Skocz do zawartości
PIOTR_FOTO

Zmiana 1Z w AFN - doprecyzowanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu magluję temat swapu mojego B4 z silnikiem 1Z na mocniejszy AFN. Przeglądając forum dowiedziałem się, że muszę dokupić następujące elementy:

1. Turbina

2. Sterownik turbiny

3. Sterownik silnika

4. Osłona paska rozrządu

5. Wtryskiwacze

6. Przepływomierz

7. Zawór EGR.

Poszukuję jeszcze informacji co z takimi rzeczami jak:

I. Instalacja elektryczna (np. kostki do komputera sterującego czy do pompy)

II.Skrzynia biegów

III. Sprzęgło

IV.Poduszki pod silnikiem

V. Wałek rozrządu

VI. Popychacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kup cały silnik z osprzętem taniej Cię wyjdzie (nie jestem pewien ale kostka jest taka sama);) znajomy ma passata b4 z silnkiem na PD 1.9 -131km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pd 131 km? Nieźle, ale chyba nie na moją kieszeń. Pozdr. Apropos dzwoniłem dzisiaj w sprawie silnika to śpiewają 1300 zł bez turbiny i pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dowiedziałem się, że muszę dokupić następujące elementy:
1. Turbina

Tak

2. Sterownik turbiny

n75 - tak

3. Sterownik silnika

Jesli masz komputer 16bit nie musisz.

4. Osłona paska rozrządu

?

5. Wtryskiwacze

Tak, bo sa wieksze szpryce w AFN

6. Przepływomierz

po co?

7. Zawór EGR.

Wywalic w cholere, chyba, ze chodzi o klape gaszaca ;)

III. Sprzęgło

Mozesz zamiast dwumasa zostawic jednomas. Wyjdzie teoretycznie na lepiej jesli celujesz w wieksze momenty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O przepływce ktoś pisał, że trtzeba zmienić-też się zastanawiałem po co? Powiem szczerze, że nie wiedziałem że przy AFNach jest dwumas...? A jak tam ze skrzynią, wałkiem rozrządu i popychaczami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiedziałem że przy AFNach jest dwumas...? A jak tam ze skrzynią, wałkiem rozrządu i popychaczami?

W b4 masz najprawdopodobniej koło lite a nie dwumasowe bo dwumas był usilnie wkładany w passkach b5.

Jeżeli chodzi o skrzynie wałek i popychacze to spokojnie 180km wytrzymują, a w tyle pewnie i tak nie mierzysz.

Przepływkę można zmieniać w b5 ale jak zmieniasz cała górę obudowy filtra powietrza wraz z rurką doprowadzenia do turbo na czym można wyłapać dodatkowe konie. U Ciebie przepływka zostaje ori.

A jak chcesz już się bawić w modyfikacje to zamiast wtrysków afn 0.205 wkładaj 216bosio bo waaaarto;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
n75 - tak

można zapodać N18!

Wywalic w cholere, chyba, ze chodzi o klape gaszaca

w 1Z AFN AHU AHH nie ma klapy gaszącej :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg książki "W zespole napędowym modelu Passat z silnikiem AFN zastosowano dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło nowego rodzaju"-a więc jednak nie koło lite tylko dwumas. Jeżeli natomiast zdecyduje się zostawić ori koło i sprzęgło z 1Z?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli natomiast zdecyduje się zostawić ori koło i sprzęgło z 1Z?

To nic się nie stanie i zostanie Ci trochę $$$ w kieszeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopatrzyłem się jeszcze, że do przeróbki także będzie układ ciśnienia i podciśnienia. Trzeba też będzie dołożyć taki plastikowy zbiorniczek podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dopatrzyłem się jeszcze, że do przeróbki także będzie układ ciśnienia i podciśnienia. Trzeba też będzie dołożyć taki plastikowy zbiorniczek podciśnienia.

z całego układy potrzebne będą Ci N75/N18 (co wolisz) plastikowa bańka o której piszesz o raz zaworek zwrotny, do połączenia tego wszystkiego możesz użyć starych wężyków albo kup nowe i po problemie :) jak chcesz schemat podłączenia to pisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- kolektor wydechowy od AFN (chyba że turbo jest razem z kolektorem)

- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn)

- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn)

- przewód zasilający smarowanie turbo (afn)

- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn)

- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo

Czy te elementy też muszę zmienić przy turbo AFN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- kolektor wydechowy od AFN (chyba że turbo jest razem z kolektorem)

- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn) - jeśli planujesz mieć EGR to TAK jeśli chesz go wywalić to NIE ;p

 

- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn) - w 1Z AHU turbo siedzi wyżej niż w autach z VNT, może nie będzie trzeba zmieniać, założysz turbo będziesz widział

 

- przewód zasilający smarowanie turbo (afn) - można wykorzystać stary, lekko go podgiąć i będzie OKI

 

- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn) - wymiana, WG jak już wcześniej napisałem siedzi wyżej więc przewód będzie za długi, osobiście proponuje poszukać spływki olejowej od PDka

- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo - jeśli będziesz miał spływke od PDka to będzię Ci ten króciec potrzebny, w przypadku spływkii od AFNa już nie

Wyposaż się jeszcze w podkładki miedziane pod spływ oleju :) :)

tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potrzebuje porady.mam najechane 340tys moim paskiem. łożysko wyciskowe przy sprzęgle jest wyjechane.jeżeli po dobraniu sie do sprzęgła okaże sie ze dwumasa jest juz w słabej kondycji (choc poki co budą nie trzęsie) to od jakiego auta przypasuję koło jednomasowe+komplet sprzęgła i śruby? dodam ze mam paska z napędem na cztery łapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nic się nie stanie i zostanie Ci trochę $$$ w kieszeni
Napisał PIOTR_FOTO Zobacz post

Jeżeli natomiast zdecyduje się zostawić ori koło i sprzęgło z 1Z?

Zostaw sprzeglo z Twojego silnika nie daj sie namowic na dwumase bo szybko je bedziesz zmienial jesli zalezy Ci na momencie obrotywym ..a w tym jest caly urok tuningu;)

 

---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:42 ----------

 

tyle
przewód zasilający smarowanie turbo (afn) - można wykorzystać stary, lekko go podgiąć i będzie OKI
Jestem po przeszczepie.i to prawda stara rurka da sie nagiac,potrzeba ssanie turbo,tloczenie(ja mam od awx)zawor n75 od awx lub afn,powrot oleju i kobinacja przy wylocie spalin(u mnie najwiecej roboty)+kolektor wydechowy i jaKas przedluzka do odmy i najwazniejsze...dobry soft!!!szukaj tunera co ogarnie zmiane sterowania z vg na vnt!!!za male pieniadze tego nie znajdziesz...sa cfaniacy co wsadzaja Ci soft z ahh..ale na tym nie pojezdzisz..nie ta pompa...pytanko... z jakiekogo ecu wsadzic soft zeby to chulalo?bez wywalania ponad 1400 zl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie prosciej i taniej wymienic wtryski i zawirusowac tego paska???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie prosciej i taniej wymienic wtryski i zawirusowac tego paska???

tylko z ta suszarka bedziesz mial lokomotywe i bedzie palic kolo 8 litrow...chyba ze wywalisz w prawdziwego tunera 1400 zl i bedzie ok..ja jakos mialem pecha ..albo za bardzo szczedzalem i musialem zmienic suszarke...jak nie masz pradziwego tunera to se odpusc tuning..

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam... Powinieneś szukać silnika AHF (AFN-wzdłużny) w passacie b4 jest poprzecznie silnik, nie musisz zmieniać misy olejowe, przewodów i osprzętu... łatwiej znajdziesz taki silnik z ibizy, octavi lub polo a nie wylatany z Passata... Można trafić fajny silnik z 2003r.

Druga sprawa do poprzecznego możesz założyć turbo zespolone z kolektorem. Osobiście szukal bym już z ASZ-ta. Ja sprzedałem taką za 450pln z 2003r. Ale jak poszukasz to taki kompletny silnik można trafić za 1500-2000. 110ps miały tez zawór EGR, w poprzeczny na pewno.

Co do Przeplywki wszystko zależy od średnicy obudowy przeplywomierza. Prosty przykład, do 110ps po założeniu obudowy wraz z pokrywą filtra (większa średnica) z 130ps auto nie chce ciągnąć z dolu. Ecu nie widzi prawdziwego przepływu. Zwiększyła się średnica i powietrze zwolniło.

Co do komputera to wraz z silnikiem powinieneś zmienić wiązkę. Ostatnie samochody z AHF miały już EDC 15p+, te ostatnie ecu mają inne piny, są programowalne przez złącze diagnostyczne..

Generalnie taki swap z dograniem wszystkich uszczegółów to okolo 3000-4000. Zawsze coś wypadnie i trzeba będzie dokupić.

 

Osobiście wolał bym swapować takie autko na BKD lub BMN... Koszt samego silnika trochę większy ale robocizna podobna.

Edytowane przez bogumilt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z jakiekogo ecu wsadzic soft zeby to chulalo?bez wywalania ponad 1400 zl?

AFNa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do całości przydałaby się jeszcze pompa wtryskowa z AFN i kawałek wydechu za turbo (downpipe), najlepiej kup kompletnie uzbrojony motor bo takie dokupywanie części zjada portfel niesamowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności