kajos Zgłoś #81 Napisano 4 Stycznia 2012 (edytowane) sproboj na elektrodzie zapytac ja na CANach sie nie znam:glaszcze Ale czy napewno masz CAN ? (z opisu na avatarze twierdze ze nie ) Moze webasto analogowe jest? Zegar 1533 tez do analogow jest. Mechanicznie to mogal pasc pompka (sproboj ja wykrecic i przeczyscic) i nie daje paliwa Edytowane 4 Stycznia 2012 przez kajos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosi Zgłoś #82 Napisano 4 Stycznia 2012 Sterownik jest cyfrowy, zegar steruje piecem przez sygnał w-bus,na elektrodzie nikt nie odpowiada.Sam piec z tego co mi wiadomo oprócz sterownika niczym się nie rożni od pieca analogowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #83 Napisano 5 Stycznia 2012 Tak niczym sie nie rozni. A to znaczy ze masz cyfrowa plytke w piecu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosi Zgłoś #84 Napisano 5 Stycznia 2012 dokładnie płytka jest cyfrowa, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #85 Napisano 5 Stycznia 2012 Jezeli sterownik jest cyfrowy z CAN w wiekszosci przypadkow mozna go odpalic cyfrowym sygnalem z 1533 badz pilotem np. T90. Na ten drugi błąd bym nie zwracał uwagi bo prawdopodobnie jest związany brakiem oryginalnej magistrali miedzy elektroniką samochodu a sterownikiem, nie powinien on wpływać na pracę pieca. Pierwszy błąd może sugerować problem ze sztyftem żarowym/czujnikiem płomienia w piecu. Czy po połączeniu przez ThermoTest dało się odpalić piec z poziomu porgramu? tTam dużo informacji widac na wsaźnikach monitorujących prace komponentów. Ewentualnie powinno dać się wykonać test sztyftu żarowego/czujnika płomienia. Czy po takim nieudanym starcie bądz przerwie w działaniu webasto bardzo kopci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strohs Zgłoś #86 Napisano 5 Stycznia 2012 GRZECHHH ma rację objawy wskazują na kończenie się sztyftu lub zabrudzenie komory spalania. Podejrzewam że ani ty ani poprzedni właściciel nie czyścili jej (sprawdź interfejsem ile godzin pracy miało miało twoje webasto) pow 300h należy mu się czyszczenie. Jeżeli jeździłeś na BIO to wtedy już po 50 h cały piec jest zawalony. P.S. Zegar 1533 odpali ci większość webast po can-ie ale jeżeli chodzi o T90 to tylko oryginalny moduł, OEM - owe wersje jakich pełno na allegro w wielu wypadkach nie zadziałają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosi Zgłoś #87 Napisano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Werbasto z Thermo topa odpala normalnie nie kopic, wrzucam screen z informacjami o piecyku Edytowane 6 Stycznia 2012 przez Kosi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #88 Napisano 14 Stycznia 2012 panowie zrobilem dzis uchwyt na webasto do 3bg i mam problem a nawet kilka. Jakimi srobkami jest przykrecone webasto do uchwytu - cos mi sie wydaje ze m6 to to nie jest bo jakos dziwnie sie wkreca a nie chce spartolic gwintu. Drugi problem to brak miejsca - pod pompa abs jest jeszcze pompa od esp i tam wystaje mi jakas rurka wiec blache mam dosunieta prawie do rurki i wtedy taki korek z ukladu chlodzenia dotyka mi do obudowy webasta. 1 to ten korek 2 w tym miejscu jest ta pompa i owa metalowa rurka 3 tu widac ile jest miejsca 4 jesli dobrze rozumiem to miedzy tym korkiem apiecem ma byc 15mm chyba ze zle tlumacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob075 Zgłoś #89 Napisano 15 Stycznia 2012 witam czy ktoś ma przetłumaczony ten tekst jeśli tak to prosze o wstawienie http://www.lutschi.biz/passat/lutschi/Webasto_Passat_Diesel_ab_01.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strohs Zgłoś #90 Napisano 16 Stycznia 2012 Rouch - 1. śruby przykręcające webasto do blachy są oczywiście nietypowe. Są to co prawda 6mm średnicy ale gwint nie jest metryczny (przypomina on trochę gwint na wkrętach) oznaczenie oryginalne EJOTPT10DG60x18. 2. miejsca jest pod dostatkiem - nie narzekaj 3. tak dobrze tłumaczysz - pomiędzy tym korkiem a webasto powinno być ok 15 mm (jak będzie 10 mm to tragedii nie będzie). Jak sobie przypominam w przypadku twojego silnika powinieneś odgiąć druciany uchwyt rurki oznaczony nr 1 na twoim rysunku by odsunąć tą rurkę od webasta (u mnie nie było takiej potrzeby). Za to musiałem ciąć bosh-em oryginalną blachę bo za diabła nie chciała pasować. Rob75 - nie spotkałem się z polskim tłumaczeniem (a szukałem dość ostro i przypuszczam że takowego nie ma) - znalazłem za to wersję angielską - dla mnie bardziej zjadliwą od niemieckiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #91 Napisano 19 Stycznia 2012 sroby dwie dostalem u goscia co zaklada webasta. Z tym miejscem to lipa bo przeszkadza mi przewod kolo pompki esp (pompka ponizej abs-u) i niestety jak wloze tam webasto to blacha dotyka mi do tej rurki a korek do webasta i niemam tam nawet mm luzu. mozesz zrobic fotke jak to wyglada u Ciebie a ja postaram sie zrobic jak u mnie to wyglada i co przeszkadza. ile dales za blache i gdzie kupiles - jakiej ona jest grubosci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #92 Napisano 25 Stycznia 2012 (edytowane) zrobilem dzis fotke tego co mi przeszkadza chodzi mi o ta metalowa rurke pod pompa abs - widok z gory tu widok z boku widac dodaktowa pompe i owa rurke ktora mi przeszkadza. Edytowane 25 Stycznia 2012 przez ronuch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #93 Napisano 17 Lutego 2012 U siebie mam też taka wersje ABS/ESP z ta dodatkowa pompą doładowującą i nie przypominam sobie aby jakaś rurka stanowiła przeszkodę. Na pewno da się ja z wyczuciem lekko podgiąć. Jeżeli komuś zależy to na allegro wypatrzyłem ori. blachę montażową: http://moto.allegro.pl/wspornik-blacha-montazowa-webasto-passat-b5-b5-fl-i2112087361.html ps. Sam kiedyś jej poszukiwałem ale w końcu wziąłem kawał blachy ocynkowanej bodajże 2,5mm w formie prostokąta i po przymiarce bez problemu się sprawdziła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ronuch Zgłoś #94 Napisano 17 Lutego 2012 Dzieki za info. Faktycznie da sie to upchnac ale u mnie rureczka troche przeszkadza. Webasto juz jakis czas mam zamontowane i jest to super sprawa. W lecie jeszcze tylko musze zrobic dojscie z baku (teraz jest butelka) i przerobic na ogrzewanie postojowe. Jakimi wezami podlanczales webasto? kombinowales czy kupiles ori w serwisie? ja znalazlem numerki wezy ale do audi a6 z silnikiem 130 lub 110 ale pan nie jest w stanie powiedziec czy beda pasowac do mnie bo oni moga tylko sprawdzic po nr vin jesli aito mialo orginalnie webasto - czyli w naszym przypadku nic nie sprawdzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0069 Zgłoś #95 Napisano 18 Lutego 2012 witam, jak sprawdzić ręcznie czy webasto działa? mam założone chyba od nowości w serwisie, ale nie wiem jak go uruchomić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #96 Napisano 19 Lutego 2012 Przewód paliwowy zastosowałem dedykowany 4x2mm z allegro dodatkowo dla osłony w całości wpuściłem go w czarny peszel o dobranej średnicy i podczepiony pod przewody hamulcowe. Jeżeli chodzi o podłączenie wody to przeciąłem oryginalny wąż miedzy silnikiem a nagrzewnicą po czy z obu stron go przedłużyłem stosując takie adaptery/beczki i docinając na odpowiednią długość dodatkowe kawałki węży gumowych tak aby starczyły do pieca. Już ponad rok siedzi w aucie i nie było problemów. Jeżeli chodzi o pytanie jak sprawdzić to czy Webasto działa to zrozumiem że nigdzie w kabinie nie został zlokalizowany mały sterownik z wyświetlaczem lcd który wyświetla godzinę. W takim razie aby coś dalej poradzić proszę sprawdzić jaki model webasta siedzi pod maską, są przynajmniej dwie możliwości: -nowsze ThermoTop C -starsze ThermoTop DW50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0069 Zgłoś #97 Napisano 21 Lutego 2012 dzięki .sprawdziłem i mam dw50 ( mam jakieś 3 książeczki do webasto ale po niemicku) Tak nie mam żadnego wyświetlacza dodatkowego w kabinie.więc jak mogę to uruchomić sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Strohs Zgłoś #98 Napisano 22 Lutego 2012 Po podaniu +12V na pin nr 1 w 6-cio pinowej wtyczce powinno ci się uruchomić. Dobrym pomysłem byłoby odszukanie bezpieczników - powinny być po stronie kierowcy tam gdzie są inne bezpieczniki tam też możesz znaleźć moduł sterowania radiowego. Webasta w B5 były montowane jako opcja na specjalne życzenie w salonach - nie jest to instalacja fabryczna. Więc bez zdjeć trudno wyrokowac coś wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0069 Zgłoś #99 Napisano 22 Lutego 2012 oki, na weeked jadę do teściów, oni mają ciepły garaż więc zrobię fotki i sprawdzę napięcie w tej wtyczce.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #100 Napisano 23 Lutego 2012 Kolega Strohs dobrze pisze. Od siebie dodam że gdzieś pod maską albo nad nogami kierowcy należy szukać czegoś takiego jak na zdjęciu, powinny być trzy miejsca na bezpieczniki i ewentualnie jeszcze miejsce na przekaźnik. Trzeba skontrolować czy są sprawne, ewentualnie wymienić. Jeżeli nie udało się zlokalizować bezpieczników można sprawdzić główne zasilanie pieca w tym celu należy wypiąć 2pinowy wtyk i sprawdzić czy dochodzi +12V, powinno być mimo wyłączonego silnika lub zapłonu. Do próby odpalenia tak jak kolega wyżej napisał, można podpiąć się pod 1pin złącza 6pinowego - można zarówno podpiąć się pod przewód który dochodzi do tego złącza jak i wypiąć wtyczkę i bezpośrednio na pin dać napięcie. [Piszę to ponieważ dla nowszych piecy Thermo Top Z/C/D wtyczka 6pinowa musi być wpięta! z niej zasilana jest pompa paliwa, zostaje więc tylko podpiąć się pod przewód wychodzący z wtyczki] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach