mani Zgłoś #1 Napisano 2 Czerwca 2010 (edytowane) Witam Szanowne Grono Parę dni temu zauważyłem dziwny objaw podczas przyspieszania auto wpada w wibrację. Jest trochę podobnych wątków na forum, ale nie bardzo rozjaśniają mi sprawę, gdyż pewne diagnozy wykluczam. Podczas przyspieszania od "zera" na 3 biegu (i praktycznie tylko na 3) w zakresie obrotów 1200-1400 pojawia się wibracja na karoserii (przypomina to jazdę po tzw tarce przed światłami), poniżej i powyżej tych obrotów problem nie występuje. Dodam, że kompletne sprzęgło (tarcza, dwumas, docisk i łożysko) wymieniłem 1000 km temu i w ostatnich dniach wyczyściłem turbinę. Mam logi po czyszczeniu i moim zdaniem wszystko jest ok (jakby ktoś chciał rzucić okiem mogę podesłać), ale tam nie upatruję problemu. I jeszcze jedno - poduszki pod silnikiem wyglądają ok (z tego co się orientuję jeśli siadają wypływa olej - u mnie sucho) ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki gdzie szukać problemu. Zapomniałem dodać, ze ten objaw to raczej drgania pionowe przodu auta - jak pisałem wyżej, do złudzenia przypominające jazdę po tarce. Edytowane 2 Czerwca 2010 przez mani Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #2 Napisano 2 Czerwca 2010 a w jaki sposób przyspieszasz w tym zakresie obrotów? mocno dodajesz gazu, czy delikatnie? dwumas? sprzęgło moje typy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mani Zgłoś #3 Napisano 2 Czerwca 2010 wojtekk - jak pisałem komplet sprzęgła wymieniony także to pomijam, a przyspieszanie to powiedzmy od 60-100% gaz w podłogę. Gdzieś w przypływie lenistwa nie chciało mi się redukować biegu no i wylazło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #4 Napisano 2 Czerwca 2010 wew przegub to objawia sie przy pewnych predkosciach niezaleznie od obrotow sprobuj to zaobserwowac . czy zawsze dzieje sie to przy jednakowej predkosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mani Zgłoś #5 Napisano 2 Czerwca 2010 @wojta - tylko na 3 biegu i w tym zakresie obrotów, więc to raczej będą te same prędkości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 2 Czerwca 2010 @wojta - tylko na 3 biegu i w tym zakresie obrotów, więc to raczej będą te same prędkości wiec sprawdz prosze wew przegub czy ma luz albo poduszki pod silnikiem . jak bedziesz patrzyl na przeguby to i podszki nie problem sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #7 Napisano 2 Czerwca 2010 (edytowane) takie wibracje ja też mam jak w tym zakresie obrotów się zagalopuję i zacznę mocno przyspieszasz, pewnie powyżej 2tyś takich problemów też nie masz. zauważ, że masz moment obrotowy w okolicach 1800 obrotów, więc takie ostre przyspieszanie poniżej tej granicy nie jest właściwe co nie . ja bym nie bagatelizował sprawy, tylko przyspieszał we właściwych obortach, bo takie dawanie po gazie przy 1200 obrotów dobre nie jest;) no turbo z tym nic nie ma na 100%. a jak wymieniali sprzęgło to rzucili okiem na dwumas? a jak odpalasz auto to czujesz takie lekkie wibracje? Wojta chyba ma racje, bo u mnie też to na trójce obserwowałem.. Edytowane 2 Czerwca 2010 przez wojtekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 2 Czerwca 2010 takie wibracje ja też mam jak w tym zakresie obrotów się zagalopuję i zacznę mocno przyspieszasz, pewnie powyżej 2tyś takich problemów też nie masz.zauważ, że masz moment obrotowy w okolicach 1800 obrotów, więc takie ostre przyspieszanie poniżej tej granicy nie jest właściwe co nie . ja bym nie bagatelizował sprawy, tylko przyspieszał we właściwych obortach, bo takie dawanie po gazie przy 1200 obrotów dobre nie jest;) no turbo z tym nic nie ma na 100%. a jak wymieniali sprzęgło to rzucili okiem na dwumas? a jak odpalasz auto to czujesz takie lekkie wibracje? Wojta chyba ma racje, bo u mnie też to na trójce obserwowałem.. on pisze ze wymienil kpl co do przyspieszania to diesel ciagnie od niskich obrotow co innego benzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #9 Napisano 2 Czerwca 2010 on pisze ze wymienil kpl co do przyspieszania to diesel ciagnie od niskich obrotow co innego benzyna wiem, teraz doczytałem w innym temacie;) no to prawdopodobnie będzie tak jak pisałeś, a jaki jest koszt takiego przegubu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 2 Czerwca 2010 nie mam pojecia place w funtach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mani Zgłoś #11 Napisano 3 Czerwca 2010 Koledzy, koszta na razie nie są ważne, na razie nie wiemy co mamy naprawiać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #12 Napisano 3 Czerwca 2010 Nie naprawiac a nauczyc sie jezdzic... 1200 obr 3 bieg i gaz w podloge? To nie usterka, to samochod blaga o litosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mani Zgłoś #13 Napisano 3 Czerwca 2010 Nie naprawiac a nauczyc sie jezdzic... 1200 obr 3 bieg i gaz w podloge? To nie usterka, to samochod blaga o litosc. @czikabonita - no nie zgodzę się niestety z Twoją opinią. To tak jak byś mi powiedział, że na żadnym biegu nie można wciskać gazu w podłogę. Tu ewidentnie coś poległo i nie chodzi o styl jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 3 Czerwca 2010 Sprawdź przednia poduszkę silnika - tą gruszkę gumową, co jest pod chłodnicą. Może być zerwana, pęknięta, źle ustawiona. A inne poduszki to nie jest regułą, że zauważysz cieknący z nich olej. U mnie nic nie było widać a była wewnątrz zerwana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mani Zgłoś #15 Napisano 3 Czerwca 2010 (edytowane) @Danek75 - generalnie stawiam na dwie rzeczy - przegub, albo któraś poduszka pod silnikiem, tyle tylko, że u mnie silnik jest wzdłużnie i w takim razie chyba myślisz o odbijaku 8D0 199 339 M? To co napisałeś to właśnie kierunek poszukiwań, w który sam podążam. Jeśli natomiast trzaśnięty jest przegub wewnętrzny - czy jest jakaś metoda na sprawdzenie bez wyciągania półosi? Edytowane 3 Czerwca 2010 przez mani Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 3 Czerwca 2010 Stawiasz auto na kanał, wchodzisz pod spód i sprawdzasz przegub, obracajac półosią w prawo i w lewo. Czy ma duzy skok luzu - ze tak to nazwę. Bez demontażu inaczej tego nie zdiagnozujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #17 Napisano 3 Czerwca 2010 @czikabonita - no nie zgodzę się niestety z Twoją opinią. To tak jak byś mi powiedział, że na żadnym biegu nie można wciskać gazu w podłogę. Tu ewidentnie coś poległo i nie chodzi o styl jazdy. Widze ze nalezysz do tych co jezdza 50 km/h na piatce. Ok, tylko potem nie jęcz ze sie turbina zapieka albo cos niegomaga drzy itd. Zacznij ruszac z trojki,bedzie jeszcze lepiej... Wciskanie gazu w podloge przy 1200 obr na trzecim biegu i kazdym powyzej skutkuje zwiekszaniem zuzycia paliwa, obciazaniem ukladu tlokowego i silnika. Nasluchales sie bzdur o eco drivingu sponsorowanych przez producentow czesci zamiennych a teraz je propagujesz. Efekty - juz zaczynaja byc widoczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mani Zgłoś #18 Napisano 3 Czerwca 2010 czikabonita - nie oceniaj bo nie masz do tego podstaw, a jak byś miał okazję popytać tych co jeżdżą ze mną to byś tak nie pisał. Nie mam zamiaru Ci nic udowadniać, ale widzę, że w temacie usterek to my raczej nie pogadamy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 3 Czerwca 2010 Widze ze nalezysz do tych co jezdza 50 km/h na piatce. Ok, tylko potem nie jęcz ze sie turbina zapieka albo cos niegomaga drzy itd. Zacznij ruszac z trojki,bedzie jeszcze lepiej... Wciskanie gazu w podloge przy 1200 obr na trzecim biegu i kazdym powyzej skutkuje zwiekszaniem zuzycia paliwa, obciazaniem ukladu tlokowego i silnika. Nasluchales sie bzdur o eco drivingu sponsorowanych przez producentow czesci zamiennych a teraz je propagujesz. Efekty - juz zaczynaja byc widoczne. kolega nie napisal ze przyspiesza z 3 biegu jak na wyscigu na 1/4 mili a co do tego wydaje mi sie ze diesel jest od tego by krazyc po niskich obrotach w ktorych sie najlepiej czuje chyba ze ty pilujesz 4.5 tys diesla na kazym biegu bo w benzynie to normalne obroty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #20 Napisano 3 Czerwca 2010 a co do tego wydaje mi sie ze diesel jest od tego by krazyc po niskich obrotach w ktorych sie najlepiej czuje akurat tu się nie zgodzę, nasze pasiaki TDI mają sporą turbodziurę i tak do 1,700 można zapomnieć o jakimkolwiek przyspieszaniu.. ale jak złapie moment to można już cisnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach