walus501 Zgłoś #1 Napisano 12 Lipca 2010 Witam! mam luzy na wahaczu. koło chodzi w przód i w tył. słychać stuki. jak najlepiej sprawdzić samemu co mam do wymiany??. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 12 Lipca 2010 jeśli piszesz ze masz luz na wachaczu to go wymień i po kłopocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #3 Napisano 12 Lipca 2010 W wahaczu masz dwie tuleje. Najczęściej siada tylna. Tematów o luzach w zawieszeniu b3/b4 jest na forum cała masa. Wystarczy poszukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 12 Lipca 2010 jeśli piszesz ze masz luz na wachaczu to go wymień i po kłopocie B3/B4 to nie B5-ka, tu nie ma potrzeby wymiany wahaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 12 Lipca 2010 no fakt ;/ ale jeśli to zwykły wahacz to wystarczy łyżka montażowa i poruszanie każdą tuleją wtedy juz wiesz która do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichykla Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2010 Witan najlepiej wymień obie tuleje i wiesz że wszystko będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #7 Napisano 12 Lipca 2010 sprawdzenie luzów na wahaczu kosztuje około 20 zł... jest sens dochodzić samemu jak można mieć podane na tacy?? i wtedy nie inwestujesz w wymianę tego co jest dobre... tylne tuleje padają najczęściej a u mnie jeszcze sworzeń zwrotnicy był do wymiany przy okazji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #8 Napisano 13 Lipca 2010 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=151619132022&pic=0&moto=0 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=151819171614&pic=0&moto=0 czy tak powinny wyglądać te tuleje?? i czy je trzeba jakoś wprasować czy wystarczy młotek? i czy na lewa i prawa stronę idą te same tuleje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 13 Lipca 2010 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=151619132022&pic=0&moto=0 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=151819171614&pic=0&moto=0 czy tak powinny wyglądać te tuleje?? i czy je trzeba jakoś wprasować czy wystarczy młotek? i czy na lewa i prawa stronę idą te same tuleje?? 1tak to są te 2tak najlepiej wprasować ale jak masz trochę siły i czasu to młotek tez wystarczy 3tak na L i P str idą te same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #10 Napisano 13 Lipca 2010 Wymiana tulei jest bardzo prosta , bez większego problemu przy pomocy imadła lub wciskając za pomocą śrubyz dwoma dużymi podkładkami ( podkładki o średnicy trochę większej niz średnica zewn.tulei )na tulei powinna być zaznaczona strzałka i na wachaczu też , należy zwrócić uwagę aby te strzałki się pokrywały , ot i cała polityka.. jak ktoś juz wczesniej napisał :warto od razu wymienić sworznie , koszt nie duży ... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2010 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=151819171614&pic=0&moto=0 a ta tulejka idzie jedne na jedną stronę czy dwie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #12 Napisano 13 Lipca 2010 Jedna na jedną stronę i na niej powinno być oznaczenie w formie strzałki lub takiego trójkącika , który ma się pokryć z oznaczeniem na wachaczu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #13 Napisano 13 Lipca 2010 Mam za sobą już dwie wymiany tulei w przednich wahaczach, pierwszym razem wymieniłem ale nie założyłem takiej tulejki metalowej i dlatego mi padły szybko. Dlatego kup też te blaszane tulejki na śruby, koszt mały. Młotka nie używałem tylko imadła i jakoś złożyłem i jeździ się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #14 Napisano 13 Lipca 2010 a te tulejki nie są w razem z tuleja?? i jak sie wkłada tą przednią tulejkę przyda sie smar albo coś żeby lżej weszła??? ---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 23:23 ---------- Click image for larger version Name: DSC01235.jpg Views: 12 Size: 57.2 KB ID: 33261 i czemu na tym zdjęciu sa 2 tuleje?? one są jakieś inne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #15 Napisano 14 Lipca 2010 a te tulejki nie są w razem z tuleja?? Zależy jaki producent zamiennika. Ale większość daje z tuleją. i czemu na tym zdjęciu sa 2 tuleje?? one są jakieś inne? Bo to są tuleje z obu wahaczy. i jak sie wkłada tą przednią tulejkę przyda sie smar albo coś żeby lżej weszła??? Smar silikonowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #16 Napisano 14 Lipca 2010 no to chyba dam rade wymienic:D dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler240182 Zgłoś #17 Napisano 14 Lipca 2010 jak juz bedziesz mial na wierzchu wahacz proponuje wymienic 2 tuleje i sprawdz w jakim stanie jest sworzen. Ja za jednym zamachem zrobilem wszystko (dwie strony) Wszystkie czesci Febi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #18 Napisano 15 Lipca 2010 Cytat:Napisał kris Click image for larger version Name: DSC01235.jpg Views: 12 Size: 57.2 KB ID: 33261 i czemu na tym zdjęciu sa 2 tuleje?? one są jakieś inne? sorki, na pierwszym zdjęciu są dwie stare tulejki wymontowane z dwóch wachaczy , a na drugim nowa i stara tak dla porównania. Jeśli chodzi o blaszki dystanowe na śruby mocujące wachacz to niestety musiałem je wy...,kupiłem zgodnie z numerem katalogowym i za chiny nie chciały wejść, z racji tego że wcześniej ich nie było dałem sobie z nimi spokój. Polecam również sprawdzić sobie drążki , czy nie ma luzu (tak przy okazji) i gałki, wkurzające jest jak po wymianie tulei w wachaczu słychać jakieś inne stuki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walus501 Zgłoś #19 Napisano 15 Lipca 2010 a czym sie rózni tuleja z kołnierzem a bez?? ---------- Post added at 19:40 ---------- Previous post was at 19:36 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #20 Napisano 15 Lipca 2010 Z kołnierzem są metalowe, łatwiej jest wcisnąć. Bez kołnierza są aluminiowe i łatwiej je zniszczyć przy wbijaniu. Jak masz prasę to nie ma różnicy które kupisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach