Skocz do zawartości
kres

Jak najprościej otworzyć klapę w kombi - metoda

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

W razie awarii pompki centralnego lub kiedy centralny zamyka, ale już nie otwiera — oto najprostsza metoda otworzenia klapy od środka. Przez parę dni nie mogłem otworzyć, czytałem już o wycinaniu dziury w plastiku nad zamkiem, ale wpadłem na coś prostszego.

 

Potrzebne narzędzia:

 

1 piwo (lub dwa)

 

1. Ładujemy się do bagażnika przez siedzenie.

2. Wyciągamy pompkę.

3. Wyciągamy wężyk od pompki.

4. Dmuchamy mocno z płucka.

5. Słyszymy 'klik'.

6. Wysiadamy i otwieramy bagażnik od zewnątrz.

7. Siadamy w bagażniku (nogi na ziemi) i otwieramy piwko.

 

A teraz jak się dostać do krańcówek bo bewnie one gdzieś nie stykają... centralny ładnie zamyka, po czym pompa dłuuuugo rzęzi. Przy próbie otwarcia... jeszcze raz się zamyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po naprawieniu też o tym pomyślałem ze wystarczy dmuchnąć...

 

mi zaciął się taki bolec po prawej od zamka i pompka nie miała siły go popchnąć... teraz popsikałem ostro WD40 i działa elegancko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi jak by pompka nie dała rady to zamiast pchać się do bagażnika wole kluczykiem otworzyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym tak chciał, ale niestety klapę miałem chyba od innego passata, bo żaden z kluczyków za nic i nigdy jeszcze się NIE przekręcił w zamku. Doszedłem do wniosku, że nie pasują.:dodupy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to nie wiem, mi jak nie zaskakiwał przycisk od otwierania tylnej klapy, to wystarczyło wejść do środka, zdjąć osłonę światła prawego tylnego (po lewej patrząc od środka) i wcisnąć rękę do środka klapy i złapać drucik łączący zamek z pompką i go po prostu pociągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cyba że w b3 nie można kluczykiem otwierać bo w każdym b4 przekręcasz kluczyk na maxa w prawo i wciskasz go z zamkiem i się otwiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cyba że w b3 nie można kluczykiem otwierać
Jakbym miał dobry klucz to chyba by było można, kłopot, że żaden klucz się nie obraca - wniosek inna wkładka zamka, poprzedni właściciel pewnie kupił klapę na szrocie ale bez ori kluczyka.

 

ja to nie wiem, mi jak nie zaskakiwał przycisk od otwierania tylnej klapy, to wystarczyło wejść do środka, zdjąć osłonę światła prawego tylnego (po lewej patrząc od środka) i wcisnąć rękę do środka klapy i złapać drucik łączący zamek z pompką i go po prostu pociągnąć.
Potwierdzam, działa... ale mi jakoś przeszkadzała obudowa lampy i nie mogłem ręki wcisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakbym miał dobry klucz to chyba by było można, kłopot, że żaden klucz się nie obraca - wniosek inna wkładka zamka, poprzedni właściciel pewnie kupił klapę na szrocie ale bez ori kluczyka.

A ja podsunę Ci inny wniosek - wkładka jest skorodowana i się zablokowała. Wystarczy ją wyjąć, rozebrać, wyczyścić, nasmarować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem skorodowaną wkładkę, nawet jej nie wyciągałem tylko kupiłem dwa pojemniki wd-40 psikałem do środka i na chama wciskałem kluczyk, co minuta wchodził głębiej o cały 1 mm, no i w końcu się doczekałem aż cały się wsunie i rozruszałem wkładkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale mam drugą podpowiedź - szpara między klapą a nadwoziem jest dużo większa z lewej strony niż z prawej. Kolor niby identyczny, zamkyka się OK, ale jakoś krzywo siedzi, widać nawet z daleka.

 

Pytanie: jeśli była wymieniana, to chyba na nic psikanie WD?

A dwa: chyba nie załatwię sobie wkładki pod mój kluczyk, tylko trzeba kluczyk razem z wkładką nabyć i będę miał 3 kluczyki ? :zeco

 

EDIT

PS. Poza tym kluczyk wchodzi na maksa (chyba), wystaje jakieś 5 mm metalu. Po prostu się nie kręci.

Edytowane przez kres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdą wkładkę da się przerobić pod konkretny kluczyk. Nic trudnego - opisywane na forum wiele razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak klapa wymieniana to raczej kluczyk nie pasuje do nowej wkładki. Tyle tylko, że ja też wymieniałem klapę, ale wkładkę założyłem starą, to tylko 3 minuty roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Poza tym kluczyk wchodzi na maksa (chyba), wystaje jakieś 5 mm metalu. Po prostu się nie kręci.
wd-40 psikałem do środka i na chama wciskałem kluczyk, co minuta wchodził głębiej o cały 1 mm, no i w końcu się doczekałem aż cały się wsunie

 

I nic Ci to nie mówi?

chyba nie załatwię sobie wkładki pod mój kluczyk, tylko trzeba kluczyk razem z wkładką nabyć i będę miał 3 kluczyki ?

Można dopasować wkładkę do kluczyka przekładając zapadki a na koniec dopiłować je pilnikiem. Niestety wtedy nie wszystkie będą "bronić dostępu" i będzie można łatwiej taki zamek otworzyć. Ale sam już podpowiedziałeś, że jest poprostu zasyfiony i kwalifikuje się do rozruszania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc popsikałem WD40 i wsadzałem kluczyk.

 

Przy okazji porównałem sobie do jakiej głębokości wchodzi w klapie, a do jakiej w drzwiach - i jest dokładnie IDENTYCZNIE co do 0,5 mm - wystają tylko czybeczki literek AH. Drzwi w tej pozycji otwiera oba idealnie, a w zamku w klapie ani drgnie. I głębiej nie wejdzie.

 

Więc nowe pytanie: czy u Was kluczyk od drzwi otwiera klapę, czy ten drugi (od stacyjki) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LOL :D ja mam jeden kluczyk od drzwi i stacyjki i bagażnika :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm...... :lol2:brawo czyżby stacyjka też była wymieniana ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każdą wkładkę da się przerobić pod konkretny kluczyk. Nic trudnego - opisywane na forum wiele razy.

Dokładnie, jeden wieczór na doprowadzeni do ładu wkładki zamka (czyszczenie z rdzy) dopasowanie tak blaszek(pod każdą jest mała sprężynka która blaszke przesuwa po wyjęciu kluczyka) w zamku aby kluczyk sie dopasował do tychże blaszek i wszystko.

Jeśli zamek w klapie był często używany to można go otworzyć co drugim kluczykiem VW, w gofrach mkII bez centrala, wkładki tak się wycierały że na parkingu co drugiego można było otworzyć tym samym kluczykiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności