Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,troche poszukałem w necie i znalazłem amorki AL-KO,znalazłem przedstawiciela na nasz kraj OPTIMAL Polska Sp. z O.o.,na ich stronie jest katalog do pobrania,zadzwonilem i amorki mają cena na tył olejowych cos okolo 110zł,a gazowe 125zł,mam dylemat ktore wybrać
ja w tej cenie dostałem ori monroe od kolegi AUTOPARTSA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jednak przychyliłem się do tezy, że amorki trzymają na raz. W efekcie wymieniłem tylne amortyzatory i tył przyklejony do jezdni.

Tuleje też wywalone były, wszystko razem dawało przestawianie tyłu na nierównościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Muszę u siebie zmienić sprężyny z tyłu, koniecznie wzmocnione (pękła mi jedna :( ). Upatrzyłem sobie KYB RC5164 i teraz się zastanawiam tylko czy amory też zmienić (trochę kiepsko z kasą), te co mam nie są najgorsze. Wiadomo że pewno wszystkie gumy i odboje trzeba zmienić... Jeśli chodzi o amory to jeśli będę zmieniał to też chciałbym KYB ale tu mały problem bo nie mają one talerzyka pod sprężynę. I tu pytania:

Czy ten talerzyk przekłada się ze starych amorów (gość w sklepie mówił że trzeba spawać)

Gdzieś wyczytałem że do wzmocnionych sprężyn muszą być inne amory (chciałem 443246 no ale problem z tym talerzem i że niby nie mogą do HD)

 

Ewentualnie jakie inne wzmocnione sprężyny polecicie (do 100zł za szt)?

 

P.S. A co myślicie o Jamexach? http://http://moto.allegro.pl/sprezyny-vw-passat-b3-b4-kombi-tyl-wzmocnione-i1475915872.html

 

Dzięki za info.

Edytowane przez baliosia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

 

Muszę u siebie zmienić sprężyny z tyłu, koniecznie wzmocnione (pękła mi jedna :( ). Upatrzyłem sobie KYB RC5164 i teraz się zastanawiam tylko czy amory też zmienić (trochę kiepsko z kasą), te co mam nie są najgorsze. Wiadomo że pewno wszystkie gumy i odboje trzeba zmienić... Jeśli chodzi o amory to jeśli będę zmieniał to też chciałbym KYB ale tu mały problem bo nie mają one talerzyka pod sprężynę. I tu pytania:

Czy ten talerzyk przekłada się ze starych amorów (gość w sklepie mówił że trzeba spawać)

Gdzieś wyczytałem że do wzmocnionych sprężyn muszą być inne amory (chciałem 443246 no ale problem z tym talerzem i że niby nie mogą do HD)

 

Ewentualnie jakie inne wzmocnione sprężyny polecicie (do 100zł za szt)?

 

P.S. A co myślicie o Jamexach? http://http://moto.allegro.pl/sprezyny-vw-passat-b3-b4-kombi-tyl-wzmocnione-i1475915872.html

 

Dzięki za info.

myślę że spokojnie możesz same sprężyny przełożyć skoro masz krucho z kasą ale pamiętaj że potem drugi raz to samo będziesz rozbierał a talerzyki można przekładać a do amorków muszą być nowe osłony i odboje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanie:

wymieniłem już w pasku prawie całe zawieszenie tzn tak po kolei prawie wszystko czyli amorki, gumki wszystkie i tylne sprężyny

to co mogę stwierdzić po tych wszystkich zabiegach - pasek prowadzi sie całkiem inaczej jak na początku - wielka różnica

teraz pytanie... : jak stwierdzić czy przednie sprężyny są już słabe czy nie?

mam wrażenie że auto siedzi za bardzo z przodu i dobija czasem za mocno na dziurach

do tego jak jadę sam to jest git a jak siądzie już tylko jedna osoba (czyli 2 osoby z przodu) to już zmienia się np wysokość świecenia świateł

moze to efekt tego że pasek jest jednak długi i w pasku więcej masy przypada na przód

Pewnie są jakieś pomiary które mozna zrobić np mierząc wys auta bez obciązenia

 

Dodatkowo nie pasuje mi pomiar podwozia - kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wychodzi mi za mały.

Jak przez przypadek zrobiliśmy pomiar bez podkładek pod tylnymi kołami to pomiar był prawidłowy.. czyli wychodzi ze przód stoi za nisko

nie chcę niepotrzebnie pakować jeszcze kasy w sprężyny jeśli to wiele nie zmieni

trochę też dociażyłem przód auta np montując webasto ale z innymi modyfikacjami przód zyskał moze z 20 kg to chyba nie dużo na 1400 kg auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ja mam takie pytanie:

wymieniłem już w pasku prawie całe zawieszenie tzn tak po kolei prawie wszystko czyli amorki, gumki wszystkie i tylne sprężyny

to co mogę stwierdzić po tych wszystkich zabiegach - pasek prowadzi sie całkiem inaczej jak na początku - wielka różnica

teraz pytanie... : jak stwierdzić czy przednie sprężyny są już słabe czy nie?

mam wrażenie że auto siedzi za bardzo z przodu i dobija czasem za mocno na dziurach

do tego jak jadę sam to jest git a jak siądzie już tylko jedna osoba (czyli 2 osoby z przodu) to już zmienia się np wysokość świecenia świateł

moze to efekt tego że pasek jest jednak długi i w pasku więcej masy przypada na przód

Pewnie są jakieś pomiary które mozna zrobić np mierząc wys auta bez obciązenia

 

Dodatkowo nie pasuje mi pomiar podwozia - kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy wychodzi mi za mały.

Jak przez przypadek zrobiliśmy pomiar bez podkładek pod tylnymi kołami to pomiar był prawidłowy.. czyli wychodzi ze przód stoi za nisko

nie chcę niepotrzebnie pakować jeszcze kasy w sprężyny jeśli to wiele nie zmieni

trochę też dociażyłem przód auta np montując webasto ale z innymi modyfikacjami przód zyskał moze z 20 kg to chyba nie dużo na 1400 kg auto

po 1 jak wygląda kondycja amorków

po 2 kąt wyprzedzenia to od 1stopnia i 10 minut do 2stopni i 10min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

amorki nowe monroe olejowe

kąt z bidą przy przesunięciu wózka max do przodu i przeciągnięciu sworzni do przodu na max - wyciągnąłem na jakiś 1 stopień z groszami ... wydaje mi się ze przydałoby się jeszcze troszkę bo kierownica się prostuje sama ale mogłaby trochę lepiej.. auto ma tendencję do lekkiego ściąganie w prawo przy reszcie geometrii w normie - myślę ze trochę winy może być w małym kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

jedyne co mi jeszcze nie pasuje w kątach to różne kąty pochylenia sworznia zwrotnicy choć ponoć nie powinne nic robić

sprawdzałem też geometrię tylko na jednej maszynie choć sprawdzonej i skalibrowanej ale przydało by się na czymś jeszcze sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
amorki nowe monroe olejowe

kąt z bidą przy przesunięciu wózka max do przodu i przeciągnięciu sworzni do przodu na max - wyciągnąłem na jakiś 1 stopień z groszami ... wydaje mi się ze przydałoby się jeszcze troszkę bo kierownica się prostuje sama ale mogłaby trochę lepiej.. auto ma tendencję do lekkiego ściąganie w prawo przy reszcie geometrii w normie - myślę ze trochę winy może być w małym kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy

jedyne co mi jeszcze nie pasuje w kątach to różne kąty pochylenia sworznia zwrotnicy choć ponoć nie powinne nic robić

sprawdzałem też geometrię tylko na jednej maszynie choć sprawdzonej i skalibrowanej ale przydało by się na czymś jeszcze sprawdzić

na ramie w zakładzie blacharskim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale masz na myśli sprawdzenie sprężyn na ramie? czy kątów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale masz na myśli sprawdzenie sprężyn na ramie? czy kątów?
spr podstawowych punktów auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale masz na myśli sprawdzenie sprężyn na ramie? czy kątów?
On ma na myśli to co zwykle -nie wie o czym mówi ;)

Próbowałeś zamieniać opony?

Czy kiedy przejedziesz na lewą stronę jezdni, też ściąga w prawo?

Co do "opadłego" przodu, to jest dość częste w paskach. Efekt potęgują opony o mniejszym profilu z przodu. Ile masz cm od progu przy kole do ziemi (auto bez obiążenia)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Witam!

 

Dzięki Mielke... wiadomo że przy nowych amorach trzeba nowe osłony, odboje i gumy. Ja jak będę zakładał nowe sprężyny i stare amory to też chyba osłony i odboje dam nowe...

 

Tylko nie wiem jakie sprężyny...? Montowaliście te Jamexy? Są o 1cm wyższe od Kayaby :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do "opadłego" przodu, to jest dość częste w paskach. Efekt potęgują opony o mniejszym profilu z przodu. Ile masz cm od progu przy kole do ziemi (auto bez obiążenia)?

A co może być powodem opadnięcia z jednej strony z przodu? Niespełna rok temu wymieniałem tam górną poduszkę amorka. Jest trochę przestawione koło do przodu i wybija mi tuleje :/ wahacz jest już na podmianę ale amorek na stacji wykazał 72 % tak jak lewy. Podejrzewam, że odbój padł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbój nie, on pracuje tylko jak wjedziesz w sporą dziurę. Spreżyna lub poduszka kolumny, ew. coś źle poskładane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek sprawdzę ile cm od progu do ziemi i napiszę

co do ściągania to liczę że zweryfikuję sprawę jak założę letnie juz niedługo bo zimówki są kierunkowe a przód na tył nie chcę tak o przekładać bo inaczej się zużywają (napędowe i wleczone) i mocno huczą po przekładce

przyczepiłem się do konta wyprz sworznia bo jak by był większy to np auto byłoby mniej podatne na boczny wiatr ze względu na mocniejsze centrowanie układu kierowniczego.

Dopiero po przypadku z nie podłożeniem podkładek pod tył przemyślałem sprawę i doszedłem do wniosku że kondycja sprężyn wpływa na kont wyprzedzenia sworznia. Wcześniej nie mogłem wydumać co się stało że nie moge ustawić większego konta -rama się skurczyła czy co.. ;)

Przed zabawą z kontami pasio dostał nowe zawieszenie z tyłu razem ze sprężynami lejsjofors więc tył się podniósł aż miło a nie myślałem jak to wpłynie na przód.

Autko ma 350 tys więc sprężyny już swoje przeszły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak z tymi Jamexami? Sprawdzałem kilka sprężyn i różnice w wysokościach dochodzą do 3-4cm ! Np. Te jJamexy właśnie 41cm, D&D 38zm, KYB ma 40cm

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze kwestia ściśliwości, bo co z tego że rozprężona sprężyna ma pół metra jak jest miękka i auto i tak siądzie. Z ciekawości jutro zmierzę jak wysoko mam karoserię, mierząc szczyt nadkola od ziemi - może zrobimy porównanie i ustalimy jak powinno być prawidłowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze kwestia ściśliwości, bo co z tego że rozprężona sprężyna ma pół metra jak jest miękka i auto i tak siądzie. Z ciekawości jutro zmierzę jak wysoko mam karoserię, mierząc szczyt nadkola od ziemi - może zrobimy porównanie i ustalimy jak powinno być prawidłowo?

Zakładając że mierzone pojazdy mają ogumienie w fabrycznym rozmiarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie stąd moje pytanie :) Jakie sprężyny kupić...

 

Waham się między Kayabami a Jamexami.

 

pozdro

Edytowane przez baliosia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludziska dziś muszę zamówić sprężyny na tył, jakie żeby auto wysoko stało (wożę duże ciężary autem)... pomóżta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności