gregus Zgłoś #1 Napisano 27 Marca 2010 jak w temacie - po przekroczeniu 60 km/h strasznie trzęsie samochodem zrobiło sie to nagle, aż mnie zaskoczyło... niemile - koła sprawdzone - są ok - przy obciążeniu i na luzie nie ma różnicy (cały czas trzęsie) - przestaje trząść jak zejdę poniżej 60km/h poradźcie co to może być i gdzie mogę to szybko (Lublin lub okolice) naprawić - w święta wyjeżdżam z rodziną a nie za specjalnie widzi mi się jazda 50-60km/h przez 300 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #2 Napisano 27 Marca 2010 jak w temacie - po przekroczeniu 60 km/h strasznie trzęsie samochodem A kierownicą szarpie? Czy tylko budą trzęsie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #3 Napisano 27 Marca 2010 Musisz sobie odpowiedzieć czy wstrząsy powstają z przodu czy z tyłu, czy od zespołu napędowego, czy od układu przeniesienia napędu, czy z prawej strony, czy z lewej. Z tego co opisałeś, wnioskuję to chyba któraś z półosi może trzęść budą. Trzeba wleźć pod samochód i sprawdzić luzy na przegubach. Silnik na luza chodzi dobrze? Jedziesz 70, wyrzucasz na luz, nadal trzęsie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #4 Napisano 27 Marca 2010 (edytowane) kierownicą nie trzęsie trzęsie tylko budą trzęsie i pod obciążeniem i na luzie pod czas jazdy w kanale byłem - brak zauważalnych luzów na półosiach, wahaczach, drążkach, końcówkach na szarpakach mogło by wyjść jeśli to coś z zawieszeniem? to w poniedziałek bym podjechał na diagnostykę silnik na luzie, gdy samochód stoi pracuje normalnie (jak zazwyczaj) i nie przenosi drgań na budę zastanawiam się nad przegubem wewnętrznym - ale to chyba by był jakiś luz na półosiach i coś by było słychać? Edytowane 27 Marca 2010 przez gregus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalxxxxbs Zgłoś #5 Napisano 27 Marca 2010 witam jest kilka przyczyn pierwsza kolo zamachowe jak bije to przy 60-70 kilometrow na godzine to czuc mialem tak w peugocie lub mozes miec urwana poduszke wtedy przy wiekszych predkosciach czuc bicie zrob test i zobacz czy po wyzej 60 70kil. przestanie bic moge sie mylic pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #6 Napisano 27 Marca 2010 przednia poduszka jest wytłuczona... myślisz że to od tego? i to tak nagle? trzęsie budą od ok 70 w górę przy 120 chyba nie trzęsło ale nie jestem pewien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalxxxxbs Zgłoś #7 Napisano 27 Marca 2010 jesli tak jest obstawiam poduszke na 99,9% i radze ja szybko wymienic bo zaraz padnie poduszka skrzyni pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diabelski66 Zgłoś #8 Napisano 27 Marca 2010 Ja miałem na zime podobny problem... niby wszystko ok a nagle niewiadomo skąd zaczeło trzęść autem, co sie okazało... jadąc po śniegu gdzieś mi troche tego śniegu zaleciało na felge z tyłu przymarzło no i działo sie co działo, teraz co prawda śniegu nie ma ale moze gdzies jakieś błoto... luknij sobie na felgi ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #9 Napisano 27 Marca 2010 Ja miałem na zime podobny problem... niby wszystko ok a nagle niewiadomo skąd zaczeło trzęść autem, co sie okazało... jadąc po śniegu gdzieś mi troche tego śniegu zaleciało na felge z tyłu przymarzło no i działo sie co działo, teraz co prawda śniegu nie ma ale moze gdzies jakieś błoto... luknij sobie na felgi ;p to by było zbyt proste jak zaczęło się trząść to obstawiałem koła w pierwszej kolejności, bo do złudzenia przypominało to niewyważone koło, ale to niestety nie to... poza tym w Lublinie na drogach nie często błoto się spotyka... dziury a owszem, ale błoto raczej nie ---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:30 ---------- jesli tak jest obstawiam poduszke na 99,9% i radze ja szybko wymienic bo zaraz padnie poduszka skrzyni pozdrawiam dziś i jutro już nic nie zrobię w poniedziałek jak wrócę z pracy to spróbuję coś wykminić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #10 Napisano 27 Marca 2010 kolo zamachowe jak bije to przy 60-70 kilometrow na godzine to czuc Ale koło zamachowe biło by w takt obrotów silnika, po wyrzuceniu na luz podczas jazdy, przestało by bić - prawda? Weź Grzesiu i spróbuj ulokować jeszcze to bicie, z przodu, z tyłu, po prawej stronie, po lewej. Z jaką częstotliwością bije - obracającego się koła? Otwórz szyby w trakcie jazdy i posłuchaj, czy nie dochodzi coś z zewnątrz. Opona po najechaniu na krawężnik może bić, skrzywiona półoś trzęsie budą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #11 Napisano 27 Marca 2010 Ale koło zamachowe biło by w takt obrotów silnika, po wyrzuceniu na luz podczas jazdy, przestało by bić - prawda?Weź Grzesiu i spróbuj ulokować jeszcze to bicie, z przodu, z tyłu, po prawej stronie, po lewej. Z jaką częstotliwością bije - obracającego się koła? Otwórz szyby w trakcie jazdy i posłuchaj, czy nie dochodzi coś z zewnątrz. Opona po najechaniu na krawężnik może bić, skrzywiona półoś trzęsie budą. to nie takie proste - czuję wibracje całej budy a nie konkretne bicie... mam wrażenie że bardziej przód niż tył ale jest to problematyczne do określenia bo nic nie słychać, żadnego stukania, walenia, czy czegokolwiek innego odgłos silnika też się nie zmienia generalnie drgania nie są czymś trzęsącym jak np. galareta; bardziej przypomina mi to zjawisko rezonansu -po dalszym przyspieszaniu pojawia się efekt dudnienia asynchronicznego, aż do całkowitego wytłumienia fal (tak ok 120km/h) jeśli nie będę przyspieszał tylko zacznę zwalniać, efekt zanika ale nie nagle, tylko następuje stopniowe osłabienie amplitudy aż do wygaszenia taka analogia do fal bardzo dobrze opisuje efekt, którego doświadczam w moim samochodzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 27 Marca 2010 A układ wydechowy sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaVWranek Zgłoś #13 Napisano 27 Marca 2010 GREGUS sprawdź czy masz na prawej półosi masę antywibracyjną w połowie długości półosi! Lewa półoś wykonana jest zazwyczaj z pręta a prawa z rury z dospawanymi czopami. To drganie może być spowodowane zgubieniem tej masy. Prawa półoś jest długa i może drgać a dodatkowo jak się ją ugnie to napewno będzie drgała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2010 Co prawda dopiero zaczynam przygode z Paskiem, ale pozowole sobie wtracic 2 zdania nowicjusza;) Ja tez borykałem sie z problemem trzesacej sie budy, objawy bardzo podobne, kierownica spokojniutka, stukało na luzie, jak auto stało nic a nic..padały podejrzenia na przeguby wew. (waliło na prostej) ale okazało sie ze to opony. Od razu mowie ze to sprawdzałem jako pierwsze na wulkanizacji, niby kola wywazone i wszystko ok...po tygodniu podjechałem do innego, wymieniłem na letnie i cisza. Nauczka dla mnie - wulkanizator nie jest nieomylny;) Opona była dośc starawa (zakupilem autko juz z zalozona) i dostała wybrzuszenia. Buda trzesło tak ze po przejechaniu 20 km bolała głowa;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #15 Napisano 27 Marca 2010 Obstawiam: 1. Wydech (sprawdź na postoju dodając gazu), 2. Łożyska tył, 3. Półosie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #16 Napisano 28 Marca 2010 Jeszcze można zrobić jeden test, jak nic nie usłyszałeś przez otwarte okna w czasie jazdy, to daj komuś przejechać się w tą i nazad i stań na poboczu i słuchaj jak jedzie obok ciebie. Oponę napewno wyczaisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blade Zgłoś #17 Napisano 28 Marca 2010 ja mam to samo, mam zerwaną z jednego zawiasu poduche przednią, to jest przyczyna, iż auto trzęsię przy prędkościach powyżej 60-100km/h,powyżej 120-150km/h spokój, 150-180km/h wali i trzęsie jak głupi, dodatkowo zauważyłem wyciek na tylnej poduszce za skrzynią biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalxxxxbs Zgłoś #18 Napisano 28 Marca 2010 to ja wam mowie ze na 100 poduszka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #19 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) przegub wewnetrzny bedzie wywalony z przegubem tak jest ze przy okreslonej predkosci sa drgania i powinny one tez byc na drazku biegow tz bedzie ci drgal jak glupi a zobaczysz to dopiero jak go sciagniesz i bedziesz mial w rekach poduszke wykluczam bo stalo by sie to stopniow wydech nie wydaje mi sie by byl wstanie ruszac autem przy 60 i potem nic moj sasiad mial ostatnio podobny problem peugeot 305 40 mil na godine auto jak z galarety powyzej cisza ponizej tej predkosci tez diagnoza przegub wewnetrzny po wymianie spokuj Edytowane 28 Marca 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #20 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) A układ wydechowy sprawdzałeś? układ wydechowy na nowych wieszakach i nowej plecionce, poza tym to by było słychać ---------- Post added at 20:16 ---------- Previous post was at 20:15 ---------- GREGUS sprawdź czy masz na prawej półosi masę antywibracyjną w połowie długości półosi!Lewa półoś wykonana jest zazwyczaj z pręta a prawa z rury z dospawanymi czopami. To drganie może być spowodowane zgubieniem tej masy. Prawa półoś jest długa i może drgać a dodatkowo jak się ją ugnie to napewno będzie drgała. też o tym pomyślałem... i zapomniałem sprawdzić jak już wlazłem do kanału ---------- Post added at 20:18 ---------- Previous post was at 20:16 ---------- Co prawda dopiero zaczynam przygode z Paskiem, ale pozowole sobie wtracic 2 zdania nowicjusza;) Ja tez borykałem sie z problemem trzesacej sie budy, objawy bardzo podobne, kierownica spokojniutka, stukało na luzie, jak auto stało nic a nic..padały podejrzenia na przeguby wew. (waliło na prostej) ale okazało sie ze to opony. Od razu mowie ze to sprawdzałem jako pierwsze na wulkanizacji, niby kola wywazone i wszystko ok...po tygodniu podjechałem do innego, wymieniłem na letnie i cisza. Nauczka dla mnie - wulkanizator nie jest nieomylny;) Opona była dośc starawa (zakupilem autko juz z zalozona) i dostała wybrzuszenia. Buda trzesło tak ze po przejechaniu 20 km bolała głowa;) za proste i raczej nie ma szans efekt pojawił się na zimówkach, zmieniłem na wyważone letnie (zmieniam koła w całości bo mam dwa komplety) - efekt pozostał ---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:18 ---------- Obstawiam:1. Wydech (sprawdź na postoju dodając gazu), 2. Łożyska tył, 3. Półosie. łożyska tył nówki wymieniane jesienią 2009 ---------- Post added at 20:20 ---------- Previous post was at 20:19 ---------- to ja wam mowie ze na 100 poduszka koła wyeliminowałem więc teraz wywalę poduchę - koszt nieduży a komfort jazdy lepszy ---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:20 ---------- przegub wewnetrzny bedzie wywalony z przegubem tak jest ze przy okreslonej predkosci sa drgania i powinny one tez byc na drazku biegow tz bedzie ci drgal jak glupi a zobaczysz to dopiero jak go sciagniesz i bedziesz mial w rekach poduszke wykluczam bo stalo by sie to stopniow wydech nie wydaje mi sie by byl wstanie ruszac autem przy 60 i potem nic moj sasiad mial ostatnio podobny problem peugeot 305 40 mil na godine auto jak z galarety powyzej cisza ponizej tej predkosci tez diagnoza przegub wewnetrzny po wymianie spokuj przegub wewnętrzny też biorę pod uwagę, tylko zastanawia mnie brak charakterystycznych odgłosów typu, stukanie, grzechotanie, jarmolenie - przynajmniej takie coś miałem jak wymieniałem prawy wewnętrzny bo się rozleciał Edytowane 28 Marca 2010 przez gregus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach