Skocz do zawartości
kozawoj

dziwne drganie, nierówna praca silnika ajm -

Rekomendowane odpowiedzi

gratulacje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak to zdiagnozowałeś ?? na zapalonym silniku wyczułeś przedmuchy czy wzrokowo ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy popsikać czymś na alkoholu na przewody i filtr i obroty same powinny wskoczyć na wyższe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:niekumam Pany mam problem !! Rano jak wyjeżdżam z garażu i zostawiam auto włączone na chwilę bo muszę zamknąć drzwi dosłownie kilkanaście sekund to mój Pasat B5 2000 r. 1.9 TDI 115 km zaczyna FALOWAĆ na obrotach,tz;930 na 1000 i słychać taki odgłos zaciąganego powietrza takie zassanie.Objawia to się o takiej porze roku jak wczesna wiosna i jesień w lecie tego objawu nie ma,szukałem z mechanikiem poprzez podłączenie komputera i nic nie wykazało. Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś wie co to może być,nie o strzelanie morze to a morze tamto,bo to słyszę od mechaników w Koszalinie bo z Koszalina pochodzę.:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod ten temat bo bardziej pasującego do mojego problemu nie znalazłem. Objawy podobne jak do przytoczonych w temacie ale przedstawię sytuację jeszcze raz:

 

Passat 1.6 101KM '97

 

Wczoraj pojawił się problem z pracą silnika. Na niskich obrotach przy przyspieszaniu strasznie "telepie" silnikiem. Po wejściu na wyższe obroty chodzi normalnie. Zauważyłem też, że pali więcej o ok 10-20%. Z wydechu powietrze wylatuje nierówno, tak jakby "strzelał" ze stałą częstotliwością. Dodatkowo wczoraj po pierwszej i drugiej jeździe od pojawienia się problemu, spaliny wydawały się mieć zapach siarki, za pierwszym razem mocno wyczuwalny, za drugim mniej, dziś już nie wyczułem tego zapachu.

Dodam że problem pojawił się po tym jak auto stało przez 8h na wzniesieniu ok 20° (maską do dołu). Po odpaleniu i próbie wyjechania z parkingu na ulicę zaczał się mocno dławić (to już któryś raz taka sytuacja). Nie wiem czy mogło mieć to wpływ na dalszą pracę silnika. Czy możliwe że od tego dławienia przy którym zawsze jest jakieś "telepanie" silnika mogły zostać uszkodzone poduszki pod silnikiem? Co innego może być przyczyną? nie chcę jechać do mechanika zupełnie "zielony" bo zaraz się okaże że trzeba wymienić jedno, drugie , trzecie a problem wciąż będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat jest o dieslu AJM, nie o PB 1.6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mi faluja obroty ale sporadycznie,przejade kawalek i nieraz wracavdo normy a nieraz nie, miałem kiedyś blad czujnika walu,zostal skasowany ale nie wiem może powrocil\????może mieć to związek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem masz uszkodzony czujnik obrotów wału.

 

Kasowanie błędu nie powoduje usunięcia usterki. Ten fakt wydaje się oczywisty, ale czuję, że w tym przypadku muszę o tym napisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec ten czujnik powoduje takie objawy? to czemu jest to sporadyczne ,rzadkie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem wrocil nadal pojawia się falowanie, poki co jeden mechanik rozlozyl rece...., na kompie zero bledow, a nie mam kasy żeby pakowac bezsensu.mial ktoś podobnie ?obroty faluja nie zawsze nieraz minimalnie nieraz grubość wskazówki prawie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat.

Mam problem z wibracjami występującymi przy przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu w zakresie obrotów od 2100 do 2300/min co przekłada się na predkości ok 100-120 km/h. Auto ma nową oryginalną turbinę Garetta, wymieniona dwumasę, sprawdzone pompowtryski na stole probierczym w Diesel Serwis Mazanek, wymieniony 1 pompowtrysk na regenerowany w w/w serwisie. Pompki są prawidłowo ustawione i wyregulowana dawka paliwa. Zamontowane jest nowe uszelnienie pompek i nowe wtyczki. Poduszki silnika są ok. Nawet wymieniałem już całe półosie z nowymi przegubami zewnętrznymi i używanymi wewnętrzynymi. Sprawdzone jest wiele podzespołów a przyczyna nadal nie rozwiązana. Dodam, że parametry w vcds są w normie. Dawki w granicach 0.5, bipy 1 cyl 56 2 cyl 36 3 cyl 24 4 cyl 35. Kanał 18 same zera. Silnik jest po chipie w Compsporcie. Aktualny przebieg około 340 tys. 15 tys był robiony rozrząd. Macie jakieś propozycje czego szukać dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bipy masz bardzo duże. Tolerancja jest od -30 do + 30 a ty piszesz że po 56 i kto wie czy nie więcej :)

Uczepił bym się tych wtrysków:), a kontrolowałeś gniazda pompowtrysków w głowicy? Czy czasami nie są już mocno wyrobione? To też może w jakiś sposób sie przekładać na złe parametry i na szarpanie i wibracje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bipy masz bardzo duże. Tolerancja jest od -30 do + 30 a ty piszesz że po 56 i kto wie czy nie więcej :)

Uczepił bym się tych wtrysków:), a kontrolowałeś gniazda pompowtrysków w głowicy? Czy czasami nie są już mocno wyrobione? To też może w jakiś sposób sie przekładać na złe parametry i na szarpanie i wibracje :)

 

Z tymi Bipami jest różnie bo niektóre źródła podają, że do 60 jest w miarę dobrze. Poza tym pompki były niby sprawdzane i na nowo regulowane dawki w tym serwisie ( mam na to wydruki). Gniazdo głowicy jedynie na 1 cylindrze mogło by dawać jakieś podejrzenia tylko, że nie mam ku temu pewności. Kupno dobrej głowicy to jest koszt co najmniej 1000 zł a co jeśli się znowu okaże, że to nic nie zmieniło... Gdyby była pewność bo warto by było się w to bawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź Bipy na obrotach, u mnie wartości wyglądają podobnie na jałowym a jak wejde na 2tys obrotów to na jednym pompowtrysku mam bip w okolicach 100.

A wibrację mam dokładnie tylko w tym zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź Bipy na obrotach, u mnie wartości wyglądają podobnie na jałowym a jak wejde na 2tys obrotów to na jednym pompowtrysku mam bip w okolicach 100.

A wibrację mam dokładnie tylko w tym zakresie obrotów.

 

Już sprawdzałem w różnym zakresie obrotów. Max wartość to 60.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim

 

Ja już kiedys szukałem pomocy w tej kwesti ale problem znikł i pojawił się wraz z wiosna niczym alergia :P otóż silnik drga czy też nierówno pracuje z tym ze obroty sie nie ruszają stoją w miejscu wszystko to sie dzieje tylko jak na dworze jest ponad 20 stopni i nie wiecej jak 27 stopni (to jest właśnie ciekawe, toteż w zimę problem znika całkowicie) poduszki powymieniałem (ale czy one maja cos wspolnego z temperatura) rozrząd wymieniaony (co prawda zaczeło tak sie dzisć chwile po wymianie rorządu) dwumasu nie mam bo jest jedno mas :P na stałe włożony.... moze to kwestia tej pompy vacum (bo cieknie mi i króciec luźny- ale co ma do tego temperatura) nie wiem pomyślałem o pompowtryskach ale co ma temperatura do tego dlaczego tylko w tym przedziale czy nie było by drgań cały rok.. ?? co ciekawe jak auto jest zimne to w środku słychać jak by z rury wydechowej wydobywałsie dzwięk niczym z "muscle Car" jak by miał z 5 litrów pojemności, i słysze to wewnątrzauta z zewnątrz juztak tego nie słychać...może komuś coś przyjdzie do głowy, moze ktoścos poradzi.. żona chce go sprzedać mi trochę szkoda dużo serca czasu i kasy włożyłem (nie ukrywam ze jestem w stanie jeszcze cos zainwestować aby był tylko efekt:) przejechałem już 64 tys km (329 tyś, z oryginalną turbo, wtryskami naprawde staram sie o nie dbać ) w 2 lata przyzwyczaiłem sie, polubiłem, szkoda by było... pomozecie ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może został stary napinacz hydrauliczny rolki rozrządu i to takie figle płata .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może został stary napinacz hydrauliczny rolki rozrządu i to takie figle płata .

 

jeżeli ma to coś wspólnego z temperatura to ja to wymienię, może od nowości był wadliwy bo naprawdę zaczęło się po wymianie rozrządu jakieś nie wiem może 2 miesiące....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie a może to być wina poduszki silnika, dlaczego pytam otóż kupiłem dwie w intercars ijedną mi urwało po możedwóch miesiącach, myślałem żer mechanik mi podmienił bo kupiłem dobrej firmy ogólnie długa historia nie będę się rozpisywał tak czy inaczej kupiłem druga u kolegi na forum wymieniłem ale może ta druga z tych dwóch pierwszych które kupiłem na początku jest też wadliwa co myślicie, dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do diesla tylko poduszki avon, jest szeroko opisany temat na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności