Skocz do zawartości
mani

Wibracje przy przyspieszaniu 3 bieg 1200-1600 obrotów/min

Rekomendowane odpowiedzi

No ja przetestowałem wszystko poza 5 i zaobserwowałem tylko na 3. Może "właściwe" przełożenie to powoduje? Wygląda na to, że znalazłem dziurę w całym ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rozwiązanie problemu. Przyczyną szarpania okazał się wadliwy zespół sprzęgła. Otóż okazało się, że prawdopodobnie wadliwy był dwumas (komplet poszedł do reklamacji) i tarcza sprzęgła nie przylegała do jego powierzchni w sposób prawidłowy. Podczas gdy silnik mocno rwał do przodu, tarcza zaczynała się ślizgać i łapać na przemian - efekt tego jest opisany w pierwszym poście.

 

Kolegom z tym samym problemem polecam zainteresować się sprzęgłem.

 

Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Trochę odgrzeję temat. Mam problem z wibracjami/drganiami przenoszonymi na karoserię. Odczuwalne są na biegu jałowym ale najgorsze objawy są przy obrotach 1600-1800 obr. zwłaszcza jak się doda więcej gazu i najbardziej odczuwalny na 3 biegu auto wpada w jakiś dziwny rezonans wtedy odczuwalne jest to tak jak by hmm tłumik był przykręcony na sztywno do podłogi lub silnik zawieszony był na jakiś sztywnych poduszkach. przy wyższych obrotach słabną. Sprawdzone zostały : poduszki silnika - są oryginalne wszystkie te na silniku skrzyni i na rurze od intercoolera były też zamieniane także na oryginalne uzywki i nic się nie zmieniło. sprawdzane były pompowtryski ponoć jeden chyba ostatni jest lekko wyżej od pozostałych ale mieści się w normie cokolwiek to znaczy tak powiedział mechanik i sam widziałem to na własne oczy na podłączonym komputerze. Sprzęgło przy ruszaniu lekko szarpie, dość wysoko już wysprzęgla i na pewno słychać łożysko dociskowe. I teraz pytanie co jest przyczyną tych drgań. ten pompowtrysk czy sprzęgło ? Panowie z warsztatu w którym zajmują się naprawą tylko grupę vw skoda audi seat powiedzieli że nie sądzą żeby to było koło dwumasowe bo jeżeli by coś z nim było to wibracje były by znacznie gorsze i na całej długości obrotów. Moje spostrzeżenia są takie że te drgania się zaczynają nasilać. Może nie są to jakieś duże różnice ale są. Być może jest tak jak u kolegi wyżej. Auto ma 300 tyś przebiegu i wszystko czego się dotykałem to oryginalne części. Czy mógłby ktoś cokolwiek doradzić na ten temat. Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Darko81,

A to moje rozwiązanie do Ciebie nie przemawia? Ślizgające się sprzęgło właśnie u mnie dawało taki efekt - zresztą opisane jest to w poście wyżej. Swoją drogą zapomniałem już, że taki problem miałem (a ponadto od roku nie mam już Paska).

Do tego to co opisujesz odnośnie sprzęgła IMHO świadczy o tym, że to już końcówka sprzęgła. Moje padło około 200 tyś km i one jakoś tak wytrzymują. Jeżeli Twoje ma 300k i jest od nowości to wróżę raczej szybki jego koniec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bedzie raczej 2masa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Darko81,

A to moje rozwiązanie do Ciebie nie przemawia? Ślizgające się sprzęgło właśnie u mnie dawało taki efekt - zresztą opisane jest to w poście wyżej. Swoją drogą zapomniałem już, że taki problem miałem (a ponadto od roku nie mam już Paska).

Do tego to co opisujesz odnośnie sprzęgła IMHO świadczy o tym, że to już końcówka sprzęgła. Moje padło około 200 tyś km i one jakoś tak wytrzymują. Jeżeli Twoje ma 300k i jest od nowości to wróżę raczej szybki jego koniec.

 

Zajeździłeś i sprzedałeś.

A w tym samochodzie co teraz masz robiłeś swój test "trzeciego biegu"- 1000 obr/min i gaz w podłogę :zliscia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zajeździłeś i sprzedałeś.

A w tym samochodzie co teraz masz robiłeś swój test "trzeciego biegu"- 1000 obr/min i gaz w podłogę

 

@zarembaz,

Powiedz mi proszę, skąd wiesz, że zajeździłem? Powiedział Ci o tym nowy właściciel "mojego" auta?

Delikatnie mówiąc Twoja wypowiedz jest lekko "(dopowiedz sobie)" i widać, że nie chciało Ci się przeczytać całego posta bo byś wiedział kiedy to szarpanie się pojawiło. Powiedz nam jak Ty jak szukasz przyczyny problemu bo może ta informacja podpowie koledze Darkowi jak rozwiązać jego?!. Z tego co mi wiadomo powtarzalność problemu ułatwia jego zidentyfikowanie (ale może ja się mylę i Ty pewnie wiesz lepiej) więc dąży się do jego powtórzenia, o ile oczywiście problem nie jest permanentny, a pojawia się tylko w specyficznych warunkach.

Dlaczego Zbyszek stać Cie było tylko na napisanie bardzo mądrej uwagi do mojego posta, natomiast na podsunięcie pomysłu Koledze Darkowi już nie bardzo?

Dalsza dyskusja jest zupełnie zbyteczna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@zarembaz,

Powiedz mi proszę, skąd wiesz, że zajeździłem? Powiedział Ci o tym nowy właściciel "mojego" auta?

Delikatnie mówiąc Twoja wypowiedz jest lekko "(dopowiedz sobie)" i widać, że nie chciało Ci się przeczytać całego posta bo byś wiedział kiedy to szarpanie się pojawiło. Powiedz nam jak Ty jak szukasz przyczyny problemu bo może ta informacja podpowie koledze Darkowi jak rozwiązać jego?!. Z tego co mi wiadomo powtarzalność problemu ułatwia jego zidentyfikowanie (ale może ja się mylę i Ty pewnie wiesz lepiej) więc dąży się do jego powtórzenia, o ile oczywiście problem nie jest permanentny, a pojawia się tylko w specyficznych warunkach.

Dlaczego Zbyszek stać Cie było tylko na napisanie bardzo mądrej uwagi do mojego posta, natomiast na podsunięcie pomysłu Koledze Darkowi już nie bardzo?

Dalsza dyskusja jest zupełnie zbyteczna...

 

powyższego posta nie chciało mi się czytać do końca, ale cały temat wcześniej przeczytałem zanim to napisałem.

Na takich obrotach się traktorem jeździ. Dla przeciętnego forumowicza wygląda to tak: wymieniłeś sprzęgło i zajeździłeś po 1 tys km, wymieniłeś znowu na nowe w ramach gwarancji, pojeździłeś i sprzedałeś bo pewnie znowu to samo było.

Forum oczywiście jest od tego aby się pytać i sobie pomagać. Nawet niektórzy ci pisali na jakich obrotach powinien pracować silnik, ale tak wytrawny kierowca jak ty wie lepiej.

Napisz czy robiłeś ten "test" w obecnym aucie, alby czy próbowałeś z rowerem górskim tak jak jeden z kolegów ci pisał :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Darko81,

Jak rozwiążesz problem to podziel się z nami rozwiązaniem.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc panowie wszystko już jest jasne. zacznę od dwumasy !!

Wymieniłem całe sprzęgło z dwumasą i nie dlatego że miałem drgania ale miałem już końcówkę sprzęgła. Dwumasa też już się kończyła. Auto ma 300tyś 2004 rok a nie jak u większości 2001 rok i 150tyś :) a sprzęgło było jeszcze oryginalne. Wymieniłem i ... te szarpania przy ruszaniu znikły poprawiło się wysprzęglanie i to tyle. koledzy mechanicy którzy mi to wymieniali powiedzieli że silnik mniej drży. Otóż ja nie zauważyłem różnicy wizualnej a już zwłaszcza odczuwalnej. Więc drgania nadal pozostały. Zacząłem szukać dalej. Obczytałem forum i inne wątki z innych miejsc i jedynie na co natrafiłem to na łącznik elastyczny tłumika. Sprawdziłem według porad jakie inni opisywali i u mnie wyglądało to w normie. Tłumik jak i złączka Oryginał ( nie było widać żadnej ingerencji ludzkiej ręki poza fabryką VW. Więc postanowiłem porównać z innym passatem z takim samym silnikiem i też ze słabszym 101km. Ku mojemu zdziwieniu w pozostałych dwóch passatach jest IDENTYCZNIE. Drgania silnika takie same, drgania tłumika takie same, wibracje w aucie odczuwalne tak samo, no może delikatnie mniej przy obrotach 1600-1800 i przy delikatnym dodaniu gazu na biegu jałowym czyli około 870-900obr. Wniosek : te passaty tak mają. Piszą inni że wymieniają złączkę elastyczną. Owszem można oraz wstawić drugą dla zmniejszenia wibracji tłumika tylko po co wycinać starą jak jest sprawna. Jedyną różnicę jaka jest pomiędzy moim paskiem a kolegi to taka że on miał czyszczoną turbine bo przeładowywała. Teraz mówi że auto po czyszczeniu trochę lepiej się zbiera i na pewno turbo działa w większym zakresie obrotów. U mnie przeładowanie było tylko raz tak więc myślę ze można ją przeczyścić. Jak pisałem wyżej auto ma troche nalatane a wszystko nadal na oryginale więc na pewno przeczyszczenie nie zaszkodzi. I to tyle. Na wiosnę zrobię czyszczenie turbiny i ewentualnie wstawię drugą złączkę oraz sprawdzę kata. Więc panowie jeżeli macie szarpanie przy ruszaniu lub telepie silnikiem to na pewno dwumas. jeżeli takich objawów nie ma a szarpania silnikiem występują to może być jeszcze wtryskiwacz bo one też powodują szarpanie silnikiem ale to musi mieć wskazania powyżej 1,50 ( nie znam oznaczenia ). Dla mnie temat jest zamknięty i szukać dalej nie będę bo to walka z wiatrakami. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja natomiast zauważyłem u siebie taką rzecz,mianowicie jadąc np na 2 biegu lub na 3 nie ma znaczenia gdy odpuszę gaz i dodam aby przyśpieszyć to mam takie szarpnięcie,objawia to się za każdym razem gdy tak zrobię,może mniej wyczuwalne gdy silnik jest zimny .Myślałem o poduszkach pod skrzynią,silnikiem ale to by nie miało znaczenia czy silnik ciepły czy zimny tak mi się wydaje .Co sądzicie ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności