Skocz do zawartości
Gość adamos12

[B5] Bulgotanie, przelewanie sie wody? albo kamyczki..;)

Rekomendowane odpowiedzi

Mi też kiedyś wywalało płyn przez korek (od dołu zbiornika). Łudziłem się podobnie, że to korek, termostat itd. Po wymianie uszczelki pod głowicą problemy minęły. Wyciek mały mam, ale to z króćca plastikowego przy głowicy, a kopcenie na biało u mnie zawsze było gdy tylko było chłodniej na dworze i tym się akurat nie przejmuję. Może coś jest nie tak, nie mam pojęcia. Myślę, że gdyby brał płyn, to już od ponad roku musiałbym sporo dolać, a jedyny ślad płynu jest pod króćcem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Dzis z moim szwagrem sprawdzalismy dlaczego w jego passacie b5 afn nie ma dobrego grzania w kabinie. Po zdjeciu weza z nagrzewnicy (powrotu) okazalo sie ze nie przeplywa przez nia plyn dopiero przy 3tys wszystko jest ok i ogrzewanie wraca. Oczywiscie jak przewody sa na miejscu to slychac wyrazne "bulgotanie" jak daje z 1tys na 3tys obrotow. Auto bardzo wolno lapie 90 stopni ale jak zlapie to trzyma tak miedzy 80~90. Czy przyczyna moze byc termostat? Na wolnych obrotach grzania praktycznie nie ma. Pompa wody byla wymieniana jakies niecale 2lata temu na hepu chyba sie tak nazywala zrobione na niej moze 40tys. Plynu przez rok ubylo moze 500ml. Ogrzewania w tamtym roku tez nie bylo ale auto raczej malo jezdzilo. Bardzo prosze o porady od czego zaczynac?

pozdrawiam

 

dodam ze

dzis rano po odkreceniu korka nic nie sykalo

 

ktos ma jakis pomysl na moj przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa miała wirnik metalowy czy plastikowy? Widziałem już pompę bez wirnika / łopatek bo je "zjadło". Może nagrzewnica przytkana? Upuścić płynu, zdjąć oba węże i sprawdzić przelot przez nagrzewnicę wodą lub powietrzem. Wiem, wiem pogoda na to nie pozwala na dworze, ale może w jakimś warsztacie? Termostat warto sprawdzić. Wymontować i badać działanie w naczyniu z wodą i termometrem na kuchni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z góry dziękuję za odpowiedzi do mojego postu. Auto umówione do mechanika (poniedziałek) na

wymianę tej nieszczęsnej uszczelki.

Po naprawię napiszę co i jak i czy pomogło...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompa miała wirnik metalowy czy plastikowy? Widziałem już pompę bez wirnika / łopatek bo je "zjadło". Może nagrzewnica przytkana? Upuścić płynu, zdjąć oba węże i sprawdzić przelot przez nagrzewnicę wodą lub powietrzem. Wiem, wiem pogoda na to nie pozwala na dworze, ale może w jakimś warsztacie? Termostat warto sprawdzić. Wymontować i badać działanie w naczyniu z wodą i termometrem na kuchni.

 

kolego nagrzewnica nie przytkana to juz sprawdzilem

pompa wody byla wymieniana u jakis szpecow poleconych od szwagra z roboty wiec nawet nie wiem jaka teraz tam siedzi na fv bylo napisane hepu

termostat juz kupiony za tydzien w sobote zostanie wymieniony

w sumie rozrzad tez jest do wymiany wiec przy okazji pompe tez wymienimy

tylko tym razem u mojego kolegi ktory jest mechanikiem i tym razem bedziemy wiedzieli jaka to pompa zostanie zalozona

w sumie to gdyby z pompa bylo cos nie tak to czy temperatura silnika bylaby ok? latem nigdy nie przekroczyl 90st

a problem z ogrzewaniem w sumie to juz druga zime wlasnie po wymianie pompy tak jakby sie zaczal

sam juz nie wiem

wymienimy wszystko i sie wtedy zobaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mam diagnozę :-(

Ściągamy głowicę i robimy uszczelkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego nagrzewnica nie przytkana to juz sprawdzilem

pompa wody byla wymieniana u jakis szpecow poleconych od szwagra z roboty wiec nawet nie wiem jaka teraz tam siedzi na fv bylo napisane hepu

termostat juz kupiony za tydzien w sobote zostanie wymieniony

w sumie rozrzad tez jest do wymiany wiec przy okazji pompe tez wymienimy

tylko tym razem u mojego kolegi ktory jest mechanikiem i tym razem bedziemy wiedzieli jaka to pompa zostanie zalozona

w sumie to gdyby z pompa bylo cos nie tak to czy temperatura silnika bylaby ok? latem nigdy nie przekroczyl 90st

a problem z ogrzewaniem w sumie to juz druga zime wlasnie po wymianie pompy tak jakby sie zaczal

sam juz nie wiem

wymienimy wszystko i sie wtedy zobaczy

U mnie przy walnietej pompie wody w lecie po przekroczeniu 100km/h wskazowka temp szla w kierunku 120C. Ponizej 100km/h wracala na 90C, ale to i tak moglo oznaczac ze silnik mial w tej chwili 110C, bo taka dokladna ta wskazowka na zegarach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam bardzo podobny problem. Mam paska 1.9 TDI 130 koników AWX, mam go ponad rok i wczoraj usłyszałem, że w okolicach prawej strony ( schowek pasażera ) przy dodaniu delikatnie gazu słychać bulgotanie, ale po pewnym czasie to ustaje, a jak silnik osiągnie temp. 90 st. to wszystko działa jak należy. Płynu nie ubywa i nigdy nie dolewałem..... z olejem to samo. Węże nie są twarde. Czy to też są objawy uszczelki pod głowicą ?. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to też są objawy uszczelki pod głowicą ?
Uszkodzenie uszczelki powoduje dostawanie się gazów do układu chłodzenia, tym samym wzrost ciśnienia w układzie i wyrzucane płynu. Może ten dźwięk tylko podobny jest do bulgotania? Ja bym się nie na razie przejmował i obserwował poziom płynu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam bardzo podobny problem. Mam paska 1.9 TDI 130 koników AWX, mam go ponad rok i wczoraj usłyszałem, że w okolicach prawej strony ( schowek pasażera ) przy dodaniu delikatnie gazu słychać bulgotanie, ale po pewnym czasie to ustaje, a jak silnik osiągnie temp. 90 st. to wszystko działa jak należy. Płynu nie ubywa i nigdy nie dolewałem..... z olejem to samo. Węże nie są twarde. Czy to też są objawy uszczelki pod głowicą ?. Pozdrawiam

Może ten dźwięk tylko podobny jest do bulgotania?

 

Według mnie, to jest bulgotanie lub jak bym mieszał kamienie, ale dzięki za rade..... będę obserwował poziom płynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam bardzo podobny problem. Mam paska 1.9 TDI 130 koników AWX, mam go ponad rok i wczoraj usłyszałem, że w okolicach prawej strony ( schowek pasażera ) przy dodaniu delikatnie gazu słychać bulgotanie, ale po pewnym czasie to ustaje, a jak silnik osiągnie temp. 90 st. to wszystko działa jak należy. Płynu nie ubywa i nigdy nie dolewałem..... z olejem to samo. Węże nie są twarde. Czy to też są objawy uszczelki pod głowicą ?. Pozdrawiam

 

 

Według mnie, to jest bulgotanie lub jak bym mieszał kamienie, ale dzięki za rade..... będę obserwował poziom płynu

Spróbuj jeszcze porządnie odpowietrzyć układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam takie pytanko : w okolicach wrzesnia mialem awarie padl termostat oraz korek od zbiorniczka okazal sie bez simeringu i trza bylo wymienic , przy okazjii okazaolo sie ze cieknie delikatnie nagrzewnica , i tu jest problem , bo ubywa plynu malutko , moze 0,5 l na 1000 km ale robi sie tez niewielkie cisnienie w ukladzie i jak odkrecam korek od zbiorniczka syczy , weze przed puszczeniem korka sa delikatnie twardsze czy moze to byc wina uszczelki, czy nagrzewnica moze nabierac gdzies powietrze do ukladu ??? jezdze tak juz z 3000 km silnik pracuje prawidlowo ma moc nie pali oleju na korku nie ma sladow mazi olej w normie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to mnie nie pocieszyłeś, mam bulgotanie w układzie węże robią się twarde i płyn ucieka gdzieś z tyłu silnika, początkowo przez oring czujnika temp. to go wymieniłem i było spokój, a teraz leci gdzieś spod króćca. Dojście jest ciulowe i jak tu zlokalizować wyciek?

 

witajcie jakiś czas temu opisywałem mój problem, w końcu uszczelniłem wszystko i ciśnienie na wężach i bulgotanie dalej było, postanowiłem wymienić korek na nowy i jak na razie mam spokój, bulgotania/ przelewania brak węże już nie takie twarde.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. W poście 428 pisałem o bulgotaniu, więc postanowiłem wymienić termostat ( chociaż nic nie wskazywało na jego uszkodzenie ). Po wymianie zaraz po odpaleniu słyszałem to bulgotanie, ale po ok 10 Km wszystko wróciło do normy, aż do dziś jest dobrze i mam nadzieje, że tak pozostanie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety, ale coś się spierdzieliło :(. Ogrzewanie jest, silnik osiąga temp. 90 st. ale na postoju spada. Bulgotanie jest nadal, ale na zimnym silniku..... czasami na ciepłym. W nawiewie ciepłe powietrze, a wszystkie węże są zimne i płyn w zbiorniczku również jest zimny. węże idące od nagrzewnicy są średnio ciepłe, ale nie gorące. Co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pomoże ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki ten termostat zamontowałeś? Oryginał? Vernet? Wahler? Wymieniałeś jak sądzę licząc, że to coś pomoże. Może ten nowy jest walnięty (przycina się) i na postoju szybko spada temp. bo woda idzie przez chłodnicę. Jak było z temperaturą na starym, nie wspominając o bulgotaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem bulgotanie wymieniłem korek ale nic nie pomogło to wymieniłem termostat pomogło na dzień i znowu bulgotanie w końcu wymieniłem uszczelkę i nastała cisza i spokój, robiłeś test spalin ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zyggy Nie wiem dokładnie, ale na pewno kupiłem jeden z tych Vernet, Wahler. Jeśli chodzi o chłodnice, to ona jest zimna.( temp 90 st ). Tak jak pisałem wcześniej, wąż górny i dolny mam zimny, ale górny wąż idzie do chłodnicy, a z drugie strony łączy się z taką metalową rurką i ta rurka jest gorąca. Jeśli chodzi o stary termostat, to On był oryginalny VW, ale działo się to samo, co teraz.... dochodziło do 90 i na postoju spadała.

 

---------- Dodano o 15:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:33 ----------

 

Ziewal Nie robiłem testu spalin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[/color]Ziewal Nie robiłem testu spalin

 

no to zrób może coś się wyjaśni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności