Skocz do zawartości
Gość 18tsi

98 czy 95

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 18tsi

ostatnio znalazlem cos takiego w necie na temat spalanie 1.8 tsi mianowicie:

"Stopień sprężania zredukowano do 9,6, teraz zalecanym paliwem jest benzyna 95. Jest to bardziej opłacalne rozwiązanie niż utrzymywanie wyższego stopnia sprężania przy jednoczesnej konieczności stosowanie benzyny 98. I nie chodzi tu tylko o cenę - silnik o wyższym stopniu sprężania ma większą sprawność, ale benzyna 98 posiada niższą wartość opałową od 95. W efekcie, pomimo mniejszych strat energii, jej zużycie może być większe"

co o tym sadzicie czy to ma sens??

na jakim paliwie wy jezdzicie. jakies sugestje opinie podpowiedzi mile widziane:kciuki

osobiscie latam na 98 ale nie iwem czy nie przesiade sie na 95.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od początku jeżdżę na 95, raz zalałem 98 bo nie było dużej różnicy w cenie. Wyższych osiągów i mniejszego spalania nie zauważyłem :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii obu paliw, to mogę powiedziec tyle, że sprawdzałem to na trasie i lejąc 98, samochód palił mniej :D Do codziennych jazd po mieście leję 95, bo w takich warunkach eksploatacyjnych, to przepłacanie za paliwo mija sie z celem.

Wiec jak dla mnie - stwierdzenie że na 98 auto pali wiecej - to bzdura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W salonie powiedzieli, że w polskich warunkach, pomimo zaleceń 95, warto/trzeba lać 98... Taaaak. Ja leję 98 z BP lub 95 tą lepszą z Shella, która jest najczęściej droższa niż 98 z BP. Na pewno lać z markowych stacji i chyba wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja leje 98 od zawsze,ale to pzyzwyczajenie z poprzedniego passata po chipie. Natomiast zauzwazyłęm ze to delikatne szarpanie na luzie o którym rozmawiamy od pewnego czasu na 98 jest mniejsze. Wtrysk bezposredni miał wieksze wymagania, jak wszedł silnik 2.0 FSI (150km) to była mymagana 98...nasze silniki z turbinami sa tak naprawde mało wysilone do 160 czy 200 km to nie duzo ja na ta pojemnosc, dlatego vw zaleca 95. Mam tez w domu golfa 6 1.4 TSI z tego roku i w instrukcji jest napisane wrecz ,ze staosowanie benzyny 98 nie polepsza osiagów i ze zalecana jest 95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholera zapodziałem gdzie artykuł z technika... Mniejsza. Roznica jest tylko wiecej jakiś dodatkow w 98 i tyle. Z tego paliwasilnik wiekszej energii nie wytworzy niz z 95. Do wszystkich stosowanych obecnie silnikow zaleca sie 95 - basta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe a wiecie, że energia wybuchu z dawki paliwa o liczbie oktanowej 98 jest taka sama, jak z identycznej dawki paliwa o liczbie oktanowej 95? Paliwo o liczbie oktanowej 98 to chłyt martekindody, niby jest bardziej odporne na spalanie stukowe czy inne niekontrolowane detonacje, ale w cywilnym aucie wolnossącym znaczenia to w zasadzie nie ma, zwłaszcza, że większość aut już ma czujniki takowego spalania i sprytnie sama sobie reguluje zapłon i dawki paliwa/powietrza.

 

Dla silnika zaturbionego możnaby pokusić się o lanie 98, ale nowe maszyny też są odporne na spalanie stukowe, bo wszystkim zawiaduje komputer i armia czujników / mechanizmów reagujących na anomalie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to skąd wzięło się mówienie o tym że do FSI tylko 98, skoro na klapce wlewu paliwa jest napisane jak byk "Min. 95". Ale jak ktoś lubi dorzucać do i tak drogiej benzyny to niech kupuje 98 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,że w 2.0TFSI kontrolki szaleją po zatankowaniu lepszego paliwa( mówię tutaj o najdroższych V-POWERACH) , ogólnie 2.0TFSI to silnik raczej na USA a wiemy jakie są tam stacje i jakość paliwa. Nic się nie stanie jak zalejesz 95 , ale z markowej stacji a nie 98 ale przy przydrożnej stacyjce "U Henia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak w ogóle to skąd wzięło się mówienie o tym że do FSI tylko 98, skoro na klapce wlewu paliwa jest napisane jak byk "Min. 95"

Już spieszę koledze z odpowiedzią. Instrukcja obsługi zeszyt 3.5 "Dane techniczne"str 12 super plus LO 98 albo (alternatywa rozłączna, czyli może być) super LO 95 to dane dla silnika FSI 147 kW dla TFSI 118 kW czyli inaczej 1,8 TSI super LO 95 lub normal LO 91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kaszub

siema. ja sie zapoznalem ze generalnie paliwo w polsce stoi raczej na marnej jakosci. takze zdecydowanie polecane jest tankowanie wachy "lepszej". tak czy owak wszystkie dane zawarte w katalogach sa w relacji z paliwem 98 oktanow. ja tankuje na orlenie, bp, lub shellu. podobno jakosciowo paliwo z neste troche odbiega. roznica jest w granicach 20 groszy na litrze takze nawet w przypadku pelnego baku w wynosi max 20 zlotych. wiec szczerze to znaczaca roznica nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do orlenu nie mam kompletnie zaufania... W "polskich warunkach" wolę pb98.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem...Najlepsze to te co ma conajmniej 40 woltów ;) A tak na poważnie-różnica jest dla cywilnego auta niezauważalna,no prawie.Tak szczerze-ile są lepsze osiągi na 98?Odpowiadam-równe prawie 0...Więc-wychodzi na to że można śmiało lać 95 i śmigać.

 

 

Ja do orlenu nie mam kompletnie zaufania... W "polskich warunkach" wolę pb98.

 

Przecież na większości stacji (nawet dużych flot) to prawie to samo paliwo ;)

Jeszcze jedno-większość koncernów samochodowych zaleca w nowszych modelach samochodów paliwo 98.Zatankowanie takiego paliwa to wydatek +- 20 PLN więcej,niby nic...Ale policzcie w skali roku,a nawet nieco więcej.

Edytowane przez Patryk_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie od początku tankuję BP ultimate 98. Wyszedłem z założenia, że jak na auto wyskoczyłem z prawie 100kzł to na benzynie oszczędzać nie będę :) Zawsze to mniejsza szansa trafienia mieszanki paliwowo-wodnej przy tankowaniu lepszego paliwa na firmowych stacjach.

Zresztą i tak nie jestem zwolennikiem PSJ i korzystam z możliwości TSI.

Raz z ciekawości zatankowałem 95 (też na BP), wyjeździłem pełen bak i różnica to subiektywne odczucie, że silnik gorzej się wkręcał na obroty (podkreślam subiektywne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnicy między lepszą 95 z shella a 98 BP nie widzę, na pewno nie poznałbym na której w danym momencie jadę. Ja wychodzę z założenia że droższa=większa szansa, że przy niej nie/mniej kombinują, mimo tego, że na większości stacji paliwo jest z Orlenu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie, że mówicie o silnikach gdzie stopień sprężania nie przekracza 10:1 więc z reguły nie wymagają benzyny wysokooktanowej. Przy silnikach o dużym stopniu sprężania lub mocno doładowanych trzeba użyć benzyny 98. Oczywiście współczesne silniki regulują elektronicznie zapłon przy niższej liczbie oktanowej ale kosztem osiągów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności