kajos Zgłoś #461 Napisano 14 Listopada 2016 Szczerze mówiąc nie chce mi się przerabiać 23 stron wątku. Dzięki z góry. A nam sie nie chce od poczatku pisac to samo podgrzewane fotele nie maja nic wspolnego z ogrzewaniem-dzialaja na innej zasadzie Podziekowania przyjete i zapraszamy do lektury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #462 Napisano 14 Listopada 2016 Zna ktoś warsztat na dolnym śląsku do montuje webasto? Mam możliwość kupna nowego pieca w bardzo dobrej cenie i pompki. Może i bym sam się za to wziął ale mam 2.5 v i w ogóle nie widzę tam miejsca żeby dołożyć. Fajnie by było aby było zgrane z climatronikiem i w ogóle. Mak ktoś kogoś godnego polecenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #463 Napisano 15 Listopada 2016 Moim zdaniem na twoim miejscu sam bym podpiął ponieważ byś zrobił jak chcesz a po drugie 500zł piechotą nie chodzi bo pewno by minimum tyle powiedzieli . Popatrz się ile masz miejsca na lewej albo prawej podłużnicy. Czy po prostu wejdzie ci tam piecyk. Bo na pewno nie wejdzie koło nadkola bo masz intercoolery po jednej i po drugiej. Sam się zastanawiam jak bratu podłączyć a on 2.8v6 P.S. Jeżeli ktoś montował w 2.8 v6 piecyk to proszę o info gdzie można zamontować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #464 Napisano 15 Listopada 2016 wlasnie montuja tam po lewej w nadkolu pionowo (bo tez tak mozna zamocowac-przynajmniej ThermoTOPa) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #465 Napisano 15 Listopada 2016 kajos ja właśnie mam tak zamontowane ponieważ u mnie w ALT jest tak rozbudowany kolektor że jest mniej miejsca jak dieslu. Tylko pytanie jak to zrobić w 2.8 ponieważ w tym miejscu jest zbiorniczek podciśnienia takie 3 kulki niebieskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #466 Napisano 18 Listopada 2016 kajos ja właśnie mam tak zamontowane ponieważ u mnie w ALT jest tak rozbudowany kolektor że jest mniej miejsca jak dieslu. Tylko pytanie jak to zrobić w 2.8 ponieważ w tym miejscu jest zbiorniczek podciśnienia takie 3 kulki niebieskie. kolego w 2.8 amx mam zamontowane, w miejscu jak pisał kolega wcześniej z lewej strony, mniej więcej w miejscu IC fabrycznego w dieslu. Co do podłączenia niestety długie przewody będą, a wiąże się to z utratą ogrzewania w aucie. Ja mam wpięte w obieg piec>>>parownik lpg>>>dodatkowa pompka wody>>> nagrzewnica>>silnik>>piec jak przy wpięciu jak wyżej zastosujesz pompkę dodatkową wody to problem ze słabym ogrzewaniem nie występuje. Po prostu pompa wody poniżej +5*C u mnie nie była w stanie na niższych obrotach silnika pogonić odpowiednio wody by w aucie leciało odpowiednio ciepłe powietrze. Dodatkowo parownik gazu również mam zamontowany przy piecu webasto, odbiera on ciepło z silnika i woda do nagrzewnicy dochodzi za zimna. Oczywiście jest też opcja, że mam już zabitą nagrzewnice i dlatego ten problem był u mnie mocno odczuwalny. Sprawdzałem też temp. węża pirometrem przy podłączonej pompce i nie, różnica była chyba z 17*C mierzone zimą na dworzu . Oczywiście jeżeli lpg nie ma to pewnie mniejsza utrata ciepła. W przypadku lpg polecam w piecu uruchomić funkcję podgrzewacza do momentu przełączenia na lpg. Gaz uruchamia się momentalnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #467 Napisano 18 Listopada 2016 (edytowane) KrajesK juz wiem ogladalem zdjecia 2.8 bez zderzaka. niew wiedzialem ze w 2.8 jest tak maly zbiorniczek spryskiwaczy. a odnosnie dodatkowej pompki cos wiem na ten temat bo u mnoe 2.0 jest to samo i tez zamontowalem dodatkowa pompke wody na zasilaniu nagrzewnicy zaraz kolo akumulatora. I juz wiem ze to byl blad ze ja zamontowalem bo mam cichy dzwiek pracy pomki i w dodatku u mnie lpg zaczelo sie dopiero zalaczac jak wskazowka temperatury sie ruszy albo jak zaczne dawac po garach. w najblizszym czasie wywalam pompke dodatkowa bo tak czy siak w trakcie pracy pompka webasto lekko tlumi przeplyw plynu. mam na to rozwiazanie. wystarczy tylko zastosowac przekaznik taki jaki jest w zestawie przy webasto do wentylatora tzn. ze ma 5 pinow (87a) i podlaczyc do pompki wody od webasta i jak zalacze silnik przekaznik zalaczy pompke. a jak silnik nie bedzie pracowal przekaznik bedzie zwarty jak w oryginale i jak zalacze webasto to webasto zalaczy pompke i z takim rozwiazaniem zadna pompka nie blokuje przeplywu. sprawdzalem juz to jak nie mialem dodatkowej pompki. wystarczylo tylko np. w korku gdzie juz lecialo chlodne powietrze z nawiewow zalaczyc webasto i pompka w momecie przepchala plyn i lecialo ciepelko z nadmuchu. wiec zalozylem dodatkowa pompke no ale coz z tego. tak jak pisalem wyzej pompka od pieca blokuje przeplyw i pozno zalacza sie gaz. a u ciebie jest blad w podlaczeniu bo nie mozesz miec w wszystkiego w szeregu. musisz miec tak: silnik-> piec->nagrzewnica->silnik. A pomiedzy piecem a nagrzewnica dajesz trojnik i z trojnika do reduktora lpg a z reduktora powrot i zas trojnik na powrocie z pomiedzy nagrzewnica i silnikiem. koledzy z forum sami potwierdza ze nie moze byc w szeregu. jednym slowem sam reduktor ma byc podlaczony rownolegle Edytowane 18 Listopada 2016 przez wojtf23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #468 Napisano 19 Listopada 2016 KrajesK juz wiem ogladalem zdjecia 2.8 bez zderzaka. niew wiedzialem ze w 2.8 jest tak maly zbiorniczek spryskiwaczy. a odnosnie dodatkowej pompki cos wiem na ten temat bo u mnoe 2.0 jest to samo i tez zamontowalem dodatkowa pompke wody na zasilaniu nagrzewnicy zaraz kolo akumulatora. I juz wiem ze to byl blad ze ja zamontowalem bo mam cichy dzwiek pracy pomki i w dodatku u mnie lpg zaczelo sie dopiero zalaczac jak wskazowka temperatury sie ruszy albo jak zaczne dawac po garach. w najblizszym czasie wywalam pompke dodatkowa bo tak czy siak w trakcie pracy pompka webasto lekko tlumi przeplyw plynu. mam na to rozwiazanie. wystarczy tylko zastosowac przekaznik taki jaki jest w zestawie przy webasto do wentylatora tzn. ze ma 5 pinow (87a) i podlaczyc do pompki wody od webasta i jak zalacze silnik przekaznik zalaczy pompke. a jak silnik nie bedzie pracowal przekaznik bedzie zwarty jak w oryginale i jak zalacze webasto to webasto zalaczy pompke i z takim rozwiazaniem zadna pompka nie blokuje przeplywu. sprawdzalem juz to jak nie mialem dodatkowej pompki. wystarczylo tylko np. w korku gdzie juz lecialo chlodne powietrze z nawiewow zalaczyc webasto i pompka w momecie przepchala plyn i lecialo ciepelko z nadmuchu. wiec zalozylem dodatkowa pompke no ale coz z tego. tak jak pisalem wyzej pompka od pieca blokuje przeplyw i pozno zalacza sie gaz. a u ciebie jest blad w podlaczeniu bo nie mozesz miec w wszystkiego w szeregu. musisz miec tak: silnik-> piec->nagrzewnica->silnik. A pomiedzy piecem a nagrzewnica dajesz trojnik i z trojnika do reduktora lpg a z reduktora powrot i zas trojnik na powrocie z pomiedzy nagrzewnica i silnikiem. koledzy z forum sami potwierdza ze nie moze byc w szeregu. jednym slowem sam reduktor ma byc podlaczony rownolegle Niestety miałem tak ale reduktor nie osiągał w zadowalającym mnie czasie temp. do przełączenia na lpg, musiał bym jeździć większkość na pb. W czym to przeszkadza ze jest w szeregu?? Pytałem gdzieś, ale nie uzyskałem inf. i dlatego tak zrobiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #469 Napisano 19 Listopada 2016 Brat ma 2.8 w lpg i ma rownolegle. Jest mechanikiem i bez problemu bardzo szybko się przełącza na lpg. Z tego co pamiętam co mi mówił bo też chciałem podpiąć szeregowo to w skrajnych przypadkach może coś zamarznąć ale nie pamiętam co i nie będę wymyślał. Pytanie co znaczy dla ciebie jeździć cały czas na PB. Bo może robisz odcinki 2km to się nie dziwię bo mój ALT przełącza się przy mrozach ale do -10 w granicach maks. 3km a w 2.8 jest 6 garów więc jest co grzać. Wiem bo miałem s8 d2 4.2 i mu wystarczało 500-700 metrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #470 Napisano 19 Listopada 2016 Brat ma 2.8 w lpg i ma rownolegle. Jest mechanikiem i bez problemu bardzo szybko się przełącza na lpg. Z tego co pamiętam co mi mówił bo też chciałem podpiąć szeregowo to w skrajnych przypadkach może coś zamarznąć ale nie pamiętam co i nie będę wymyślał. Pytanie co znaczy dla ciebie jeździć cały czas na PB. Bo może robisz odcinki 2km to się nie dziwię bo mój ALT przełącza się przy mrozach ale do -10 w granicach maks. 3km a w 2.8 jest 6 garów więc jest co grzać. Wiem bo miałem s8 d2 4.2 i mu wystarczało 500-700 metrów. Tak są to bardzo krótkie odcinki, po za tym jest to instalacja prinsa i niestety temp. minimalna przełączenia na lpg jest na wyższym poziomie niż w instalacjach innych producentów. Mniejsza o to na razie chodzi i to całkiem dobrze. A zamarzać może parownik, tylko zastanawiam się czemu skoro przepływ wody przy szeregu to 100% możliwego przepływu. W przypadku trójnika właśnie może woda nie docierać odpowiednio szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #471 Napisano 30 Listopada 2016 (edytowane) Jak mogę to dołożę temat. BW50 ma dwie wersję: z zielonym podświetlaniem zegara i czerwonym ( odpowiednio 30 min i 60 min) Jakie numery pieca są na 60 min?. Czy tylko sama zmiana zegara powoduje uruchamianie albo na 30 minut albo na 60?. Co w przypadku pilota. Dziękuje Edytowane 30 Listopada 2016 przez Temex Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #472 Napisano 30 Listopada 2016 Sama zmiana zegarka. Jak kupisz zegarek z zielonym podświetleniem będzie 30 jak będzie czerwone to 60. Ja mam 2 zegarki i piec nie ma nic wspólnego z pracą w czasie. Panowie ja za to mam inne pytanie na wyjściu z zegarka tzn. OUT jakie pojawia się napięcie??? 12V???? Bo podłączyłem pod przekaźnik pompkę wody po to że jak uruchomię silnik to żeby pompka od webasta pracowała a nie blokowała obieg a jak silnik nie pracuje to webasto sobie uruchamia pompkę. Tylko jest problem taki że jak przekaźnik załączy pompkę w czasie gdy silnik uruchomię a załączę webasto żeby szybciej dogrzało silnik to webasto jak by nie widziało pompki i od razu załącza się przedmuch i się wyłącza a jak załączę pierwsze webasto a potem silnik to webasto idzie. Dlatego potrzebuję informację jakie napięcie pojawia się na wyjściu z OUT zegarka po to żeby zastosować kolejny przekaźnik. KrajesK ale temp. załączania można przestawić w kompie LPG. Tylko trzeba ustawić tak żeby nie kulawił silnik. A czy to Prins czy Zenit albo STAG to jedno i to samo tylko więcej kasy się płaci. Mi się dłużej załączał na gaz po zamontowaniu webasta bo pompka wody blokowała przepływ ale jak podłączyłem pompkę od webasta po zapłonie żeby nie stosować drugiej pompki to LPG załącza się tak jak było wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #473 Napisano 30 Listopada 2016 Sprawdzę Ci jutro napięcie u mnie jeżeli chcesz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #474 Napisano 1 Grudnia 2016 Będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #475 Napisano 1 Grudnia 2016 KrajesK ale temp. załączania można przestawić w kompie LPG. Tylko trzeba ustawić tak żeby nie kulawił silnik. A czy to Prins czy Zenit albo STAG to jedno i to samo tylko więcej kasy się płaci. Mi się dłużej załączał na gaz po zamontowaniu webasta bo pompka wody blokowała przepływ ale jak podłączyłem pompkę od webasta po zapłonie żeby nie stosować drugiej pompki to LPG załącza się tak jak było wcześniej. w mojej instalacji nie można opuścić temp. poniżej 35* chyba, w każdym razie mam minimalną możliwą Tylko jest problem taki że jak przekaźnik załączy pompkę w czasie gdy silnik uruchomię a załączę webasto żeby szybciej dogrzało silnik to webasto jak by nie widziało pompki i od razu załącza się przedmuch i się wyłącza a jak załączę pierwsze webasto a potem silnik to webasto idzie. tez tak chciałem zrobić lecz po konsultacji człowiekiem uzyskałem inf. że webasto nie ruszy bo przed każdym uruchomieniem robi test podzespołów i jak pompka uruchomiona to webasto nie ruszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #476 Napisano 1 Grudnia 2016 KrajesK no to temperaturę masz idealną do załączania LPG. Ja jak założyłem w równolegle wszystko to webasto blokowało przepływ jak nie pracowało. A teraz jest gites. Nie rozumiem dlaczego u ciebie niby się wolno załącza. P.S. Jak dostanę przekaźnik i mi się uda to napiszę czy chodzi idealnie tzn. czy pompka przejdzie test podzespołów. Na razie tylko czekam co jest na wyjściu OUT tzn. napięcie jakie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #477 Napisano 1 Grudnia 2016 Będę wdzięczny Wojtf23 nie miałem możliwości dzisiaj wszystko sprawdzić ale: Wg tej rozpiski http://www.carsystems.pl/?a=sklep.artykul&id=12&kategoria=22 Out jest na zielonym kablu. Przy wyłączonym zegarze nie ma napięcia. Po przekręceniu kluczyka/ uruchomieniu silnika też nie ma napięcia. Napięcie pojawia się na chwilę przy włączeniu bądź wyłączeniu webasto pilotem (posiadam telestart T80). Sprawdzę jeszcze napięcie przy włączonym zegarze i poszczególnych przyciskach ale zaznaczam że mi webasto padło. Czy mimo uszkodzenia Webasta przekaźnik powinien cykać? bo u mnie milczy chociaż zegar "działa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #478 Napisano 1 Grudnia 2016 Będę wdzięczny ok.12V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #479 Napisano 1 Grudnia 2016 (edytowane) polonez15 dzieki. Temex przekaźnik ???? przekaźnik uruchamia tylko climatronik albo wentylator. A skąd wiesz że padło??? Może nałapało błędów i się nie załączy. Jak byś miał faktycznie padnięte webasto to mam na zbyciu benzynowe bw50 przelewowe. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez wojtf23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #480 Napisano 2 Grudnia 2016 KrajesK no to temperaturę masz idealną do załączania LPG. Ja jak założyłem w równolegle wszystko to webasto blokowało przepływ jak nie pracowało. A teraz jest gites. Nie rozumiem dlaczego u ciebie niby się wolno załącza. P.S. Jak dostanę przekaźnik i mi się uda to napiszę czy chodzi idealnie tzn. czy pompka przejdzie test podzespołów. Na razie tylko czekam co jest na wyjściu OUT tzn. napięcie jakie??? Załączał... teraz jest wszystko w porzadku. Nie pisałem, że problem jest nadal pisalem, znikł po zainstalowaniu dodatkowej pompki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach