cooler Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2006 Witam Ostatnio samochód jest zdecydowanie głośniejszy, wibracje silnika czuć na nadwoziu, normalnie podejrzewałbym wydech gdyby nie to że dopiero przed chwilą (3 miesiące temu) zrobiłem łącznik elastyczny wydechu (który się rozpadł bo miałem walniętą lewą poduszkę pod silnikiem). W momencie gdy miałem już sprawne poduszki i wydech było cacy, ale ostatnio drgania znów się pojawiły. Nie chcę znów łatać wydechu z powodu poduszki - więc mam pytanie: czy powyższe objawy oznaczają że padła druga (prawa tym razem) poduszka pod silnikiem??? Przebieg to 162 tyś km. Aha - podczas hamowania np. na zakręcie słyszę czasem takie: pyk dobiegające gdzieś z prawej strony, nie ma tego gdy jadę nawet po dużych dziurach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2006 Mi też wali i cały czas myślałem,że to tłumik a tu masz.... może i poduszka. ASO może wykryć usterkę za 50 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2006 W innym aucie wymieniłem jedną poduszkę i wtedy się zaczęło. Stuki, terkotania itp. Na postoju jak mechanik przytrzymał odpalony silnik to przestawało. Skończyło się to wymianą reszty zwieszenia silnika. Od tego czasu jestem zdania, że należy wymieniać całe zawieszenie. Nie wiem ile to może kosztować w passacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2006 To ile tam jest tych poduszek, że mówisz o całym zawieszeniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marky Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2006 Nie wiem ile jest w passacie, jeśli o niego pytasz. W tamtym aucie były chyba dwie poduszki i jeszcze jakaś łapa. Dokładnie nie pamiętam bo to dwa lata temu było. Musiałbym na rachunki spojrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2006 pasek ma 2 poduchy pod silnikiem i 2 pod skrzynia ( z tego co pamietam) ale....przywymianie poduch wymienia sie komplet... a nie jedna szt. ktora jest ubita. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2006 pasek ma 2 poduchy pod silnikiem i 2 pod skrzynia ( z tego co pamietam) ale....przywymianie poduch wymienia sie komplet... a nie jedna szt. ktora jest ubita. silnik 130PS TDI ma inne poduchy, to są poduchy hydrauliczne sterowane z komputera. Parę stów jedna, może hha jeśli czyta poda ceny ? Nazywają się N144 i N145. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2006 ilnik 130PS TDI ma inne poduchy, to są poduchy hydrauliczne sterowane z komputera a kto mowil o 130 konnym tdi :| ? ja tu widze starego poczciwego 1.8turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl Zgłoś #9 Napisano 3 Listopada 2006 ilnik 130PS TDI ma inne poduchy, to są poduchy hydrauliczne sterowane z komputera a kto mowil o 130 konnym tdi :| ? ja tu widze starego poczciwego 1.8turbo racja, potraktujmy to jako ciekawostkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #10 Napisano 3 Listopada 2006 Poduchy trzeba po prostu zbadac organoleptycznie, jeżeli jest zbyt miękka to do wymiany. Tak jak powiedzieli koledzy, należy wymienic komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2007 pasek ma 2 poduchy pod silnikiem i 2 pod skrzynia ( z tego co pamietam) ale....przywymianie poduch wymienia sie komplet... a nie jedna szt. ktora jest ubita. silnik 130PS TDI ma inne poduchy, to są poduchy hydrauliczne sterowane z komputera. Parę stów jedna, może hha jeśli czyta poda ceny ? Nazywają się N144 i N145. Chciałbym odświerzyć temat pod kątem tych hydraulicznych poduszek sterowanych. (ponieważ będę niedługo wymieniał) W katalogach są poduszki mające w nazwie (hydro), ale z tego co widzę zwykłe, bez sterowania. Źle patrze, czy to tylko w jakiś specjalnych wersjach takie stosowano? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2007 Pierwsze słyszę aby w passacie 3BG były poduszki elektronicznie sterowane Raczej nie ma tu takiej potrzeby aby montowac takie drogie elementy, bo zwykłe gumowo-olejowe spełniają swoje zadanie. No chyba że W8 to pewnie były, nowe A6 też. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #13 Napisano 24 Stycznia 2007 Czy moglibyście koledzy poradzić jakiej firmy poduszki zakupic. Oczywiście poza oryginalnymi, bo to bezdyskusyjny temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #14 Napisano 24 Stycznia 2007 To może i ja wtrące się do tematu. U mnie nie przenoszą sie rzadne drgania w czasie pracy i naparwdę jest cacy, ale przy zapalaniu (zimnego czy ciepłego silnika ) i równiez przy gaszeniu trzesie całą budą... Czy to normalne w w dieslach?? Odpałałm ostatnio takiego samego passka ale aż tak to nim nie trzesło Czyżby poduchy do wymiany ??? Mnie równiez interesuje ich koszt... a druga sprawa, to jak dużo jest roboty z wymianą ??? Z góry dzięki i pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #15 Napisano 25 Stycznia 2007 A może to przepustnica zasysanego powietrza albo zawór N239? VAG nic nie mówi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #16 Napisano 25 Stycznia 2007 To może i ja wtrące się do tematu. U mnie nie przenoszą sie rzadne drgania w czasie pracy i naparwdę jest cacy, ale przy zapalaniu (zimnego czy ciepłego silnika ) i równiez przy gaszeniu trzesie całą budą... Czy to normalne w w dieslach?? Odpałałm ostatnio takiego samego passka ale aż tak to nim nie trzesło Czyżby poduchy do wymiany ??? Mnie równiez interesuje ich koszt... a druga sprawa, to jak dużo jest roboty z wymianą ??? Z góry dzięki i pozdrawiam... u mnie przy zapalaniu nie trzepie zabardzo ale jak go gasze.... to jak czolg sie trzesie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #17 Napisano 25 Stycznia 2007 u mnie przy zapalaniu nie trzepie zabardzo ale jak go gasze.... to jak czolg sie trzesie... U ciebie również jest możliwość, że winę ponosi przepustnica zasysanego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #18 Napisano 25 Stycznia 2007 A może to przepustnica zasysanego powietrza albo zawór N239? VAG nic nie mówi? VAG-a to odkąd go kupiłem to on nie widział Skor cyka idealnie i naprawde nie mam czego sie przyczepić to nie widziałem sensu sie podpinać... Ale kolega w następnym togodniu ma mi sie własnie podpiąć pod komputer to zobaczymy czy coś mu dolega czy to jednak ta poduszka... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #19 Napisano 8 Lutego 2007 Jeśli ktoś z kolegów posiada olejowe (hydrauliczne) poduszki pod silnikiem, to można zdiagnozować jej uszkodzenie najłatwiej po wycieku oleju. Łatwo to zauważyć ponieważ jest on czerwonego koloru. Nie będzie on widoczny w stanie płynnym, ponieważ szybko odparowuje, ale delikatne czerwone przebarwienie na aluminiowej części poduszki jest ładnie widoczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #20 Napisano 8 Lutego 2007 U mnie nie przenoszą sie rzadne drgania w czasie pracy i naparwdę jest cacy, ale przy zapalaniu (zimnego czy ciepłego silnika ) i równiez przy gaszeniu trzesie całą budą... sprawdź mocowanie poduszki skrzyni do nadwozia (mogła się śrubka poluzować) u mnie to było przyczyną (nie trzęsło a był stuk) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach