Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

sproboj na elektrodzie zapytac ja na CANach sie nie znam:glaszcze Ale czy napewno masz CAN ? (z opisu na avatarze twierdze ze nie ) Moze webasto analogowe jest? Zegar 1533 tez do analogow jest. Mechanicznie to mogal pasc pompka (sproboj ja wykrecic i przeczyscic) i nie daje paliwa

Edytowane przez kajos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest cyfrowy, zegar steruje piecem przez sygnał w-bus,na elektrodzie nikt nie odpowiada.Sam piec z tego co mi wiadomo oprócz sterownika niczym się nie rożni od pieca analogowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak niczym sie nie rozni.

 

A to znaczy ze masz cyfrowa plytke w piecu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie płytka jest cyfrowa,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sterownik jest cyfrowy z CAN w wiekszosci przypadkow mozna go odpalic cyfrowym sygnalem z 1533 badz pilotem np. T90. Na ten drugi błąd bym nie zwracał uwagi bo prawdopodobnie jest związany brakiem oryginalnej magistrali miedzy elektroniką samochodu a sterownikiem, nie powinien on wpływać na pracę pieca. Pierwszy błąd może sugerować problem ze sztyftem żarowym/czujnikiem płomienia w piecu. Czy po połączeniu przez ThermoTest dało się odpalić piec z poziomu porgramu? tTam dużo informacji widac na wsaźnikach monitorujących prace komponentów. Ewentualnie powinno dać się wykonać test sztyftu żarowego/czujnika płomienia. Czy po takim nieudanym starcie bądz przerwie w działaniu webasto bardzo kopci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GRZECHHH ma rację objawy wskazują na kończenie się sztyftu lub zabrudzenie komory spalania. Podejrzewam że ani ty ani poprzedni właściciel nie czyścili jej (sprawdź interfejsem ile godzin pracy miało miało twoje webasto) pow 300h należy mu się czyszczenie. Jeżeli jeździłeś na BIO to wtedy już po 50 h cały piec jest zawalony.

P.S. Zegar 1533 odpali ci większość webast po can-ie ale jeżeli chodzi o T90 to tylko oryginalny moduł, OEM - owe wersje jakich pełno na allegro w wielu wypadkach nie zadziałają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Werbasto z Thermo topa odpala normalnie nie kopic, wrzucam screen z informacjami o piecyku

 

webasto5.jpg

Edytowane przez Kosi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie zrobilem dzis uchwyt na webasto do 3bg i mam problem a nawet kilka. Jakimi srobkami jest przykrecone webasto do uchwytu - cos mi sie wydaje ze m6 to to nie jest bo jakos dziwnie sie wkreca a nie chce spartolic gwintu. Drugi problem to brak miejsca - pod pompa abs jest jeszcze pompa od esp i tam wystaje mi jakas rurka wiec blache mam dosunieta prawie do rurki i wtedy taki korek z ukladu chlodzenia dotyka mi do obudowy webasta.

1 to ten korek

2 w tym miejscu jest ta pompa i owa metalowa rurka

3 tu widac ile jest miejsca

4 jesli dobrze rozumiem to miedzy tym korkiem apiecem ma byc 15mm chyba ze zle tlumacze

web.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rouch -

 

1. śruby przykręcające webasto do blachy są oczywiście nietypowe. Są to co prawda 6mm średnicy ale gwint nie jest metryczny (przypomina on trochę gwint na wkrętach) oznaczenie oryginalne EJOTPT10DG60x18.

 

2. miejsca jest pod dostatkiem - nie narzekaj ;)

 

3. tak dobrze tłumaczysz - pomiędzy tym korkiem a webasto powinno być ok 15 mm (jak będzie 10 mm to tragedii nie będzie). Jak sobie przypominam w przypadku twojego silnika powinieneś odgiąć druciany uchwyt rurki oznaczony nr 1 na twoim rysunku by odsunąć tą rurkę od webasta (u mnie nie było takiej potrzeby). Za to musiałem ciąć bosh-em oryginalną blachę bo za diabła nie chciała pasować.

 

Rob75 - nie spotkałem się z polskim tłumaczeniem (a szukałem dość ostro i przypuszczam że takowego nie ma) - znalazłem za to wersję angielską - dla mnie bardziej zjadliwą od niemieckiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sroby dwie dostalem u goscia co zaklada webasta. Z tym miejscem to lipa bo przeszkadza mi przewod kolo pompki esp (pompka ponizej abs-u) i niestety jak wloze tam webasto to blacha dotyka mi do tej rurki a korek do webasta i niemam tam nawet mm luzu. mozesz zrobic fotke jak to wyglada u Ciebie a ja postaram sie zrobic jak u mnie to wyglada i co przeszkadza. ile dales za blache i gdzie kupiles - jakiej ona jest grubosci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobilem dzis fotke tego co mi przeszkadza

DSC04299.jpg

chodzi mi o ta metalowa rurke pod pompa abs - widok z gory

DSC04301.jpg

tu widok z boku widac dodaktowa pompe i owa rurke ktora mi przeszkadza.

Edytowane przez ronuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam też taka wersje ABS/ESP z ta dodatkowa pompą doładowującą i nie przypominam sobie aby jakaś rurka stanowiła przeszkodę. Na pewno da się ja z wyczuciem lekko podgiąć.

 

Jeżeli komuś zależy to na allegro wypatrzyłem ori. blachę montażową:

http://moto.allegro.pl/wspornik-blacha-montazowa-webasto-passat-b5-b5-fl-i2112087361.html

 

ps.

Sam kiedyś jej poszukiwałem ale w końcu wziąłem kawał blachy ocynkowanej bodajże 2,5mm w formie prostokąta i po przymiarce bez problemu się sprawdziła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. Faktycznie da sie to upchnac ale u mnie rureczka troche przeszkadza. Webasto juz jakis czas mam zamontowane i jest to super sprawa. W lecie jeszcze tylko musze zrobic dojscie z baku (teraz jest butelka) i przerobic na ogrzewanie postojowe. Jakimi wezami podlanczales webasto? kombinowales czy kupiles ori w serwisie? ja znalazlem numerki wezy ale do audi a6 z silnikiem 130 lub 110 ale pan nie jest w stanie powiedziec czy beda pasowac do mnie bo oni moga tylko sprawdzic po nr vin jesli aito mialo orginalnie webasto - czyli w naszym przypadku nic nie sprawdzi :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jak sprawdzić ręcznie czy webasto działa? mam założone chyba od nowości w serwisie, ale nie wiem jak go uruchomić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód paliwowy zastosowałem dedykowany 4x2mm z allegro dodatkowo dla osłony w całości wpuściłem go w czarny peszel o dobranej średnicy i podczepiony pod przewody hamulcowe.

Jeżeli chodzi o podłączenie wody to przeciąłem oryginalny wąż miedzy silnikiem a nagrzewnicą po czy z obu stron go przedłużyłem stosując takie adaptery/beczki i docinając na odpowiednią długość dodatkowe kawałki węży gumowych tak aby starczyły do pieca. Już ponad rok siedzi w aucie i nie było problemów.

 

Jeżeli chodzi o pytanie jak sprawdzić to czy Webasto działa to zrozumiem że nigdzie w kabinie nie został zlokalizowany mały sterownik z wyświetlaczem lcd który wyświetla godzinę. W takim razie aby coś dalej poradzić proszę sprawdzić jaki model webasta siedzi pod maską, są przynajmniej dwie możliwości:

-nowsze ThermoTop C

-starsze ThermoTop DW50

2075998238.jpg

2121806131.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki .sprawdziłem i mam dw50 ( mam jakieś 3 książeczki do webasto ale po niemicku) Tak nie mam żadnego wyświetlacza dodatkowego w kabinie.więc jak mogę to uruchomić sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podaniu +12V na pin nr 1 w 6-cio pinowej wtyczce powinno ci się uruchomić. Dobrym pomysłem byłoby odszukanie bezpieczników - powinny być po stronie kierowcy tam gdzie są inne bezpieczniki tam też możesz znaleźć moduł sterowania radiowego. Webasta w B5 były montowane jako opcja na specjalne życzenie w salonach - nie jest to instalacja fabryczna. Więc bez zdjeć trudno wyrokowac coś wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki, na weeked jadę do teściów, oni mają ciepły garaż więc zrobię fotki i sprawdzę napięcie w tej wtyczce.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Strohs dobrze pisze. Od siebie dodam że gdzieś pod maską albo nad nogami kierowcy należy szukać czegoś takiego jak na zdjęciu, powinny być trzy miejsca na bezpieczniki i ewentualnie jeszcze miejsce na przekaźnik. Trzeba skontrolować czy są sprawne, ewentualnie wymienić.

Jeżeli nie udało się zlokalizować bezpieczników można sprawdzić główne zasilanie pieca w tym celu należy wypiąć 2pinowy wtyk i sprawdzić czy dochodzi +12V, powinno być mimo wyłączonego silnika lub zapłonu.

Do próby odpalenia tak jak kolega wyżej napisał, można podpiąć się pod 1pin złącza 6pinowego - można zarówno podpiąć się pod przewód który dochodzi do tego złącza jak i wypiąć wtyczkę i bezpośrednio na pin dać napięcie. [Piszę to ponieważ dla nowszych piecy Thermo Top Z/C/D wtyczka 6pinowa musi być wpięta! z niej zasilana jest pompa paliwa, zostaje więc tylko podpiąć się pod przewód wychodzący z wtyczki]

zlacze.PNG

bezpiecz.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności