neurojarre Zgłoś #1 Napisano 30 Lipca 2010 (edytowane) Oto kilka styli tuningowych. Zaczerpniete z forum KTK. Cult – obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy z moją starą walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW. Styl Angielski – wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna Styl Francuski – Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206. Styl Hiszpański – Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza). German Style – niskie, szerokie i czyste w rysunku fury. Tuning z niemiecka finezja i solidnością. Felgi z szerokim rantem, żadnych body kitów i spoilerów. Obniżenie sięga często 10 cm. Charakterystyczne są „boser-blick” znane jako „bad look”, usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii. Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana („ordnung muss sein”) oraz wypucowana i polakierowana, a niektóre części są pochromowane. We wnętrzu jest przeważnie klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze. Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD. Resto – skrót od „restoration”, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle. Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Przez wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu. Charakteryzuje się: - duża ilością dodatków z epoki - licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami - nieodłączna jest rdza JDM – Japan Domestic Market. Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym lakierem i chromowanymi felgami w umiarkowanych rozmiarach. Kluczem do stylu są smakowite dodatki kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, body kity Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS. W stylu tym nie ważne są osiągi a LOGO. Import Tuner – Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoilery w formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją Film: obie części „Szybkich i wściekłych” Drift Machine (D1) – auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i „wybebeszone” wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86. Hot Rod – klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty. Ulubione bazy: Ford T, Ford A, ’39 Mercury. Kustom & Leadsled – stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne. Ulubione bazy: Mercury z 1949r., Chevy Bel Air, Ford Fairlane Lowrider – styl pochodzący z Meksyku. Wielkie amerykańskie auto wyposażone w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem. W Polsce jest aktualnie 2-3 lowriderów Ulubione bazy: Chevrolet Impala 1963-64 r. DUB – na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA Ulubione bazy: Chrysler 300C oraz luksusowe SUVy i limuzyny. Bling Bling – chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs. Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade. Styl Sródziemnomorski - charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią. - duże, wręcz przesadzone spoilery - ogromne koła (możliwie największe) - duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych - wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem - często spotykane sa zawieszenia typu air-ride Wieś-style - przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować... Vip Style – DUB po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół „w negatywie” (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako „camber”. „Too much is not enough” tym kieruja sie japończycy w przeróbkach. Rat Style – przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu. Ulubiona baza: VW Golf mk1, VW Jetta, VW Polo. Myślę ,że ten temat będzie pomocny dla co niektórych chcących upiększyć swoje auta.Nie raz mam okazję widzieć w Żarach spaskudzone jeżdżące 4 kółka. Cytat z MOTOŻARY Nie znalazłem u nas na forum takiego tematu, może komuś chcącemu upiększyć Passzczaka się przyda.:fajny Edytowane 25 Grudnia 2010 przez neurojarre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #2 Napisano 30 Lipca 2010 heh nie ma jak to German Style chyba najbardziej pasuje do Passka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rufers Zgłoś #3 Napisano 31 Lipca 2010 do passata to VIP Style Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Druciarz83 Zgłoś #4 Napisano 31 Lipca 2010 heh nie ma jak to German Style chyba najbardziej pasuje do Passka popieram dobry GERMAN nie jest zly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #5 Napisano 31 Lipca 2010 German + Resto, jak dla mnie:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #6 Napisano 2 Sierpnia 2010 Kustom & Leadsled mozna by juz przez c to napisac jak inne sa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #7 Napisano 2 Sierpnia 2010 (edytowane) A właśnie że nie przez "C"... http://en.wikipedia.org/wiki/Kustom_(cars) Ewidentne błędy starałem się poprawić, choć to cytat, jednak tego celowo nie, bo nie błąd :fajny Poprawiłem link, bo nie działał. Edytowane 25 Grudnia 2010 przez neurojarre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #8 Napisano 2 Sierpnia 2010 no i co nei rozumiem czemu przez k? Wikipedia does not have an article with this exact name. nie wiem moze sie nei znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kr1st0 Zgłoś #9 Napisano 3 Sierpnia 2010 no i co nei rozumiem czemu przez k?Wikipedia does not have an article with this exact name. nie wiem moze sie nei znam Spróbuj teraz... http://en.wikipedia.org/wiki/Kustom_(cars) pzdr, kris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #10 Napisano 3 Sierpnia 2010 no tez nie dziala al tam gdzies doszedlem ze mozna uzywac k zamiast c bo cos tam dobra nie znam sie mozecie posprzatac w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #11 Napisano 3 Sierpnia 2010 przy kazdym opisie przydaly by sie jeszcze fotki auta w danym stylu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #12 Napisano 3 Sierpnia 2010 A właśnie że nie przez "C"... http://en.wikipedia.org/wiki/Kustom_(cars) Ewidentne błędy starałem się poprawić, choć to cytat, jednak tego celowo nie, bo nie błąd :fajny [ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Custom_car[/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #13 Napisano 3 Sierpnia 2010 JDM a gdzie owiewki jako nieodzowny element JDM?! dodałbym jeszcze kategorię Sleeeeeper dla określenia delikatnych zmian, które na pierwszy rzut oka (oka laika) nie są w stanie zdradzić 300 koni pod maską seryjnie wyglądającego atua Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #14 Napisano 3 Sierpnia 2010 a gdzie owiewki jako nieodzowny element JDM?! dodałbym jeszcze kategorię Sleeeeeper dla określenia delikatnych zmian, które na pierwszy rzut oka (oka laika) nie są w stanie zdradzić 300 koni pod maską seryjnie wyglądającego atua No,widzę że ktoś tu mówi o swoim Passku Co do owiewek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 3 Sierpnia 2010 ...serio mówię, że owiewki to podstawa dla JDM! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #16 Napisano 3 Sierpnia 2010 ...serio mówię, że owiewki to podstawa dla JDM! Tak,z tym że jeżeli są dokładnie zrobione i spełniają swoją funkcję Widziałeś juz pewnie jak niektóre wygladają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #17 Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Styl Angielski – wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna a ja sie nie zgadzam, bo znam powod wykorzystania malych autek a w szczegolnosci saxo mianowicie powodem jest to ze na rynku angielskim sa zestawy turbo i inne w dobrych cenach do saxo i korsy a najwazniejsze jest to ze ubezpieczenie jest drogie ja na pasata 1.8t jako 21 latek od nircalego roku prawko(wczesniej 3 lata jezdzilem bez )place 180 funtow miesiecznie za saxo mialbym 100 a za 2 lata na paska bede mial jakies 90-80 miesiecznie tak wiec nie jest to styl angielski, nie wiem kto ci ten kit wcisnol jezdzi tu multum aut jak vectra, acord, pelno fokusow i subaru po tuningu ale to kupuja ci ktorzy po 2-3 latach jazdy saxo dostana znizki na insurance no i te skapo odziane dziewczyny...hmmm nie koniecznie widze na codzien ustawki tych ludzi na osiedlu i na duzych parkingach i nie maja oni nic wspolnego z ta regolka w/w Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez Stavros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAPET Zgłoś #18 Napisano 13 Sierpnia 2010 kolego myslisz ze ktos kot zaklada felgi 19 i robi tuning to dla niego ma znaczenie te 80 funtów? nie sadze.... nie wiem akurat nie znam sie na tym czy taki jest tam styl ale ta kwoata mysle ze nie ma znaczenia ze tam robia takei auta.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #19 Napisano 20 Sierpnia 2010 kolego myslisz ze ktos kot zaklada felgi 19 i robi tuning to dla niego ma znaczenie te 80 funtów? nie sadze.... nie wiem akurat nie znam sie na tym czy taki jest tam styl ale ta kwoata mysle ze nie ma znaczenia ze tam robia takei auta.... no wlasnie mysle ze tu w uk zanczenie ma wielkie, ludzie nie kupia insurance za 120 ale za 80 jezeli maja do wyboru, po za tym na malym aucie szybciej w angli leca znizki, (np fiesta 1.3 i po 2 i 1/2 roku masz max zas na passacie 1.8t po 3 i 1/2)czyli przez dluzszy czas placisz wicej, a kolejna sprawa to malolaci na garnuszku rodzicow i mimo ze to anglia to nie stac ich na u3manie kolejnego duzego auta (przewaznie choc sa wyjatki za malolat jedzie vectra albo nowa astra) a tak prywatnie bo widze ze z czestochowy jestes, znasz bigosa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #20 Napisano 20 Sierpnia 2010 nie dodaliście że w germanie przedni zderzak jest znacznie bliżej ziemi niz tylny tu akurat dobry przykład i to ze stronki mapeta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach