KiJ Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2010 Witam, mam do wymiany osłony przegubów zewnętrznych oraz sworzeń zwrotnicy. 1. Czy jest możliwość wymiany bez kanału? 2. Czy po wymianie muszę ustawić zbieżność i takie tam? 3. Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. (Z uszkodzoną osłoną mam już ponad 1000km przejechane) Jak zweryfikować czy przeguby kwalifikują się do wymiany (miałem wymienione we wrześniu - jakieś 11tyś temu a nie były one najtańsze ani z allegro). Od czego i jak się zabrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2010 Witam, mam do wymiany osłony przegubów zewnętrznych oraz sworzeń zwrotnicy. 1. Czy jest możliwość wymiany bez kanału? 2. Czy po wymianie muszę ustawić zbieżność i takie tam? 3. Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. (Z uszkodzoną osłoną mam już ponad 1000km przejechane) Jak zweryfikować czy przeguby kwalifikują się do wymiany (miałem wymienione we wrześniu - jakieś 11tyś temu a nie były one najtańsze ani z allegro). Od czego i jak się zabrać? przegub do wymiany ! nie wymieniaj tylko oslony bo zaraz bedziesz robil to samo jeszcze raz bo przegub padnie na bank 1000 km i strzelanie w skrecie to juz napewno koncowka co do swozna nie bedziesz musial ustawiac zbieznosci choc powinno sie za kazdym razem gdy cos robisz z zawieszeniem sprawdz na prostej drodze po wymianie czy jedzie prosto kanalu do tego nie potrzebujesz a jak to zrobic zaraz poszukam ci link z manualem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #3 Napisano 4 Maja 2010 1. Czy jest możliwość wymiany bez kanału? Jest. 2. Czy po wymianie muszę ustawić zbieżność i takie tam? Nie trzeba, choć powinno się sprawdzić. Wymiana jest prosta. Odkręcasz nakrętkę piasty, odkręcasz zacisk hamulcowy (czasem trzeba wykręcić dolną śrubę jarzma hamulca), odkręcasz łącznik stabilizatora i śrubę sworznia. Zmieniasz sworzeń (odkręcasz go od wahacza), przegub i składasz w odwrotnej kolejności. 3. Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. Przegub do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #4 Napisano 4 Maja 2010 Od niedawna słyszę "strzelanie" przy mocnym skręcaniu i przy ostrzejszym ruszaniu, czy może to być wina luźnego sworznia zwrotnicy czy to raczej przegub. (Z uszkodzoną osłoną mam już ponad 1000km przejechane) Jak zweryfikować czy przeguby kwalifikują się do wymiany (miałem wymienione we wrześniu - jakieś 11tyś temu a nie były one najtańsze ani z allegro). Od czego i jak się zabrać? sprawdź czy ośka przy tym przegubie ma luzy góra/dół przód/tył jeśli tak to do wymiany, jeśli nie to wymyj nałóż nowego smaru i śmigaj. W moim byłym B3 przegub na max skręcie strzelał jak go kupowałem i strzelał jak go sprzedawałem ale luzów nie miał i zrobiłem na nim grubo ponad 60 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #5 Napisano 4 Maja 2010 (edytowane) Strzela mi tylko jak mam skręcone na max. W lewo jak strzela to lewy a w prawo to prawy? Jeszcze jutro zdejmę koło i sprawdzę to dokładnie. Jakie efekty są przy zużytym sworzniu wahacza? Tzn czym to się objawia podczas jazdy. Edytowane 6 Maja 2010 przez KiJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #6 Napisano 4 Maja 2010 Jakie efekty są przy zużytym sworzniu wahacza? Tzn czym to się objawia podczas jazdy. Słychać go na nierównościach, stuka i to bardzo wyraźnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2010 Proszę o dokładniejszą instrukcję bo to moje pierwsze samodzielne wymiany.... Bardzo pilnie potrzebuję bo jutro mam jechać 200km... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2010 https://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=23929 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2010 https://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=505552#post505552 tu masz foty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roney03 Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2010 jak byly uszkodzone oslony to przegub juz jest zlom Moze przejechac kilkanascie tysiecy km ale moze rozsypac sie w kazdej chwili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KiJ Zgłoś #11 Napisano 12 Maja 2010 Udało mi się... wymieniłem sworzeń i osłonę, przegub wyglądał na dobry - wyczyściłem porządnie, przesmarowałem i gumę założyłem. Jak się okazało efektem strzelania było: Sworzeń zwrotnicy, tuleje wahacza, końcówka drążka kierowniczego. Jeszcze po drodze wyszło, że mi mechanik odwrotnie stabilizator przykręcił... pod wahaczem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2010 Udało mi się... wymieniłem sworzeń i osłonę, przegub wyglądał na dobry - wyczyściłem porządnie, przesmarowałem i gumę założyłem. Jak się okazało efektem strzelania było: Sworzeń zwrotnicy, tuleje wahacza, końcówka drążka kierowniczego. Jeszcze po drodze wyszło, że mi mechanik odwrotnie stabilizator przykręcił... pod wahaczem. dobre hehehhe masz fajnego mechanika teraz tylko od czasu do czasu zerkaj na oslony przegubow tych zew i wew przy skrzyni i smigaj pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2010 Jeszcze po drodze wyszło, że mi mechanik odwrotnie stabilizator przykręcił... pod wahaczem. Dobrze że nie przykręcił go między przednią a tylną osią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach