Skocz do zawartości
mani

Wibracje przy przyspieszaniu 3 bieg 1200-1600 obrotów/min

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono :)

Parę dni temu zauważyłem dziwny objaw podczas przyspieszania auto wpada w wibrację. Jest trochę podobnych wątków na forum, ale nie bardzo rozjaśniają mi sprawę, gdyż pewne diagnozy wykluczam.

Podczas przyspieszania od "zera" na 3 biegu (i praktycznie tylko na 3) w zakresie obrotów 1200-1400 pojawia się wibracja na karoserii (przypomina to jazdę po tzw tarce przed światłami), poniżej i powyżej tych obrotów problem nie występuje.

Dodam, że kompletne sprzęgło (tarcza, dwumas, docisk i łożysko) wymieniłem 1000 km temu i w ostatnich dniach wyczyściłem turbinę. Mam logi po czyszczeniu i moim zdaniem wszystko jest ok (jakby ktoś chciał rzucić okiem mogę podesłać), ale tam nie upatruję problemu. I jeszcze jedno - poduszki pod silnikiem wyglądają ok (z tego co się orientuję jeśli siadają wypływa olej - u mnie sucho) ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki gdzie szukać problemu.

 

Zapomniałem dodać, ze ten objaw to raczej drgania pionowe przodu auta - jak pisałem wyżej, do złudzenia przypominające jazdę po tarce.

Edytowane przez mani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób przyspieszasz w tym zakresie obrotów? mocno dodajesz gazu, czy delikatnie?

dwumas? sprzęgło moje typy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wojtekk - jak pisałem komplet sprzęgła wymieniony także to pomijam, a przyspieszanie to powiedzmy od 60-100% gaz w podłogę. Gdzieś w przypływie lenistwa nie chciało mi się redukować biegu no i wylazło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wew przegub to objawia sie przy pewnych predkosciach niezaleznie od obrotow sprobuj to zaobserwowac . czy zawsze dzieje sie to przy jednakowej predkosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wojta - tylko na 3 biegu i w tym zakresie obrotów, więc to raczej będą te same prędkości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@wojta - tylko na 3 biegu i w tym zakresie obrotów, więc to raczej będą te same prędkości
wiec sprawdz prosze wew przegub czy ma luz albo poduszki pod silnikiem . jak bedziesz patrzyl na przeguby to i podszki nie problem sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie wibracje ja też mam jak w tym zakresie obrotów się zagalopuję i zacznę mocno przyspieszasz, pewnie powyżej 2tyś takich problemów też nie masz.

zauważ, że masz moment obrotowy w okolicach 1800 obrotów, więc takie ostre przyspieszanie poniżej tej granicy nie jest właściwe co nie .

 

ja bym nie bagatelizował sprawy, tylko przyspieszał we właściwych obortach, bo takie dawanie po gazie przy 1200 obrotów dobre nie jest;)

 

no turbo z tym nic nie ma na 100%.

a jak wymieniali sprzęgło to rzucili okiem na dwumas?

 

a jak odpalasz auto to czujesz takie lekkie wibracje?

 

Wojta chyba ma racje, bo u mnie też to na trójce obserwowałem..

Edytowane przez wojtekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie wibracje ja też mam jak w tym zakresie obrotów się zagalopuję i zacznę mocno przyspieszasz, pewnie powyżej 2tyś takich problemów też nie masz.

zauważ, że masz moment obrotowy w okolicach 1800 obrotów, więc takie ostre przyspieszanie poniżej tej granicy nie jest właściwe co nie .

 

ja bym nie bagatelizował sprawy, tylko przyspieszał we właściwych obortach, bo takie dawanie po gazie przy 1200 obrotów dobre nie jest;)

 

no turbo z tym nic nie ma na 100%.

a jak wymieniali sprzęgło to rzucili okiem na dwumas?

 

a jak odpalasz auto to czujesz takie lekkie wibracje?

 

Wojta chyba ma racje, bo u mnie też to na trójce obserwowałem..

on pisze ze wymienil kpl :) co do przyspieszania to diesel ciagnie od niskich obrotow co innego benzyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
on pisze ze wymienil kpl :) co do przyspieszania to diesel ciagnie od niskich obrotow co innego benzyna

wiem, teraz doczytałem w innym temacie;)

no to prawdopodobnie będzie tak jak pisałeś, a jaki jest koszt takiego przegubu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia place w funtach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, koszta na razie nie są ważne, na razie nie wiemy co mamy naprawiać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawiac a nauczyc sie jezdzic... 1200 obr 3 bieg i gaz w podloge? To nie usterka, to samochod blaga o litosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie naprawiac a nauczyc sie jezdzic... 1200 obr 3 bieg i gaz w podloge? To nie usterka, to samochod blaga o litosc.

 

@czikabonita - no nie zgodzę się niestety z Twoją opinią. To tak jak byś mi powiedział, że na żadnym biegu nie można wciskać gazu w podłogę. Tu ewidentnie coś poległo i nie chodzi o styl jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przednia poduszkę silnika - tą gruszkę gumową, co jest pod chłodnicą. Może być zerwana, pęknięta, źle ustawiona. A inne poduszki to nie jest regułą, że zauważysz cieknący z nich olej. U mnie nic nie było widać a była wewnątrz zerwana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Danek75 - generalnie stawiam na dwie rzeczy - przegub, albo któraś poduszka pod silnikiem, tyle tylko, że u mnie silnik jest wzdłużnie i w takim razie chyba myślisz o odbijaku 8D0 199 339 M? To co napisałeś to właśnie kierunek poszukiwań, w który sam podążam. Jeśli natomiast trzaśnięty jest przegub wewnętrzny - czy jest jakaś metoda na sprawdzenie bez wyciągania półosi?

Edytowane przez mani

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiasz auto na kanał, wchodzisz pod spód i sprawdzasz przegub, obracajac półosią w prawo i w lewo. Czy ma duzy skok luzu - ze tak to nazwę. Bez demontażu inaczej tego nie zdiagnozujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@czikabonita - no nie zgodzę się niestety z Twoją opinią. To tak jak byś mi powiedział, że na żadnym biegu nie można wciskać gazu w podłogę. Tu ewidentnie coś poległo i nie chodzi o styl jazdy.

 

Widze ze nalezysz do tych co jezdza 50 km/h na piatce. Ok, tylko potem nie jęcz ze sie turbina zapieka albo cos niegomaga drzy itd. Zacznij ruszac z trojki,bedzie jeszcze lepiej...

 

Wciskanie gazu w podloge przy 1200 obr na trzecim biegu i kazdym powyzej skutkuje zwiekszaniem zuzycia paliwa, obciazaniem ukladu tlokowego i silnika. Nasluchales sie bzdur o eco drivingu sponsorowanych przez producentow czesci zamiennych a teraz je propagujesz. Efekty - juz zaczynaja byc widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czikabonita - nie oceniaj bo nie masz do tego podstaw, a jak byś miał okazję popytać tych co jeżdżą ze mną to byś tak nie pisał. Nie mam zamiaru Ci nic udowadniać, ale widzę, że w temacie usterek to my raczej nie pogadamy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze ze nalezysz do tych co jezdza 50 km/h na piatce. Ok, tylko potem nie jęcz ze sie turbina zapieka albo cos niegomaga drzy itd. Zacznij ruszac z trojki,bedzie jeszcze lepiej...

 

Wciskanie gazu w podloge przy 1200 obr na trzecim biegu i kazdym powyzej skutkuje zwiekszaniem zuzycia paliwa, obciazaniem ukladu tlokowego i silnika. Nasluchales sie bzdur o eco drivingu sponsorowanych przez producentow czesci zamiennych a teraz je propagujesz. Efekty - juz zaczynaja byc widoczne.

kolega nie napisal ze przyspiesza z 3 biegu jak na wyscigu na 1/4 mili a co do tego wydaje mi sie ze diesel jest od tego by krazyc po niskich obrotach w ktorych sie najlepiej czuje chyba ze ty pilujesz 4.5 tys diesla na kazym biegu bo w benzynie to normalne obroty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do tego wydaje mi sie ze diesel jest od tego by krazyc po niskich obrotach w ktorych sie najlepiej czuje

akurat tu się nie zgodzę, nasze pasiaki TDI mają sporą turbodziurę i tak do 1,700 można zapomnieć o jakimkolwiek przyspieszaniu..

ale jak złapie moment to można już cisnąć;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności