Skocz do zawartości
HoSe

Wymiana "belki" rury przedniej do intercoolera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy jest możliwe samemu w garażu wymienić w pasku tzw. wzmocnienie przednie, belkę (rurę) którą idzie powietrze z turbo na drugą stronę silnika do intercoolera ? Przy wymianie opornicy wentylatora klimy zauważyłem, że jest ta rura mocno skorodowana nie tylko na zewnątrz ale również w gnieździe szybkozłączki gumowego węża który idzie do intercoolera . I tam mam lekkie przedmuchy. Poradźcie mi, bo tą rurą połączone są dwie podłużnice i boję się o nie po zdjęciu tej wzmocnienia. Auto jest bezwypadkowe, ale nie chciałbym jakiś sensacji po rozebraniu przodu.

Pozdrawiam.

belka intercooler.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywisci ze idzie musisz zdiac cały przód i zabrac sie za odkrecanie tej belki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wcześniej chyba trzeba podeprzeć silnik najlepiej jakimś lewarkiem hydraulicznym lub żabą z deską bo z tego co pamiętam to o tą belkę opiera się silnik (poduszka nr 32a i to co za nią). Teoretycznie od tyłu powinna go przytrzymać skrzynia żeby nie poleciał do przodu, ale ja bym asekuracyjnie coś podłożył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba podpierać, silnik po odkręceniu tej rury nie siada. Wyciągasz kierunki, odkręcasz zderzak, (nie pamiętam chyba intercooler też trzeba wyjąc), obejmy od przewodów, 4 śruby torx z każdej podłużnicy i trzymasz rurę w ręcach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyciągasz kierunki

 

W 3BG kierunek nie jest osobno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz zrobić to sam jeśli chłodniczke od klimy masz na elastycznym złączu jeżeli auto nie było bite przód ci się nierozejdzie uważaj tylko na zatrzaski od zderzaka:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Poprzedni właściciel uderzył w krawężnik przez co belka od intercoolera w jednym miejscu jest wgnieciona (nie całkiem ale tak do połowy, jest cala szczelna). Więc czeka mnie w najbliższym czasie jej wymiana, i czy spadek mocy auto może mieć właśnie przez tą belkę gdyż samochód nie dostaje tyle powietrza do turbo ile powinien?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma odpowiedniego ciśnienia, to albo układ nieszczelny, może turbo niedomaga. Wcześniej przeskanuj kompa aby zobaczyć czy są i jakie błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką przygodę że w serwisie Seata (byłem w pilnej potrzebie akurat tu miałem blisko) mocowali mi osłonę pod silnik, bo o mało jej nie zgubiłem. Niestety jak się okazało chłopak przykręcił mi osłonę wkrętami w dwóch miejscach do tej metalowej rury intercoolera. Niby rachunek mam planuję jechać z reklamacją ale jak tu czytam, wymiana tej rury to spore grzebanie, boję się że jeszcze mi coś znowu popsują albo zakleją poxipolem i powiedzą że wymienili. Co o tym sądzicie - pomijając zwykłą sprawiedliwość czy w praktyce nie lepiej będzie udać się do zaufanego majstra żeby to rzeczywiście zakleił? Czy upierać się na wymianę rury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to tylko wkręty to wystarczy zaspawać dziury migomatem, ale jedz do tego seata i zobacz co ci powiedzą?? Powinni zrobić to na własny koszt, pomijając że dziurę w rurze od turbo to może zrobić tylko matoł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będą spawać. Tylko facet stwierdził, że trzeba ją i tak zdemontować, bo tam w okolicy dużo oleju i ryzyko zapłonu przy spawaniu. Średnio mi się podoba pomysł demontażu całego przodu dla tak małej naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaspawali, zamalowali i chyba niczego do tej robótki nie rozbierali. Na razie jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jaki to rozmiar klucza zaznaczony na żółto?

Śruby te mocują belkę wzmacniającą do podłużnic.

 

Clipboard01.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś wie jaki to rozmiar klucza zaznaczony na żółto?

śruby te mocują belkę wzmacniającą do podłużnic.

 

[attach=config]121354[/attach]

 

t 50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziekuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalne śruby i mam t45 :), kolega się chyba pomylił :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam t45

potwierdzam Torx 45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności