Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnosnie silnika do B3. Jako że idą wakacje to chciałbym wstawić coś lepszego pod maske.. Teraz mam 1.9 TD a mysle zeby wstawic 1.9 TDI (AFN) 110KM z B4 anglik albo z auta po wypadku ( uderzonego w tył lub bok oczywiscie ). Bardzo bym chciał 1.9 TDI PD ale one mają rozrząd z przodu a nie z boku.. Może ktoś już wstawiał taki motor? Wiem że się da wszystko ale chce zeby to miało ręce i nogi a nie robione za pomocą spawarki itp. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego rozrząd z przodu? Jeżeli silnik będzie pochodził z golfa 4, audi a3 lub octavii to tam też masz ustawienie silnika w poprzek samochodu. Myślę, że na twoim miejscu to bym wstawiał PD, bo jak już zmieniać to i tak dużo roboty byś miał, masa instalacji. A jakbyś wstawił takiego 130 konnego to tylko chip i juz masz 160 KM:) Tylko, że musiałbyś od razu skrzynię biegów też brać od takiego motoru bo w twojej od aaz to mieliłby z taką mocą chyba nawet na 4;), po prostu za krótkie przełożenia do takiej skrzyni. Poza tym zastanów się solidnie nad kosztami, myślę, że taniej Ci wyjdzie kupić afn b4 niż robić taki swap. Musisz mieć silnik, wiązkę, całą instalację, licznik inny, sterownik świec żarowych, np aaz i 1z, lub afn mają już inne wentylatory( różnią się wtyczką). Do tego jeżeli będzie silnik PD to immobilajzer czyli licznik z PD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chce kupić jakieś skasowane auto z przodem całym :P Chce poprostu zrobić coś czego nie ma prawie nikt :) Nie sztuka kupić sobie B4 AFN czy Golfa IV TDI PD :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to gdybyś kupił właśnie całego rozbitka, i po kolei wszystko przekładać, trochę by się tego uzbierało:) ale zdumienie innych użytkowników aut było by niezłe, jak tu taki wiekowy passacik, który puszcza za sobą czarną chmurkę, objeżdża dresów w swoich bmw:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie, wszystko zależy od tego jak bardzo kochasz swój samochód. Ja mam podobny plan na mojego b3, z tym że albo AFN albo 1.8t benzyna z golfa GTI, lub seata cupry. I nie gra roli wysoka cena, bo nie zamieniłbym mojego wiekowego passata na nowszego b4 czy b5. Sądze że b3 ma klasę i duszę, a jak jest zadbany to wogóle bajka :D Może nie doradzę Ci zbyt wiele co do silnika, ale mam nadzieję że SWAP się powiedzie i pociągniesz dalej kult passata 35i b3 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zostane przy Golfie 3 albo Passku B4 AFN.. :) AFN po chipie ma juz 140-145KM :) A Turbo, Wtryski, FMIC i mysle że jakies 170KM mozna liczyć a w B3 to mi wystarczy :D Taka tutaj np. oferta http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13284206 i wziałbym takiego i części nie potrzebne z niego na allegro albo na forum a reszte na złom i tyle :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy zmianie na AFNa moim zdaniem należało by przerzucić skrzynię. Zwłaszcza jak chciałbyś go jeszcze czipować, skrzynia z AAZ może tego nie wytrzymać. Dochodzi kwestia hamulców, bo rozpędzić to żaden problem, gorzej wyhamować. Ogólnie jeśli bardzo chcesz i masz zdrową budę to warto było by coś takiego zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie a hamulce to podstawa. Przy 90 koniach to juz po kilku większych hamowaniach jak masz zwykłe tarcze, ale myślę że wystarczy przy 110 koniach zmienić przód na wentylowane, a tył doprowadzić do porządku. Ale powyżej tej mocy to już też przydały by Ci się lepsze hamulce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki jest koszt wymiany takiego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany silnika to dla mnie bezcenne :) Jako że mój tata ma warsztat z moim brackim to bez problemu byśmy wszystko przerzucili.. Hebelki już goszczą u mnie z B3 VR6 :kciuki Fakt faktem przód 280mm wentylowane w B4 są 288mm i mają więcej tłoczków a tył to tarcza nie wiem dokładnie ile ma mm ale też od VR6. Także ta sprawa już jest.. Kwestia jest wyrwania auta powypadkowego z zdrowym przodem no i przed tym uzbieranie kasy na to.. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michał, sam robiłem taką przekładkę tyle ze na silnik 1z to mogę Ci poradzić poszukać "dawcy części w postaci passka b4". To najbardziej kompatybilne auto z b3 i bedziesz miał najwięcej oryginalnych części do wykorzystania. A musisz wiedzieć , że przekładka silnika pociąga za sobą wiele robót dodatkowych z uwagi na konieczność wymiany wiązki elektrycznej, to zaś zmienia osprzęt, wtyczki , złączki itp. Ja np. w końcu zdecydowałem się zmienić całe wnętrze łącznie z deską ,licznikiem i wszystkimi przełącznikami nawet szyberdachem.Cała operacja wymagać będzie dużo cierpliwości roboty i czasu . powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem Grzegorzu :) Będę szukać angola B4 1.9 TDI 110KM albo jakiegoś rozbitka "od tyłu" :P Póki co nasi niebiescy NIE przyjaciele mnie złapali :/ 130/50km/h i 500zł/10pkt.. Ahh.. ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wsadzałem AFN do swojego B3 .Szukaj całego auta najlepiej sprawnego,Przypome tylko że AFN jest na dwumasie.(słono kosztuje).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności