HoSe Zgłoś #1 Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam. Czy jest możliwe samemu w garażu wymienić w pasku tzw. wzmocnienie przednie, belkę (rurę) którą idzie powietrze z turbo na drugą stronę silnika do intercoolera ? Przy wymianie opornicy wentylatora klimy zauważyłem, że jest ta rura mocno skorodowana nie tylko na zewnątrz ale również w gnieździe szybkozłączki gumowego węża który idzie do intercoolera . I tam mam lekkie przedmuchy. Poradźcie mi, bo tą rurą połączone są dwie podłużnice i boję się o nie po zdjęciu tej wzmocnienia. Auto jest bezwypadkowe, ale nie chciałbym jakiś sensacji po rozebraniu przodu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angel1989 Zgłoś #2 Napisano 8 Sierpnia 2010 oczywisci ze idzie musisz zdiac cały przód i zabrac sie za odkrecanie tej belki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_rider Zgłoś #3 Napisano 8 Sierpnia 2010 Ale wcześniej chyba trzeba podeprzeć silnik najlepiej jakimś lewarkiem hydraulicznym lub żabą z deską bo z tego co pamiętam to o tą belkę opiera się silnik (poduszka nr 32a i to co za nią). Teoretycznie od tyłu powinna go przytrzymać skrzynia żeby nie poleciał do przodu, ale ja bym asekuracyjnie coś podłożył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wincent Zgłoś #4 Napisano 8 Sierpnia 2010 Nic nie trzeba podpierać, silnik po odkręceniu tej rury nie siada. Wyciągasz kierunki, odkręcasz zderzak, (nie pamiętam chyba intercooler też trzeba wyjąc), obejmy od przewodów, 4 śruby torx z każdej podłużnicy i trzymasz rurę w ręcach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #5 Napisano 8 Sierpnia 2010 Wyciągasz kierunki W 3BG kierunek nie jest osobno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lucek Zgłoś #6 Napisano 8 Sierpnia 2010 Spokojnie możesz zrobić to sam jeśli chłodniczke od klimy masz na elastycznym złączu jeżeli auto nie było bite przód ci się nierozejdzie uważaj tylko na zatrzaski od zderzaka:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LshineG Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2011 Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Poprzedni właściciel uderzył w krawężnik przez co belka od intercoolera w jednym miejscu jest wgnieciona (nie całkiem ale tak do połowy, jest cala szczelna). Więc czeka mnie w najbliższym czasie jej wymiana, i czy spadek mocy auto może mieć właśnie przez tą belkę gdyż samochód nie dostaje tyle powietrza do turbo ile powinien? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorally Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2011 Jak nie ma odpowiedniego ciśnienia, to albo układ nieszczelny, może turbo niedomaga. Wcześniej przeskanuj kompa aby zobaczyć czy są i jakie błędy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2012 Miałem taką przygodę że w serwisie Seata (byłem w pilnej potrzebie akurat tu miałem blisko) mocowali mi osłonę pod silnik, bo o mało jej nie zgubiłem. Niestety jak się okazało chłopak przykręcił mi osłonę wkrętami w dwóch miejscach do tej metalowej rury intercoolera. Niby rachunek mam planuję jechać z reklamacją ale jak tu czytam, wymiana tej rury to spore grzebanie, boję się że jeszcze mi coś znowu popsują albo zakleją poxipolem i powiedzą że wymienili. Co o tym sądzicie - pomijając zwykłą sprawiedliwość czy w praktyce nie lepiej będzie udać się do zaufanego majstra żeby to rzeczywiście zakleił? Czy upierać się na wymianę rury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommi029 Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2012 Jeżeli to tylko wkręty to wystarczy zaspawać dziury migomatem, ale jedz do tego seata i zobacz co ci powiedzą?? Powinni zrobić to na własny koszt, pomijając że dziurę w rurze od turbo to może zrobić tylko matoł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2012 Będą spawać. Tylko facet stwierdził, że trzeba ją i tak zdemontować, bo tam w okolicy dużo oleju i ryzyko zapłonu przy spawaniu. Średnio mi się podoba pomysł demontażu całego przodu dla tak małej naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotor Zgłoś #12 Napisano 8 Lutego 2012 Zaspawali, zamalowali i chyba niczego do tej robótki nie rozbierali. Na razie jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2014 Czy ktoś wie jaki to rozmiar klucza zaznaczony na żółto? Śruby te mocują belkę wzmacniającą do podłużnic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miki66 Zgłoś #14 Napisano 18 Lipca 2014 czy ktoś wie jaki to rozmiar klucza zaznaczony na żółto?śruby te mocują belkę wzmacniającą do podłużnic. [attach=config]121354[/attach] t 50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #15 Napisano 18 Lipca 2014 Ok, dziekuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #16 Napisano 18 Lipca 2014 Ja mam oryginalne śruby i mam t45 , kolega się chyba pomylił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #17 Napisano 18 Lipca 2014 mam t45 potwierdzam Torx 45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach