Gość marewel Zgłoś #21 Napisano 26 Sierpnia 2010 Ten zestaw to specjalny opracowany przez valeo zamiennik dwumasa na jedmomas,popatrz na sprezynki w tarczy. Inna ewentulanosc tansza 3 razy,to jednomas i sprzeglo od a80 b4,koszt nowego sprzegla 380zl i jednomasa uzywanego 100zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #22 Napisano 26 Sierpnia 2010 to jednomas i sprzeglo od a80 b4,koszt nowego sprzegla 380zl i jednomasa uzywanego 100zl. sprawdzone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Green Zgłoś #23 Napisano 26 Sierpnia 2010 a80 b4 Znalazłem trochę droższy zestaw sprzęgła: link Potrzebne tylko koło jednomasowe. Jestem laikiem w tym temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MZiobro Zgłoś #24 Napisano 26 Sierpnia 2010 co po niektórzy chyba nie wiedzą że tarcza sprzęgła 228mm a więc 1Z, G60 i ABF to ta sama tarcza, niektórzy producenci mają nawet identyczny nr tej części, podobnie jest z dociskiem! zestaw jednomasowy G60/ABF/1Z + docisk spokojnie daje radę z 160-170ps i 350Nm ( sam miałem MK3 1Z zrobionego na 150/330 z takim sprzęgłem i zero problemów) jeśli ktoś chce mieć jeszcze większy zapas niech wkłada tarcze ABF/G60/1Z + docisk do tego z VR6... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #25 Napisano 26 Sierpnia 2010 Jest różnica w tarczach od 1Z 228mm poprzeczny silnik 28 zębów,wzdłużny 23 zęby,docisk 1Z,G60,VR6 to to samo,zamach 1Z,G60 to samo ale VR6 juz nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #26 Napisano 26 Sierpnia 2010 Zgadza się w silnikach poprzecznym jest 28 zębów i pasuję tarcza i docisk od vr6 i problem sprzęgła jest załatwiony w silnikach ułożonych wzdłużnie są 23 zęby i tu jest problem. Można założyć kompletne sprzęgło od audi B4 80 1.9 TDI 1Z ja u siebie założyłem jednomas od 1z i szukałem najmocniejszej wersji silnika ułożonej wzdłużnie i najmocniejszy był 2.0 16v i taki założyłem. I przez pierwszy km uślizgi wał się ale potem problem zniknął. Teraz nie ma problemu 200km/h wytrzymuje i nie ma poślizgów.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #27 Napisano 29 Sierpnia 2010 na forum Audi polecili mi takie powiązanie i u nich podobno wytrzymuje to 170KM 370NM także miałem nadzieję, że u mnie wytrzyma. na forum golfa także Ci pisali Zamach i sprzeglo audi b4 1z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #28 Napisano 30 Sierpnia 2010 Teraz już po problemie. Jest 240 tarcza 6 biegów i problemy z głowy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabeł_ Zgłoś #29 Napisano 30 Sierpnia 2010 Hej, Dzięki Rafale za pomoc :kumple Pozdrawiam i przepraszam za OT Andrzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #30 Napisano 1 Września 2010 jaaano o to ci chodzilo? http://allegro.pl/lozysko-walka-sprzeglowego-audi-seat-skoda-vw-i1176856194.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #31 Napisano 1 Września 2010 Dzięki halski67 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #32 Napisano 29 Września 2010 hej zmienilem kolo dwumasowe na jednomas jednak przy ruszaniu do obrotow 1800 strasznie trzesie buda. Wibracje na calym samochodzie. byc moze to dla tego ze nie skrecilem skrzyni z przegubami tak jak bylo przed rozkreceniem - tak przeguby od kol jak od walu napedowego na tylne kola. Czy ktos soe orientuje czy sa tam jakies znaki na ktore mozna to skrecic (wszystkie 3 przeguby?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BuzaY Zgłoś #33 Napisano 3 Października 2010 powiem tak... Rafałku raz jeszcze przykro ze tak wyszlo... i bardzo dziękuje za koleżeńską postawę ... Jestem po demontazu ww. zestawu... slizaganie sprzegla wyszlo z nieumijejętności i niewiedzy tokarza... poniewaz zabielil część przylegania tarczy a nie chcialo mu sie wyciągnąc kołkow i stoczyc równierz części przylegania docisku.... stąd też chałas tlumików w tarczy .... a co dalej..... wogóle ewidenty chałas dochodzący ze skrzyni był spowodowany wadliwym-uszkodzonym łożyskiem oporowym.... to tyle ! Co do zmiany samego dwumasu na zestaw tego typu.... to sprawa oczywista gorszy konfort ruszania i nizsza kultura pracy silnika ... i to tyle.... generalnie polecam stosowac do twardych kół sprzęgła z VR6 lub G60 słabszych silników nie brać pod uwage... chodzi tu własnie o tłumiki w tarczy... w VR6 i G60 sa przystosowane do przenoszenia wiekszych momentów .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #34 Napisano 3 Października 2010 widze ze uzytkownikow quattro jak na lekarstwo. Hej kolego! jesli ktos kojarzy cos z mojego pytania to niech napisze:roza moze i lepsze tarcze od g60 i vr6 ale do passzteta tego nie wsadzisz, ja wsadzilem sprzeglo od a80 b4 1z, u mnie kolo zamchowe tez toczone bylo tylko pod sama tarcze (kupilem kolo od audi 1.8 benzyna 210 mm). Z tego co tu piszesz szykuje sie kolejne wyciaganie skrzyni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BuzaY Zgłoś #35 Napisano 4 Października 2010 nie chce wykrakać ale niestety.... poza tym sprzeglo 210mm to ciut za małe ... bedzie si albo slizgać albo sie skończy w tempie szybkości światła... generalnie nie wiem czemu piszesz ze od G60 nie wsadzisz do passata... powiem uczciwie wkladalem to do wielu aut z silnikiem poprzecznym ... ale jedyny problem jaki może sie pojawic to tylko inny wieloklin na wałku ? ! Ps. Jesli idzie o skręcenie przegubów to nie ma rzadnych znaków.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #36 Napisano 4 Października 2010 Pytanie! Czy ktoś z Was zmieniał już Rozrząd w aucie po zamianie 2massa na 1mass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olek_wroc Zgłoś #37 Napisano 5 Października 2010 Czy ktoś z Was zmieniał już Rozrząd w aucie po zamianie 2massa na 1mass A co znaku na kole znaleźć nie możesz or what?;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #38 Napisano 5 Października 2010 A co znaku na kole znaleźć nie możesz or what?;p można można Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #39 Napisano 5 Października 2010 BuzaY w G60 masz 28 zebow na walku, w paskach 23. A co do mojej tarczy to mam 228, ale jak pisalem mam jednomas z audi, gdzie siedziala tarcza 210 a teraz u mnie siedzi 228 ale toczone to kolko bylo tylko pod sama tarcze a nie po calej powierzchni:dolamam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BuzaY Zgłoś #40 Napisano 5 Października 2010 co do ilości zębów zapewne masz racje.... jeśli idzie o stoczoną część przylegania tarczy to OK - jak najbardziej ale tylko jesli zabieramy równocześnie z częścią przylegania docisku .. generalnie jeśli nie będzie ci się sprzęgło ślizgalo to będzie brało bardzo wysoko jakby było na wykończeniu... malo tego bardzo szybko ci sie skończy sprzęgło pomimo że tarcza będzi miała jeszcze mięso.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach