Skocz do zawartości
szafarek

Wentylator klimy - działa ale jakoś nie tak ....

Rekomendowane odpowiedzi

Ale u mnie w gorące dni syczy jak zgaszę samochód lecz wiatrak ani drgnie.... Gdzie mogę szukać przyczyny? Bezpiecznik? Przekaźnik? Jakieś pomysły? Wiem że da się ręcznie sprawdzić błędy climatroniku tylko zapomniałem co trzeba przytrzymać.

 

Ehh... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1046&highlight=samodiagnoza+climatronic

a syczeć ma jakiś czas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w gorące dni syczy (...) a wiatrak ani drgnie...

 

 

To bardzo niedobrze.

 

Syczenie to objaw, że sprężarka działa.

Zatem jeśli sprężarka chodzi bez wentylatora - może ulec uszkodzeniu.

 

Sprawdź bezpieczniki na początek. Jeśli sam nie będziesz mógł

tego naprawić to jak najszybciej oddaj samochód do serwisu bo zatrzesz kompresor...

...a wtedy koszty na prawdę spore jak poleci po .

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To bardzo niedobrze.

 

Syczenie to objaw, że sprężarka działa.

Zatem jeśli sprężarka chodzi bez wentylatora - może ulec uszkodzeniu.

 

Sprawdź bezpieczniki na początek. Jeśli sam nie będziesz mógł

tego naprawić to jak najszybciej oddaj samochód do serwisu bo zatrzesz kompresor...

...a wtedy koszty na prawdę spore jak poleci po .

 

Syczenie-zależy w którym miejscu.Jeżeli przy zaworku po wyłączeniu silnika to wszystko :ok bo klima się rozpręża i tak ma być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez wentylatora możesz jeździć nie na AUTO ale na ECON a jak już musisz to w drodze owszem możesz włączyć na auto pęd powietrza powinien ci schłodzić ale jak stoisz na postoju i dasz klime na ful to zapomnij i poczytaj sobie o wymianie kompresora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Syczenie-zależy w którym miejscu.Jeżeli przy zaworku po wyłączeniu silnika to wszystko bo klima się rozpręża i tak ma być...

 

 

Patryku, zgadza się, ale chodzi o to, że klima działa bez załączonego wentylatora

co może uszkodzić kompresor.

 

Chodziło mi o to, że właśnie syczenie potwierdza to, że sprężarka jednak chodzi.

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryku, zgadza się, ale chodzi o to, że klima działa bez załączonego wentylatora

co może uszkodzić kompresor.

 

Sprężarka ma zabezpieczenie i w momencie gdy cisnienie w ukladzie rosnie wyłącza się i po chwili jak opadnie samoistanie załącza itd. Przy wysokich temperaturach to kłopotliwe bo nie schłodzi nam powietrza tylko będzie chwile chodzić chwilę niechodzić. Przy niższych temp zewnętrznych jest ok.

W każdym bądź razie nie ma co gdybać. Wentylator musi działać!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryku, zgadza się, ale chodzi o to, że klima działa bez załączonego wentylatora

co może uszkodzić kompresor.

 

Syczenie-rozprężanie klimy-o tym pisałem wcześniej ;)

 

 

Sprężarka ma zabezpieczenie i w momencie gdy cisnienie w ukladzie rosnie wyłącza się i po chwili jak opadnie samoistanie załącza itd. Przy wysokich temperaturach to kłopotliwe bo nie schłodzi nam powietrza tylko będzie chwile chodzić chwilę niechodzić. Przy niższych temp zewnętrznych jest ok.

 

Otóż to.Jeżeli chodzi o wentylator-ma działać i koniec.Trzeba szukać przyczyny awarii.

Na początek szukałbym usterki przy przekaźniku,podmiana do testu i już będzie wiadomo.Przekaźniki ,jeżeli już są starsze niestety mają tendencję do "wieszania" się czasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Syczenie-rozprężanie klimy-o tym pisałem wcześniej

 

Hehe, ja też pisałem o tym samym - że syczenie to dowód na to,

że sprężarka działa.

 

I nie chodziło mi, że syczenie jest złe tylko że praca klimy

bez wentylacji jest zła.

 

 

No to teraz chyba jasne :D

Edytowane przez Barth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co jak nie działa wentylator przy załączeniu sprężarki sprawdza się czy na kostce zasilającej do wentylatora jest napięcie (kostka jest pod plastikowym dekielkiem zbiorniczka wspomagania) miernikiem. Jeśli jest to najprawdopodobniej wentylatora nadszedł kres i skończyły się szczotki - należy wymienić wentylator lub szczotki w obecnym - jak to zrobić znajdziesz na forum. Jeśli napięcia nie ma sprawdzamy bezpiecznik od wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Jutro sprawdzę napięcie na kostce. Rozumiem że jak nie będzie napięcia to przekaźnik do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na razie sprawdziłem bezpiecznik i jest ok. Jutro sprawdzę napięcie na kostce. Rozumiem że jak nie będzie napięcia to przekaźnik do wymiany?

Jak kolega powiedział sprawdz wentylator , w tym celu podaj na wtyk wentylatora osobno napięcie 12v z akumulatora . Jak ci nie ruszy to na 100% d roboty wentylator - wymiana całego lub szczotek . A jak ruszy to prawdopodobnie przekażnik lub po drodze jest jeszcze przetwornica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie na kostce i jest ok. Więc doczytałem gdzieś na forum że należy w niego puknąć młotkiem więc tak zrobiłem i zaskoczył co prawda na chwile ale już wiadomo że należy wymienić szczotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i good

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z kolei brak napiecia na wtyczce, bezpiecznik i przekazniki ok, na krotko wiatrak dziala bez problemu, kompresor ok (klima chlodzi), co jeszcze moze byc przyczyna nie dzialania wentylatora klimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie z kolei brak napiecia na wtyczce, bezpiecznik i przekazniki ok

kolego sprawdz opornice klimatyzacji, poszukaj postów meriam3 - on dokladnie rozpisal jak to sprawdzić. powiedz jeszcze czy drugi bieg wiatraka klimatyzacji działa ( czy zaczyna po jakimś czasie wyć jak glupi) jeżeli to na 97% walnieta opornica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

który bezpiecznik jest od tego wentylatora klimy? bo mi też nie działa,

jeszcze dzisiaj w niego pukne i sprawdze bo moze sie zawiesił... :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedz jeszcze czy drugi bieg wiatraka klimatyzacji działa

Dziala podpiety pod 12v, nie ryzykowalem dluzszej jazdy z wlaczona klima, nie chce uszkodzic kompresora albo stracic czynnika. Znalazlem posty o ktorych wspomniales, jak znajde chwile sprawdze opornice, dzieki bardzo.

 

---------- Post added at 14:31 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

 

który bezpiecznik jest od tego wentylatora klimy?

 

Pod kierownica, zobacz temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1523&highlight=przeka%BCniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornica wymontowana, po roznitowaniu rozsypala sie w drobny mak, zgnita całkowicie. Teraz szukam nowej jak najtaniej, dam znac po wymianie, dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, ostatnio zastanawiam się czy mój wentylator ma II bieg (może uszkodzona przetwornica) . W zasadzie auto mam od niedawna ale jeszcze nie usłyszałem specjalnie aby wentylator bardzo głośno pracował co by świadczyło o pracy na II biegu. Robiąc test VAGiem też wentylator pracuje na jednej prędkości, tak ma być pod czas testu? Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest ten II bieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiąc test VAGiem też wentylator pracuje na jednej prędkości, tak ma być pod czas testu? Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest ten II bieg?

Podczas testu chodzi na jednej predkosci. Zrzuc plyte pod silnikiem, na dole, na prawo od chlodnicy (patrzac na auto od przodu) w wezu jest niebieski czujnik. Odepnij od niego kostke i na wlaczonym zaplonie zewrzyj styki po skosie. Sa one ponumerowane 1-4, musisz zmostkowac 1 z 4 oraz 2 z 3 jesli dobrze pamietam 2 i 3 to pierwszy bieg natomiast 1 i 4 to bieg drugi. Roznica w pracy wiatraka jest wyrazna, drugi bieg jest duzo glosniejszy.

 

---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:08 ----------

 

Dostalem wczoraj opornice z allegro za 100zl, po wymianie wiatrak ozyl, dzieki wszystkim za pomoc, juz mi upaly niegrozne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności