Skocz do zawartości
rafal102

Passat B5 AFN Zmiana 2-massa na 1-massa Problem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marewel

Ten zestaw to specjalny opracowany przez valeo zamiennik dwumasa na jedmomas,popatrz na sprezynki w tarczy.

Inna ewentulanosc tansza 3 razy,to jednomas i sprzeglo od a80 b4,koszt nowego sprzegla 380zl i jednomasa uzywanego 100zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jednomas i sprzeglo od a80 b4,koszt nowego sprzegla 380zl i jednomasa uzywanego 100zl.

sprawdzone :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a80 b4

 

Znalazłem trochę droższy zestaw sprzęgła: link

 

Potrzebne tylko koło jednomasowe.

 

Jestem laikiem w tym temacie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co po niektórzy chyba nie wiedzą że tarcza sprzęgła 228mm a więc 1Z, G60 i ABF to ta sama tarcza, niektórzy producenci mają nawet identyczny nr tej części, podobnie jest z dociskiem! zestaw jednomasowy G60/ABF/1Z + docisk spokojnie daje radę z 160-170ps i 350Nm ( sam miałem MK3 1Z zrobionego na 150/330 z takim sprzęgłem i zero problemów) jeśli ktoś chce mieć jeszcze większy zapas niech wkłada tarcze ABF/G60/1Z + docisk do tego z VR6...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica w tarczach od 1Z 228mm poprzeczny silnik 28 zębów,wzdłużny 23 zęby,docisk 1Z,G60,VR6 to to samo,zamach 1Z,G60 to samo ale VR6 juz nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się w silnikach poprzecznym jest 28 zębów i pasuję tarcza i docisk od vr6 i problem sprzęgła jest załatwiony w silnikach ułożonych wzdłużnie są 23 zęby i tu jest problem.

 

Można założyć kompletne sprzęgło od audi B4 80 1.9 TDI 1Z ja u siebie założyłem jednomas od 1z i szukałem najmocniejszej wersji silnika ułożonej wzdłużnie i najmocniejszy był 2.0 16v i taki założyłem. I przez pierwszy km uślizgi wał się ale potem problem zniknął. Teraz nie ma problemu 200km/h wytrzymuje i nie ma poślizgów.. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na forum Audi polecili mi takie powiązanie i u nich podobno wytrzymuje to 170KM 370NM także miałem nadzieję, że u mnie wytrzyma.

na forum golfa także Ci pisali

Zamach i sprzeglo audi b4 1z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz już po problemie. Jest 240 tarcza 6 biegów i problemy z głowy.. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dzięki Rafale za pomoc :kumple

Pozdrawiam i przepraszam za OT :P Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki halski67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej zmienilem kolo dwumasowe na jednomas jednak przy ruszaniu do obrotow 1800 strasznie trzesie buda. Wibracje na calym samochodzie.

byc moze to dla tego ze nie skrecilem skrzyni z przegubami tak jak bylo przed rozkreceniem - tak przeguby od kol jak od walu napedowego na tylne kola. Czy ktos soe orientuje czy sa tam jakies znaki na ktore mozna to skrecic (wszystkie 3 przeguby??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak...

 

Rafałku raz jeszcze przykro ze tak wyszlo... i bardzo dziękuje za koleżeńską postawę ...

 

 

Jestem po demontazu ww. zestawu... slizaganie sprzegla wyszlo z nieumijejętności i niewiedzy tokarza... poniewaz zabielil część przylegania tarczy a nie chcialo mu sie wyciągnąc kołkow i stoczyc równierz części przylegania docisku.... stąd też chałas tlumików w tarczy .... a co dalej..... wogóle ewidenty chałas dochodzący ze skrzyni był spowodowany wadliwym-uszkodzonym łożyskiem oporowym.... to tyle !

 

Co do zmiany samego dwumasu na zestaw tego typu.... to sprawa oczywista gorszy konfort ruszania i nizsza kultura pracy silnika ... i to tyle.... generalnie polecam stosowac do twardych kół sprzęgła z VR6 lub G60 słabszych silników nie brać pod uwage... chodzi tu własnie o tłumiki w tarczy... w VR6 i G60 sa przystosowane do przenoszenia wiekszych momentów ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze uzytkownikow quattro jak na lekarstwo.

Hej kolego! jesli ktos kojarzy cos z mojego pytania to niech napisze:roza

moze i lepsze tarcze od g60 i vr6 ale do passzteta tego nie wsadzisz, ja wsadzilem sprzeglo od a80 b4 1z,

u mnie kolo zamchowe tez toczone bylo tylko pod sama tarcze (kupilem kolo od audi 1.8 benzyna 210 mm). Z tego co tu piszesz szykuje sie kolejne wyciaganie skrzyni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

nie chce wykrakać ale niestety.... poza tym sprzeglo 210mm to ciut za małe ... bedzie si albo slizgać albo sie skończy w tempie szybkości światła...

 

generalnie nie wiem czemu piszesz ze od G60 nie wsadzisz do passata... powiem uczciwie wkladalem to do wielu aut z silnikiem poprzecznym ... ale jedyny problem jaki może sie pojawic to tylko inny wieloklin na wałku ? !

 

Ps. Jesli idzie o skręcenie przegubów to nie ma rzadnych znaków....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie!

Czy ktoś z Was zmieniał już Rozrząd w aucie po zamianie 2massa na 1mass :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z Was zmieniał już Rozrząd w aucie po zamianie 2massa na 1mass

A co znaku na kole znaleźć nie możesz or what?;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co znaku na kole znaleźć nie możesz or what?;p

można można :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BuzaY w G60 masz 28 zebow na walku, w paskach 23.

A co do mojej tarczy to mam 228, ale jak pisalem mam jednomas z audi, gdzie siedziala tarcza 210 a teraz u mnie siedzi 228 ale toczone to kolko bylo tylko pod sama tarcze a nie po calej powierzchni:dolamam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

co do ilości zębów zapewne masz racje....

 

jeśli idzie o stoczoną część przylegania tarczy to OK - jak najbardziej ale tylko jesli zabieramy równocześnie z częścią przylegania docisku .. generalnie jeśli nie będzie ci się sprzęgło ślizgalo to będzie brało bardzo wysoko jakby było na wykończeniu... malo tego bardzo szybko ci sie skończy sprzęgło pomimo że tarcza będzi miała jeszcze mięso....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności