Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

Dorzucę swoje trzy grosze na temat DSG.

Poprzednio jeździłem 7 lat Passatem B5 1.9TDI 130km, B6 3.2 FSI mam od roku i uważam, że tiptronic był fajniejszy. Jak ktoś nigdy nie jeździł automatem to może nie zwraca na to uwagi, ale dla mnie staczanie się auta z "automatyczną" skrzynią biegów jest niedopuszczalne.

Podczas parkowania może to być wręcz niebezpieczne. Parkuję pod blokiem, na takim trochę dzikiem parkingu, na którym miejscami są wysokie krawężniki, a do tego pochyłość terenu.

Jeśli będę próbował podjechać pod krawężnik bez gazu, to skrzynia w pewnym momencie stwierdza, że nie da rady, po czym zabiera moment i auto stacza się do tyłu, z krawężnika + pochyłości terenu, dosyć gwałtownie, bardzo łatwo w coś wtedy wjechać.

Mogę oczywiście próbować wjechać dodając gazu, ale muszę to robić delikatnie, gdyż krawężnik jest na tyle wysoki, że zahaczam o niego chlapaczami, a raz zdarzyło się nawet elementem zawieszenia :|.

Jadę zatem do tyłu, tylne koła opierają się o krawężnik, auto napotyka opór i w tym momencie wspaniały 4motion chyba głupieje i przez dłuższy czas nie wie na które koło przyłożyć moment, obroty rosną i w pewnym momencie auto robi niezwykle agresywne hop do tyłu.

Generalnie ta kombinacja 4motion + DSG jest taka sobie do parkowania, natomiast z drugiej strony 1.9TDI + tiptronic to była poezja, to auto było wręcz stworzone do precyzyjnych manewrów z małą prędkością.

Fajnie że DSG szybko zmienia biegi, ale na codzień nie widzę w tym jakiejś dużej wartości dodanej w porównaniu do tiptronica.

Ponadto przy DSG bardzo często mam nieprzyjemne uczucie trzymania na półsprzęgle, nie wiadomo czy moc jest, czy nie ma, po czym jak mocniej docisnę gaz to oczywiście gwałtowny wyskok do przodu.

Jak dla mnie ta skrzynia to nie jest sam cud miód. W sumie z chęcią bym się kiedyś przejechał dieslem bez 4motion żeby zobaczyć jak się spisuje w takiej kombinacji.

 

Ja miałem 5 lat B5 1.9 z tiptroniciem i uważam że DSG jest o wiele lepszy od tiptronica. Dużo płynnej zmienia biegi, dużo wygodniej mi się jeździ i dużo lepiej ciagnie do przodu. Zdarza mi się parkować bez Auto Hold i faktycznie jest tak jak mówisz, ale można się do tego przyzwyczaić. Mi z kolei przeszkadzał na początku Auto Hold przy tej skrzyni i nie mogłem się przyzwyczaić do tego że trzeba dodać gazu jak chce się ruszyć, a nie wystarczy puścić lekko hamulec i sobie podjechać. Teraz już nie zwracam uwagi na to, no i nie jest to 'wina' samej skrzyni tylko dodatków :) Szukając B6 to był jeden z głównych punktów i nie żałuję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od tego żeby auto się nie staczało jest funkcja Auto Hold. Jeśli nie masz to można dołożyć - na forum jest instrukcja.

 

Mam Auto Hold, podczas precyzyjnego parkowania wg mnie bardziej przeszkadza niż pomaga. Nic nie przebije parkowania z użyciem samego hamulca, a właśnie ten scenariusz nie domaga w DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@viator dołóż sobie park assist :roll

a tak na poważnie to DSG z auto holdem to ideał. Dla mnie po prostu bajka zarówno do jazdy jak i parkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@viator dołóż sobie park assist :roll

Nie wierzę, żeby dał radę w takich przypadkach o jakich piszę :D

a tak na poważnie to DSG z auto holdem to ideał. Dla mnie po prostu bajka zarówno do jazdy jak i parkowania.

Taki scenariusz: pochyła droga + krawężnik + parkowanie równoległe na styk. Czyli liczą się dosłownie centymetry. Nikt mi nie wmówi, że naciskanie co pół sekundy gaz, hamulec, gaz, hamulec i tak przez 15 sekund to ideał ;) W B5 mogłem parkować w każdych warunkach pracując tylko hamulcem.

Ale nie będę nikogo przekonywał za wszelką cenę, natomiast uważam że im więcej opinii dla potencjalnych przyszłych użytkowników tym lepiej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
natomiast uważam że im więcej opinii dla potencjalnych przyszłych użytkowników tym lepiej
bezapelacyjnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanie czy mam pierwsze auto z DSG i czy w czasie jazdy można przełączać z D na S i odwrotnie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w czasie jazdy można przełączać z D na S i odwrotnie??

 

Pewnie i to nawet nie odpuszczając gazu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie odpuszczając gazu?? Nigdy tego nie robiłem bo boje się że skrzynie rozwale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czemu nie odpuszczając gazu?? Nigdy tego nie robiłem bo boje się że skrzynie rozwale.
Niby jak? Wachlowanie wybierakiem zmienia tylko podprogramy w sterowniku skrzyni, a nad wszystkim czuwa mechatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Eeee, tylko proszę się nie śmiać. W moim aucie chyba jest park assistace, ale nawet nie wiem jak to włączyć?

 

Chyba powinien być przycisk koło dźwigni biegów, tam gdzie auto hold, ESP i reszta.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś przycisk z symbolem kierownicy i drugim symbolem jakby fal. Czy to ten? Chyba sięgnę po instrukcję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim aucie chyba jest park assistace, ale nawet nie wiem jak to włączyć?
Przy włączaniu wstecznego sam się powinien włączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Duży przy wstecznym włączy się Parktronic a nie Park Assist.

 

@adiaudi na fotce dolny przycisk (pod Auto Hold) razem Park Assist (wyżej) i zwykły parktronic (niżej)

pa i pt.jpg

Edytowane przez user78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to mam assist. Na YT popatrzę sobie jak to działa i co on robi? Jeszcze nie włączałem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega pytał o przełączanie z D na S. :)

A z D na R nie da się przełączyć póki auto jest w ruchu. Jest blokada - chyba nawet mechaniczna :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet na pewno mechaniczna :) jedynie przelaczysz jak sie lekko auto toczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak nie ma blokady z przełączaniem na N w czasie jazdy to można?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak nie ma blokady z przełączaniem na N w czasie jazdy to można?
NIEEEEEEEEEEEEE! :krzeslem

W czasie jazdy auto ma być cały czas na biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale możliwość przełączenia jest.

Kiedyś się zapominałem i myślałem że mam wajchę na manualu. Zamiast zmienić bieg wrzuciłem N - da się :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście fizycznie da się, ale nie jest to wskazane dla skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności