Skocz do zawartości
kres

Dziurka w progu [foto] - czy da się to zrobić, czy na złom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

oto jedyne miejsce, w którym w moim 18-latku jest korozja. Niestety spora - można tam rękę włożyć. Z drugiej strony jest dużo lepiej.

 

Pytanie 1: czy w ogóle można to jakoś załatać, jeśli tak to jaką metodą?

Pytanie 2: czy ten fragment karoserii nie jest aby częścią nośną - w sensie że auto mi się nagle złamie w pół?

 

Pozdrawiam.

p1050762l.jpg

 

p1050763f.jpg

 

p1050764p.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wytnij na szrocie większy kawałek i wspawaj go zaszpachluj pomaluj i będzie git :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha.

 

Czy taki zaznaczony kawałek będzie OK?

 

wytnij.jpg

 

To czerwone to miejsce spawu z kolejną częścią chyba?

Czyli jak wytne na szrocie to już blacharz będzie wiedział jak u mnie wyciąć taki sam fragment? (sam tego na pewno nie będę robił)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyczyść do "gołej" blachy... wpuść piankę budowlaną o niskiej prężności, wytnij nadwyżkę, połóż szpachel, wyczyść, połóż lakier i będzie jak nowe ;)

 

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka dziura w tym progu, że możesz fajki tam przewozić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:D:D opcja z wycieciem ze szrotu takiej reperturki chyba najlepsza bedzie oczywiscie o ile pod plastikami sie nie czai niespodzianka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyczyść do "gołej" blachy... wpuść piankę budowlaną o niskiej prężności, wytnij nadwyżkę, połóż szpachel, wyczyść, połóż lakier i będzie jak nowe

 

To opcja na bardzo krótką metę, lepiej wyciąć ten element ze szrotu albo zapytać w motoryzacyjnym czy takich elementów się nie da kupić. Bo wiem, że np. do starych mercedesów typu "puchacz" można by takie coś kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zeniuuu

Nie takie dziury robiłem.Po prostu kup sobie reperaturkę,wspawaj,wyszpachluj,pomaluj podkładem,potem zmatowić i lakier,zmatowienie i polerka i bd jak nóweczka :) Lub do lakiernika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale co to "reperaturka"? Cały element to chyba za dużo, bo on idzie aż do wysokości końca foteli i przechodzi w boczek, w którym jest klapka wlewu paliwa i kończy się aż przy lampie tylnej.

 

I gdzie lepiej ciąć — na starym spawie i spawać w tym samym miejscu co oryginalnie czy gdzieś obok?

 

EDIT:

 

No i czy taki kawałek co zaznaczyłem w poście #3 będzie OK?

 

I czemu tam akurat rdzewieje? Słabe uszczelki?

Edytowane przez kres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po masie nierownej mozna wnioskowac ze cos tam juz bylo robione

to co zaznaczyles wystarczy :) odwiercic pod uszczelka, wyciac to co zgnite, wspawac, lekko podszpachlowac i pomalowac... srednio sprytny blacharz da sobie rade :)

 

ps. jak zaczekasz troche (z 2 tygodnie) to moge ci z dawcy ktorego mam wyciac te kawalki ladne i zdrowe za jakies nieduze pieniadze i wyslac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikusss: OK, nie spieszy mi się. A jak to byś chciał wysłać ? Może lepiej podjadę?

 

I druga rzecz: z drugiej strony, symetrycznie, też by się przydało (ale tam do dziury nie doszło jeszcze, dużo mniej zniszczeń).

 

Chociaż po przeliczeniu (+500 km w 2 strony x 7 = 35 L x 4,6 PLN = 160 zeta) chyba taniej wyjdzie Poczta. A nawet kurier ...

Edytowane przez kres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten spaw co tam jest, to już ktoś wcześniej próbował, albo ten passat ma dwa oblicza :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a za 2 miesiące wylezie 2 razy tyle
To ciekawe ja mam u siebie tak od roku zrobione i nic się z tym nie dzieje. Wiem wiem pójdą teraz opinie że to prowizorka czy wiocha, jakbym miał w swoim pasku robić wszystkie reperaturki to z torbami pójdę. Auto ma jeździć i jeździ lewarek nie wbija mi się w podłgę nie gnie progu więc nie ruszam, zacznie gnić więcej to kupię następnego paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a za 2 miesiące wylezie 2 razy tyle

kolego jak sobie samemu zrobisz to wiesz co masz a myślisz że blacharz i lakiernik włożą w to tyle serca i sie będą bawić?.Wspawają najwyżej szpachli nałożą więcej i polakierują i tyle.Ten element co zaznaczyłeś KRES do wycięcia bedzię idealny byle by rdzę dobrze wyczyścić i oszczędzać szpachlę bo jak za dużo dasz na falernie zrobiony spaw to będzie pękać,
To ciekawe ja mam u siebie tak od roku zrobione i nic się z tym nie dzieje. Wiem wiem pójdą teraz opinie że to prowizorka czy wiocha, jakbym miał w swoim pasku robić wszystkie reperaturki to z torbami pójdę. Auto ma jeździć i jeździ lewarek nie wbija mi się w podłgę nie gnie progu więc nie ruszam, zacznie gnić więcej to kupię następnego paska
zgadzam się kolego z tobą w 100% jesli ktoś ma pojecie o spawaniu lakierowaniu i blacharce zrobi to lepiej sam bo powoli i dokładniej a dwa że kasa w kielni zostanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy fajnie się robi żywicą i włóknem szklanym oczywiście oczyść rdzę i reszta z instrukcji jest to wytrzymałe i tanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam za OT ale mam pytanie. Czy można zakleić/zaszpachlować małą dziurkę w tylnej klapie?

 

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oto jedyne miejsce, w którym w moim 18-latku jest korozja

Tam już coś było robione bo na łączeniu progu z nadkolem jest silikon albo jakiś inny niefabryczny klej. Dlatego jest tam tak jak jest ;)

Czy można zakleić/zaszpachlować małą dziurkę w tylnej klapie?

Szpachlówką z włóknem szklanym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Przepraszam za OT ale mam pytanie. Czy można zakleić/zaszpachlować małą dziurkę w tylnej klapie?

 

Pozdro.

Żywica z włóknem szklanym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim zrobisz to jak mówią koledzy czyli zaszpachlujesz żywicą to musisz to oczyścić dobrze miejsce bo inaczej guzik będzie z tego szpachlowania bo od spodu ci wszystko podniesie. ja jestem raczej bardziej zwolennikiem zaspawania dziurki przynosi to lepszy i dłuższy efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie zaspawanie przyniesie lepszy efekt, czasami po spawaniu wyłazi w tych miejscach, czasami podkreślam.

Jak dobrze oczyści i wbije krawędzie do środka i zastosuje żywicę- nie wyjdzie ruda na żer :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności