Skocz do zawartości
pantera

Przerywanie silnika passat 2.0 ADY

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem dot. sporadycznego przerywania (nie gaśnięcia) na ułamek sekundy silnika po osiągnięciu temperatury w zakresie 75-85 stopni.

Objawia się to zarówno w czasie jazdy, jak i też gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Tak jak wcześniej pisałem obroty silnika na moment opadną (ok.200 obr.), a następnie podniosą się do ok. 1200 i opadną na 850. Nadmieniam że żadne kontrolki na desce nie zapalają się w tym czasie. Auto sprawdzałem na komp. w ASO. Żadnych błędów. Może ktoś miał taki przypadek. Proszę o pomoc.

Edytowane przez pantera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy zanik iskry na którymś cylindrze....sprawność kabli WN , świec jak i czystośc (zaoliwienie) głowicy.

Ślizganie sie paska wielorowkowego np. podczas obciążenia przez pompę wspomagania....

Chwilowe obciążenie silnika jakimś urządzeniem elektrycznym ...

Zanieczyszczone paliwo lub chwilowe zubożenie mieszanki...

..To tyle przychodzi mi do głowy skoro sterownik żadnych błędów nie złapał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś ma inne pomysły dot. usterki ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ADY wiele z ECU diagnozą odczytać nie można, natomiast zdziałać można dużo sprawdzając wartości sygnałów z poszczególnych czujników,fakt jest to czasochłonne ale innego wyjścia nie widzę, naprawił bym ale mieszkasz za daleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ADY wiele z ECU diagnozą odczytać nie można, natomiast zdziałać można dużo sprawdzając wartości sygnałów z poszczególnych czujników,fakt jest to czasochłonne ale innego wyjścia nie widzę, naprawił bym ale mieszkasz za daleko.

Skoro tak dobrze się orientujesz na tego typu silnikach, to może podpowiesz gdzie mam szukać usterki (co ewentualnie mogę posprawdzać).

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś ma inne pomysły dot. usterki ?

 

 

Sprawdził bym przekaźnik zasilania ECU na pin 23 dochodzi zasilanie z przekaźnika. Przekaźnik jest na przy bezpiecznikach, ale nie wiem jakie ma oznaczenie, może ktoś z kolegów podpowie jakie oznaczenie - numer ma przekaźnik zasilania ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Nr przekaźnika to 30, ale to nie on powoduje przerwy w pracy silnika, ponieważ niedawno wymieniłem go na nowy org. VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej ja borykam się z podobnym problemem, tylko że u mnie dzieje się to ciągle nie zależnie od temp. silnika. Po podłączeniu pod kompa pokazuje błąd potencjometru przepustnicy. Strasznie jest to uciążliwe. Ale nigdzie nie mogę znaleźć przepustnicy w rozsądnej cenie. Więc czekam na okazję. Może ktoś ma silnik ADY na części na sprzedaż?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek podeślij foto silnika ADY a może podpasuje od innego motoru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie jajca na gorąco są dość typowe dla usterki czujnika Halla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pomoże ktoś ?

Takie jajca na gorąco są dość typowe dla usterki czujnika Halla

W czym? W sprawdzeniu czujnika Halla? Niestety na odległość się nie da. Jedź do dobrego mechanika który sprawdzi sygnał z czujnika na oscyloskopie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to uszkodzony czujnik Halla powoduje inne objawy jak moje. A poza tym zostawi ślad na kompie !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A poza tym zostawi ślad na kompie !!!
niekoniecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś miał podobną usterkę, z którą sobie poradził.

Proszę o porady ?

Edytowane przez pantera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem dot. sporadycznego przerywania (nie gaśnięcia) na ułamek sekundy silnika po osiągnięciu temperatury w zakresie 75-85 stopni.

Objawia się to zarówno w czasie jazdy, jak i też gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Tak jak wcześniej pisałem obroty silnika na moment opadną (ok.200 obr.), a następnie podniosą się do ok. 1200 i opadną na 850. Nadmieniam że żadne kontrolki na desce nie zapalają się w tym czasie. Auto sprawdzałem na komp. w ASO. Żadnych błędów. Może ktoś miał taki przypadek. Proszę o pomoc.

Jeden z kolegów na forum podpowiedział mi, że usterka może tkwić w czujniku położenia wału. Moje pytanie brzmi, jakie są typowe objawy uszkodzenia w/w czujnika oraz czy jego wadliwe działanie pozostawi ślad w komputerze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ty czytasz w ogóle co pisaliśmy na górze?!

Takie jajca na gorąco są dość typowe dla usterki czujnika Halla
A poza tym zostawi ślad na kompie !!!

 

niekoniecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym doprecyzować pytanie. U mnie w silniku występują 2 czujniki:

1. czujnik Halla w aparacie zapłonowym

2. czujnik położenia wału korbowego w okolicach filtra oleju

Moje poprzednie pytanie dotyczyło tego drugiego czujnika, ponieważ po sprawdzeniu okazało się, że czujnik Halla w aparacie zapłonowym jest ok!

Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że umiem rozróżnić te dwa czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. czujnik położenia wału korbowego w okolicach filtra oleju

W dziwnym miejscu masz ten czujnik, nie jest to przypadkiem piezokwarcowy czujnik spalania stukowego, który jest właśnie wkręcony w ścianę kadłuba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik na simosie, i tam właśnie (za filtrem oleju) jest czujnik położenia wału który należy na próbę podmienić lub w ogóle odłączyć (auto nie będzie wtedy wchodziło na obroty bodaj >4500)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności