Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem właśnie na necie informację że jedynie oryginalny pilot T91 (analogowy - czarno/srebrny) współpracuje z centralą T80 - piloty OEM niestety nie. A taki pilot kosztuje tyle że już lepiej dokupić sobie centralkę T91 - taniej wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znalazłem właśnie na necie informację że jedynie oryginalny pilot T91 (analogowy - czarno/srebrny) współpracuje z centralą T80 - piloty OEM niestety nie. A taki pilot kosztuje tyle że już lepiej dokupić sobie centralkę T91 - taniej wyjdzie

A nie wiesz czy można jeszcze gdzieś kupić pilota do T80?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Nigdzie nie mogę dostać pilota do T80. Znalazłem T90 z mercedesa i tu pytanie czy nie oriętuje się ktoś czy to będzie działać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czy nie prościej i wygodniej będzie zamiast Telestartu zastosować moduł np. GSM2. Ja też swojego czasu napaliłem się na Telestarta ale jak zestawiłem funkcjonalność to bez sensu targać następnego pilota, a komórkę prawie zawsze ma się przy sobie. Nie wspomnę już o dodatkowych funkcjach jakie dają 4wejscia/4wyjścia i praktycznie nieograniczony zasięg. Starter Play za 5zł + 5zł doładowanie i na rok jest spokój. Posiadane już graty sprzedać i duża część się zwróci.

http://www.elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=117

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat ( nie mogę tworzyć nowych postów ). Szukam kogoś kto jest w stanie naprawić zainstalowane webasto DW50 w Passat 1.9Tdi z 1998 ( climatronic ). Uruchamia się , wyzwala climatronic , pod maską coś "pyrka" po jakiś 20s leci dym z pod maski ( jak patrze na piec webasto to z niego leci ten dym z każdej dziurki w obudowie. Zabardzo nikt nie wie co mu jest i mówią że mam sobie kupić sprawny na allegro i mi przełożą! Samemu się za to nie biorę - szukam kogoś kto się zna!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sam piec robi się gorący? jeżeli tak to znaczyło by że nie ma obiegu wody i zostaje awaryjnie wyłączony z powodu przegrzania. Prawdopodobnie uszkodzony silnik/zużyte szczotki wewnętrznej pompy wody w piecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A słychać pracujący wentylator w piecu? Możliwe że właśnie on nie działa, piec nie dostaje powietrza i dymi wszędzie jak paliwo się zapali. To pyrkanie to pewnie pompka paliwa. I zobacz jeszcze czy z wydechu webasto leci dym, czy nie jest zapchany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadałem kiedyś passata b5 1.9tdi 110km (bez climatronika) i było w nim webasto lecz czas było sprzedać auto a szkoda było oddawać razem z nim więc wymontowałem je. Wyglądało to tak :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef1c2791aada28c5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e9e57ad02354a00.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3f43a60b97e1649.html

Teraz mam autko tak jak w opisie z climatronikiem i moje pytanie czy to wszystko podejdzie do nowszego modelu? I jeżeli tak to prosił bym o kontakt jakiegoś sprawdzonego majstra który by się podjął tej operacji. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej model który masz DW 50 podejdzie do PD. Zasilanie paliwem trzeba zrealizować przez wpięcie się w powrót paliwa do baku. Jeżeli chodzi o Climatronic to najmniejszy problem, jest już przystosowany do współpracy z Webastem, wszystkie szczegóły są zawarte w schemacie który załączył kolega Łukasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za pozytywne informacje :D a teraz kto by mógł się podjąć tego zadania, gdyż chce żeby zrobiła to osoba która już to robiła i wie wszystko co i jak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co obserwuję to zainteresowanie pewnie wzrośnie dopiero przed sezonem "grzewczym". Wtedy najlepiej sprzedawać, a sam zestaw ze słusznym sterowaniem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przymierzam się do kupna czegoś takiego, na co zwrócić uwagę, jakie rodz. sterowania występują. Wiem że można poprzez pilot, zegar, telefon (nie wiem dokładnie jak się to obsługuje sms?) proszę o pomoc w doborze modelu, na pewno chciałbym aby była możliwość sterowania z pilota i zegara np. codziennie o tej samej porze. Montaż do auta w opisie 1,9tdi avf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem że można poprzez pilot

pilotem możesz odpalać tak jak zegarem np.

codziennie o tej samej porze
+ dodatkowo jeszcze zdalne sterowanie które ma naprawdę bardzo dobry zasięg (wiem bo używam) ja mam u siebie thermo top e + Telestart T100 HTM. Bardzo dobra sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek warto przeczytać cały wątek od początku, powinno rozjaśnić temat. Od siebie dodam że najlepiej pod względem finansowym upolować kompletny zestaw zdemontowany z samochodu albo z kompletowany w funkcjonalną całość. Każde brakujące akcesoria swoje kosztują...

Zasadniczo Passat B5 fabrycznie nie był wyposażany w Webasto, jedynie dokładano je na zamówienie w serwisie. W związku z tym nie musi być to zestaw dedykowany do Passata tylko może być to np. Analogowy zestaw Thermo Top Z / C / E z odpowiednią wersją sterowania. Przydatna ale nie niezbędna jest tylko dedykowana do paska blacha montażowa samego pieca która ułatwia montaż...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych specjalistów.

 

Mam do Was kilka małych ale bardzo istotnych pytań (niestety szkoda że po fakcie), ponieważ instalując webasto w passacie b5 130 km AWX natrafiłem na kilka niezgodności z instrukcją do webasta które posiadam a jest to Webasto thermo top C.

W instrukcji jest zaznaczone, ze podpinamy się pod prawy wąż od nagrzewnicy(stojąc z przodu auta) Oto linki do zdjęć z instrukcji:

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/woda%20webasto1.png

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/woda%20webasto2.png

I link do samej instrukcji:

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/Webasto_Passat_Diesel_ab_01.pdf

Tutaj jeszcze schemat obiegu wody w passacie tdi 90 i 110 km

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/obieg%20wody%20tdi.png

Schematu obiegu wody do 130 km nie znalazłem i z tąd cały kłopot.

Otóż problem polega na tym że w silniku 130 km AWX węże podłączone są z nagrzewnicą w trochę inny sposób tak jakby przeplatają się ze sobą tzn ten prawy wąż od nagrzewnicy(stojąc z przodu auta) idzie w lewą stronę do silnika, natomiast ten lewy od nagrzewnicy(stojąc z przodu auta) idzie w prawą stonę tak jakby w stronę chłodnicy oleju. Oto prowizoryczny schemat (schemat 90 i 110 km przerobiony po swojemuna 130 km)

 

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/obieg%20wody%20tdi%20AWX.png

 

Chciałem właśnie zapytać czy może ktoś wie czy obieg wody na tym przerobionym przezemnie schemacie będzie wyglądał właśnie tak jak na zaznaczonych strzałkach inaczej mówiąc czy webasto będziemy wpinać właśnie w taki sposób jak na poniższym zdjęciu?

 

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/obieg%20wody%20tdi%20AWX%20WEBASTO.png

 

Druga sprawa jest już trochę bardziej skomplikowana a chodzi o to jakie szkody może spowodować wpięcie webasta w kierunku przeciwnym do obiegu wody. Czas oczywiście pokaże ale jak narazie wiem że jest to przejechaniu 5 km wyciek wody z układu i komunikat mówiący „STOP” a z kąd ta woda ciekła to nie wiem ale nie była ona z nowych łączeń do pieca a wydaje mi się że mogła być z uszczelki pod pompą wody w silniku. Jak narazie nie wiem również jaki jest przez ten zabieg stan pompy wody w piecu i czy czasem jej odłamki nie popłynęly gdzieś w siną dal…Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na pierwszy rzut oka dla mnie to jest zamieszane. lewy waz od nagrzewnicy (stojąc od przodu) to powrót. My mamy wpiąć się w zasilanie czyli waz prawy a blok silnika. Ciecz ma być tłoczona w stronę nagrzewnicy. Co do uszkodzeń do sama pompa wody przy piecu się nie rozleci, raczej od razu sterownik webasta wykryje większy pobór mocy przez pompę i ja wyłączy.

ps.

Bardziej pasuje tu schemat obiegu cieczy dla silników benzynowych z Sam naprawiam..., przynajmniej jeżeli chodzi o połączenia blok-nagrzewnica.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam nowy rysunek obiegu wody w AWX w którym ponumerowałem węże(aby uniknąć mówienia prawy bądź lewy)

 

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/obieg%20wody%20tdi%20AWX%2012.png

 

Tutaj jeszcze zdjęcie samych węże z AWX i tak jak widać przeplatają się.

 

https://dl.dropbox.com/u/16006167/Webasto/ThermoTest_w1_19_pl_pl/w%C4%99%C5%BCe%20nagrzewnicy%20Passat%20AWX.JPG

 

Z tego co kolega napisał zrozumiałem że wąż numer 1 to powrót a wąż numer 2 to zasilanie i tym wężem woda idzie z silnika do nagrzewnicy więc w niego się wpinamy. Muszę przyznać że tak właśnie wpieliśmy się no i coś jednak jest nie tak. Mi się wydaje że wąż numer 2 to powrót a numer 1 to zasilanie i nim woda idzie z silnika do nagrzewnicy ale tak jak mówie mi się tylko wydaje a jak to jest? Może ktoś coś wie…?

 

Co do sterownika webasta to raczej nic nie wykrył, ponieważ piec nie był podłączony do żadnego zasilania. Był tylko wpięty w obieg wody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest poprawnie na twoich rysunkach, pokrywa się to z dokumentacja montażową Webasto thermo top c właśnie do silników PD. Ja i kilka osób na forum też mam tak zamontowane i wszystko śmiga. Jeżeli webasto było nie załączone to woda przez tą pompkę swobodnie przepływa i tym bardziej nic się nie może stać nawet jak by było odwrotnie. Sugeruje aby jeszcze raz wszystko dokładnie sprawdzić czy jest szczelne i drożne. Można dla testu wstawić kawałki z przezroczystego węża igelitowego którego można kupić na metry w Praktikerze, będzie widać jak woda przepływa.

Poczytaj wątki na temat odpowietrzania układu chłodzenia, tam też jest mowa o tym jak krąży woda przez nagrzewnice.

Edytowane przez GRZECHHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności