Skocz do zawartości
KiJ

B3 osłona przegub/sworzeń zwrotnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam do wymiany osłony przegubów zewnętrznych oraz sworzeń zwrotnicy.

1. Czy jest możliwość wymiany bez kanału?

2. Czy po wymianie muszę ustawić zbieżność i takie tam?

3. Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. (Z uszkodzoną osłoną mam już ponad 1000km przejechane) Jak zweryfikować czy przeguby kwalifikują się do wymiany (miałem wymienione we wrześniu - jakieś 11tyś temu a nie były one najtańsze ani z allegro). Od czego i jak się zabrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam do wymiany osłony przegubów zewnętrznych oraz sworzeń zwrotnicy.

1. Czy jest możliwość wymiany bez kanału?

2. Czy po wymianie muszę ustawić zbieżność i takie tam?

3. Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. (Z uszkodzoną osłoną mam już ponad 1000km przejechane) Jak zweryfikować czy przeguby kwalifikują się do wymiany (miałem wymienione we wrześniu - jakieś 11tyś temu a nie były one najtańsze ani z allegro). Od czego i jak się zabrać?

przegub do wymiany ! nie wymieniaj tylko oslony bo zaraz bedziesz robil to samo jeszcze raz bo przegub padnie na bank 1000 km i strzelanie w skrecie to juz napewno koncowka :( co do swozna nie bedziesz musial ustawiac zbieznosci choc powinno sie za kazdym razem gdy cos robisz z zawieszeniem sprawdz na prostej drodze po wymianie czy jedzie prosto kanalu do tego nie potrzebujesz a jak to zrobic zaraz poszukam ci link z manualem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy jest możliwość wymiany bez kanału?

Jest.

2. Czy po wymianie muszę ustawić zbieżność i takie tam?

Nie trzeba, choć powinno się sprawdzić. Wymiana jest prosta. Odkręcasz nakrętkę piasty, odkręcasz zacisk hamulcowy (czasem trzeba wykręcić dolną śrubę jarzma hamulca), odkręcasz łącznik stabilizatora i śrubę sworznia. Zmieniasz sworzeń (odkręcasz go od wahacza), przegub i składasz w odwrotnej kolejności.

3. Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub.

Przegub do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. (Z uszkodzoną osłoną mam już ponad 1000km przejechane) Jak zweryfikować czy przeguby kwalifikują się do wymiany (miałem wymienione we wrześniu - jakieś 11tyś temu a nie były one najtańsze ani z allegro). Od czego i jak się zabrać?

sprawdź czy ośka przy tym przegubie ma luzy góra/dół przód/tył jeśli tak to do wymiany, jeśli nie to wymyj nałóż nowego smaru i śmigaj. W moim byłym B3 przegub na max skręcie strzelał jak go kupowałem i strzelał jak go sprzedawałem ale luzów nie miał i zrobiłem na nim grubo ponad 60 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strzela mi tylko jak mam skręcone na max.

W lewo jak strzela to lewy a w prawo to prawy?

Jeszcze jutro zdejmę koło i sprawdzę to dokładnie.

Jakie efekty są przy zużytym sworzniu wahacza? Tzn czym to się objawia podczas jazdy.

Edytowane przez KiJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie efekty są przy zużytym sworzniu wahacza? Tzn czym to się objawia podczas jazdy.

Słychać go na nierównościach, stuka i to bardzo wyraźnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o dokładniejszą instrukcję bo to moje pierwsze samodzielne wymiany.... Bardzo pilnie potrzebuję bo jutro mam jechać 200km...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak byly uszkodzone oslony to przegub juz jest zlom

Moze przejechac kilkanascie tysiecy km ale moze rozsypac sie w kazdej chwili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się... wymieniłem sworzeń i osłonę, przegub wyglądał na dobry - wyczyściłem porządnie, przesmarowałem i gumę założyłem.

 

Jak się okazało efektem strzelania było:

Sworzeń zwrotnicy, tuleje wahacza, końcówka drążka kierowniczego.

 

Jeszcze po drodze wyszło, że mi mechanik odwrotnie stabilizator przykręcił... pod wahaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udało mi się... wymieniłem sworzeń i osłonę, przegub wyglądał na dobry - wyczyściłem porządnie, przesmarowałem i gumę założyłem.

 

Jak się okazało efektem strzelania było:

Sworzeń zwrotnicy, tuleje wahacza, końcówka drążka kierowniczego.

 

Jeszcze po drodze wyszło, że mi mechanik odwrotnie stabilizator przykręcił... pod wahaczem.

dobre hehehhe masz fajnego mechanika teraz tylko od czasu do czasu zerkaj na oslony przegubow tych zew i wew przy skrzyni i smigaj pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze po drodze wyszło, że mi mechanik odwrotnie stabilizator przykręcił... pod wahaczem.

Dobrze że nie przykręcił go między przednią a tylną osią :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności