pantera Zgłoś #1 Napisano 26 Czerwca 2010 (edytowane) Mam problem dot. sporadycznego przerywania (nie gaśnięcia) na ułamek sekundy silnika po osiągnięciu temperatury w zakresie 75-85 stopni. Objawia się to zarówno w czasie jazdy, jak i też gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Tak jak wcześniej pisałem obroty silnika na moment opadną (ok.200 obr.), a następnie podniosą się do ok. 1200 i opadną na 850. Nadmieniam że żadne kontrolki na desce nie zapalają się w tym czasie. Auto sprawdzałem na komp. w ASO. Żadnych błędów. Może ktoś miał taki przypadek. Proszę o pomoc. Edytowane 26 Lutego 2011 przez pantera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 26 Czerwca 2010 Chwilowy zanik iskry na którymś cylindrze....sprawność kabli WN , świec jak i czystośc (zaoliwienie) głowicy. Ślizganie sie paska wielorowkowego np. podczas obciążenia przez pompę wspomagania.... Chwilowe obciążenie silnika jakimś urządzeniem elektrycznym ... Zanieczyszczone paliwo lub chwilowe zubożenie mieszanki... ..To tyle przychodzi mi do głowy skoro sterownik żadnych błędów nie złapał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #3 Napisano 27 Czerwca 2010 Może ktoś ma inne pomysły dot. usterki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #4 Napisano 27 Czerwca 2010 W ADY wiele z ECU diagnozą odczytać nie można, natomiast zdziałać można dużo sprawdzając wartości sygnałów z poszczególnych czujników,fakt jest to czasochłonne ale innego wyjścia nie widzę, naprawił bym ale mieszkasz za daleko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #5 Napisano 28 Czerwca 2010 W ADY wiele z ECU diagnozą odczytać nie można, natomiast zdziałać można dużo sprawdzając wartości sygnałów z poszczególnych czujników,fakt jest to czasochłonne ale innego wyjścia nie widzę, naprawił bym ale mieszkasz za daleko. Skoro tak dobrze się orientujesz na tego typu silnikach, to może podpowiesz gdzie mam szukać usterki (co ewentualnie mogę posprawdzać). Dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #6 Napisano 28 Czerwca 2010 Może ktoś ma inne pomysły dot. usterki ? Sprawdził bym przekaźnik zasilania ECU na pin 23 dochodzi zasilanie z przekaźnika. Przekaźnik jest na przy bezpiecznikach, ale nie wiem jakie ma oznaczenie, może ktoś z kolegów podpowie jakie oznaczenie - numer ma przekaźnik zasilania ECU. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #7 Napisano 29 Czerwca 2010 Dzięki za podpowiedź. Nr przekaźnika to 30, ale to nie on powoduje przerwy w pracy silnika, ponieważ niedawno wymieniłem go na nowy org. VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterrr20 Zgłoś #8 Napisano 29 Czerwca 2010 Hej ja borykam się z podobnym problemem, tylko że u mnie dzieje się to ciągle nie zależnie od temp. silnika. Po podłączeniu pod kompa pokazuje błąd potencjometru przepustnicy. Strasznie jest to uciążliwe. Ale nigdzie nie mogę znaleźć przepustnicy w rozsądnej cenie. Więc czekam na okazję. Może ktoś ma silnik ADY na części na sprzedaż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicius Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2010 Piotrek podeślij foto silnika ADY a może podpasuje od innego motoru? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2010 Takie jajca na gorąco są dość typowe dla usterki czujnika Halla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #11 Napisano 1 Lipca 2010 Pomoże ktoś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #12 Napisano 1 Lipca 2010 Pomoże ktoś ? Takie jajca na gorąco są dość typowe dla usterki czujnika Halla W czym? W sprawdzeniu czujnika Halla? Niestety na odległość się nie da. Jedź do dobrego mechanika który sprawdzi sygnał z czujnika na oscyloskopie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #13 Napisano 1 Lipca 2010 Z tego co się orientuję to uszkodzony czujnik Halla powoduje inne objawy jak moje. A poza tym zostawi ślad na kompie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 1 Lipca 2010 A poza tym zostawi ślad na kompie !!!niekoniecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #15 Napisano 3 Lipca 2010 (edytowane) Może ktoś miał podobną usterkę, z którą sobie poradził. Proszę o porady ? Edytowane 3 Lipca 2010 przez pantera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #16 Napisano 5 Lipca 2010 Mam problem dot. sporadycznego przerywania (nie gaśnięcia) na ułamek sekundy silnika po osiągnięciu temperatury w zakresie 75-85 stopni.Objawia się to zarówno w czasie jazdy, jak i też gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Tak jak wcześniej pisałem obroty silnika na moment opadną (ok.200 obr.), a następnie podniosą się do ok. 1200 i opadną na 850. Nadmieniam że żadne kontrolki na desce nie zapalają się w tym czasie. Auto sprawdzałem na komp. w ASO. Żadnych błędów. Może ktoś miał taki przypadek. Proszę o pomoc. Jeden z kolegów na forum podpowiedział mi, że usterka może tkwić w czujniku położenia wału. Moje pytanie brzmi, jakie są typowe objawy uszkodzenia w/w czujnika oraz czy jego wadliwe działanie pozostawi ślad w komputerze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #17 Napisano 5 Lipca 2010 Czy ty czytasz w ogóle co pisaliśmy na górze?! Takie jajca na gorąco są dość typowe dla usterki czujnika Halla A poza tym zostawi ślad na kompie !!! niekoniecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pantera Zgłoś #18 Napisano 5 Lipca 2010 Chciałbym doprecyzować pytanie. U mnie w silniku występują 2 czujniki: 1. czujnik Halla w aparacie zapłonowym 2. czujnik położenia wału korbowego w okolicach filtra oleju Moje poprzednie pytanie dotyczyło tego drugiego czujnika, ponieważ po sprawdzeniu okazało się, że czujnik Halla w aparacie zapłonowym jest ok! Nie jestem mechanikiem, ale wydaje mi się, że umiem rozróżnić te dwa czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #19 Napisano 5 Lipca 2010 2. czujnik położenia wału korbowego w okolicach filtra oleju W dziwnym miejscu masz ten czujnik, nie jest to przypadkiem piezokwarcowy czujnik spalania stukowego, który jest właśnie wkręcony w ścianę kadłuba? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 5 Lipca 2010 To jest silnik na simosie, i tam właśnie (za filtrem oleju) jest czujnik położenia wału który należy na próbę podmienić lub w ogóle odłączyć (auto nie będzie wtedy wchodziło na obroty bodaj >4500) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach