kres Zgłoś #1 Napisano 9 Września 2010 Hej. W razie awarii pompki centralnego lub kiedy centralny zamyka, ale już nie otwiera — oto najprostsza metoda otworzenia klapy od środka. Przez parę dni nie mogłem otworzyć, czytałem już o wycinaniu dziury w plastiku nad zamkiem, ale wpadłem na coś prostszego. Potrzebne narzędzia: 1 piwo (lub dwa) 1. Ładujemy się do bagażnika przez siedzenie. 2. Wyciągamy pompkę. 3. Wyciągamy wężyk od pompki. 4. Dmuchamy mocno z płucka. 5. Słyszymy 'klik'. 6. Wysiadamy i otwieramy bagażnik od zewnątrz. 7. Siadamy w bagażniku (nogi na ziemi) i otwieramy piwko. A teraz jak się dostać do krańcówek bo bewnie one gdzieś nie stykają... centralny ładnie zamyka, po czym pompa dłuuuugo rzęzi. Przy próbie otwarcia... jeszcze raz się zamyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #2 Napisano 9 Września 2010 po naprawieniu też o tym pomyślałem ze wystarczy dmuchnąć... mi zaciął się taki bolec po prawej od zamka i pompka nie miała siły go popchnąć... teraz popsikałem ostro WD40 i działa elegancko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #3 Napisano 10 Września 2010 a mi jak by pompka nie dała rady to zamiast pchać się do bagażnika wole kluczykiem otworzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #4 Napisano 10 Września 2010 Też bym tak chciał, ale niestety klapę miałem chyba od innego passata, bo żaden z kluczyków za nic i nigdy jeszcze się NIE przekręcił w zamku. Doszedłem do wniosku, że nie pasują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 10 Września 2010 ja to nie wiem, mi jak nie zaskakiwał przycisk od otwierania tylnej klapy, to wystarczyło wejść do środka, zdjąć osłonę światła prawego tylnego (po lewej patrząc od środka) i wcisnąć rękę do środka klapy i złapać drucik łączący zamek z pompką i go po prostu pociągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #6 Napisano 10 Września 2010 cyba że w b3 nie można kluczykiem otwierać bo w każdym b4 przekręcasz kluczyk na maxa w prawo i wciskasz go z zamkiem i się otwiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2010 cyba że w b3 nie można kluczykiem otwierać Jakbym miał dobry klucz to chyba by było można, kłopot, że żaden klucz się nie obraca - wniosek inna wkładka zamka, poprzedni właściciel pewnie kupił klapę na szrocie ale bez ori kluczyka. ja to nie wiem, mi jak nie zaskakiwał przycisk od otwierania tylnej klapy, to wystarczyło wejść do środka, zdjąć osłonę światła prawego tylnego (po lewej patrząc od środka) i wcisnąć rękę do środka klapy i złapać drucik łączący zamek z pompką i go po prostu pociągnąć. Potwierdzam, działa... ale mi jakoś przeszkadzała obudowa lampy i nie mogłem ręki wcisnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #8 Napisano 10 Września 2010 Jakbym miał dobry klucz to chyba by było można, kłopot, że żaden klucz się nie obraca - wniosek inna wkładka zamka, poprzedni właściciel pewnie kupił klapę na szrocie ale bez ori kluczyka. A ja podsunę Ci inny wniosek - wkładka jest skorodowana i się zablokowała. Wystarczy ją wyjąć, rozebrać, wyczyścić, nasmarować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #9 Napisano 10 Września 2010 też miałem skorodowaną wkładkę, nawet jej nie wyciągałem tylko kupiłem dwa pojemniki wd-40 psikałem do środka i na chama wciskałem kluczyk, co minuta wchodził głębiej o cały 1 mm, no i w końcu się doczekałem aż cały się wsunie i rozruszałem wkładkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #10 Napisano 10 Września 2010 (edytowane) No dobra ale mam drugą podpowiedź - szpara między klapą a nadwoziem jest dużo większa z lewej strony niż z prawej. Kolor niby identyczny, zamkyka się OK, ale jakoś krzywo siedzi, widać nawet z daleka. Pytanie: jeśli była wymieniana, to chyba na nic psikanie WD? A dwa: chyba nie załatwię sobie wkładki pod mój kluczyk, tylko trzeba kluczyk razem z wkładką nabyć i będę miał 3 kluczyki ? EDIT PS. Poza tym kluczyk wchodzi na maksa (chyba), wystaje jakieś 5 mm metalu. Po prostu się nie kręci. Edytowane 10 Września 2010 przez kres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 10 Września 2010 Każdą wkładkę da się przerobić pod konkretny kluczyk. Nic trudnego - opisywane na forum wiele razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #12 Napisano 10 Września 2010 No tak, jak klapa wymieniana to raczej kluczyk nie pasuje do nowej wkładki. Tyle tylko, że ja też wymieniałem klapę, ale wkładkę założyłem starą, to tylko 3 minuty roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #13 Napisano 10 Września 2010 PS. Poza tym kluczyk wchodzi na maksa (chyba), wystaje jakieś 5 mm metalu. Po prostu się nie kręci. wd-40 psikałem do środka i na chama wciskałem kluczyk, co minuta wchodził głębiej o cały 1 mm, no i w końcu się doczekałem aż cały się wsunie I nic Ci to nie mówi? chyba nie załatwię sobie wkładki pod mój kluczyk, tylko trzeba kluczyk razem z wkładką nabyć i będę miał 3 kluczyki ? Można dopasować wkładkę do kluczyka przekładając zapadki a na koniec dopiłować je pilnikiem. Niestety wtedy nie wszystkie będą "bronić dostępu" i będzie można łatwiej taki zamek otworzyć. Ale sam już podpowiedziałeś, że jest poprostu zasyfiony i kwalifikuje się do rozruszania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #14 Napisano 10 Września 2010 No więc popsikałem WD40 i wsadzałem kluczyk. Przy okazji porównałem sobie do jakiej głębokości wchodzi w klapie, a do jakiej w drzwiach - i jest dokładnie IDENTYCZNIE co do 0,5 mm - wystają tylko czybeczki literek AH. Drzwi w tej pozycji otwiera oba idealnie, a w zamku w klapie ani drgnie. I głębiej nie wejdzie. Więc nowe pytanie: czy u Was kluczyk od drzwi otwiera klapę, czy ten drugi (od stacyjki) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #15 Napisano 10 Września 2010 LOL ja mam jeden kluczyk od drzwi i stacyjki i bagażnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kres Zgłoś #16 Napisano 10 Września 2010 Hmmmm...... :lol2:brawo czyżby stacyjka też była wymieniana ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 10 Września 2010 Każdą wkładkę da się przerobić pod konkretny kluczyk. Nic trudnego - opisywane na forum wiele razy. Dokładnie, jeden wieczór na doprowadzeni do ładu wkładki zamka (czyszczenie z rdzy) dopasowanie tak blaszek(pod każdą jest mała sprężynka która blaszke przesuwa po wyjęciu kluczyka) w zamku aby kluczyk sie dopasował do tychże blaszek i wszystko. Jeśli zamek w klapie był często używany to można go otworzyć co drugim kluczykiem VW, w gofrach mkII bez centrala, wkładki tak się wycierały że na parkingu co drugiego można było otworzyć tym samym kluczykiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach