vento9 Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam Jak się dzisiaj dowiedziałem mam uszkodzoną pompę vacum przez co nie działa mi sterowanie łopatkami w turbinie i w związku z tym mam pare pytań do osób ktore wymieniały ową pompę. Czy aby wyjać pompę należy odkręcić tylko srube 9(rys nizej)? Czy wymiana samej kapy (2) pomoze w moim problemie (bardzo slabe cisnienie z vacum)? Czy odkręcanie tej sruby (9) jest mozliwe od góry czy lepiej od dołu? Bardzo dziękuje za pomoc i pozdrawiam. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=924d99909c858a6b Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez vento9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2010 jakie są objawy uszkodzonej pompy vacum w turbinie ( grucha ze sztangą ) ? BTW myslalem ze pompa vacum jest od podcisnienia do hamulców ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2010 BTW myslalem ze pompa vacum jest od podcisnienia do hamulców ... Też tak myślałem i dalej mi się tak wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dyras Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2010 Też tak myślałem i dalej mi się tak wydaje. vacum jest do wspomagania hamulców i do sterowania n75(turbina) i n18(egr) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vento9 Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2010 Oczywiście DYRAS ma racje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guguś Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2010 Mam pytanko, jakie są objawy uszkodzonej pompy vakum i jak zostało stwierdzone uszkodzenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vento9 Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) objawy sa takie iz nie porusza sie sztanga od turbo, a w wezykach podcisnieniowych nie ma zadnego cisnienia ponadto pedal od hamulaca robi sie twardy i kruciec pompy vacum do ktorego idzie przewod podcisnieniowy ma luz i porusza sie na boki. Zostało to stwierdone poprzez ogledziny owego krucca, nacisniecie pedalu hamulca oraz zmierzeniu cisnienia w przewodach podcisnieniowych. Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez vento9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragoks Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2010 ja miałem luz na króccu przy pompie vacum jedyne co zrobiłe kupiłem poxiline oblepiłem u wyjscia przy króccu wszystko stwardniało założyłem waz i hula az milo hamulce jak żyleta zadnych problemów z podcisnieniem. przed wymiana pompy spóbuj moze tak własnie zrobic ja juz tak jezdze ok 6 miesiecy i zadnych problemów i pare stówek w kieszeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vento9 Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2010 zrobilem ale poprawa byla znikoma, cisnienie w wezykach sie pojawilo lecz nie na tyle mocne aby sterowalo egr-em i n75. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #10 Napisano 17 Czerwca 2011 Odkopię troszkę. Chyba znalazłem powód klekotania mojego wozu. Otóż wszystko wskazuje na pompę vacum. Dlaczego? Jak klepie głośno i w środku jest głośno to teraz pojawiły się nowe objawy: * brak mocy (tak jakby jechał bez turbo) * hamulec jest twardy * stuka/puka przy wysprzęglaniu i zasprzęglaniu * od przodu nie słychać. Silniczek ładnie mruczy Jak głośno chodzi, dam mu gazu na postoju to spod deski rozdzielczej (mniej więcej ze środka) wydobywa się dziwny dźwięk. Ni to świszczenie, ni to grzechotanie nie bardzo się to da opisać. pamiętam jak ktoś wsiadł w moje auto się przejechać i pierwsze pytanie: co ci tak syczy z okolic deski? Do rzeczy. gdzie jest pompa vacum, jak jest połączona z wspomaganiem hamulców i czy ma coś do sprzęgła (niby na tym samym płynie). Z tego co looknąłem to wężyki podciśnienia wychodzą z serwa z tej blachy czarnej (na rysnuku na czerwono) Jak to samemu zdiagnozować, a przede wszystkim jak się do niej dostać? Z góry dziękI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #11 Napisano 17 Czerwca 2011 nie wiem jak sie demontuje, ale to będzie to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #12 Napisano 17 Czerwca 2011 AAA to nie sądziłem że to tam jest. Dzisiaj oblookam, a zapomniałem dodać. Jak głośno chodzi i traci moc, to spalanie min 2l więcej. chwilowe 70km/h czwarty bieg delikatne muskanie na gaz tak żeby nie przyspieszac chwilowe: 7.7 - 9.2l. Za chwilę jak mu się odwidzi 4 -5.2l. Ale jeśli to tam jest vacum, to ona się nie będzie tłukła tak żeby ją było słychać do środka;/ A z czego ona jest napędzana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #13 Napisano 17 Czerwca 2011 Sam mówiłeś że tłucze się z okolicy sprzęgła, więc mogłoby się zgadzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #14 Napisano 17 Czerwca 2011 No niby tak, bardziej od tyłu. I w sumie jak od tyłu, to się przenosi bardziej do kabiny... Może ktoś napiszę co miał doświadczenie jak to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Danielek Zgłoś #15 Napisano 17 Czerwca 2011 Witam, Mam ten sam problem pompy Vacum, od jakiegoś czasu faktycznie miałem takie głuche klekotanie, pedał twardniał, samochód z chodził z mocy. Po odpaleniu silnika króćcem olej jednym słowem sikało, dodatkowo po wykręceniu pompy nie znam fachowego określenia łopatki które łączą blok z pompą były pęknięte na pół, jeszcze nie wymieniłem pompy ale jak, tylko wymienię napiszę czy to pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #16 Napisano 18 Czerwca 2011 WOW. dzisiaj byłem u znajomego co ma warsztat i z takim młodym chłopaczkiem zaczęlismy coś gadać i patrzeć na auto. Jestem w szoku ;/ Nie za każdym razem, ale potem jak juz naciskał to za każdym razem jak nacisnął sprzęgło hamulec i gaz wszystko w podłogę jednocześnie to obroty podskoczyły do 1.5tys niecałe i koniec! Jak puścił sprzęgło to samo. Jak puścił hamulec silnik rozkręcił się już normalnie. Co to może być? co ma wspólnego hamulec z obrotami? Jak na postoju cisnę hamulec to spod pedału słychać takie pompowanie jakby powietrze uciekało. Może to mieć związek w pompą VACUM? Jak mogę coś samemu sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 18 Czerwca 2011 WOW. dzisiaj byłem u znajomego co ma warsztat i z takim młodym chłopaczkiem zaczęlismy coś gadać i patrzeć na auto. Jestem w szoku ;/Nie za każdym razem, ale potem jak juz naciskał to za każdym razem jak nacisnął sprzęgło hamulec i gaz wszystko w podłogę jednocześnie to obroty podskoczyły do 1.5tys niecałe i koniec! Jak puścił sprzęgło to samo. Jak puścił hamulec silnik rozkręcił się już normalnie. Co to może być? co ma wspólnego hamulec z obrotami? Jak na postoju cisnę hamulec to spod pedału słychać takie pompowanie jakby powietrze uciekało. Może to mieć związek w pompą VACUM? Jak mogę coś samemu sprawdzić? tak VACUM to pompa podwójna podciśnienia do hamulca i paliwa do gazu więc rozumiesz czemu obroty tak się zachowały sprawdź krucieć przy niej czy nie ma luzu i przewody w gumie na przegordzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #18 Napisano 18 Czerwca 2011 Dizsiaj dostałem taką podpowiedź Przy wciśniętym pedale hamulca i dodaniu gazu obroty nie wejdą na więcej niż ok 1,5k obr, ponieważ ECU zabezpiecza tak jakby przed "jazdą na hamulcu i dawaniu gazu" . Jak będziesz trzymał hamulec i gaz jednocześnie i oborty będą ok 1,5k obr to po jakiś paru sek ecu ingnoruje ten sygnał i już normalnie się wkręca ... tak VACUM to pompa podwójna podciśnienia do hamulca i paliwa do gazu więc rozumiesz czemu obroty tak się zachowały sprawdź krucieć przy niej czy nie ma luzu i przewody w gumie na przegordzie A nie przypadkiem tak jest w benzynie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #19 Napisano 18 Czerwca 2011 tak VACUM to pompa podwójna podciśnienia do hamulca i paliwa do gazu więc rozumiesz czemu obroty tak się zachowały sprawdź krucieć przy niej czy nie ma luzu i przewody w gumie na przegordzie straszne bzdury piszecie kolego. Pompa vacum i paliwa jest zespolona w jednej obudowie w TDI PD, napewno nie w TDI VP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #20 Napisano 18 Czerwca 2011 a no właśnie. no nic jak coś kasy dostanę to się udam do mechaniora bo już mi się tym fałvejem rzygać chce ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach