Skocz do zawartości

adiaudi

  • Zawartość

    97
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O adiaudi

  • Urodziny 12.06.1974

Informacje osobiste

  • Imię
    Adam
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    EPWA

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    sedan 2008 3.2FSI 4x4, kombi 2007 3.2FSI 4x4
  • Rok produkcji
    ---
  1. Czołem. Trafiłem na silnik z wadliwym rozrządem, potrafił klekotać nawet do 20 sekund po zimnym rozruchu, czasami kilka, na ciepłym też był słyszalny szum łańcucha.Teraz na ciepłym wzorowa cisza. Kilka miesięcy temu, przy nalocie ponad 140tkm zmieniany był rozrząd na częściach ASO, stare mam. Wymienione zostały łańcuchy, napinacze, ślizgi i pierdoły. Nie były wymieniane koła zębate, ponieważ nie nosiły śladów zużycia, były jak nowe, wariatory w bdb stanie, jak nowe. Przebieg prawdziwy. Olej Valvoline 5W30 z odpowiednią normą. Obecnie po nalocie kilku tysięcy od wymiany, wróciło kilkusekundowe grzechotanie po rozruchu. Nie jest długie, bywa sporadyczne, ale bywa. Nie mam wątpliwości co do faktu, że zrobione jest to zgodnie ze sztuką itd - odrzucam problem w usłudze. Googluję temat na forach USA, UK, Australia i nie mam już pomysłu. Mam jeszcze ostatnią deskę *******. Zastanawiam się, czy nie wymienić zaworka zwrotnego zbiorniczka górnego oleju. Byłem w ASO z zamiarem kupna zaworka i boksowałem się z panem, ponieważ mówił, że to zaślepka i nic tam nie ma, nic mi nie pomoże. Natomiast proszę was o pomoc, bo zgłupiałem. Poniżej linki do tematu i streszczenia w PDFie informacji o silniku. Zaworek jest opisany na stronie 29; http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf "The Service Opening for the Oil Pump The service opening provides access to the oil pump excess-pressure piston. After removing the cover bolt and a second internal bolt, the oil pump pressure piston can be removed and its condition can be inspected without having to remove the drive chain." Tu jest link do tematu zasady działania takich zaworków; http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... 9-sure-but http://12v.org/urs/CheckValveSchematic_Annotated.jpg Co innego może być przyczyną? Czy wymiana zaworka może pomóc? EDIT 11-09-17 Panowie, poniżej odczyt grup 208,209 z dwóch silników; Przebieg 275tkm na fabrycznym rozrządzie, już go słychać na jałowych; 18:23:09 Group 208 600 /min Engine Speed (G28) 124 Count -4.0°KW Idle Stabilization 00100100 Bin. Bits 18:23:09 Group 209 600 /min Engine Speed (G28) 74 Count -1.0°KW Idle Stabilization 11110100 Bin. Bits Tutaj z silnika bohatera tematu; 17:31:52 Group 208 600 /min Engine Speed (G28) 123 Count -3.0°KW Idle Stabilization 00100100 Bin. Bits 17:31:52 Group 209 600 /min Engine Speed (G28) 72 Count 1.0°KW Idle Stabilization 11110100 Bin. Bits Wiem, że graniczna wartość to +/-8. Czy powinienem się zacząć martwić o wariatory?
  2. Warsztaty, fachowcy w mazowieckim

    Potwierdzam. Robiłem kiedyś R5 TDI quattro. Do dzisiaj śmiga bezproblemowo, bez drgań 2masy itd. Profesjonalista.
  3. Instalacja Mapy/Softu RNS 510.

    Panowie, chyba mam soft 1100. Przeczytałem w dziale, że ktoś wgrywał na tym sofcie mapę V12 bez problemów. Czy mogę w ten sposób?Wgrać V12 i czy dalej wgrają się nowsze? Nie znam się na tym, czytam, ale trochę obawiam się wgrania nowego softu z powodów potencjalnych błędów. Znacie kogoś z Warszawy, lub okolic, kto może to ogarnąć bez ryzyka?
  4. Instalacja Mapy/Softu RNS 510.

    Kurcze nic mi te napisy nie mówią.Czy jeden z poniższych to wersja? SW DVD DRIVE VERSION VW1COC4.1 TEXST FILE VERSION 07.12.2007. HW DVD DECODER 004 (0×04) HW DVD DRIVE A2C53173871 HW VERSION H04 DELIVERY PART NUMBER 1T003568013. Mam nadzieje ze to pomoże w nakierowaniu mnie co dalej, jakie jest rozwiązanie po za ASO za 500...
  5. Instalacja Mapy/Softu RNS 510.

    Kurcze nie wiem muszę sprawdzić. Odczytam to z ukrytego menu, czy potrzebny VCDS?
  6. Instalacja Mapy/Softu RNS 510.

    Panowie, chyba mam ciężki przypadek... Na ekranie RNS510 "Map Version HDD 6160", mapa wgrana chyba V2 jeszcze fabryczna. Nie poszła płytka V14. Z info jakie zebrałem, tylko ASO pozostało. Może macie jakiś patent, czy szukać starszych płytek i tak co wersję wgrywać? Nie mam pomysłu.
  7. Passat B8 Pomiar spalania

    Oktany wpływają na spalanie stukowe, zwłaszcza w silnikach turbo i z większym stopniem sprężania, a nie na moc silnika. Jak czytam o spalaniu kosiarek, to faktycznie baaardzo zaczynam doceniać 3.2 FSI, ale KM nie biorą się z samego powietrza
  8. Na co chrapka po Passacie?

    Jeśli nie kupię B7 3.6, to raczej już nigdy VW. Obczajam Volvo XC60 3.2 benzyna, może jakiś koreaniec?
  9. Miałem B3 2.0 16V, auto nie do zajechania, bezusterkowe, żadnej korozji... Gdybym wiedział, że B7 jest zrobiony lepiej, niż B6, to zapewne bym się skoncentrował na B7. Obecne B6 jeździ przyjemnie, ale za ogniska korozji i generalnie jakość wykonania jest to ostatni produkt VW jaki kupiłem. Za tak dużą utratę jakości produktu (po ruskich bym się nie dziwił) dla mnie marka skreślona.
  10. Passacik po stłuczce, ale nie to jest powodem sprzedaży. Zamieniamy na od dawna już planowanego SUVa. http://allegro.pl/vw-passat-2002-1-9tdi-130-km-i6854779772.html#thumb/8
  11. 3.2 FSI wyciek paliwa, silnik

    Radek od góry nic nie widać, tylko już jak na dół krople spadają na płytę.Odpalić się go nie da, raczej nie ma sensu.Cieknie już jak elektryczna pompka się załącza po włączeniu zapłonu. To jedyna najlepsza fotka jaką zdołałem zrobić. Wyczytałem, że to może być czujnik ciśnienia paliwa.Jeśli coś wyżej, to już tylko szyna lub wtrysk.Mam nadzieję,że to tylko ta czarna plastikowa część.
  12. Panowie. Po przyjeździe wysiadłem i poczułem z przodu zapach benzyny. Nic nie dostrzegłem. Na drugi dzień auto uruchomiło i od razu zaczął 'kasłać'. Wyłączyłem. Cieknie pod kolektorem ssącym na jakiś czarny plastikowy element zabudowany nad chłodnicą oleju. Nie wiem czy wyciek jest jeszcze wyżej, z wtrysku, szyny? Natomiast nigdzie nie znalazłem, nawet w etce, co to za część, czy to jakaś pompka, czujnik, zawór, jakiś wtrysk?Załączam fotkę zrobioną od dołu silnika, niewiele widać, ktoś wie co to jest?
  13. Szarpanie autem 2.0TSI

    Ale to nic nie da. Przecież nagar, jeśli się zbiera to w dolocie przed wtryskiem...
  14. Passat B8 Pomiar spalania

    Liczyłeś to z kalkulatorem uśredniając jakieś założenia? Kiedy się zwróci różnica? Ja bym olał taki dodatek...
  15. jakie opony letnie?

    Po coś są te indexy i różnice między zimowymi a letnimi. Istnieje jeszcze bardzo znaczący czynnik - siła i kierunek wiatru, robi opór...
×