Skocz do zawartości
ktry

szarpanie podczas przyspieszania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeszukując forum, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, a tu najlepiej pasuje. A mianowicie:

Co jakiś kiedy silnik jest zimnny, kiedy ruszam na 2 biegu, następuje takie szarpanie silnika, jaby przygasał, dławił się, trwa to 3 sekundy, potem jest już ok. Sprawdzone będy- brak, wtryski ok, turbina pracuje poprawnie. Zauważyłem że pod obudową jest taki przewód 1/2 cala z platikową spinką o prowadzi do przewodu doprowadzenia powitrza do turbiny. Przy obudowie silnika spinka jest pęknięta i przewód luźno siedzi, i jest wigonty to samo wejście. Chyba przed samym wejściem do przewodu jest jakiś czujnik. Czy tędy może dostawać się lewe powietrze. ? Nie poprawiłem te pękniętej spinki ( ciemno i deszczowo było jak ją znalazłem a silnik ciepły ). Może ktoś miał podobny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij EGR z przepustnica i razem w kąpiel w nafcie albo sprayem do typu tarcz i daj znać czy pomogło. U mnie się poprawiło w 90%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyjmij EGR z przepustnica i razem w kąpiel w nafcie albo sprayem do typu tarcz i daj znać czy pomogło. U mnie się poprawiło w 90%.

 

A wiesz jak wyjąć ten EGR, prosty to zabieg czy są jakieś utrudnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chcialem obejrzeć zawór EGR bo wyskoczył mi bład P0404, zacząłem go rozbierać i chyba trochę go rozregulowałem... Przy okazji grzebania w silniku wyczyscilem przepustnice z syfu. Wszystko złozone na cacy tylko problem polega na tym ze teraz na wolnych obrotach silnik trzęsie tak ze przygasają światła w podsufitce. Mogłem go rozregulować kręceniem zębatkami?

Prosze o odpowiedz, dzięki!

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

Nie wiem czy dobrze trafilem z objawami, ale co jakis czas na zimnym silniku na 2 biegu jest czuc szarpniecie. Potem jest juz ok. I tak co np dwa dni. Przerwie i dalej. Raz zdarzylo sie ze przy ruszaniu spod domu, na 1 biegu auto weszlo w tryb awaryjny. Po czym po zatrzymaniu i ruszeniu bylo ok.

 

Sprawdzilem bledy i wyszlo cos takiego:

 

09754- nieznany

09778 - nieznany

00516 - closed position throtle switch F60.

 

Ktos mial podobnie? Co oznaczaja te bledy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam ponownie.

 

Zauwazylem ze szarpniecie ma miejsce w granicach 2000 obr. Ktos podpowie co to moze byc, czego szukac i co to za bledy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam koledzy.

 

Ktoś pomoże w temacie?

Ktoś miał taki przypadek:

 

 

Nie wiem czy dobrze trafilem z objawami, ale co jakis czas na zimnym silniku na 2 biegu jest czuc szarpniecie. Potem jest juz ok. I tak co np dwa dni. Przerwie i dalej. Raz zdarzylo sie ze przy ruszaniu spod domu, na 1 biegu auto weszlo w tryb awaryjny. Po czym po zatrzymaniu i ruszeniu bylo ok.

 

Sprawdzilem bledy i wyszlo cos takiego:

 

09754- nieznany

09778 - nieznany

00516 - closed position throtle switch F60.

 

Ktos mial podobnie? Co oznaczaja te bledy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

09754 - błąd dodatkowej pompy wody - znajduje się z przodu, najlepiej widać ją od spodu

09778 - za niskie napięcie na zacisku B+

00516 - styk biegu jałowego przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

00516 - styk biegu jałowego przepustnicy - gdzie tego szukać i jak to naprawić?

09754 - błąd dodatkowej pompy wody - znajduje się z przodu, najlepiej widać ją od spodu - czy to może powodować uciekanie płynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

witam. Ktoś pomoże bo dzisiaj znowu poszarpało i zdechło, po czym nie mogłem odpalić.

 

Najbardziej mnie interesuje to:

 

00516 - styk biegu jałowego przepustnicy - gdzie tego szukać i jak to naprawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam Wszystkich.

 

Dzisiaj chyba coś padło na amen.

PO wyjeździe do sklepu żona zgasiła auto, poszła na zakupy i już nie odpaliła.

Silnik co prawda odpalał na chwilę, ale obroty spadały i gasł. Pojawiała się spiralka od ukłądu wtryskowego.

Tak kilkukrotnie. Po czym nagle auto odpaliło i udało się przyjechać do domu. Teraz auto odpala.

Zdarza się tak, że szarpie i od razu gaśnie.

W związku z tym mam pytanko, czy to mogą być objawy uszkodzonej pompy paliwa w baku?

Jak ją wyjąć, znaczy odkręcić?

 

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

A oto zczytane bledy:

08518

00516

09754

 

Ktos podpowie cos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Dzisiaj auto zawędrowało do mechanika, zobaczymy jaka będzie diagnoza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 1 nie piszemy posta pod postem,post Edytujemy !

 

1. 00516

(Kody błędów)

Przełącznik F60* jałowego biegu. Niezrozumiała wartość sygnału. *Przełącznik F60 jałowego biegu jest podzespołem jednostki J338 sterującej klapą przepustnicy. ...

2. P1429 17837 005161

(Kody błędów)

Sterowanie pompą podciśnienia hamulców, przerwa.

 

3.009754 P261A

(Kody błędów)

pompa płynu chłodzącego 2 otwarty obwód

 

http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-44537.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
09754
To jest dodatkowa pompa chłodząca egr. Działa po zgaszeniu silnika. Jeśli wywala błędy ale działa to lepiej ją zawczasu wymienić. Padając lubi spalić za sobą mosty (bezpiecznik). A na tym samym bezpieczniku wisi czujnik ciśnienia doładowania. Więc przez taką pierdołę można unieruchomić auto :).

 

Koszt wymiany nie jest duży - w 200 spokojnie można się zamknąć. Pompa pada elektrycznie więc nie powoduje ubytków płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Mam nuz auto w warsztacie. Od poniedzialku. Jednak w niedziele znowu strzelil focha. Na pewno do zrobienia uszczelka pod glowica, a co dalej wyjdzie zobaczymy. Zlapal jeszcze blad wtrysku. Ale nie wiem czy jie powiazane z przepalaniem plynu chlodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw

Witam.

 

Po przygodzie z autem, zakończyło sie naprawą za 2,2 k. Wymiana Uszczelki pod głowica i całej reszty, której ciężko zliczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem już chyba całe forum i postanowiłem podzielić się moim szarpaniem....

 

Auto jak w temacie Passat 1,9 BLS - po przebiegu 210 tyś, pojawiło się szarpanie. Szarpanie pojawia się bez reguły, może to być na 1, 2, 3, 4 lub 5 biegu, bez reguły jest też temperatura na zew. i temp. silnika. Jedno co jest wspólne - wywnioskowane przeze mnie to pojawianie się zjawiska przy większym "wysiłku" auta może to być zmiana biegu i zjazd ze skrzyżowania lub jazda pod górke - wtedy gdy potrzebne jest więcej paliwa. Odczucia podczas jazdy - tak jakby silnik miał zaraz wyskoczyć, tak jakby wyłączał się na chwilę, przerywał pracę. Auto zrobiło się bardziej zamulone. Po wizycie u kilku mechaników - każdy stwierdzał co innego zacząłem od pompy paliwa. Oczywiście dodam, że do dziś żadnych błędów. Wymieniona pompa paliwa, wymieniony filtr paliwa (był zdecydowanie zabrudzony jak na 3 miesiące po wymianie), wyczyszczony zbiornik i dalej to samo.

 

Teraz moje przemyślenia....

- pompa paliwa, i filtry odpadaja - tzn. są ok;

- egr czysty, turbina pracuje bez zastrzeżeń;

- czujnik wału korbowego - podobno on może generować takie objawy;

- brudny filtr paliwa - może jakoś dostaje się do paliwa olej? /różni mechanicy różnie mówią - że to może wtryski i gumki nieszczelne (kolega twierdzi, że jakby wtryski to paliwo-szło by do oleju i zwiększałby się poziom oleju), inny że to pompa vacum jest nieszczelna/;

- ostatnia teoria dziś wyskoczył mi błąd silnika i błąd hamulca postojowego - czy może ręczny lub jakiś czujnik od niego wysyłać sygnał do komputera o niesprawności i ten odłącza wtedy prace silnika.... przerywa, po chwili jak jest dobrze to dalej załapuje....

 

W związku z tym, że błąd wyskoczył dziś to nie mam jak go sprawdzić bo nie nabyłem jeszcze sprzętu.

 

Dodam tylko, że po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym błąd silnika zniknął i został tylko - hamulec postojowy, a po ponownym wyłączeniu zapłonu już nie pokazuje żadnych błędów.

 

ps. czy do własnego użytku wystarczy coś takiego do monitorowania mojego paska http://allegro.pl/show_item.php?item=5680401649

 

Byłbym wdzięczny, za jakąś poradę. Dodam, że do ASO mam 60 km a w okolicy, mam wrażenie sami znachorzy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kopci przy szarpaniu? Turbo robiłeś kiedykolwiek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kopci, turbo nigdy nie robiłem - ale po podpięciu do kompa mechanik mowił ze turbina ok.

dodatkowo gdyby to była turbina to na pierwszym i drugim biegu raczej nie powinno szarpac, bo turbina raczej nie chodzi.

 

sprawdzalem tez rury od intercolera zarowno od gory jak i od dolu nie znalazlem nieszczelnosci....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności