Patryk_ Zgłoś #21 Napisano 14 Czerwca 2010 Ale u mnie w gorące dni syczy jak zgaszę samochód lecz wiatrak ani drgnie.... Gdzie mogę szukać przyczyny? Bezpiecznik? Przekaźnik? Jakieś pomysły? Wiem że da się ręcznie sprawdzić błędy climatroniku tylko zapomniałem co trzeba przytrzymać. Ehh... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046&highlight=samodiagnoza+climatronic a syczeć ma jakiś czas... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #22 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) w gorące dni syczy (...) a wiatrak ani drgnie... To bardzo niedobrze. Syczenie to objaw, że sprężarka działa. Zatem jeśli sprężarka chodzi bez wentylatora - może ulec uszkodzeniu. Sprawdź bezpieczniki na początek. Jeśli sam nie będziesz mógł tego naprawić to jak najszybciej oddaj samochód do serwisu bo zatrzesz kompresor... ...a wtedy koszty na prawdę spore jak poleci po . Edytowane 15 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #23 Napisano 14 Czerwca 2010 To bardzo niedobrze. Syczenie to objaw, że sprężarka działa. Zatem jeśli sprężarka chodzi bez wentylatora - może ulec uszkodzeniu. Sprawdź bezpieczniki na początek. Jeśli sam nie będziesz mógł tego naprawić to jak najszybciej oddaj samochód do serwisu bo zatrzesz kompresor... ...a wtedy koszty na prawdę spore jak poleci po . Syczenie-zależy w którym miejscu.Jeżeli przy zaworku po wyłączeniu silnika to wszystko :ok bo klima się rozpręża i tak ma być... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #24 Napisano 14 Czerwca 2010 Bez wentylatora możesz jeździć nie na AUTO ale na ECON a jak już musisz to w drodze owszem możesz włączyć na auto pęd powietrza powinien ci schłodzić ale jak stoisz na postoju i dasz klime na ful to zapomnij i poczytaj sobie o wymianie kompresora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #25 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Syczenie-zależy w którym miejscu.Jeżeli przy zaworku po wyłączeniu silnika to wszystko bo klima się rozpręża i tak ma być... Patryku, zgadza się, ale chodzi o to, że klima działa bez załączonego wentylatora co może uszkodzić kompresor. Chodziło mi o to, że właśnie syczenie potwierdza to, że sprężarka jednak chodzi. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #26 Napisano 14 Czerwca 2010 Patryku, zgadza się, ale chodzi o to, że klima działa bez załączonego wentylatoraco może uszkodzić kompresor. Sprężarka ma zabezpieczenie i w momencie gdy cisnienie w ukladzie rosnie wyłącza się i po chwili jak opadnie samoistanie załącza itd. Przy wysokich temperaturach to kłopotliwe bo nie schłodzi nam powietrza tylko będzie chwile chodzić chwilę niechodzić. Przy niższych temp zewnętrznych jest ok. W każdym bądź razie nie ma co gdybać. Wentylator musi działać!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #27 Napisano 14 Czerwca 2010 Patryku, zgadza się, ale chodzi o to, że klima działa bez załączonego wentylatoraco może uszkodzić kompresor. Syczenie-rozprężanie klimy-o tym pisałem wcześniej Sprężarka ma zabezpieczenie i w momencie gdy cisnienie w ukladzie rosnie wyłącza się i po chwili jak opadnie samoistanie załącza itd. Przy wysokich temperaturach to kłopotliwe bo nie schłodzi nam powietrza tylko będzie chwile chodzić chwilę niechodzić. Przy niższych temp zewnętrznych jest ok. Otóż to.Jeżeli chodzi o wentylator-ma działać i koniec.Trzeba szukać przyczyny awarii. Na początek szukałbym usterki przy przekaźniku,podmiana do testu i już będzie wiadomo.Przekaźniki ,jeżeli już są starsze niestety mają tendencję do "wieszania" się czasami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #28 Napisano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Syczenie-rozprężanie klimy-o tym pisałem wcześniej Hehe, ja też pisałem o tym samym - że syczenie to dowód na to, że sprężarka działa. I nie chodziło mi, że syczenie jest złe tylko że praca klimy bez wentylacji jest zła. No to teraz chyba jasne Edytowane 15 Czerwca 2010 przez Barth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #29 Napisano 14 Czerwca 2010 pierwsze co jak nie działa wentylator przy załączeniu sprężarki sprawdza się czy na kostce zasilającej do wentylatora jest napięcie (kostka jest pod plastikowym dekielkiem zbiorniczka wspomagania) miernikiem. Jeśli jest to najprawdopodobniej wentylatora nadszedł kres i skończyły się szczotki - należy wymienić wentylator lub szczotki w obecnym - jak to zrobić znajdziesz na forum. Jeśli napięcia nie ma sprawdzamy bezpiecznik od wentylatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #30 Napisano 14 Czerwca 2010 Na razie sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Jutro sprawdzę napięcie na kostce. Rozumiem że jak nie będzie napięcia to przekaźnik do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meriam3 Zgłoś #31 Napisano 14 Czerwca 2010 Na razie sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Jutro sprawdzę napięcie na kostce. Rozumiem że jak nie będzie napięcia to przekaźnik do wymiany? Jak kolega powiedział sprawdz wentylator , w tym celu podaj na wtyk wentylatora osobno napięcie 12v z akumulatora . Jak ci nie ruszy to na 100% d roboty wentylator - wymiana całego lub szczotek . A jak ruszy to prawdopodobnie przekażnik lub po drodze jest jeszcze przetwornica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #32 Napisano 15 Czerwca 2010 Sprawdziłem napięcie na kostce i jest ok. Więc doczytałem gdzieś na forum że należy w niego puknąć młotkiem więc tak zrobiłem i zaskoczył co prawda na chwile ale już wiadomo że należy wymienić szczotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #33 Napisano 15 Czerwca 2010 no i good Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fafel Zgłoś #34 Napisano 23 Czerwca 2010 U mnie z kolei brak napiecia na wtyczce, bezpiecznik i przekazniki ok, na krotko wiatrak dziala bez problemu, kompresor ok (klima chlodzi), co jeszcze moze byc przyczyna nie dzialania wentylatora klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #35 Napisano 24 Czerwca 2010 U mnie z kolei brak napiecia na wtyczce, bezpiecznik i przekazniki ok kolego sprawdz opornice klimatyzacji, poszukaj postów meriam3 - on dokladnie rozpisal jak to sprawdzić. powiedz jeszcze czy drugi bieg wiatraka klimatyzacji działa ( czy zaczyna po jakimś czasie wyć jak glupi) jeżeli to na 97% walnieta opornica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroB5 Zgłoś #36 Napisano 25 Czerwca 2010 który bezpiecznik jest od tego wentylatora klimy? bo mi też nie działa, jeszcze dzisiaj w niego pukne i sprawdze bo moze sie zawiesił... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fafel Zgłoś #37 Napisano 25 Czerwca 2010 powiedz jeszcze czy drugi bieg wiatraka klimatyzacji działa Dziala podpiety pod 12v, nie ryzykowalem dluzszej jazdy z wlaczona klima, nie chce uszkodzic kompresora albo stracic czynnika. Znalazlem posty o ktorych wspomniales, jak znajde chwile sprawdze opornice, dzieki bardzo. ---------- Post added at 14:31 ---------- Previous post was at 14:26 ---------- który bezpiecznik jest od tego wentylatora klimy? Pod kierownica, zobacz temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1523&highlight=przeka%BCniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fafel Zgłoś #38 Napisano 1 Lipca 2010 Opornica wymontowana, po roznitowaniu rozsypala sie w drobny mak, zgnita całkowicie. Teraz szukam nowej jak najtaniej, dam znac po wymianie, dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p@wel Zgłoś #39 Napisano 1 Lipca 2010 Witam wszystkich, ostatnio zastanawiam się czy mój wentylator ma II bieg (może uszkodzona przetwornica) . W zasadzie auto mam od niedawna ale jeszcze nie usłyszałem specjalnie aby wentylator bardzo głośno pracował co by świadczyło o pracy na II biegu. Robiąc test VAGiem też wentylator pracuje na jednej prędkości, tak ma być pod czas testu? Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest ten II bieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fafel Zgłoś #40 Napisano 12 Lipca 2010 Robiąc test VAGiem też wentylator pracuje na jednej prędkości, tak ma być pod czas testu? Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest ten II bieg? Podczas testu chodzi na jednej predkosci. Zrzuc plyte pod silnikiem, na dole, na prawo od chlodnicy (patrzac na auto od przodu) w wezu jest niebieski czujnik. Odepnij od niego kostke i na wlaczonym zaplonie zewrzyj styki po skosie. Sa one ponumerowane 1-4, musisz zmostkowac 1 z 4 oraz 2 z 3 jesli dobrze pamietam 2 i 3 to pierwszy bieg natomiast 1 i 4 to bieg drugi. Roznica w pracy wiatraka jest wyrazna, drugi bieg jest duzo glosniejszy. ---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:08 ---------- Dostalem wczoraj opornice z allegro za 100zl, po wymianie wiatrak ozyl, dzieki wszystkim za pomoc, juz mi upaly niegrozne:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach