Ace Zgłoś #501 Napisano 18 Lipca 2016 Dorzucę swoje trzy grosze na temat DSG.Poprzednio jeździłem 7 lat Passatem B5 1.9TDI 130km, B6 3.2 FSI mam od roku i uważam, że tiptronic był fajniejszy. Jak ktoś nigdy nie jeździł automatem to może nie zwraca na to uwagi, ale dla mnie staczanie się auta z "automatyczną" skrzynią biegów jest niedopuszczalne. Podczas parkowania może to być wręcz niebezpieczne. Parkuję pod blokiem, na takim trochę dzikiem parkingu, na którym miejscami są wysokie krawężniki, a do tego pochyłość terenu. Jeśli będę próbował podjechać pod krawężnik bez gazu, to skrzynia w pewnym momencie stwierdza, że nie da rady, po czym zabiera moment i auto stacza się do tyłu, z krawężnika + pochyłości terenu, dosyć gwałtownie, bardzo łatwo w coś wtedy wjechać. Mogę oczywiście próbować wjechać dodając gazu, ale muszę to robić delikatnie, gdyż krawężnik jest na tyle wysoki, że zahaczam o niego chlapaczami, a raz zdarzyło się nawet elementem zawieszenia . Jadę zatem do tyłu, tylne koła opierają się o krawężnik, auto napotyka opór i w tym momencie wspaniały 4motion chyba głupieje i przez dłuższy czas nie wie na które koło przyłożyć moment, obroty rosną i w pewnym momencie auto robi niezwykle agresywne hop do tyłu. Generalnie ta kombinacja 4motion + DSG jest taka sobie do parkowania, natomiast z drugiej strony 1.9TDI + tiptronic to była poezja, to auto było wręcz stworzone do precyzyjnych manewrów z małą prędkością. Fajnie że DSG szybko zmienia biegi, ale na codzień nie widzę w tym jakiejś dużej wartości dodanej w porównaniu do tiptronica. Ponadto przy DSG bardzo często mam nieprzyjemne uczucie trzymania na półsprzęgle, nie wiadomo czy moc jest, czy nie ma, po czym jak mocniej docisnę gaz to oczywiście gwałtowny wyskok do przodu. Jak dla mnie ta skrzynia to nie jest sam cud miód. W sumie z chęcią bym się kiedyś przejechał dieslem bez 4motion żeby zobaczyć jak się spisuje w takiej kombinacji. Ja miałem 5 lat B5 1.9 z tiptroniciem i uważam że DSG jest o wiele lepszy od tiptronica. Dużo płynnej zmienia biegi, dużo wygodniej mi się jeździ i dużo lepiej ciagnie do przodu. Zdarza mi się parkować bez Auto Hold i faktycznie jest tak jak mówisz, ale można się do tego przyzwyczaić. Mi z kolei przeszkadzał na początku Auto Hold przy tej skrzyni i nie mogłem się przyzwyczaić do tego że trzeba dodać gazu jak chce się ruszyć, a nie wystarczy puścić lekko hamulec i sobie podjechać. Teraz już nie zwracam uwagi na to, no i nie jest to 'wina' samej skrzyni tylko dodatków Szukając B6 to był jeden z głównych punktów i nie żałuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #502 Napisano 18 Lipca 2016 Od tego żeby auto się nie staczało jest funkcja Auto Hold. Jeśli nie masz to można dołożyć - na forum jest instrukcja. Mam Auto Hold, podczas precyzyjnego parkowania wg mnie bardziej przeszkadza niż pomaga. Nic nie przebije parkowania z użyciem samego hamulca, a właśnie ten scenariusz nie domaga w DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #503 Napisano 18 Lipca 2016 @viator dołóż sobie park assist a tak na poważnie to DSG z auto holdem to ideał. Dla mnie po prostu bajka zarówno do jazdy jak i parkowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #504 Napisano 18 Lipca 2016 @viator dołóż sobie park assist Nie wierzę, żeby dał radę w takich przypadkach o jakich piszę a tak na poważnie to DSG z auto holdem to ideał. Dla mnie po prostu bajka zarówno do jazdy jak i parkowania. Taki scenariusz: pochyła droga + krawężnik + parkowanie równoległe na styk. Czyli liczą się dosłownie centymetry. Nikt mi nie wmówi, że naciskanie co pół sekundy gaz, hamulec, gaz, hamulec i tak przez 15 sekund to ideał W B5 mogłem parkować w każdych warunkach pracując tylko hamulcem. Ale nie będę nikogo przekonywał za wszelką cenę, natomiast uważam że im więcej opinii dla potencjalnych przyszłych użytkowników tym lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #505 Napisano 18 Lipca 2016 natomiast uważam że im więcej opinii dla potencjalnych przyszłych użytkowników tym lepiejbezapelacyjnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #506 Napisano 18 Lipca 2016 Ja mam takie pytanie czy mam pierwsze auto z DSG i czy w czasie jazdy można przełączać z D na S i odwrotnie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #507 Napisano 18 Lipca 2016 czy w czasie jazdy można przełączać z D na S i odwrotnie?? Pewnie i to nawet nie odpuszczając gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciejK Zgłoś #508 Napisano 18 Lipca 2016 A czemu nie odpuszczając gazu?? Nigdy tego nie robiłem bo boje się że skrzynie rozwale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #509 Napisano 18 Lipca 2016 A czemu nie odpuszczając gazu?? Nigdy tego nie robiłem bo boje się że skrzynie rozwale.Niby jak? Wachlowanie wybierakiem zmienia tylko podprogramy w sterowniku skrzyni, a nad wszystkim czuwa mechatronika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viator Zgłoś #510 Napisano 18 Lipca 2016 Eeee, tylko proszę się nie śmiać. W moim aucie chyba jest park assistace, ale nawet nie wiem jak to włączyć? Chyba powinien być przycisk koło dźwigni biegów, tam gdzie auto hold, ESP i reszta. Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adiaudi Zgłoś #511 Napisano 18 Lipca 2016 Jest jakiś przycisk z symbolem kierownicy i drugim symbolem jakby fal. Czy to ten? Chyba sięgnę po instrukcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #512 Napisano 19 Lipca 2016 W moim aucie chyba jest park assistace, ale nawet nie wiem jak to włączyć?Przy włączaniu wstecznego sam się powinien włączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #513 Napisano 19 Lipca 2016 (edytowane) @Duży przy wstecznym włączy się Parktronic a nie Park Assist. @adiaudi na fotce dolny przycisk (pod Auto Hold) razem Park Assist (wyżej) i zwykły parktronic (niżej) Edytowane 19 Lipca 2016 przez user78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adiaudi Zgłoś #514 Napisano 19 Lipca 2016 O to mam assist. Na YT popatrzę sobie jak to działa i co on robi? Jeszcze nie włączałem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #515 Napisano 20 Lipca 2016 Ale kolega pytał o przełączanie z D na S. A z D na R nie da się przełączyć póki auto jest w ruchu. Jest blokada - chyba nawet mechaniczna :bezzebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #516 Napisano 20 Lipca 2016 nawet na pewno mechaniczna jedynie przelaczysz jak sie lekko auto toczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #517 Napisano 1 Sierpnia 2016 Czyli jak nie ma blokady z przełączaniem na N w czasie jazdy to można? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #518 Napisano 1 Sierpnia 2016 Czyli jak nie ma blokady z przełączaniem na N w czasie jazdy to można?NIEEEEEEEEEEEEE! W czasie jazdy auto ma być cały czas na biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #519 Napisano 1 Sierpnia 2016 Ale możliwość przełączenia jest. Kiedyś się zapominałem i myślałem że mam wajchę na manualu. Zamiast zmienić bieg wrzuciłem N - da się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #520 Napisano 1 Sierpnia 2016 oczywiście fizycznie da się, ale nie jest to wskazane dla skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach