kres Zgłoś #1 Napisano 11 Września 2010 Witam, oto jedyne miejsce, w którym w moim 18-latku jest korozja. Niestety spora - można tam rękę włożyć. Z drugiej strony jest dużo lepiej. Pytanie 1: czy w ogóle można to jakoś załatać, jeśli tak to jaką metodą? Pytanie 2: czy ten fragment karoserii nie jest aby częścią nośną - w sensie że auto mi się nagle złamie w pół? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2010 wytnij na szrocie większy kawałek i wspawaj go zaszpachluj pomaluj i będzie git :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2010 Aha. Czy taki zaznaczony kawałek będzie OK? To czerwone to miejsce spawu z kolejną częścią chyba? Czyli jak wytne na szrocie to już blacharz będzie wiedział jak u mnie wyciąć taki sam fragment? (sam tego na pewno nie będę robił)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #4 Napisano 11 Września 2010 wyczyść do "gołej" blachy... wpuść piankę budowlaną o niskiej prężności, wytnij nadwyżkę, połóż szpachel, wyczyść, połóż lakier i będzie jak nowe pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2010 Taka dziura w tym progu, że możesz fajki tam przewozić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #6 Napisano 11 Września 2010 :D opcja z wycieciem ze szrotu takiej reperturki chyba najlepsza bedzie oczywiscie o ile pod plastikami sie nie czai niespodzianka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterrr20 Zgłoś #7 Napisano 11 Września 2010 wyczyść do "gołej" blachy... wpuść piankę budowlaną o niskiej prężności, wytnij nadwyżkę, połóż szpachel, wyczyść, połóż lakier i będzie jak nowe To opcja na bardzo krótką metę, lepiej wyciąć ten element ze szrotu albo zapytać w motoryzacyjnym czy takich elementów się nie da kupić. Bo wiem, że np. do starych mercedesów typu "puchacz" można by takie coś kupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zeniuuu Zgłoś #8 Napisano 11 Września 2010 Nie takie dziury robiłem.Po prostu kup sobie reperaturkę,wspawaj,wyszpachluj,pomaluj podkładem,potem zmatowić i lakier,zmatowienie i polerka i bd jak nóweczka Lub do lakiernika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #9 Napisano 11 Września 2010 (edytowane) No dobra, ale co to "reperaturka"? Cały element to chyba za dużo, bo on idzie aż do wysokości końca foteli i przechodzi w boczek, w którym jest klapka wlewu paliwa i kończy się aż przy lampie tylnej. I gdzie lepiej ciąć — na starym spawie i spawać w tym samym miejscu co oryginalnie czy gdzieś obok? EDIT: No i czy taki kawałek co zaznaczyłem w poście #3 będzie OK? I czemu tam akurat rdzewieje? Słabe uszczelki? Edytowane 11 Września 2010 przez kres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 11 Września 2010 po masie nierownej mozna wnioskowac ze cos tam juz bylo robione to co zaznaczyles wystarczy odwiercic pod uszczelka, wyciac to co zgnite, wspawac, lekko podszpachlowac i pomalowac... srednio sprytny blacharz da sobie rade ps. jak zaczekasz troche (z 2 tygodnie) to moge ci z dawcy ktorego mam wyciac te kawalki ladne i zdrowe za jakies nieduze pieniadze i wyslac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #11 Napisano 11 Września 2010 (edytowane) nikusss: OK, nie spieszy mi się. A jak to byś chciał wysłać ? Może lepiej podjadę? I druga rzecz: z drugiej strony, symetrycznie, też by się przydało (ale tam do dziury nie doszło jeszcze, dużo mniej zniszczeń). Chociaż po przeliczeniu (+500 km w 2 strony x 7 = 35 L x 4,6 PLN = 160 zeta) chyba taniej wyjdzie Poczta. A nawet kurier ... Edytowane 11 Września 2010 przez kres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2010 ten spaw co tam jest, to już ktoś wcześniej próbował, albo ten passat ma dwa oblicza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2010 a za 2 miesiące wylezie 2 razy tyle To ciekawe ja mam u siebie tak od roku zrobione i nic się z tym nie dzieje. Wiem wiem pójdą teraz opinie że to prowizorka czy wiocha, jakbym miał w swoim pasku robić wszystkie reperaturki to z torbami pójdę. Auto ma jeździć i jeździ lewarek nie wbija mi się w podłgę nie gnie progu więc nie ruszam, zacznie gnić więcej to kupię następnego paska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #14 Napisano 12 Września 2010 a za 2 miesiące wylezie 2 razy tyle kolego jak sobie samemu zrobisz to wiesz co masz a myślisz że blacharz i lakiernik włożą w to tyle serca i sie będą bawić?.Wspawają najwyżej szpachli nałożą więcej i polakierują i tyle.Ten element co zaznaczyłeś KRES do wycięcia bedzię idealny byle by rdzę dobrze wyczyścić i oszczędzać szpachlę bo jak za dużo dasz na falernie zrobiony spaw to będzie pękać,To ciekawe ja mam u siebie tak od roku zrobione i nic się z tym nie dzieje. Wiem wiem pójdą teraz opinie że to prowizorka czy wiocha, jakbym miał w swoim pasku robić wszystkie reperaturki to z torbami pójdę. Auto ma jeździć i jeździ lewarek nie wbija mi się w podłgę nie gnie progu więc nie ruszam, zacznie gnić więcej to kupię następnego paska zgadzam się kolego z tobą w 100% jesli ktoś ma pojecie o spawaniu lakierowaniu i blacharce zrobi to lepiej sam bo powoli i dokładniej a dwa że kasa w kielni zostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #15 Napisano 12 Września 2010 takie rzeczy fajnie się robi żywicą i włóknem szklanym oczywiście oczyść rdzę i reszta z instrukcji jest to wytrzymałe i tanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mate0 Zgłoś #16 Napisano 28 Września 2010 Witam. Przepraszam za OT ale mam pytanie. Czy można zakleić/zaszpachlować małą dziurkę w tylnej klapie? Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 28 Września 2010 oto jedyne miejsce, w którym w moim 18-latku jest korozja Tam już coś było robione bo na łączeniu progu z nadkolem jest silikon albo jakiś inny niefabryczny klej. Dlatego jest tam tak jak jest Czy można zakleić/zaszpachlować małą dziurkę w tylnej klapie? Szpachlówką z włóknem szklanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 28 Września 2010 Witam. Przepraszam za OT ale mam pytanie. Czy można zakleić/zaszpachlować małą dziurkę w tylnej klapie? Pozdro. Żywica z włóknem szklanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomasZ82 Zgłoś #19 Napisano 28 Września 2010 zanim zrobisz to jak mówią koledzy czyli zaszpachlujesz żywicą to musisz to oczyścić dobrze miejsce bo inaczej guzik będzie z tego szpachlowania bo od spodu ci wszystko podniesie. ja jestem raczej bardziej zwolennikiem zaspawania dziurki przynosi to lepszy i dłuższy efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 28 Września 2010 Niekoniecznie zaspawanie przyniesie lepszy efekt, czasami po spawaniu wyłazi w tych miejscach, czasami podkreślam. Jak dobrze oczyści i wbije krawędzie do środka i zastosuje żywicę- nie wyjdzie ruda na żer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach