kozi39 Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2010 Witam Panowie teściowi właśnie poleciała przekładnia kierownicza (ucieka płyn do wspomagania i wyraźnie widać przepocone gumy maglownicy). Fachowiec z ulicy Mostowej w Częstochowie do którego mam namiar od was z forum ceni wymianę z przekładnią 750zł. Szczerze się zastanawiamy z teściem czy oddać mu auto i niech robi czy poszukać na własną rękę przekładni i odstawić tylko do wymiany. Jakiej firmy i gdzie szukać? Troszkę się do pana z Mostowej zraziliśmy po tym jak za wymianę sprzęgiełka alternatora i paska skasował 600zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggi Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2010 Ja skorzystałem z tej oferty i na razie jest okay. http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-vw-passat-b5-audi-a4-i1240962878.html Mam teraz kłopot tylko z samą pompą wspomagania ale to juz inny temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekner Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2010 (edytowane) Ja sam wymieniałem przekładnię kierowniczą. Wymontowaną zawiozłem właśnie do Częstochowy - firma ARGO (tel.501-637-642). Zajmują się profesjonalnie regeneracją przekładni. Zregenerowana przekładnia + nowe drążki kierownicze to koszt u mnie 650 PLN. Polecam firmę (regeneracją zajmują się panowie po 50-tce, a nie młodzi niedoświadczeni). P.S. Nie czekałem na regenerację mojej przekładni (jest taka możliwość) - dostałem inną zregenerowaną od ręki. http://allegro.pl/przekladnia-maglow...240962878.html Edytowane 25 Września 2010 przez tekner Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matcher Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2010 A ja kupiłem maglownicę za angola(cena złomu) tj 10pln i przełożyłem całe wnętrzności w swoją obudowę.Wszystko ładnie się złożyło i kosztowało mnie 10pln za magiel+10pln za płyn i 2 piwa = w sumie około 30 zł. Fakt,że robiąc to pierwszy raz strasznie się namęczyłem, ale 500zł w kieszeni.Jeżdżę już tak drugi rok i magiel jak i harmonijki są suchutkie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozi39 Zgłoś #5 Napisano 25 Września 2010 Rozmawiałem dzisiaj z teściem i szczerze się waha czy ją robić póki co. Harmonijki pocą ale oleju tyle o ile się okazało nie ubywa zrobiłem 150km i prawie nic nie ubyło. Przy skręcaniu kołami nie słychać nic niepokojącego. Owa maglownica zaczęła pocić po tym jak strzeliło sprzęgiełko altka i wysiadło przez to wspomaganie. Znajomy mechanik twierdzi że przez to właśnie wybiły się jakieś gumy i dlatego poci. Również ten sam mechanik polecił mi Argo długo masz tą przekładnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_01 Zgłoś #6 Napisano 5 Grudnia 2010 (edytowane) hej macie jakąś sprawdzoną firmę w regenerowaniu, wczoraj było wszystko ok a dzisiaj kałuża pod autem leci jak z kranu... samochód potrzebny jak nie wiem co... prosze o szybką odpowiedź znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/przekladnia-kierownicza-passat-b5-audi-a4-i1341989008.html pzdr Kamil Edytowane 5 Grudnia 2010 przez Kamil_01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_01 Zgłoś #7 Napisano 6 Grudnia 2010 sorki że jeden pod drugim wziąłem tą... http://moto.allegro.pl/audi-a4-passat-b5-b6-przekladnia-maglownica-24-mc-i1316364384.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #8 Napisano 16 Grudnia 2010 Napisz, jak już będziesz po wymianie, jak to chodzi, bo sam ciekawy jestem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DanielCR7 Zgłoś #9 Napisano 7 Lutego 2011 Witam Panowie, jak to jest z tymi regenerowanymi przekładniami? Znajomy mechanik polecił mi kupić używaną, bo powiedział, że co trzecia regenerowana cieknie. Moim zdaniem skoro profesjonalne firmy zajmują się regenerowaniem ich to nie powinno być z nimi problemu, a jak już to nie w takim procencie, co myślicie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #10 Napisano 7 Lutego 2011 jak to jest z tymi regenerowanymi przekładniami? Znajomy mechanik polecił mi kupić używaną, bo powiedział, że co trzecia regenerowana cieknie. nie kupuj uzywanej taka moja rada,koleszka regenerowal swoja i nic mu nie cieknie a jezdzi chyba juz 3 rok.Tylko spytaj czy daja ci po regeneracji PISEMNA gwarancje jesli nie beda chcieli szukaj innej firmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Play3R Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2011 A ja mam takie pytanie troszke z innej beczki, poniewaz maglownice juz mialem regenerowana , wszystko jest poki co w porzadku poza jednym malym szczegolem - mianowicie po ostatnich mrozach guma od strony kierowcy wyglada fatalnie ,nie jest peknieta ale stracila swoj wlasciwy ksztalt, zakupilem nowa i mam pytanie zdjecie kola wystarczy do wymiany tej gumy czy trzeba bedzie cos jeszcze rozbierac zeby sie tam dostac ? Z gory dziekuje za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 5 Marca 2011 A ja mam takie pytanie troszke z innej beczki, poniewaz maglownice juz mialem regenerowana , wszystko jest poki co w porzadku poza jednym malym szczegolem - mianowicie po ostatnich mrozach guma od strony kierowcy wyglada fatalnie ,nie jest peknieta ale stracila swoj wlasciwy ksztalt, zakupilem nowa i mam pytanie zdjecie kola wystarczy do wymiany tej gumy czy trzeba bedzie cos jeszcze rozbierac zeby sie tam dostac ? Z gory dziekuje za pomoc. rozumiem że piszesz o gumie na drążku kierowniczym a żeby go wymienić to zdejmujesz koło i wykręcasz końcówkę drążka potem ściągasz starą wkładasz nową i wkręcasz końcówkę do miejsca gdzie była i jedziesz na geometrie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Play3R Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2011 Chodzi o ta z rysunku - numer (6). Tylko mam pytanie jeszcze o numer 9, to jest jakies zabezpieczenie ? W kpl ktory kupilem jest tylko guma i dwie obejmy. Jeszcze jedno pytanie dotyczy numeru 20 (smar czy cos ? )- co to jest i czy bedzie mi potrzebne przy wymianie tej gumy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2011 Chodzi o ta z rysunku - numer (6). Tylko mam pytanie jeszcze o numer 9, to jest jakies zabezpieczenie ? W kpl ktory kupilem jest tylko guma i dwie obejmy. Jeszcze jedno pytanie dotyczy numeru 20 (smar czy cos ? )- co to jest i czy bedzie mi potrzebne przy wymianie tej gumy ? jeśli chodzi o nr 6 to tak jak napisałem ale nr9 nie mam w mojej etce [ATTACH]47558[/ATTACH] [ATTACH]47559[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #15 Napisano 6 Marca 2011 (edytowane) Tylko mam pytanie jeszcze o numer 9, to jest jakies zabezpieczenie ? To nie zabezpieczenie. Zwykły oring jako uszczelnienie między korpusem przekładni a osłoną harmonijkową. Smar 20 nie będzie Ci potrzebny. nr9 nie mam w mojej etce Nic dziwnego, skoro zamieszczasz dane dla Passata B4. Edytowane 6 Marca 2011 przez jackrally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuna 1962 Zgłoś #16 Napisano 21 Sierpnia 2011 Witam, podepnę się to tematu, mam problem podejrzewam z maglownicą, mianowicie oddałem samochód do wymiany drążków kierowniczych i końcówek z braku czasu i kanału do mechanika. Wymienił elementy jest już kilka miesięcy i zaczęło się stukanie na nierównościach przy powolnej jeździe najczęściej na skręconych kołach ale i na wprost i bardziej z lewej strony. Dodatkowo mam problem z drganiammi na kierownicy powyżej 110km/h pomimo wymiany tył przód i dwukrotnego wyważania i dwukrotnie zbieżnieżności im wyższa prędkość tym auto staje się przz tę wibrację nie do opanowania. Dzisiaj, coś mnie tknęło, oglądnąłem zwrócone stare części w reklamówce i stwierdziłem że, drążki od maglownicy były odkręcane nie kluczem lecz przecinakiem ponieważ są na nich ślady co prawda delikatne ale są, nie wiem czy mechanik podczas odkręcania drążka założył na listwę klucz dla przeciwstawienia siły czy bez klucza poszło wszystko na listwę itd, czy coś w tym czasie nie uszkodziło się. Czy takie traktowanie może być przyczyną powiększających się stuków a kilka dni wcześniej wymieniłem całe zawieszenie, tego stuku przed wymianą drążków nie było. Nie chciałbym bezpodstawnie posądzać mechanika, zaznaczam że, przebieg 240tyś km (pewne), bo po takim przebiegu są elementy które z dnia na dzień potrafią wysiąść, z drugiej strony wibracja - ale nie doprowadzam do prędkości gdzie zaczyna być wyczuwalna na kierownicy czyli do 100km/h. Zamierzam zdjąć osłony tylko zastanawiam się czy bez kanału tylko ze zdjętym lewym kołem jestem to w stanie uczynić, czy przy skręconym kole lewy drążek wyjdzie na tyle żebym obejrzał go, czy czasem nie był w podobny sposób zakręcany (mam na myśli przecinak). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #17 Napisano 3 Marca 2012 Pany, odgrzeję temat, bo mam pytanie - czy ktoś się porywał z motyką na słońce i samodzielnie wymieniał magiel pod domem? Chodzi mi konkretnie o jakieś wskazówki od czego zacząć (poza rozłączeniem przewodów ) - czy obie kolumny muszę ściągać, czy wystarczy zdjąć koła i rozpiąć końcówki drążków? Kiedyś w Fiacie Marea wyciągałem pod blokiem, ale tam był z dolnym mocowaniem, tuż nad sankami, a widzę, że w Pasiastym jest na górze. W związku z tym nasuwa mi się kolejne pytanie - da się go wyciągnąć na bok, czy trzeba rozbierać pół auta i podnosić silnik, wyciągać skrzynię itd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #18 Napisano 3 Marca 2012 Magiel wyciągniesz bokiem jednak bez chociażby kanału bym się za to nie zabierał bo jest kilka śrub do odkręcenia z dołu auta chyba że chcesz leżeć pod autem i kręcić. Ustawiasz kierownice prosto rozkręcasz przekładnie wewnątrz auta śrubka na klucz 13 następnie odkręcasz i zbijasz końcówki klucz 13 i 16 dodatkowo z lewej strony rozpinałem wahacze górne długa śruba na klucz 16 dosyć upierdliwa jeżeli nigdy nie była ruszana, (rozpięcie ułatwia wyciągnięcie przekładni jednak idzie wyciągnąć również bez tego), z obu stron pościągać należy plastikowe osłonki w okienkach przez które przechodzi przekładnia montowane są na plastikowe klipsy i te należy kupić nowe bo na bank się połamią przy wyciąganiu jak to już jest zrobione to odkęcić należy przewody od wspomagania na dole przekładni bodajże na klucz 19 i 21? zostaje już tylko odkręcenie samej przekładni czyli dwie śrubki od góry są pod akumulatorem schowane i jedna od dołu auta obok wyjścia końcówki przekładni do wnętrza auta klucz do odkręcenia to z tego co pamiętam dwunastokątna 11 po tym wszystkiem wyciągasz przekładnie w lewą strone wkładasz nową skręcasz w odwrotnej kolejności zalewasz płynem do wspomagania ustawiasz geo i cieszysz się wykonaną pracą. Jeżeli coś przeoczyłem lub pomyliłem to sorry robiłem to jakiś czas temu i wszystkiego dokładnie nie pamiętam. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #19 Napisano 4 Marca 2012 Piotr1986 - jesteś wielki!! Właśnie zaoszczędziłeś mi 200 zł na mechanika :respect jak tylko dostanę nowy magiel w swoje łapska, to jakiś weekend trzeba będzie poświęcić i się zrobi - z Twojego opisu wynika, że dość prosta robota, więc pewnie w skali 1-5 będzie gdzieś pomiędzy 3, a 4 bez chociażby kanału bym się za to nie zabierał bo jest kilka śrub do odkręcenia z dołu auta chyba że chcesz leżeć pod autem i kręcić Aj tam - bez kanału wymieniałem sprzęgło w poprzednim aucie, więc magla w pasku nie zrobię?? :victory Dzięki jeszcze raz - znacznie ułatwia mi to życie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach