Ojciec Zgłoś #1 Napisano 17 Października 2006 Coraz większymi krokami zbliża się wymiana rozrządu, więc poszukiwania kompletu rozpoczęte. Na Allegro znalazłem taki oto komplet: http://www.allegro.pl/item135028156_rozrzad_rozrzad_pompowtry_kpl_vw_seat_skoda_audi.html i się zastanawiam czy warto w coś takiego inwestować. Kolejna oferta: http://www.allegro.pl/item132359044_rozrzad_1_4_1_9_tdi_pd_vw_seat_skoda_audi_od_wk.html i podobny problem - warto? Z uwagi na to, że wiem, że silnik AWX do wymiany rozrządu potrzebuje demontażu całego pasa przedniego to się zastanawiam, co NA PEWNO muszę jeszcze dokupić. Poprawcie mnie jeśli się mylę: - śrubka od napinacza - śrubka od rolki - pasek alternatora - pasek klimy Przegapiłem coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 17 Października 2006 Ja mogę Ci zaoferować kompletny rozrząd do PD130 za cenę 500zł w pełnym orginale. Pasek, napinacz, rolka, pompa wody. Ode mnie masz pewne bo już parę osób z forum brało rozrząd i wszyscy zadowoleni. Paski napędu osprzętu też mogę Ci do kompletu dorzucić za dopłatą. Pozatym trzeba dokupić śrubi i nakrętki. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marena Zgłoś #3 Napisano 17 Października 2006 Witam hha ile kosztuje to wszystko o czym piszesz,chodzi mi o wymianę rozrządu. Skąd jesteś to że z Górnego Śląska to wiem. VW PASSAT 3BG VARIANT 1,9 TDI 130KM 2002 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #4 Napisano 17 Października 2006 Wymień sobie rozrząd w jakimś autoryzowanym serwisie i z ich częściami. Może być serwis skody - trochę taniej niż w vw - tez mają autoryzację do pasków. Wiem, że drożej o jakieś 500 stów, ale masz pełną gwarancję, ze jak coś potem je...ie to naprawią ci w ramach rękojmi. Inaczej może być tak jak to kiedyś Hha opisał, komuś nie będzie się chciało wymieniać śrub, a konsekwencje finansowe poniesiesz ty. No chyba, ze masz pełne zaufanie do swojego mechanika, ale to trochę nienormalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 17 Października 2006 ASO rzadko wymiania śruby rozrządowe. Niejednokrotnie robią wielkie oczy gdy pyta się o to na wymianie rozrządu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #6 Napisano 17 Października 2006 Ja w serwisie płaciłem 1600zł-1800zł nie pamiętam dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość phans Zgłoś #7 Napisano 18 Października 2006 Ja mogę Ci zaoferować kompletny rozrząd do PD130 za cenę 500zł w pełnym orginale.Pasek, napinacz, rolka, pompa wody. HHA Możesz rozwinąć temat hha? O jaki napinacz chodzi bo napinacz paska wielorowkowego kosztuje w intercarsie ponad 500zł więc może o jakimś innym rozmawiamy. Czyżby ceny części spadły czy mówimy o nie do końca kompletnym rozrządzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulinski Zgłoś #8 Napisano 18 Października 2006 ASO rzadko wymiania śruby rozrządowe. To by się zgadzało bo z reguły jest wszedzie napisane : Śrubę/nakrętkę należy wymienić na nową jeżeli ma znamiona zużycia, zniszczenia gwintu, jest skrzywiona, widoczne ślady korozji. w aso nie odkręca się śrubek "ruskim kluczem", może dlatego ich nie wymieniają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 18 Października 2006 Nainacz paska rozrządu a napinacz paska wielorowkowego to zupełnie inna bajka. Pisałem już kiedyś, że taki napinacz paska wielorowkowego mogę zaoferować około 100zł taniej niż IC czyli 400zł. Orginał w cenie 450zł. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawinow Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2013 Dostałem fakturę od mechanika i policzył mi prawie 1700 zł a na aukcjach widzę właśnie że komplety są max po 650 zł. oto lista części: Nazwa towaru symbol pasek wzdł.4PK856 CT4PK856 pasek wzdł.5PK1435 CT5PK1435M pompa wody RV65409 Rolka napinająca EVR 55464 Rolka napinająca EVR 55465 Rolka napinająca EVR 55480 Rolka napinająca EVR 55494 Napinacz paska roz. EVR 55495 Pasek rozrządu 038109119P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2013 Dostałem fakturę od mechanika i policzył mi prawie 1700 zł max z robocizną 1050 zł na oryginalnych częściach z serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@Ti Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2013 na rozrząd z robocizną trzeba dać ponad 1000 zł zwłaszcza, że przy passatach jest co robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2013 1678zł - tak wychodzi według katalogu intercars bez robocizny. Z allegro - wychodzi 1018 zł z przesyłką 2x, ale napinacze pasków wieloklinowych nie są opisane.i mogą być tandetą. Ja tam wolę walczyć z passatem niż np. toytą czy mazdą 2.0 w dislu, szczególnie z ich pompami wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2013 (edytowane) max z robocizną 1050 zł na oryginalnych częściach z serwisu. Kujon, Twój passat jest z 2003 roku i rozrząd jest dużo tańszy niż w 1.9 TDi PD z 2001 roku. W passacie VW zmienił rozrząd ze starego typu na nowy wraz z pojawieniem się modelu na 2003rok czyli w/g Etka od 01.05.2002r. Rozrządy róznią się sposobem napinania i rolką, sam pasek jest taki sam. Stary typ składał sie z 4 elementów - pasek, rolka, rolka napinająca, napinacz. Nowy typ z 3 elementów - pasek, rolka i rolka napinająca. Nowy typ pozbawiony został napinacza którego rolę przejęła rolka napinająca. Stąd takie rozbierzności w cenie. Przykładowe ceny w ASO ze strony http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ Stary typ rozrządu 038198119 559zł + napinacz za 508zł Nowy typ 038198119a 500zł i bez dodatkowego napinacza, bo nie trzeba. Więc panowie, koszty rozrządu dość znacznie się różnią zależnie od roku modelowego. Do tego trzeba jeszcze policzyć koszt pompy wody i robocizne. Inny historia to napinacz paska wielorowkowego (tego dłuższego - alternator, wspomaganie, wiatrak) przez cały okres produkcji był tylko jeden model i niestety dość często ulegał awarii i na dodatek drogi. Więc jeżeli będziemy mieli pecha to mozna zostawić i 2 tyś. Istnieje mozliwość zastosowania rozrządu nowszego typu (tańszego) w silniku ze starszym, wymaga to jednak zakupu obudowy za 76zł, czyli opłaca się. Edytowane 19 Marca 2013 przez Bajer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #15 Napisano 19 Marca 2013 Kujon, Twój passat jest z 2003 roku i rozrząd jest dużo tańszy niż w 1.9 TDi PD z 2001 roku. Znam różnice i pisałem o starszym... do mojego koszt pełnego kompletu - rozrząd + pompa z paskami klinowymi to około 680 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bajer Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2013 W Passacie Pawinowa machanior wymienił oprócz kpl. rozrządu (350-400) wraz z dodatkowym napinaczem (250-300) i pompą (150-200), napinacz paska wielorowkowego (400) + napinacz paska od klimy (130) + 2 paski wielorowkowe (70-100)......... i 1700zł to jest przyzwoita cena. To są ceny tak na szybko po wpisaniu nr. kat w googla. Można kupić taniej jak się poszuka. Ale jak się człowiek nie zna i nie wie co kupić to trzeba to zostawić warsztatowi który bierze na siebie problem zorganizowania gratów a to tez odrobine kosztuje. Wszystko w temacie. 1700zł za ten zestaw części + robote to przezwoita cena. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2013 a ja do tej pory myślałem że mechanior trochę zdarł ze mnie przy wymianie kompletu ale z powyższych kalkulacji wychodzi , że zapłaciłem przystępną kwotę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefan1982 Zgłoś #18 Napisano 20 Marca 2013 (edytowane) Ja zapłaciłem dwa tygodnie temu 1400 zl.Trzy paski,dwie rolki,pompa wody,dwa zabezpieczenia węża chłodnicy, koncentrat do chłodnicy,robocizna + olej filtr oleju Edytowane 20 Marca 2013 przez stefan1982 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #19 Napisano 20 Marca 2013 Inny historia to napinacz paska wielorowkowego (tego dłuższego - alternator, wspomaganie, wiatrak) przez cały okres produkcji był tylko jeden model i niestety dość często ulegał awarii Pierwsze słyszę że napinacz dość często ulegał awarii. Ja przelatałem na nim do 200tys i znajomi również podobne przebiegi. Bardziej koło pasowe zawsze padało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HAHA Zgłoś #20 Napisano 20 Marca 2013 w sobote wymianialem kompletny rozrzad w pasku z takim samym silnikiem i rokiem . Wyniosl mnie 1100zl + robocizna . wszystko wymianilem oprocz tej hydraulicznego napinacza ktory kosztowal 415zl . Ale byla jeszcze ok . wszystkie paski i rolki termostat pompa wody oleje i 1100zl . i w miare dobrych firm INA Gatsa mysli ze pochodzi jeszcze . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach