiegoś czasu i od jakiegoś też czasu mam problem z cofającym się paliwem po dłuższym postoju. Podmieniałem pompę, zmieniłem filtr, oring na śrubie między filtrem a podgrzewaczem, wszystkie gumowe wężyki podmieniałem obcym wężykiem, żadnych wycieków nie widać a problem pozostał. Ma ktoś jakiś pomysł? A jak się objawia to cofające paliwo? dłużej kręci po dłuższym postoju? Uszczelki na pompowtryskiwaczach wymienione? Wiadomość z ostatniej chwili chodzi o źle działający zawór EGR a nie filtr DPF. Czy może ktoś rzeczowo podpowiedzieć czy czyszczenie jest skuteczne jak tak to na ile może wystarczyć 20-60 tyś km, czy w grę wchodzi tylko wymiana na nowy (cena powyżej 1000zł). Ktoś już czyścił i jeździł? Jaki masz tam EGR, pneumatyczny czy elektryczny? sądząc po cenie pewnie elektryczny, którego czyszczenie nic nie da jak zaczyna szwankować elektryka. Awaria zaworu EGR może powodować błędy przepływu powietrza. Jeżeli się nie otwiera tyle ile trzeba to powietrza jest zbyt dużo do wartości zadanej i analogicznie jeżeli zacina się w pozycji otwartej to powietrza jest zbyt mało do wartości zadanej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #227 Napisano 30 Grudnia 2014 Tak, dłużej kręci po dłuższym postoju, jak już odpali i go zgaszę to pali od strzała. Uszczelki na pompkach wymieniane jakieś 1,5 roku temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #228 Napisano 30 Grudnia 2014 Tak, dłużej kręci po dłuższym postoju, jak już odpali i go zgaszę to pali od strzała. Uszczelki na pompkach wymieniane jakieś 1,5 roku temu. To pewnie trzeba je będzie wymienić jeszcze raz. Prawdopodobnie gniazdo pompowtryskiwacza jest wypracowane i posiada ostre krawędzie, które mogły uszkodzić uszczelki podczas montażu. Sugeruję podczas montażu bardzo drobnym papierkiem złagodzić ostre krawędzie aby nie uszkodzić nowych uszczelek. U mnie uszczelki Boscha wytrzymały dwa lata. Auto stopniowo zaczęło coraz dłużej kręcić po nocnym postoju i też zacząłem od wymiany zaworu na filtrze i innych drobnych pierdół, które nic nie dały. W końcu wymieniłem ponownie uszczelki i pali z pół obrotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marceli Zgłoś #229 Napisano 30 Grudnia 2014 Dzięki wielkie, w tym właśnie kierunku pójdę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #230 Napisano 30 Grudnia 2014 (edytowane) lation "Awaria zaworu EGR może powodować błędy przepływu powietrza. Jeżeli się nie otwiera tyle ile trzeba to powietrza jest zbyt dużo do wartości zadanej i analogicznie jeżeli zacina się w pozycji otwartej to powietrza jest zbyt mało do wartości zadanej" Chodzi tu chyba o przepływ spalin a nie powietrza? Zawór EGR, inaczej zwany zaworem recyrkulacji spalin jest rodzajem elektromagnesu zamontowanego w układzie wydechowym. Jego zadaniem jest kierowanie części spalin z powrotem do układu dolotowego. Ma to przede wszystkim znaczenie ekologiczne, ponieważ proces ten wymusza dopalenie się szkodliwych związków, powodując ich rozpad i lepsze wchłanianie przez atmosferę. EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spalin z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie następnie z cala mieszanka wlatuje do cylindrów i jest przepalane Chyba chodziło o spaliny a nie powietrze W moim przypadku zawór ERG zacina się NIE DOMYKA I PRZY PRÓBIE URUCHOMIENIA NA ZIMNYM SILNIKU spaliny dławią silnik co powoduje jego gaśniecie (mechanik zademonstrował mi na ZIMNYM silniku oczywiście auto zgasło po 2 sek od uruchomienia tak jak zawsze gdy chciałem go uruchomić sam , a jak odłączył ERG jużLECIAŁA DUŻA ILOŚĆ SPALIN przy dojściu do układu dolotowego zdjął tą aluminiową rurkę skręcona zaciskiem na imbus i auto odpaliło i chodziło nie gasnąc -po chwili podłączył ERG). Podsumowując na zimnym SILNIKU zawór ERG powinien być zamknięty aż do czasu min rozgrzania silnika i spalin. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez bodzio1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #231 Napisano 30 Grudnia 2014 Podsumowując na zimnym SILNIKU zawór ERG powinien być zamknięty aż do czasu min rozgrzania silnika i spalin. Chyba na odwrót. Spaliny mają pomóc rozgrzać silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #232 Napisano 30 Grudnia 2014 Chodzi tu chyba o przepływ spalin a nie powietrza Nie chodzi o przepływ spalin tylko powietrza, dobrze napisałem. Żeby recyrkulacja działała musi być sprawny przepływomierz, który m.in. steruje recyrkulacją, a dokładniej steruje ECU na podstawie pomiarów z przepływomierza. Nie ma czujnika, który mierzy przepływ spalin. To na podstawie pomiarów z przepływomierza ECU wnioskuje, że jest problem z recyrkulacją. Jeżeli np. ECU chce wysterowania EGR w 50% i ma zapisane w mapie, że przy takim otwarciu przepływ powietrza powinien być na poziomie 350 mg/suw to każdy inny pomiar oczywiście z pewną tolerancją będzie uznawany za zły i rejestrowany błąd w ECU prawdopodobnie z kodem P040X. W moim przypadku zawór ERG zacina się NIE DOMYKA I PRZY PRÓBIE URUCHOMIENIA NA ZIMNYM SILNIKU spaliny dławią silnik co powoduje jego gaśniecie Nadal nie wiem czy masz EGR elektryczny czy pneumatyczny. Pneumatyczny to taki sterowany podciśnieniem poprzez elektrozawór sterujący N..., a elektryczny jest w pełni sterowany elektrycznie bez podciśnienia. Jeżeli w Twoim przypadku zawór się nie domyka np. z powodu dużej ilości zanieczyszczeń lub nagaru na grzybku zaworu możesz go na próbę wyczyścić, to najtańsza opcja. Natomiast jak już wspomniałem wcześniej masz zawór elektryczny i pada elektryka to czyszczenie nic nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #233 Napisano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Możliwe, że coś źle zrozumiałem jak mechanik tłumaczył -w każdym bądź razie zapchany ERG działając wadliwie zacina się i powoduje duszenie układu zasilania a w efekcie tego gaśnięcie mojego silnika -TYLKO NA ZIMNYM. TEGO NIE WIEM jaki mam EGR elektryczny czy pneumatyczny--prawdopodobnie z uwagi na 2010 r pewnie elektryczny. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez bodzio1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #234 Napisano 30 Grudnia 2014 Chyba na odwrót. Spaliny mają pomóc rozgrzać silnik. Strategia działania EGR to już inna bajka. W telegraficznym skrócie EGR sterowany jest tylko przy niskim i średnim obciążeniu silnika w celu obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen a co za tym idzie utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów. Generalnie ekologia i nic więcej. Przy pełnym obciążeniu EGR się zamyka i jedziemy na czystym powietrzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #235 Napisano 30 Grudnia 2014 (edytowane) To teraz już nic nie rozumiem- czy czyszczenie ewentualnie wymiana na nowy EGR doprowadzi do ustąpienia mojej usterki? Dlaczego gaśnie na zimnym, a po odłączeniu ERG pracuje idealnie, co powoduje takie działanie -zbyt mała ilość i temperatura dolotowych spalin? Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu auto troszkę dusi się przy zmianie biegów od 2 do 3 biegu chyba że wcisnę obroty na 2500 to jest lepiej lation jeśli możesz to proszę o wyjaśnienie Edytowane 30 Grudnia 2014 przez bodzio1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #236 Napisano 30 Grudnia 2014 To teraz już nic nie rozumiem- czy czyszczenie ewentualnie wymiana na nowy EGR doprowadzi do ustąpienia mojej usterki? Na to pytanie może odpowiedzieć tylko Twój mechanik ale sądzę po tym co napisałeś, że trop jest dobry. Jak już wspomniałem wcześniej jeżeli przyczyną awarii jest tylko zabrudzony grzybek domykający zawór to czyszczenie może pomóc. W innym przypadku nie pomoże. Dlaczego gaśnie na zimnym, a po odłączeniu ERG pracuje idealnie, co powoduje takie działanie -zbyt mała ilość i temperatura dolotowych spalin? Dodam jeszcze że od jakiegoś czasu auto troszkę dusi się przy zmianie biegów od 2 do 3 biegu chyba że wcisnę obroty na 2500 to jest lepiej Jeżeli zawór nie domyka się całkowicie lub zawiesza w pozycji otwarty powodując zbyt duży dopływ spalin do układu zasilania powietrzem silnik może mieć problem z gaśnięciem, pełną mocą, szarpaniem, dymieniem. Wcześniej wspominałem, że recyrkulacja działa tylko przy niskim i średnim obciążeniu silnika stąd poniżej 2500 odczuwalne objawy. Jak dasz pełne obciążenie to zawór powinien się zamknąć i wtedy jedziesz na czystym powietrzu bez domieszki spalin. Można na próbę zaślepić EGR i zobaczyć czy jest poprawa z odpalaniem i szarpaniem. Jak usterki ustąpią to masz odpowiedź na swoje pytanie - EGR do wymiany. Zaznaczam, że w tej generacji silnika zaślepienie EGR będzie powodowało rejestrowanie błędu i świecenie kontrolki ale na próbę można zrobić. Dodatkowo przyjrzałbym się przepływomierzowi bo od niego zaczyna się ta cała śmieszna recyrkulacja . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #237 Napisano 31 Grudnia 2014 Ja u siebie miałem problem z cofającym się paliwem przez co samochód po nocy z trudem odpalał. Po wymianie uszczelek pompowtrysków problem zniknął, sprawdzane przy temp -10 i -12 po całonocnym postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba86 Zgłoś #238 Napisano 31 Grudnia 2014 czy problem z odpalaniem może być spowodowany zabrudzonym EGR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #239 Napisano 31 Grudnia 2014 czy problem z odpalaniem może być spowodowany zabrudzonym EGR Jaki masz problem z odpalaniem? długo kręci ? czy co? co sprawdziłeś już? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #240 Napisano 31 Grudnia 2014 Dziś mechanik rozebrał EGR i stwierdził sporą sadzę ale nie to było głównym problemem, powiedział że zatarła się jakaś oś która powoduje że EGR nie domyka się. Zamówiłem nowy bo czyszczenie i przywracanie do "żywych" osi nie wiele dało by -niestety cena NOWEGO EGR do Passata 1,6 TDI common rea-il (BM) z 2010r " jest słona"i to na dodatek niedostępny w sklepach motoryzacyjnych tylko w ASO -1550 zł . Auto ma być zrobione 5 stycznia. Po nowym roku może wrzucę zdjęcia dla informacji innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach